11-11-2019, 21:38 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 11-11-2019, 22:25 PM ja muutjaks oli v6sa.)
(10-11-2019, 23:48 PM)viplala Kirjutas: Ma pakun, et tegemist on teleskoop otsaga, mis tänu oma liigendsüsteemile on kordi võimsam kui selle asemel oleks tavaline masti käärliigend. Masti pikkus tekib vastavalt kolmnurga nurkade muutmisele. Alumine osa kuhu on konks kinnitatud, liigub peamasti sees edasi tagasi. Tänu kolmnurgale saab ka silindri käigust palju kaugemale teleskoobi välja saata. Tundub, et sellel kraanal puudub ka tavapärane vertikaalne noole silinder, mis on asendatud jällegi läbi liigendsüsteemi, nurga all olevaga. Kurjad keeled räägivad, et kõik see liigendsüsteem lubas kraanal ühtlasemalt jõudu rakendada nii lähedalt kui kaugelt tõstes. Ega pildi pealt kõigele pihta saagi, seal on neid liigendeid ja tehnilisi lahendusi ikka omajagu. Igatahes on tegemist väga huvitava aparaadiga.
Nõustun, on väga nutikas tehnika.
Too "kolmnurk" on tõesti silindri käigukordisti. Sai odavama silindriga pikema käigu. Kõrguse hinnaga - igaüks, kes uksest on midagi sisse lükanud, teab kõrguse hinda.
Muus osas ei tohi ära unustada ka seda, et toona ei olnud millegi katkiminek mitte katastroof, vaid normaalne elu osa. Mitte nii, nagu praegu, kus mõra raamis on katastroof. Mistõttu nii mõnigi sõlm või lahendus tehti lootuses, et kestab. No enamasti ikka teati, mida oldi tegemas ja ka kestis. Aga mitte alati. Lihtsalt need nigelamad lahendused pole meie päevini elus püsinud