Metsategu ja -vedu. ATVd, ruunad ja russid

(16-04-2020, 01:02 AM)Marko Kirjutas:  Milleks siin kogu aeg midagi tõestada on vaja? Eriti siis kui algandmed ja seisukohad NII palju hälbivad. Avantist T25ni.
Ikka RaudHobust Kirovetsini!  Big Grin Ja ATV'st Natini. Ja sekka RaudHobu Natiga ja ATV'd Kirovetsiga võrrelda on ka abiks  Toungue
Aga polegi ju tõestust, pigem nägemuste ja kogemuste paljusus. Ja vajaduspõhisus, mida enamikel piirab rahakoti kõhnus. Eks me siin ju püüa kõik "universaalseid masinaid" leida sest mitme spetsiifilisema pidamine on kulukas.
Vasta

(15-04-2020, 14:16 PM)v6sa Kirjutas:  ...Metsamasinad olid muide ühed esimesed, kellel pidamist puudu jäi ja igarattaveo järgi hakkasid õhkama. 
Nagu ikka, olid rootslased selles esirinnas, kui ÖSA hakkas tavamasinatest spetsiaalseid metsavedukeid ehitama. Algselt lintidele ja poolroomikutele kohandama, pärast juba paljud tänapäevasemaid forwardere ehitama. ÖSA, Kockum, Volvo, Rottne, B-M jne. Tänased Vimekid, Bisonid, Malwad jms on nende otsesed lapselapsed. Suured 8X8 ühesuuruste ratastega on aga edasiarendus, teine "liin". Seal on pisikestena Kinetic, Alstor, Logbullet jms. 
Sellest JVV'ga 2WD'st ehitavad guliibinid neid siiani, pannes lihtsalt kaks masinat kokku ja kaotades nina alt edesilla ära. Isegi Põkast tehakse  Big Grin Tagurpidisõidu roolidega tavatraktoritest metsavedajad on uuem nähe. Eelkõige vist on Valtra sellega hiilanud ehk traktor on ka põllul kasutatav. Kõiksugused suurte ratastega Russid jms on samasugune isetehtud guliibinlus. 
Kui üleprahi ägedad vidinad on poole-sajandi-pluss tagused Agriad. Rahulikult nokid oma metsas.... Nende eest makstakse siiani päris head raha


Vasta

(15-04-2020, 23:38 PM)mutikas Kirjutas:  https://www.youtube.com/watch?v=PV5N7eFRzl0
Miks siin kaal ei loe,rattad kah väiksemad?

Esiteks ei kaalu see vana Case ilma malmkilpide ja rehvide vedeliktäiteta kuidagi 12 tonni. Pigem 8-9. Ehk võrdsete võistlus kaalu mõttes.

Mis hakkas ilma: JCB rehvid on värsked, pehmed ja rõhud maas. Mõlemal Casel on rehvirõhud kaunikesti kõrged taga. Rehvirõhul on VÄGA suur mõju haardumisele. Vanemal on rehvid ka kaunikesti jäigad.

Lisaks pisike reklaam ka ikkaWink

Aga tõsisemalt: neli ühesuurust ratast annavad alati parema veojõu, kui kaks hiigelsuurt taga ja kaks pisikest ees. Ega tänastel nelikutel ilmaasjata esiratast võimalikult suureks aeta. Lisaks vedrustuse ratast rahustav mõju. FT on hea vedur, selle vastu ei vaidle keegi.
Vasta

Lisaks on see case loll veoloom, jcb kasutab minu mälu järgi awd ja veojõu kontrolli. Mis annab talle üli hea veojõu nagu claas xerionil. Need on 2 maailma tippklassi masinat...
Vasta

http://www.aaretehnika.ee/index.php/pood...t/view/2/4
Hea 2veoline traktor. Mulle meeldib selle lihtsus, metsas oleks hea sellega nökerdada
Vasta

Agroproff pakub selliseid(laos ja hind ka väljas):
[Pilt: LS-Mtron-J27-HST.jpg]
LS Mtron J27 HST traktor


[b]Hind: 11 770 € + KM[/b]
  • võimsus 27 hj

  • Mitsubishi mootor

  • 2 realine hüdrostaatiline (HST) transmissioon

  • rippsüsteemil positsiooni juhtimine

  • rippsüsteemi tõstevõime 650 kg

  • tagumine ja keskmine JVV

  • tagumise JVV kiirus 540 p/min, keskmisel 2000 p/min

  • hüdraulika pumba võimekus 22 l/min

  • 1 hüdro väljavõtte paar taga

  • rooli pumba võimekus 10 l/min

  • keskniiduki valmidus

  • MX laadur kopaga
[Pilt: ls-r41-4.jpg]

LS Mtron R41 traktor


[b]Hind: 17 670 € + KM[/b]
  • võimsus 41 hj

  • 16×16 käiguga transmissioon

  • reevers

  • ROPS

  • elektrohüdrauliline rippsüsteem

  • rippsüsteemil positsiooni ja koormustundlik juhtimine

  • rippsüsteemi tõstevõime 1250 kg

  • elektrohüdrauliliselt käitatav JVV

  • 3 JVV kiirust: 540/750/1000

  • 2 hüdro väljavõtte paari

  • laadur koos kopaga
Vasta

(16-04-2020, 15:53 PM)maisalup Kirjutas:  http://www.aaretehnika.ee/index.php/pood...t/view/2/4
Hea 2veoline traktor. Mulle meeldib selle lihtsus, metsas oleks hea sellega nökerdada

Dexta moodsas kuues. Kastis on vist sünkronisaatorid. Peaks Mahindra korporatsiooni toode olema.

Mis selle hinnaks küsitakse? Registrisse seda vist ei saa?
Vasta

(16-04-2020, 21:45 PM)v6sa Kirjutas:  
(16-04-2020, 15:53 PM)maisalup Kirjutas:  http://www.aaretehnika.ee/index.php/pood...t/view/2/4
Hea 2veoline traktor. Mulle meeldib selle lihtsus, metsas oleks hea sellega nökerdada

Dexta moodsas kuues. Kastis on vist sünkronisaatorid. Peaks Mahindra korporatsiooni toode olema.

Mis selle hinnaks küsitakse? Registrisse seda vist ei saa?
Saatsin päringu hinna kohta.
Tegu uue asjaga ja vist isegi oli ce sertifikaat olemas. Peab uurima seda registri asja. Ameerikas ja kuskil veel oli kasutatuna see sama aparaat müüa ja seal olid nad registris. 
Mulle meeldib, et see on ca t-40 gabariitidega ja kaalus 1900-2000kg mitte murutraktori mõõdus nagu need uued väikesed masinad kipuvad olema.
Mahindra tehasest peaks olema jah tulnud ja ford koopia, ilmselt on ära ostetud fordi litsents ja hakatud neid tootma oma nime all.
Vasta

Valan õli tulle esiveo mõttetuse kohapealt ja vägeva t25 veojõu kohta.
https://youtu.be/6giyy1jHGxQ
Ei tõmba see fekaal t25 nii meeletult miskit. Kui oleks see dong teistpidi, siis veaks selle rögiseja nagu nustiku ära. Ise olen omal nahal tunda saanud, et tagurpidi traktori rehv ei oea sittagi. Võtsin traktoril külviku tagant ja haakisin veoauto nina asemel sabasse ja tõmbasin õigetpidi, kohe oli hoopis teine tera rehvi pidamisel...
Vasta

Parim Sõber läks ikkagi pisikese ja kasutatud, Türilt toodud Japsi traktori teed, küll originaal-laaduriga, mis on poolakatest kordi asisem aga ka kallim. Samas kohene kogemus - need rehvid tuleb kiiremas korras minema visata ja alla saada normaalse mustriga rõngad! See on täiesti ebanormaalne, kuidas need maapinda lõhuvad. Sai siis eile abiks käidud, traktorit testitud ja eks seda metsategu tuleb kõvasti sest üraskist räsitud puitu + metsavarguse "jääke" tuleb palju ravida. 

Ahjah, freesi katsetasin ka ära, täitsa töövahend! Uuel nädalal tuleb niiduk ja eks vaatab seda palgikäru värki ka. Kuna peamine on ikka küte, siis tõstuk pole oluline. Pigem läheb sappa Tooliku tagakühvel ja siis on kunn+kühvel täitsa paras jupitatud asja välja tuua. Aga üldiselt saab olla üllatunult rahul. Kiire reevers polegi nii oluline, küll vajab vasaku käega käiguvahetus harjumist Wink Samas täismehaaniline masin, ülivähe kasutatud, üliöko. Ainut et hind... vs tulitera sarnane. 

[Pilt: D7-qgusR_at4rkXWY1VN68CUcNPTQ3xmhh8ImL6C...50-h937-no]
Vasta

Metsa väljavedu MTZ 82-ga
Ka nii saab, kui ei ole vaja kaugele vedada.
https://www.youtube.com/watch?v=UEvlRZFIGEE
Vasta

Üraskikuiva jagub, kasutet japs Kubota on ikka hea abiline talumajapidamises küll! Ainult et hind on venekeelne... Kindlasti peab olema laadur ees ja peaagu vältimatu Hardox-terasest piigid 4 tk küljes. Nii saab midagi ka maast kätte! Tagant mutriga et saaks ära võtta, kui läheb kühvlitööks. Ja muidugi kühvli kõrgendus ka - asjad, mida originaalis pole. Pluss Toolikult pärit suur tagakühvel. 

Ahjah, nii jämedat saeb Dolmar veel ülilõbusalt! PS: tegelikult on selle kuuri taga ka iidvana 50 kunniga, käivitusmootoriga. No on kohutav rögistis!!! Kusjuures on korda tehtud aga ikkagi on seesinane pisike japs efektiivsem! Isegi kühvlitöödel on parem sest on paljuvedu! Jah, hinda neil ju pole aga masinat ka mitte... Maamootorina midagi ringi ajama kõlbab, isegi hobi korras tööks mitte. 

[Pilt: ACtC-3d151Lg1fjpOqR83g1oB5i0jW8RzrIffLwh...authuser=0]
Vasta

kuda seuke pisike laadur sedasi ühe nurgaga tõstmise peale vaatab?
kas paenutab kõveraks ka?
Vasta

Nagu pildilt näed, annab targem järele.

Neile on lubatud kilot 400. Aga ega Eesti Mees seda lolli juttu usu: kiffad ette, kolm kõrgendust peale ja avanti, popolo!

Pärast nett hala täis, milline pask see ikka on - üldse ei kesta.

Mugavad peale-maha käia on need putukad küll. Lisaks mõnusalt maheda käiguhäälega. Kuniks nendelt Päris Traktori sooritust ei nõuta, on kõik hästi.

Väike rehnung: kui ette laduda pool tihu pakke ja taha koppa teine, on masina kaal kahekordistunudWink Ning ei mingit käruga ukerdamist. Kuniks pinnal püsib...
Vasta

(24-09-2020, 17:57 PM)diesel Kirjutas:  kuda seuke pisike laadur sedasi ühe nurgaga tõstmise peale vaatab?
kas paenutab kõveraks ka?
See on Türilt  soetatud ja sealne Asjatundja ise olevat ka väitnud, et vaid originaal esilaadur on hea, poolakas on pehme! See on korralik karpraud ja ei paendu selle olematu palgikese peale kuhugile! Ma jõudsin seda peenemast otsast niisamagi tõsta  Cool Originaal-laaduritega trakatsite eest aga osatakse ka küsida. 

Kaaluliselt on kuhjaga kopatäis liiva paras, kuiva kuusega ülekoormata masinat ei õnnestu. Kihvad on just nottide, okste jms haaramiseks maast, ka heina/põhurulli saab liigutada. Siis on hea mesitarusid liigutada jms, milleks ta soetatud ongi. 
Lisaks isand Võsa mugavale peale/maha on eelis ka kitsus ja mega manööverdusvõime. Just metsas. Kui vaid küttepuid vedada, on ATV tavahaagisega kiirem ja upub oluliselt hiljem aga traktor on ikkagi traktor. Juba PTO on määrav. Kevadel oli frees taga millega mesikapõldu ette valmistada, suvi otsa niiduk, alles praegu puude jaoks sai kühvel sappa. Munakas küljes, käru ka sabas, selline mõnus liikurmasinarong  Big Grin 

Ainus häda ongi trakatsirehvid, õigemini nende halb mõju murule ja metsaalusele. Peab mingi industriaali sinna leidma, kuhu saaks ka talveks ketid panna. See hammasratas pole mingi asi - KOHE kaevub maasse! See on jah riisipõllul abiks aga mitte normaalses Eesti olus. 
Kui aga rögarussidele asendust tahta, siis hetkel on vist uus partii Eestisse tulnud ja selline on juba puhas talupidaja pill. Siin pole mitte midagi võrreldavat isegi selle sajandi väikerussidega. OK, kabiini pole... Ise "sügan" ennast aga hoopis veel pisema peale (sest raudhobu on ikkagi arutult kallis...) mida saaks tavahaagise ja pisema normaalse kaubikuga ka vedada. Et oleks murutraktorist võimekam vedaja ja muidugi PTO, millega midagigi ringi ajada saab. Kasvõi hüdropumpa haaratsi jaoks jms.
Vasta

huvitav kas see sinu traktorirehvide vastasus on liivase mereäärse pinnase pärast? Mina olen kolm aastat kasutanud traktorirehvidega Dongfengi murutraktorina ja ei ole murukamarat kuskil rikkunud. Metsas samamoodi, kui kamarast läbi ei vaju ei lõhu ju midagi aga kui ratta ringi tõmbab on kalasabadega mingigi lootus metsast välja saada. Samas saab muru ära lõhkuda ka sõiduauto rehvidega ja metsas käin ka maanteerehvidega kastikaga ilma (tavaliselt) kinni jäämata  Big Grin
Vasta

(25-09-2020, 15:17 PM)Mart Laanelepp Kirjutas:  huvitav kas see sinu traktorirehvide vastasus on liivase mereäärse pinnase pärast? Mina olen kolm aastat kasutanud traktorirehvidega Dongfengi murutraktorina ja ei ole murukamarat kuskil rikkunud. ...
sama küsimus ja olen samuti tosin aastat murutraktorina kasutanud pisikest hiinlast, millel all nn põllumajandusrehvid. Pehmele murukamarale jätab küll mustrijälje aga kui juba ringi tõmbab, siis poleks mururehviga olnud midagi teha, oleks lihtsalt kohapeal seisnud täiskititud mustriga. Tegelikult on need nn mururehvid hääd vaid talvel lumelükkamiseks, ei ole jääl libedad nagu põllumajandusrehv.
Vasta

Osadel nendel väike-japsidel ikka eriline kalasaba all kui maale tuuakse. Selline kus muster rehvist endast laiem. Samas klots ise vist õhem ja kõrgem. Tavalisest traktorirehvist igatahes erinev. Ma meie kaubanduses pole selliseid müügil kohanud. Pole ka otsinud muidugi.
Vasta

Poolakas on muidugi pehme - hinda ju polegi. Tasuta lõunaid ei ole. Odav metall on nadi. Aga lubatu kestab auga ära.

Seda kaske võisid Sa otsast tõsta, aga kopp on ühelt poolt 4-5 cm madalamal, kui teiselt poolt...

Need on kerge töö riistad. Kuniks neile suuremat koormat ei lao, kestavad hästi ja on mugavad kasutada. Laius sõltub rehvist ka - tahad rohkem pidamist ja kandepinda, tuleb see ainult väljastpoolt võtta. Mis mõõduga rehvid praegu üldse all on, et need vaid riisipõllule kõlbavad?

Mis puudutab tööstusrehvi pidamist, siis seda maastikul ei ole. Sel on põhjus, miks põllumajandusrehvil on krihv just selline, nagu ta on. Klotsiga rehv peab ainult seni, kuni miskit sinna klotsi vahele hakkab. Pudedal pinnasel on kaunikesti abitu. Metsas hakkavad näiteks juurikad, mida seesinane rehv paljaks kisub.

Lumes on pidamist senikaua, kuni mustrivahe puhas. Kett teeb muidugi imet...
Vasta

(25-09-2020, 15:17 PM)Mart Laanelepp Kirjutas:  huvitav kas see sinu traktorirehvide vastasus on liivase mereäärse pinnase pärast? 
Põhjusmõtteliselt küll. Sama ka ATV nende jubedate hammasratastega. Samas Toolik, kus all kulunud 25 rehvid, ei jäta mingit jälge. Nende vanade japside all olevad on aga mingid erilised kamaralõikurid. Nendega suisa tunned iga klotsi, kui pind all kõva - jube ebameeldiv vibra + lõhkumine. 
Mis nüüd laadurit puudutab, siis sel on lubatud 300 kilo ja jaksab rohkem. Ärge nüüd ette kujutage, et selline 70-80 kilone palk midagi seal väänab! Aga muid tegemisi ka masinaga. Täna toimis plaadivedukina
Kuid siis Hardox-piigid kühvli ees. Saab ka lihtsalt ära võtta. Jube hea täiendus Sõbral! Väga abiks metsas okste kokkukorjamisel jne. 

[Pilt: ACtC-3fnrR_A-SbkPTgXSMeYpq7ATcpmT3ekF2xE...authuser=0]
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne