Metsategu ja -vedu. ATVd, ruunad ja russid

(24-09-2020, 18:57 PM)diesel Kirjutas:  kuda seuke pisike laadur sedasi ühe nurgaga tõstmise peale vaatab?
kas paenutab kõveraks ka?
See on Türilt  soetatud ja sealne Asjatundja ise olevat ka väitnud, et vaid originaal esilaadur on hea, poolakas on pehme! See on korralik karpraud ja ei paendu selle olematu palgikese peale kuhugile! Ma jõudsin seda peenemast otsast niisamagi tõsta  Cool Originaal-laaduritega trakatsite eest aga osatakse ka küsida. 

Kaaluliselt on kuhjaga kopatäis liiva paras, kuiva kuusega ülekoormata masinat ei õnnestu. Kihvad on just nottide, okste jms haaramiseks maast, ka heina/põhurulli saab liigutada. Siis on hea mesitarusid liigutada jms, milleks ta soetatud ongi. 
Lisaks isand Võsa mugavale peale/maha on eelis ka kitsus ja mega manööverdusvõime. Just metsas. Kui vaid küttepuid vedada, on ATV tavahaagisega kiirem ja upub oluliselt hiljem aga traktor on ikkagi traktor. Juba PTO on määrav. Kevadel oli frees taga millega mesikapõldu ette valmistada, suvi otsa niiduk, alles praegu puude jaoks sai kühvel sappa. Munakas küljes, käru ka sabas, selline mõnus liikurmasinarong  Big Grin 

Ainus häda ongi trakatsirehvid, õigemini nende halb mõju murule ja metsaalusele. Peab mingi industriaali sinna leidma, kuhu saaks ka talveks ketid panna. See hammasratas pole mingi asi - KOHE kaevub maasse! See on jah riisipõllul abiks aga mitte normaalses Eesti olus. 
Kui aga rögarussidele asendust tahta, siis hetkel on vist uus partii Eestisse tulnud ja selline on juba puhas talupidaja pill. Siin pole mitte midagi võrreldavat isegi selle sajandi väikerussidega. OK, kabiini pole... Ise "sügan" ennast aga hoopis veel pisema peale (sest raudhobu on ikkagi arutult kallis...) mida saaks tavahaagise ja pisema normaalse kaubikuga ka vedada. Et oleks murutraktorist võimekam vedaja ja muidugi PTO, millega midagigi ringi ajada saab. Kasvõi hüdropumpa haaratsi jaoks jms.

Täitsa liikuva vanatehnikata kohe...
Vasta

huvitav kas see sinu traktorirehvide vastasus on liivase mereäärse pinnase pärast? Mina olen kolm aastat kasutanud traktorirehvidega Dongfengi murutraktorina ja ei ole murukamarat kuskil rikkunud. Metsas samamoodi, kui kamarast läbi ei vaju ei lõhu ju midagi aga kui ratta ringi tõmbab on kalasabadega mingigi lootus metsast välja saada. Samas saab muru ära lõhkuda ka sõiduauto rehvidega ja metsas käin ka maanteerehvidega kastikaga ilma (tavaliselt) kinni jäämata  Big Grin
Vasta

(25-09-2020, 16:17 PM)Mart Laanelepp Kirjutas:  huvitav kas see sinu traktorirehvide vastasus on liivase mereäärse pinnase pärast? Mina olen kolm aastat kasutanud traktorirehvidega Dongfengi murutraktorina ja ei ole murukamarat kuskil rikkunud. ...
sama küsimus ja olen samuti tosin aastat murutraktorina kasutanud pisikest hiinlast, millel all nn põllumajandusrehvid. Pehmele murukamarale jätab küll mustrijälje aga kui juba ringi tõmbab, siis poleks mururehviga olnud midagi teha, oleks lihtsalt kohapeal seisnud täiskititud mustriga. Tegelikult on need nn mururehvid hääd vaid talvel lumelükkamiseks, ei ole jääl libedad nagu põllumajandusrehv.
Vasta

Osadel nendel väike-japsidel ikka eriline kalasaba all kui maale tuuakse. Selline kus muster rehvist endast laiem. Samas klots ise vist õhem ja kõrgem. Tavalisest traktorirehvist igatahes erinev. Ma meie kaubanduses pole selliseid müügil kohanud. Pole ka otsinud muidugi.
Vasta

Poolakas on muidugi pehme - hinda ju polegi. Tasuta lõunaid ei ole. Odav metall on nadi. Aga lubatu kestab auga ära.

Seda kaske võisid Sa otsast tõsta, aga kopp on ühelt poolt 4-5 cm madalamal, kui teiselt poolt...

Need on kerge töö riistad. Kuniks neile suuremat koormat ei lao, kestavad hästi ja on mugavad kasutada. Laius sõltub rehvist ka - tahad rohkem pidamist ja kandepinda, tuleb see ainult väljastpoolt võtta. Mis mõõduga rehvid praegu üldse all on, et need vaid riisipõllule kõlbavad?

Mis puudutab tööstusrehvi pidamist, siis seda maastikul ei ole. Sel on põhjus, miks põllumajandusrehvil on krihv just selline, nagu ta on. Klotsiga rehv peab ainult seni, kuni miskit sinna klotsi vahele hakkab. Pudedal pinnasel on kaunikesti abitu. Metsas hakkavad näiteks juurikad, mida seesinane rehv paljaks kisub.

Lumes on pidamist senikaua, kuni mustrivahe puhas. Kett teeb muidugi imet...
Vasta

(25-09-2020, 16:17 PM)Mart Laanelepp Kirjutas:  huvitav kas see sinu traktorirehvide vastasus on liivase mereäärse pinnase pärast? 
Põhjusmõtteliselt küll. Sama ka ATV nende jubedate hammasratastega. Samas Toolik, kus all kulunud 25 rehvid, ei jäta mingit jälge. Nende vanade japside all olevad on aga mingid erilised kamaralõikurid. Nendega suisa tunned iga klotsi, kui pind all kõva - jube ebameeldiv vibra + lõhkumine. 
Mis nüüd laadurit puudutab, siis sel on lubatud 300 kilo ja jaksab rohkem. Ärge nüüd ette kujutage, et selline 70-80 kilone palk midagi seal väänab! Aga muid tegemisi ka masinaga. Täna toimis plaadivedukina
Kuid siis Hardox-piigid kühvli ees. Saab ka lihtsalt ära võtta. Jube hea täiendus Sõbral! Väga abiks metsas okste kokkukorjamisel jne. 

[Pilt: ACtC-3fnrR_A-SbkPTgXSMeYpq7ATcpmT3ekF2xE...authuser=0]

Täitsa liikuva vanatehnikata kohe...
Vasta

(25-09-2020, 23:02 PM)v6sa Kirjutas:  ...kopp on ühelt poolt 4-5 cm madalamal, kui teiselt poolt...

Need on kerge töö riistad. Kuniks neile suuremat koormat ei lao, kestavad hästi ja on mugavad kasutada. 

Taavi, see oli kas optiline efekt või oli üks silinder pisut lekkinud. Reaalselt ei ole killukoormaga asi kuhugi poole ei viltu ega kõver  Rolleyes Ma selle asja peale kohe vaatasin, kui imbväljakut sai tehtud. Aga see on ka maksimaalne koorem, et maas püsida läks tagakoppa kaks kaant. Vaat siin on vajumine tõene ja tegu Poola aisadega (ei ole Kubota omad), mis tegelikult ei kannatanud tagurpidi lüket kus tuli mingi kännuna stopp-ette. Sõber õnneks ise väänas sendi paksuse lati kõveraks, minu käsi polnud mängus  Big Grin Ja siis ka Hardox-piigid äravõetuna. 

Kuna Sõber siis hakkas maameheks-talupidajaks, on selline masin ikka asendamatu. ATVga ei teeks midagi. Et see 8,5 hektarit on ka suhteliselt kõva liiva-kruusase pinnaga nagu piltidelt näha, siis mingit uppumise ohtu pole ka metsatöödel.  Aga eks peab jah seda väiksust ikka arvestama ja koormatega lolliks minna ei saa. Jõudu on aga raud ei tule järgi, kui seda aisa vaadata...

PS: ei, see ei ole uus maja, see on tulevane kanala! Ahjah, aknad-uksed on pärit ühest kuulsamast kanakasvatuskatsis, Kurtnast, ja muidugi perekond Kristjuhanite elamisest, kus maja hakati soojustama. Taaskasutus.

Täitsa liikuva vanatehnikata kohe...
Vasta

Killukoorem on ühtlaselt jaotunud, see ei wääna. Minu märkus käis otsapidi maas oleva kase kohta: säärasel juhul on kerge ülekohut teha. Aga kuniks wägiwald jääb mõistuse piiresse, püsivat kahju ei sünni.

Muus osas: väga nõus - pisike traktor on töö tegemisel mugavam, kui kiire ja kerge ATV.
Vasta

Sõna ,,taaskasutus,, viitab rohelisele mõtteviisile. Kas see penopudi ja makroribad metsa alla lendu ei lähe?
Vasta

[quote pid='506685' dateline='1601622142']


PS: ei, see ei ole uus maja, see on tulevane kanala! Ahjah, aknad-uksed on pärit ühest kuulsamast kanakasvatuskatsis, Kurtnast, ja muidugi perekond Kristjuhanite elamisest, kus maja hakati soojustama. Taaskasutus.
[/quote]
Ütle sõbrale, et osb ei sobi kanalasse.   Puhastada fekaal ja täisid, lestalisi ei saa kuidagi pragudest kätte.  Tulega saab muidugi.
Vasta

(02-10-2020, 20:04 PM)klemm Kirjutas:  [quote pid='506685' dateline='1601622142']


PS: ei, see ei ole uus maja, see on tulevane kanala! Ahjah, aknad-uksed on pärit ühest kuulsamast kanakasvatuskatsis, Kurtnast, ja muidugi perekond Kristjuhanite elamisest, kus maja hakati soojustama. Taaskasutus.
Ütle sõbrale, et osb ei sobi kanalasse.   Puhastada fekaal ja täisid, lestalisi ei saa kuidagi pragudest kätte.  Tulega saab muidugi.
[/quote]
Läheb täies mahus ülekatmisele lubjavärviga elik lupjamisele. OSB on vaid konstruktsiooniline tugevusmaterjal... Aga tänud, annan teada!

Täitsa liikuva vanatehnikata kohe...
Vasta

Kui muidu kipub sedasorti tehnika Soomes kallis olema, siis hetkel visaks sisse odava hinnaga tõsise maamajandusabilise: Kasutet pisijaps koos DIY PTO pealt VEDAVA ja hüdrovints-poomiga palgikäruga + eraldi tehasetoode kallutav käru. Kõik kokku 7100raha. Äkki keegi vajab? Pole ka teabmiskaugel Helsinkist.

Täitsa liikuva vanatehnikata kohe...
Vasta

Mitu tihu palke, tegelikult notte, sest palgid sinna ei mahu, peab enne turule viima, et komplekt ära tuua?

Kõik, mis liigub, see ka kulub.
Vasta

(07-10-2020, 23:06 PM)metsakohin Kirjutas:  Mitu tihu palke, tegelikult notte, sest palgid sinna ei mahu, peab enne turule viima, et komplekt ära tuua?
Hetkel on kasepaku hind üle saja tihu eest ehk 70+ tihu pakku. Kenast kaasikust pole probleemi? Paberipuu ja küte lisaks. Hektari pealt saab kätte ja tulumaks saab ka makstud.

Täitsa liikuva vanatehnikata kohe...
Vasta

Mida teha metsaärikatega, kes kasutavad kolmanda isiku kinnistul asuvat teed, metsa väljaveoks. 
Luba pole küsitud omanikult. 
Tee on rikutud. 
Seda juba teistkordselt, eelmine kord öeldi et ei teadnud, kes on omanik jne...

Ehk on mingi seadus või võib lihtsalt ketiga tee sulgeda ja kui keti lõhuvad siis politseisse helistada?
Vasta

(27-10-2020, 13:23 PM)tõnn Kirjutas:  Mida teha metsaärikatega, kes kasutavad kolmanda isiku kinnistul asuvat teed, metsa väljaveoks. 
Luba pole küsitud omanikult. 
Tee on rikutud. 
Seda juba teistkordselt, eelmine kord öeldi et ei teadnud, kes on omanik jne...

Ehk on mingi seadus või võib lihtsalt ketiga tee sulgeda ja kui keti lõhuvad siis politseisse helistada?

Alustuseks on eravalduse silt koos omaniku numbriga päris hea ennetav variant. Viisakad inimesed selle peale helistavad ja küsivad luba. Samas, kui juba teist korda lõhuti...
Vasta

(27-10-2020, 13:23 PM)tõnn Kirjutas:  Mida teha metsaärikatega, kes kasutavad kolmanda isiku kinnistul asuvat teed, metsa väljaveoks. 
Luba pole küsitud omanikult. 
Tee on rikutud. 
Seda juba teistkordselt, eelmine kord öeldi et ei teadnud, kes on omanik jne...

Ehk on mingi seadus või võib lihtsalt ketiga tee sulgeda ja kui keti lõhuvad siis politseisse helistada?

Silt oli? Kui ei, siis on pahasti. Kuidas fikseerisid, et just need tõprad asjaga tegelesid? Jah, ma tean, et need on kiuslikud küsimused, aga just sääraste ettekäänete eest juristidele arutult kõrget tasu makstaksegi.

Kui töö tellis kohalik, siis tuleb temaga rääkida. Kohalikega on lihtsam, kui teisest maanurgast tulnud tankistidega. Esitad tellijale pretensiooni (kirjalikult) koos tähtajaga. Ning kirjas peab olema ka märgitud, et tähtajaks reageerimata jätmisel teed ise korda ja nõuad kulud sisse.

Normaalne kiosk reageerib. Tankistid või peast juristid ilmselt saadavad puu taha. Mis tähendab pikka kohtuteed.

Kiirem oleks ebaseaduslik ja -moraalne noomituse näkkukandmine, mille eest on lausa seaduses vastava hinnakiri olemas. Aga see on endiselt tõhusaim menetlus, millest tasub küll hoiduda viimase võimaluseni.

Tee sulgemine tuleb kõne alla vaid juhul, kui seda teed mitte keegi teine ei kasuta. Muul juhul on see sigadus!

Mõned mõtted veel (keri keskele ja sealt edasi, ära kasutusele võta!):
https://forum.4x4.ee/viewtopic.php?f=50&t=17068&hilit=maaomaniku&start=45
Vasta

Mul oli teega kunagi üks jama. Võtsin nõustamise. Maksin mõne euri ja sain päris head nõu. 

Kui tee on läbi sinu kinnistu ja naabril pole mitte mingit varianti muudmoodi juurde pääseda siis teed sulgeda ei tohi. 
Kui on olemas alternatiiv siis palun väga.

Ja et teed sulgeda peab tee olema esmalt märgistatud eravalduse märgiga ja tee sulgemine ja selle põhjus peab olema registreeritud vallas.
Alles nüüd on juriidiline õigus teed sulgeda ja kohtu kaudu asju ajada. 
Tühipaljas kett ei anna mingeid juriidilisi õigusi. Kohtus sellega ei löö.

Muidugi igal eespool loetletud punktil on veel mustmiljon lisa aga laias laastus käib asi nii.

Aquila captas non muscas.
Vasta

Tegu on tupikteega kus ei ela kedagi.
Mõeldud pigem metsale ligipääsemiseks ja täitsa ok, kui keegi seal jalutab või sõidab kergema masinaga, maksimaalselt  laiade rehvidega rögisev russ pole suutnud halba teha isegi suurema koormaga.

Varem sain sõiduautoga seal käia ja endale kärusse metsakuiva teha kuid nüüd on rööpad sees ja ligi ei pääse.

Eelmine kord siluti nii, et teepealt lükati kruus kraavi ja oli justkui sirge kuid nüüd on mudane ning tuleb uut kildu vedada peale.

Silte-märke-keelde pole veel pannud kuid tundub, et nüüd peab terve seltskond kannatama ühe jobu pärast.

Nii tellija kui tegija on kohalikud, tegijaga suhtlesin ja võttis süü omaks ja lubas saata kokkuleppe dokumendi meilile, digi allkirjaga.
Kas keegi ehk soovitaks mõnda blanketti või näidist, viisakast kokkuleppest.

Puud on veel välja vedamata.
Vasta

Seal ei peagi muud olema kui viisakalt- mina see ja see lepin kokku sinuga see ja see, et peale tööde lõppu tehakse tee sõiduautoga söidetavasse korda nagu see oli varem ja kahjude likvideerimiseks tuuakse tee peale nii ja nii palju killustikku juurde ning hööveldatakse see ühtlaselt laiali, ning allkirjad mõlemalt poolt alla.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 2 külali(st)ne