Metsategu ja -vedu. ATVd, ruunad ja russid

Äkki oleks abi sellest et tood naabrile ka ühe koorma puid Päris Traktoriga ja vastutasuks silugu need jäljed ära või teeb seda aeg.

Minuarust on see üldse väga imelik suhtumine, et mingit jälge maha jääda ei või???
Ilumuru kasvatab seal või peadki keset hoovi talle sõitma?

Meil näiteks käivad naabri lehmad, lambad, lapsed, traktorid, hobused, tasuta edasi-tagasi. Jälgi teevad jah, mis siis?
No antakse sügisel kott kartulit ja soe käepigistus. Pria jälle makdab selle eest et heinamaa on puhas.

Elu nagu lill.

Iseõppinud spetsialist - energeetika valdkonnas.
Vasta

[Pilt: 20230411_213029.jpg]
Jutuks on tulnud väike japsid.
Ootan huviga talve ehk kui atv jussiga enam ei lähe,prooviks seda.
Vasta

haardekaalu jääb väheks lume peal
Vasta

Kummilindid on head küll. Aga talvel sõkub tee jäässe ja pidamine null.
Näinud analoogse masinaga jantimist, mis kuidagi edasi ei vii. Esku saab end siiski kaevenoolega ka suuresti abistada.
   

Linte eriti karedamaks ka lihtsasti ei saa ja päeva päästavad ikkagi rattad nendel olevate jääkettidega. Ehk siis see pisijaps selles suhtes hea. Aga ettevaatust, et ainult haaret tagav esisild ära ei lagune koormuse peale.
Aga see selleks. Eks on ikka vahe, kas vaja igal päeval, ükskõik mis ilma ja tingimustega võidelda, et leib saaks lauale. Või tegu oma metsa majandamisega, kus üldjuhul on sinna mindav aeg valitav. Teinekord ka mitte. Kui ikka talvel teeb tormimurdu ja see suveks üraskitele pureda jätta...
Eks see lintidega pisidumper ole ka asjalik, aga universaalsuse mõttes ikka pisijaps kavalam. Kühvel taha ja teeb dumperist juba mugavamalt tööd. Saab maast kasvõi kruusa võtta.
Kui aega ka valida, siis 400-500Kg ei lõhu metsas küll miskeid rööpaid sisse. Ei vea ju kogu metsa korraga välja, vaid siit sealt nokkimine.
Igasugu muruniiduk, mullafrees või mis iganes juurde lisamise võimalus ka olemas.
Vasta

(14-09-2023, 17:19 PM)ivo86 Kirjutas:  
(14-09-2023, 14:24 PM)PlyVal64 Kirjutas:  ... Fking maakad ja fkning metsamehed, mõtlemsivõimetu kaader tegelikutl! Aga miks: sest kõik arvavad et enamus metsamaterjali müüõjaid tahab kohe rikkaks saada, mitte OMA metsa eest hoolitseda ja näiteks lapselapsele midagi kujundada! Et lageraie ei tähenda uluvat tuult ja et kergtehnika on selleks, et endal poleks häbi. Ja ma jooksen jumala lukku ära, kui järgmised maakad tulevad oma ila ajama...

Niimoodi lastakse oma reputatsioon potist alla Sad
Kahju, ikkagi oled tilganäppija.
Vasta

Ma olen ka metsas ikka mitte vähe elanud ja raiunud ja istutanud ja hooldanud ja vedanud jne aga seda teemat lugedes jääb mulle arusaam, et iga mees üritab selgeks teha, et just tema poolt viljeletav metsahooldus- raie- ja veotehnika on see ainuõige. 
Ei ole. Eesti on nii erineva maastikuga, et see raudhobu mis mereääres toimib ideaalselt minu metsas pole temaga midagi teha. 
Mul on näiteks kaardi peal mägi 152m üle merepinna ja mul on koht metsas kuhu kunagi teheti ehitada suusahüppe mäge mis praegu asub õnneks Tehvandil. Metsa saab kätte ainult lintidega russiga ja 50m trossiga vintsi pooli peal. 
Ja kui mäest alla saad on selline soo, et seesama raudhobu lihtsalt ujub vene kirvest.  Jälle ainult vintsimise teema kui tahad materjali kätte saada.

Nii, et ei maksa siin rusikad seljas ringi joosta ja üksteist erinevate epiteetide ja sünonüümidega üle valada.

Aquila captas non muscas.
Vasta

Maakad on põkadega sadu ruume küttepuid välja vedanud niikaua kuni see raudhobu jutt siin käinud on  Toungue
Vasta

(15-09-2023, 09:22 AM)Mart Laanelepp Kirjutas:  Maakad on põkadega sadu ruume küttepuid välja vedanud niikaua kuni see raudhobu jutt siin käinud on  Toungue
Ma arvan, et nõmmekas on ka sadakond ruumi selle aja jooksul IGASUGUSTE masinatega nälja vedanud, ka käsikäruga - seega Sa ei üllata! Kuna selel teema algus on jaanuaris 2019 siis selel möödunud 5 puudeteo kevadega on päris arvestatav hulk seda sodi juba kogunenud. Seal sees on tõesti kõik murutraktorist Zafirani, päristraktorist minidumperini, ATV haagsiega ja D-Max ning nüüd ka vintsiga Disco zaziku käruga. Ja käsitss-käsitsi-käsitsi pakkude vedu. Traktori "Toolik" olen vahepeal kaasfoorumlasele ära kinkinud sest lihtsalt ei viitsinud jamaga tegeleda (kuigi ehituskvaliteet oli ülikõrge!), Zafiras on rauatolmusk saanud ja asendunud hdi-partneriga, murutraktorid on vahetunud jne. Ja 700 tihu + haket ei ole kunagi plaanis olnudki ise teha...  

Aga roomik on olnud alati eelistus ja too dumperi rent "avas silmad" nende võimekusest. Selle suve paar sündmust, näiteks selline jõhker adruvall rannal, milelst mingi vigla ja käsikäru jõud õle ei käi, pani uuesti mõtlema! Seekord vedas ja naabritüdrukule toodi Avant, millega ma siis Tal ranna puhtaks tegin ja materjali enamsues teetammiks vedasin. Niidan niigi ja seda adru tuleb meil randa palju. Puhas iselaadijaga dumperi töö, milelga ka naisterahvas saab hakakma. Siis meeletu jaanuarikuine lumevaalamsie tulem. Sisi vajadus midagi tõsta: kasvõi seesama pikk palk oli vaja maast lahti saada et õuele lohistada! Vaja on mõnikord midagi virnastada, vaja kõrgemale kallata jne ehk maastiku lliikuvat tõsteseadet on vaja. Näiteks linans vaja vana suur ja raske malmist mootor koso kastiga haagsiele tõsta etc.  Et hakkan siit 3-hektariliselt lapilt SELJAS langikoristuse tulemit sadu meetreid välja vedama??? Et 100+ kilo palke tõstab käsitangidega? Ja ma enam ei taha vana zitta ega seda remontida, ma tahan asja mis töötab! Toro oli tore küll aga ma lihstalt ei jaksa... Ahjah, mis veel: ma olen teinud TEADLIKULT oma mereäärde pääsu teetammi 150 laia et ma ka ise ei tahaks sinna autodega minna jms! Seega on ka masinatele ja haagistele laiuse piir pigem 140 ja haagis 150, laiem kukub tammilt alla. 

Kindlasti käib kõige selle jurude ÕPPEPROTSESS, msi minu jaosk elementaarsena on teiste rahvaste ja rahvuste kogemustest õppimine, eestlase rumalust ja jäärapäisust tean ma niisama! Eestlaneeestlast ei üllata! Kül lon ming üllatanud reaaalselt KÕIK need masinad, seadmed, videod ja tegevused, mida ma olen SIIA teemasse pannud! TEiSTELE KA ÕPPIMSIEKS ja ilmavaate ning silmaringi laiendamiseks! Kuidas meist PALJU RIKKAMATES riikides meist palju rikkamad "taadid" vägapalju kallima kinnsvara juures tegutsevad. Küttepuid teevad. Aga EI, ikka eestlane ajab silmad jõlli ja teatab, et rögiseva russiga kaelani zitas olla ongi "mõnus"! Selline taat on loll, see vanake on suisa idioot ja see vend vaimust vaevatud sest ei võta mõnda üüratut rögisejat, lehmazitast käru ja roostes tee-illegaalset junntükki sinna ette! Et nad töötavad Valge Inimese kombel!!! MÕELDES enne läbi oma vajadused. Nad on Härrasmehed mitte seltsimehed! Käib ka rootlastest ja soomlastest RaudHobu tegelinskite kohta! Viimane uus sinutoru tegelane on Ville Savolainen, kes on ostnud omale just samasuguse komplekti mille hinda ma Autralt küsisin. Lihtsalt see hind lõi jalust ja paari aastaga juurde tekkinud erinevaid "vajadusi" ta ikkagi ei rahuldaks. 

Kuna igasugune masin on ikkagi kompromiss paljude omaduste vahel, siis ma olen oma puhul tegelikult otsusele jõudnud: seesama 62 senti ülespoole 500 kilo tõsta suutev iselaadijaga ehk ka alusekahvlitega roomikkallur. Iselaadija tõstevõimet on testituna saadud 200+ kilo, mis pole ka üldse paha võrreldes väiketrakatsite tagarippude ja eeslaaduritega! Muidugi meeldiks ka hüdroveoga aga seda mõistlikus hinnas ja kaalukategioorias tundub et pole.  Just pole tõsteraami ehk tuttav ju vanatehnikuteke lühikese ja vaheraamiga gazoonilt Smile Sel on 4 funktsiooni: veab, laeb, kallab ja tõstab.  Seda saab O1 peal vedada ,see on p.mõtteliselt mitte-mootorsõiduk ehk ka avalikul tänaval ei ole probleeme, see saab hakkama ka pisema lumekoristusega jne. Lisaks on ta iseliikuv hüdropakk, mille laiendamine on vaid fantaasia küsimus. Kuna ma lähen kohe kartulit võtma, siis ülimalt teoorias, täiendades seda käsitrakatsi vahenditega, suudaks see ka pisemal aiamaa-põllulapil traktorit asendada! Künda suudab ta kindlasti ja vagu ajada ja lahti ajada. Ja siis kartuli koju viia... Guliibinina saab seda võtta platformina, kuhu mida iganed juurde/külge aretada. Mina nii guliibin pole aga pole ka vaja kuid mine tea... Kaugjuhitav vints on küll teemaks ehk aku ja mingi laadimsivõimekus Wink Jah, lindi laius ja kliirens on päris raskele maastikule kitsaskohaks aga kuskil ongi see kompromissi koht. Ja ka kompromissi koht oma rahakotiga. Ja ka kompromiss ja leppimine kasvava vanusega, kus lihtsalt ei ole enam noor 30'nene! Mis on aga tulnud elukogemusega: AEGA mul on ja seda ma leian, kui on vaja! Mul pole juba ammu kusagile kiiret... "Kiire" sai otsa jaanipäevaga 2016 ja uute varuosadega. Ja ütleme nii, et "kui ma kunagi otsustan" (jube raske on seda muidugi teha...), siis ma saan ju selle vidina ka Katalooniasse kaasa võtta Wink Pole ka vähetähtis optsioon näiteks mägisemal maastikul midagi 4-5 kuud harida ja toimetada...
Vasta

Toredad videod kuid kõigil on üks suur puudus. Kust kohast see dumper tuleb ja kuhu ta hiljem pannakse?
Ok, metsa minnes on ta kärus kuid koju minnes jäetakse metsa vms? Mul oleks kahju head riista metsa jätta.
Hiljem lähen järgi?
Sõidab see roomik puukoorma otsa või autole pagasnikusse?

Iseõppinud spetsialist - energeetika valdkonnas.
Vasta

Üldiselt on objektiivsed põhjused, miks teatud asjad massidesse ei lähe.
Vasta

(15-09-2023, 15:24 PM)tõnn Kirjutas:  Toredad videod kuid kõigil on üks suur puudus. Kust kohast see dumper tuleb ja kuhu ta hiljem pannakse?
Ok, metsa minnes on ta kärus kuid koju minnes jäetakse metsa vms? Mul oleks kahju head riista metsa jätta.
Hiljem lähen järgi?
Sõidab see roomik puukoorma otsa või autole pagasnikusse?
Mõnel juhul saab ka metsa jätta. Oleneb "naabritest".
Aga see kõik on siiski film. Lõigutud kinubisnis. Reaalne elu on midagi muud.
Vasta

(15-09-2023, 13:34 PM)PlyVal64 Kirjutas:  
(15-09-2023, 09:22 AM)Mart Laanelepp Kirjutas:  Maakad on põkadega sadu ruume küttepuid välja vedanud niikaua kuni see raudhobu jutt siin käinud on  Toungue
Ma arvan, et nõmmekas on ka sadakond ruumi selle aja jooksul IGASUGUSTE masinatega nälja vedanud, ka käsikäruga - seega Sa ei üllata! Kuna selel teema algus on jaanuaris 2019 siis selel möödunud 5 puudeteo kevadega on päris arvestatav hulk seda sodi juba kogunenud. Seal sees on tõesti kõik murutraktorist Zafirani, päristraktorist minidumperini, ATV haagsiega ja D-Max ning nüüd ka vintsiga Disco zaziku käruga. Ja käsitss-käsitsi-käsitsi pakkude vedu. Traktori "Toolik" olen vahepeal kaasfoorumlasele ära kinkinud sest lihtsalt ei viitsinud jamaga tegeleda (kuigi ehituskvaliteet oli ülikõrge!), Zafiras on rauatolmusk saanud ja asendunud hdi-partneriga, murutraktorid on vahetunud jne. Ja 700 tihu + haket ei ole kunagi plaanis olnudki ise teha...  

Aga roomik on olnud alati eelistus ja too dumperi rent "avas silmad" nende võimekusest. Selle suve paar sündmust, näiteks selline jõhker adruvall rannal, milelst mingi vigla ja käsikäru jõud õle ei käi, pani uuesti mõtlema! Seekord vedas ja naabritüdrukule toodi Avant, millega ma siis Tal ranna puhtaks tegin ja materjali enamsues teetammiks vedasin. Niidan niigi ja seda adru tuleb meil randa palju. Puhas iselaadijaga dumperi töö, milelga ka naisterahvas saab hakakma. Siis meeletu jaanuarikuine lumevaalamsie tulem. Sisi vajadus midagi tõsta: kasvõi seesama pikk palk oli vaja maast lahti saada et õuele lohistada! Vaja on mõnikord midagi virnastada, vaja kõrgemale kallata jne ehk maastiku lliikuvat tõsteseadet on vaja. Näiteks linans vaja vana suur ja raske malmist mootor koso kastiga haagsiele tõsta etc.  Et hakkan siit 3-hektariliselt lapilt SELJAS langikoristuse tulemit sadu meetreid välja vedama??? Et 100+ kilo palke tõstab käsitangidega? Ja ma enam ei taha vana zitta ega seda remontida, ma tahan asja mis töötab! Toro oli tore küll aga ma lihstalt ei jaksa... Ahjah, mis veel: ma olen teinud TEADLIKULT oma mereäärde pääsu teetammi 150 laia et ma ka ise ei tahaks sinna autodega minna jms! Seega on ka masinatele ja haagistele laiuse piir pigem 140 ja haagis 150, laiem kukub tammilt alla. 

Kindlasti käib kõige selle jurude ÕPPEPROTSESS, msi minu jaosk elementaarsena on teiste rahvaste ja rahvuste kogemustest õppimine, eestlase rumalust ja jäärapäisust tean ma niisama! Eestlaneeestlast ei üllata! Kül lon ming üllatanud reaaalselt KÕIK need masinad, seadmed, videod ja tegevused, mida ma olen SIIA teemasse pannud! TEiSTELE KA ÕPPIMSIEKS ja ilmavaate ning silmaringi laiendamiseks! Kuidas meist PALJU RIKKAMATES riikides meist palju rikkamad "taadid" vägapalju kallima kinnsvara juures tegutsevad. Küttepuid teevad. Aga EI, ikka eestlane ajab silmad jõlli ja teatab, et rögiseva russiga kaelani zitas olla ongi "mõnus"! Selline taat on loll, see vanake on suisa idioot ja see vend vaimust vaevatud sest ei võta mõnda üüratut rögisejat, lehmazitast käru ja roostes tee-illegaalset junntükki sinna ette! Et nad töötavad Valge Inimese kombel!!! MÕELDES enne läbi oma vajadused. Nad on Härrasmehed mitte seltsimehed! Käib ka rootlastest ja soomlastest RaudHobu tegelinskite kohta! Viimane uus sinutoru tegelane on Ville Savolainen, kes on ostnud omale just samasuguse komplekti mille hinda ma Autralt küsisin. Lihtsalt see hind lõi jalust ja paari aastaga juurde tekkinud erinevaid "vajadusi" ta ikkagi ei rahuldaks. 

Kuna igasugune masin on ikkagi kompromiss paljude omaduste vahel, siis ma olen oma puhul tegelikult otsusele jõudnud: seesama 62 senti ülespoole 500 kilo tõsta suutev iselaadijaga ehk ka alusekahvlitega roomikkallur. Iselaadija tõstevõimet on testituna saadud 200+ kilo, mis pole ka üldse paha võrreldes väiketrakatsite tagarippude ja eeslaaduritega! Muidugi meeldiks ka hüdroveoga aga seda mõistlikus hinnas ja kaalukategioorias tundub et pole.  Just pole tõsteraami ehk tuttav ju vanatehnikuteke lühikese ja vaheraamiga gazoonilt Smile Sel on 4 funktsiooni: veab, laeb, kallab ja tõstab.  Seda saab O1 peal vedada ,see on p.mõtteliselt mitte-mootorsõiduk ehk ka avalikul tänaval ei ole probleeme, see saab hakkama ka pisema lumekoristusega jne. Lisaks on ta iseliikuv hüdropakk, mille laiendamine on vaid fantaasia küsimus. Kuna ma lähen kohe kartulit võtma, siis ülimalt teoorias, täiendades seda käsitrakatsi vahenditega, suudaks see ka pisemal aiamaa-põllulapil traktorit asendada! Künda suudab ta kindlasti ja vagu ajada ja lahti ajada. Ja siis kartuli koju viia... Guliibinina saab seda võtta platformina, kuhu mida iganed juurde/külge aretada. Mina nii guliibin pole aga pole ka vaja kuid mine tea... Kaugjuhitav vints on küll teemaks ehk aku ja mingi laadimsivõimekus Wink Jah, lindi laius ja kliirens on päris raskele maastikule kitsaskohaks aga kuskil ongi see kompromissi koht. Ja ka kompromissi koht oma rahakotiga. Ja ka kompromiss ja leppimine kasvava vanusega, kus lihtsalt ei ole enam noor 30'nene! Mis on aga tulnud elukogemusega: AEGA mul on ja seda ma leian, kui on vaja! Mul pole juba ammu kusagile kiiret... "Kiire" sai otsa jaanipäevaga 2016 ja uute varuosadega. Ja ütleme nii, et "kui ma kunagi otsustan" (jube raske on seda muidugi teha...), siis ma saan ju selle vidina ka Katalooniasse kaasa võtta Wink Pole ka vähetähtis optsioon näiteks mägisemal maastikul midagi 4-5 kuud harida ja toimetada...
Kas ikka ei lähe veel üle? Need, kes su vasikavaimustust maha teevad ei tea rummidest mitte midagi, ikka tihudes peetakse arvestust ja mitte sadades, vaid tuhandetes. Sinu ülistatud sitanikatsid on ju ka rögisevad rondid, mis lõpuni peetud või lihtsalt ebaõnnestunud tooted. 

Kui ei meeldi, siis sõima natuke maakaid, muide tänapäeval saab maal elada rikas inimene Cool vaeseid ja mitte toimetulevad surevad ära või kolivad linna Big Grin

Kes oskab, see teeb - kes ei oska, see õpetab!
Vasta

Tsitaat:Kas ikka ei lähe veel üle? Need, kes su vasikavaimustust maha teevad ei tea rummidest mitte midagi, ikka tihudes peetakse arvestust ja mitte sadades, vaid tuhandetes. Sinu ülistatud sitanikatsid on ju ka rögisevad rondid, mis lõpuni peetud või lihtsalt ebaõnnestunud tooted.

Kui ei meeldi, siis sõima natuke maakaid, muide tänapäeval saab maal elada rikas inimene Cool vaeseid ja mitte toimetulevad surevad ära või kolivad linna Big Grin
Ah et siin on tegelased, kes OMAVAD sadu hektareid metsa ja teevad OMALE iga aasta tuhandetes tihudes puid??? Äkki ajad palgaorjusega segamini? Et 40 metsaveokit palki ja paarkümmend hakkevedukit OMA metsast iseendale? Einoh, ma ka tean ja isegi tunnen mõnda, kes teoorias saaks seda mingi aja omale isegi lubada Big Grin 


Me küll praegu teeme ka "kõigest" sadades tihudes, õigemini laseme teha, sest pole küll olnud plaani käsitsi, seljas tassides aga ka kuitahes edeva uue kergtehnikaga selliseid mahte teha!  See on u.20% palgist ja see umbes pool hakkest. Kas seda saab teha ATV, ruuna ja russiga? Kokku vast saaks russiga ka veetud ja hõimlastel olnuks neid ka võtta AGA see rögisemine ei tasu mahtu tehes ära! Russiga võid liinialt võsa vedada ja tühi ei maksagi midagi! Mahtu tehes maksan praegu väljaveost 8 €/tm 860.4 "kollile" ja ma isegi ei mõtle! 

Aga et ostan selle russi ja hakkan langikoristust tegema??? Tulekvikus ümberkukkunud seemnepuid ükshaaval kütteks tooma? Jne. Mulle kohe VÄGA meeldib mõte masinast, mis sõidab Komatsu ühe lindi jäljes aga on suuteline tihu kuiva korraga välja tooma! Mulle meeldib teadmine, et ma saan tahtmisel selelga istikuid istutusele viia. Jne. Kas on RASKE MÕISTA, et töid ja vajadusi on ERINEVAID??? Ja et ikkagi on suvaliselt maakast ülikoolis õppinud Insenerid targemad, kui nad teatud masinaid projekteerivad ja neid ka Maailmas kasutatakse!  Et see roostes sinine rögiseja on asi? KUI üldse, siis T-16 või RS võiks olla mingi alternatiiv tänu kliirentsile ja kastile aga olles sellega metsa vedanud ja peaaegu kummuli ka käinud, siis ma LOOBUN zitast! Võlusõnaks "kändude vahel manööverdamine". 

Ma nüüd ei tea, ku isuurte masinatega siin kaader elus ISE sõitnud on, minul on suurim superjaht Mojito ja ka katamaraan Vegtind, aga selle ahtri-ujumsiplatformilt on JUBE ZITT võrku panna! LAnti saab loopida. Sellesk on meil kraana ja valvepaat. Vegtindilt saa ülds emidagi teha. Jah, ma olen ka suure traaliga merel käindu ja traali sisse tõmmanud... "Just for FUN" koos Sõbraga, kes on Tüürimees. Aga traalimees ei vaaata proff-kalur Piirojat halvasti et see VÄIKESE kergtehnikaga kala püüab!!! Kas "Piraaja" on nüüd loll ja halb, et hüdrokoptereid ehitab??? Siinsete targutajate järgi peaks Ta Titanicuid ehitama, alla selle suuruse on ju mõttetus... Aga hüdrokopter ja ka hõljukid on TÄPSELT SAMA ASI mis maismaal seesama RaudHobu ja muud "low impact" masinad k.a. ATVd!!! Olge parem vait sest muidu te iseennast üha enam oma harimatuse, olematu silmaringi, lausrumaluse ja lolluse võrku mähite!!! 

Kohati on siin ikka masendav rumalus mis lokkab...
Vasta

Keegi ei väidagi et forwarderist või belarussist väiksema tehnikaga metsa ei maksa minna ja paljud on ka oma tehnikat siin presenteerinud. Konkreetse raudhobu mudelt tegi ksf maha kellel konkreetse masina nõrgad kohad olid teada. Lihtsalt suurem osa kes sulle vastu vaidlevad on praktikud kellel on muu tehnika olemas ja ei näe mõtet suurel väljaminekul väga kitsa kasutusvaldkonna masina ees. "Maakal" on kodumajapidamises mingi traktor niikuinii olemas ja miks peaks suhteliselt kallis masin mis teeb ühte tööd suurt vaimustust tekitama. Meie pere kasutab küttepuude vedamiseks üldiselt traktorit- ühes maakohas on põka, teises df404 või kastikat, sellepärast et need on olemas ja need on ostetud sellepärast et nendega saab väga palju asju teha, miks peaks veel 10k välja käima asja eest mis teeb sama mis kastikas või põka ära teeb. Kindlasti oleneb veel metsa tüübist, pinnase tüübist, omaniku huvidest, võibolla tõesti Eestis kellelgi tasub selline väljaminek oma metsa koristuseks ära. 

Ja selle viimase Härrade vido kommentaariks vaata Härradel on kõigil suured 4x4 kastikad suurte piduritega platvormhaagistega, äkki peaks sealt alustama mitte Berlingo ja kerghaagisega piirama oma valikuid?
Vasta

(18-09-2023, 12:19 PM)PlyVal64 Kirjutas:  
Tsitaat:Olge parem vait sest muidu te iseennast üha enam oma harimatuse, olematu silmaringi, lausrumaluse ja lolluse võrku mähite!!!
Kohati on siin ikka masendav rumalus mis lokkab...
Nädali lõpul jõudis Salomon sellele otsusele, et tema waim räägitud ajal salmide loomiseks weel küps ei olnud. Sõpradele seletas ta asja ligemalt ja lasi märgata, et ta Eesti rahwa arusaamist kõrgema luulekunsti kohta weel nõrgaks ja meistritööde kirjutamist liig waraseks pidawat.
Vasta

Big Grin

Life\'s journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting \"Holy s--t!....What a ride!
Vasta

(18-09-2023, 14:49 PM)Telc Kirjutas:  
(18-09-2023, 12:19 PM)PlyVal64 Kirjutas:  
Tsitaat:Olge parem vait sest muidu te iseennast üha enam oma harimatuse, olematu silmaringi, lausrumaluse ja lolluse võrku mähite!!!
Kohati on siin ikka masendav rumalus mis lokkab...
Nädali lõpul jõudis Salomon sellele otsusele, et tema waim räägitud ajal salmide loomiseks weel küps ei olnud. Sõpradele seletas ta asja ligemalt ja lasi märgata, et ta Eesti rahwa arusaamist kõrgema luulekunsti kohta weel nõrgaks ja meistritööde kirjutamist liig waraseks pidawat.

Nii on. Arenege, sõbrakesed  Big Grin
Teemasse ka midagi.

Aasta number oli siis 1997 ehk möödunud sajand. Ja kuidagi pidi inimene leiva lauale leidma. 
Hommikul tööle minnes võtsin 30-liitrise kanku küttega, viskasin zigullile raskuseks pagasnikusse ja nii need tööpäevad algasid. Masin seisis metsas, istusin sanga ja olenevalt aku staatusest kas läks starterist väike "urra-urra" käima või tuli kablaga tirida. Aga käima sai selle aparaadi alati. 
Tööpäev oli kümmekond tundi pikk. Õhtul enne kojuminekut käisin pritsiga määritavad kohad tõstukil üle ja kallasin kaasa võetud kanku paaki tühjaks. Paak sai täis. 
Üks äärmiselt öko riist oli "veomaht vs. kütusekulu" koha pealt. 
Eks ta loomulikult lagunes ka. Korra paari kuu jooksul sai ikka käsi määritud. Omad teada-tuntud hädad, sest põllutehnika päriselt ju metsa ei kõlba, aga kui vaja siis vaja. Tegin masina juures omad korrektuurid, kohandasin vastavalt laekunud kogemustele ümber ja elu läks edasi, töö jätkus. 
Käru oli sel russil enese ehitatud, ainult tandemid tulid doonorilt. Raam, võre, tugipostid - kõik käsitöö ja omalooming. Peab mainima, et sai äärmiselt kerge ja vastupidav asjandus. Kogu oma metsamehe praktika jooksul pole ma kunagi hiljem kohanud mitte ainsamatki russile valmistatud metsaveohaagist, mis töö käigus kohendamist poleks vajanud. See konkreetne sai igatahes superhea. Üksikkorras valmistatud, puhtalt mu venna kätetöö. Vaid tugipostid said nigelad. Polnud lihtsalt korralikku, paksu seinaga terastoru kuskilt võtta. Need nässakad vajasid aeg-ajalt sirutamist ja tugevdamist.
Tõstukitega oli tol ajal üsna kitsas. Õigemini polnud seda va rahakest, mille eest osta. Peale läks mahakantud Terri 4,3 meetrine jukats. Sai odavalt kätte, läbis taastusremondi ja esialgu käras küll. Eks jah üsnagi tüütu oli temaga jahmerdada, sest haardeulatus vaata et nullilähedane, aga kaikad kokku korjas ja virna ladus kah. Isegi viie-meetrise palgi suutis koormasse ja hiljem laoplatsile toimetada. 
Lõpetuseks siis, et sellises komplektsuses ta ühel päeval müüki läkski. Sest aeg edenes, silmaring laienes ja võimalused päris metsamasinate hankimiseks suurenesid.

         
Vasta

(18-09-2023, 15:45 PM)Janka Kirjutas:  
(18-09-2023, 14:49 PM)Telc Kirjutas:  
(18-09-2023, 12:19 PM)PlyVal64 Kirjutas:  
Tsitaat:Olge parem vait sest muidu te iseennast üha enam oma harimatuse, olematu silmaringi, lausrumaluse ja lolluse võrku mähite!!!
Kohati on siin ikka masendav rumalus mis lokkab...
Nädali lõpul jõudis Salomon sellele otsusele, et tema waim räägitud ajal salmide loomiseks weel küps ei olnud. Sõpradele seletas ta asja ligemalt ja lasi märgata, et ta Eesti rahwa arusaamist kõrgema luulekunsti kohta weel nõrgaks ja meistritööde kirjutamist liig waraseks pidawat.

Nii on. Arenege, sõbrakesed  Big Grin
Teemasse ka midagi.

Aasta number oli siis 1997 ehk möödunud sajand. Ja kuidagi pidi inimene leiva lauale leidma. 
Hommikul tööle minnes võtsin 30-liitrise kanku küttega, viskasin zigullile raskuseks pagasnikusse ja nii need tööpäevad algasid. Masin seisis metsas, istusin sanga ja olenevalt aku staatusest kas läks starterist väike "urra-urra" käima või tuli kablaga tirida. Aga käima sai selle aparaadi alati. 
Tööpäev oli kümmekond tundi pikk. Õhtul enne kojuminekut käisin pritsiga määritavad kohad tõstukil üle ja kallasin kaasa võetud kanku paaki tühjaks. Paak sai täis. 
Üks äärmiselt öko riist oli "veomaht vs. kütusekulu" koha pealt. 
Eks ta loomulikult lagunes ka. Korra paari kuu jooksul sai ikka käsi määritud. Omad teada-tuntud hädad, sest põllutehnika päriselt ju metsa ei kõlba, aga kui vaja siis vaja. Tegin masina juures omad korrektuurid, kohandasin vastavalt laekunud kogemustele ümber ja elu läks edasi, töö jätkus. 
Käru oli sel russil enese ehitatud, ainult tandemid tulid doonorilt. Raam, võre, tugipostid - kõik käsitöö ja omalooming. Peab mainima, et sai äärmiselt kerge ja vastupidav asjandus. Kogu oma metsamehe praktika jooksul pole ma kunagi hiljem kohanud mitte ainsamatki russile valmistatud metsaveohaagist, mis töö käigus kohendamist poleks vajanud. See konkreetne sai igatahes superhea. Üksikkorras valmistatud, puhtalt mu venna kätetöö. Vaid tugipostid said nigelad. Polnud lihtsalt korralikku, paksu seinaga terastoru kuskilt võtta. Need nässakad vajasid aeg-ajalt sirutamist ja tugevdamist.
Tõstukitega oli tol ajal üsna kitsas. Õigemini polnud seda va rahakest, mille eest osta. Peale läks mahakantud Terri 4,3 meetrine jukats. Sai odavalt kätte, läbis taastusremondi ja esialgu käras küll. Eks jah üsnagi tüütu oli temaga jahmerdada, sest haardeulatus vaata et nullilähedane, aga kaikad kokku korjas ja virna ladus kah. Isegi viie-meetrise palgi suutis koormasse ja hiljem laoplatsile toimetada. 
Lõpetuseks siis, et sellises komplektsuses ta ühel päeval müüki läkski. Sest aeg edenes, silmaring laienes ja võimalused päris metsamasinate hankimiseks suurenesid.

 

 Enese esimesed (pealtnägemise) kogemused olivad vist 1986.  Ka Bellakas 82, sellele miskine sommide "Farmi" tõstuk (mis pole teps mitte metsa tarbeks mõeldudki) sappa ja vints ette, 700 rattad alla.. Venku sitalaotaja põhjale sai palgikäru tehtud. Kui nüüd vähegi poisike õigest mäletab, siis kogu muundumisoperatsiooni toimetas vist Tamsalu EPT. 
  Aga... Nähes keset suve, kuis harvendust välja vedas ja samblale palju jälgegi ei jätnud, oli imestust ja imetlust ikka taevani. 
Kõik johtub ikka, et millega võrrelda...  Sellest eelnevad kogemused olnd poisikesel TdT 55 le vintsitroppe sikutada ja Tdt 40 puhul veel "pardamehaanikuna" kaasas loksuda.  Võrdlemisi erinevad elamused....

loll on loll olla.
Vasta

Memmekad, küll see ei sobi ja too ei kõlba.
Tahet on vaja. Big Grin

Vasta

(21-09-2023, 08:04 AM)mellpoiss Kirjutas:  Memmekad, küll see ei sobi ja too ei kõlba.
Tahet on vaja. Big Grin

Ja raudset selgroogu rihma katkemise puhul.

Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 9 külali(st)ne