3 faasiline voolu õpetus
#41

Üks väike soovitus 3 faasilise elektripaigaldise ehitamisel, et faaside järjestus segamini ei läheks mööda hoonet kaabeldades siis võlusõnaks on BMW ehk 1 pruun, 2 must, 3 valge.
Vasta
#42

(31-01-2019, 22:28 PM)karlarnold Kirjutas:  
(31-01-2019, 21:47 PM)aavu Kirjutas:  Alles tähtlülituses on kaks naabermähist järjestikku ja sinna võib 380 peale lasta. Kuidagi ei jõua kohale, et iga ülekoormamine mõjub kahjustavalt igale süsteemile olgu see elektriline või mehhaaniline.
Kellel ei jõua kohale? 
Mootori tähtlülituses EI OLE midagi järjestikku.
Seda silti saab mõista ainult ühtemoodi: 
kui sul on 3 X 380V süsteem, siis pead ühendama tähte - iga mähis neutraali ja ühe faasi vahel - kolmnurgas põleb ära;
kui sul on 3 X 220V süsteem, siis pead ühendama kolmnurka - iga mähis erineva kahe faasi paari vahel - tähes käib ringi, aga jõudu pole.
Teemaalgataja mõte käivitusvoolu vähendamiseks muutub teemaks 10 korda võimsamast mootorist alates ja sellise staatori märgistuse puhul ainult juhul, kui on 3 X 220V seinas.

Punaseks värvitud osale vastan joonisega, kus iga mähise takistus on 10 mingit ühikut, st. võrdsed. Kui mõlemad skeemid pingestada võrdse pingega nt380V, siis kummas on ainult üks mähis sellise pinge all ja kummas on KAKS JÄRJESTIKUST mähist selle pinge all? Saan aru, et siin tulevad mängu siinused-tangensid ja järjestikustele siiski 380 otse ühelgi hetkel ei mõju aga suurem on ta 220V-st tükk maad. Võibolla see väljend "järjestikku" pole kõrgemalt haritutele vastuvõetav aga jooniselt ju nii paistab.


Manustatud failid Pilt (pildid)
   

Инвалид информационной воины на фронте Пярну-Хииу. 
Tsiteerides John McCaini: "Venemaa on peamiselt bensiinijaam, mis teeskleb riiki"," rääkis Basse.
Vasta
#43

Minult ka siia vahele "üks väike soovitus", nimelt midagi sellist nagu 2015 aastal tuntud foorumi influentser ksf! Viplala mulle kirjutas - lõpetage ära ja minge magama! Ja ei teeks paha, kui panete jalga kummikalossid või - botikud ja kätte dielektrilised kummikindad (kellel on), elekter on kõrgendatud ohuallikas, vb ei teeks paha ka külm kompress laubale! 
Täiesti hulluks juba läinud suhlemisvaegusest ja eneseteostusvõimaluste puudumisest! Kirjutage parem metsa ümbertöötlemise või maamaksu teemadesse või vee lparem, teeme toidublogi teema, ma just täna postitasin sotsiaalmeediasse esimese toidupildi omavalmistatud lõunasöögist.
Vasta
#44

[Pilt: attachment.php?aid=73849]
vasakpoolsel on kolmnurga ülemised haarad järjestiku ja alumine omaette 380V;
parempoolsel ei ole midagi järjestiku, alumiste harude ja neutraali vahel on 230V, ülemise ja neutraali vahel pole midagi

jätkuvalt ei saa aru, miks ei taha ise oma viidatud viki lehte lugeda

tähtühenduse puhul keskel ei ole mitte lihtsalt täpp vaid neljas juhe
Vasta
#45

Muide, see minu eelmine postitus käis ka Karlarnoldi kohta! Neid pooltõdesid ei ole vaja rohkem lisada, tähtühendusel ole neutraalpunkti mingit neutraaljuhet vaja, 2 faasi vahel on siiski järjestikku 2 mootori mähist jne...
Praegu ei imesta ma enam millegi muu üle, kui et siia teemasse pole veel jõudnud postitada hea ksf! Jurkman, et mainida, kuidas nõukogude ajal oli kord majas ja elektrienergia kilowatt-tund maksis personaalpensionärile 2 kopikat, kuidas suur (peaaegu nõukogude-poola teadlane) Mikhail Dolivo - Dobrovolski üldse leiutas 3-faasilise keerdvoolu süsteemi ning kuidas sm. Lenin ja sm. Krsišanovski juhtisis Goelro plaani elluviimist. NATO-st ja rahvusvahelisest imperialismist rääkimata...
Vasta
#46

Krt mulle tundub, et ega siin keegi ei tea väga midagi sellest. Kuskilt külapealt kuuldud ja igaüks juhub seda, mida arvab heaks olema. 
Minu teada tuleb majadesse ikka kolm faasi millel on 230V faasipinge ja kahe faasi vahel on liinipinge 380V.
Mõislikum vanaisale külla minna ja sealt uurida Smile
Vasta
#47

Täpselt nii ongi. Igasugused vanaaegsed generaatorid, ümberlülitid ja jupike vanalinna on erijuhtumid, millel igapäevaeluga mingit pistmist ei ole.
Pildil olev mootor on töökõlbulik ainult tähtühenduses.

Müün: keermetõrv, puidulakk, alumiiniumtorud.
Vasta
#48

(01-02-2019, 12:43 PM)oliveer Kirjutas:  Krt mulle tundub, et ega siin keegi ei tea väga midagi sellest. Kuskilt külapealt kuuldud ja igaüks juhub seda, mida arvab heaks olema. 
Minu teada tuleb majadesse ikka kolm faasi millel on 230V faasipinge ja kahe faasi vahel on liinipinge 380V.
Mõislikum vanaisale külla minna ja sealt uurida Smile

Teadjaid siin kindlasti on, aga üsna raske on asja selgitada isikule, kel puuduvad vajalikud algteadmised.

Üritan omalt poolt veidi, paljud asjad juba eelpool küll öeldud, aga pole ilmselt kohale jõudnud:

1. Mootori sildil on nominaalpinged vastava ühenduse skeemi jaoks (täht/kolmnurk)

2. Tänapäeval kasutatakse 230V kolmnurka enamasti läbi sagedusmuunduri, tavaliselt siis 1 faasilise, sest  kolme faasi ju igal pool pole ja ühe faasi muundur on kõvasti odavam ka.
On võimalik ka läbi kondeka, seda siis juhul, kui sagedusmuundurit pole aga tingimata on vaja ühe faasi pealt käima saada - paraku kaotab jõus kõva kolmandiku. Vastavaid arvutusi ja skeeme leiab vene lehtedelt hulgi.

3. Startmisel kasutatakse täht/kolmnurka (üldjuhul) ainult siis, kui mootori sildil on 690/400, sest tähes tahab mootor 690v, aga reaalselt saab ainult 400v ja seetõttu ei lähe ka käivitusvool nii kõrgeks ja saab "pehmemalt" käivitada. Normaalseks töötamiseks lülitatakse hoo üles saades kolmnurka, sest muidu pole jõudu ollagi.

4. 3x220 saab tõesti ka läbi trafo või vastava generaatori (mul sihuke täitsa olemas isegi), aga tänapäeval on see pigem erandjuhtum.
Vasta
#49

(31-01-2019, 14:27 PM)qwerty009 Kirjutas:  
(31-01-2019, 13:49 PM)muska71 Kirjutas:  
(31-01-2019, 12:24 PM)olli Kirjutas:  230/400V mootorit on võimalik kolmnurkühenduse puhul kas 3x230V (1F) sagedusmuunduriga käivitada või siis nagu mainitud,

tööstus õmblusmasina 3f mootorit juhtisin 3f sagedusmuunduriga.vahetasin muunduri 220v sisendiga muunduri vastu ja no tee või tina jõudu pole.jõu kadumine äkki mootor valesti ühendatud?

Kui sel 3x400V mootoril ei ole kolmnurkühenduse võimalust (3x230V), siis see ei töötagi normaalselt. Piltlikult öeldes saaksid kümnendiku mootori võimsusest kätte.

eile poiss tõstis juhtmed ümber ühelt viisilt teisele ja täna siis panin taas tööle 1f muundurilt ja no jõudu ikka pole.siva tõstsin suure muunduri tagasi ja ka sellega jõudu netu,poiss siva ühendas vana ühenduse pääle tagasi ja nüüd 3f suur muundur taas töötab.väike muundur 0,4kw ja mootor ise kas ,035 või 0,4 kw.
Vasta
#50

(01-02-2019, 16:06 PM)muska71 Kirjutas:  
(31-01-2019, 14:27 PM)qwerty009 Kirjutas:  
(31-01-2019, 13:49 PM)muska71 Kirjutas:  
(31-01-2019, 12:24 PM)olli Kirjutas:  230/400V mootorit on võimalik kolmnurkühenduse puhul kas 3x230V (1F) sagedusmuunduriga käivitada või siis nagu mainitud,

tööstus õmblusmasina 3f mootorit juhtisin 3f sagedusmuunduriga.vahetasin muunduri 220v sisendiga muunduri vastu ja no tee või tina jõudu pole.jõu kadumine äkki mootor valesti ühendatud?

Kui sel 3x400V mootoril ei ole kolmnurkühenduse võimalust (3x230V), siis see ei töötagi normaalselt. Piltlikult öeldes saaksid kümnendiku mootori võimsusest kätte.

eile poiss tõstis juhtmed ümber ühelt viisilt teisele ja täna siis panin taas tööle 1f muundurilt ja no jõudu ikka pole.siva tõstsin suure muunduri tagasi ja ka sellega jõudu netu,poiss siva ühendas vana ühenduse pääle tagasi ja nüüd 3f suur muundur taas töötab.väike muundur 0,4kw ja mootor ise kas ,035 või 0,4 kw.

Andmed veidi segased, sa pane siia pilt sellest mootori birkast ja ka muunduri birkast, siis saab ehk rohkem öelda.
Üldiselt 1f muundur ei anna välja rohkem kui 230V, seda peab arvestama. Jõu suhtes on alati kasulikum kasutada 3 faasilist muundurit 400v peal.

Lisaks tasub muundurit seadistades alati esimese asjana taastada factory default settingud (eriti, kui see on kuskil juba kasutuses olnud ja tundmatute isikute poolt näpitud) ja alles siis sisestada enda parameetrid. Olen kokku puutunud juhtumiga, kus muundurit peeti pekkisolevaks, aga pärast factory default'i töötas nagu vana mees..
Vasta
#51

(01-02-2019, 16:26 PM)kolentin Kirjutas:  Andmed veidi segased, sa pane siia pilt sellest mootori birkast ja ka muunduri birkast, siis saab ehk rohkem öelda.
Üldiselt 1f muundur ei anna välja rohkem kui 230V, seda peab arvestama. Jõu suhtes on alati kasulikum kasutada 3 faasilist muundurit 400v peal.

Lisaks tasub muundurit seadistades alati esimese asjana taastada factory default settingud (eriti, kui see on kuskil juba kasutuses olnud ja tundmatute isikute poolt näpitud) ja alles siis sisestada enda parameetrid. Olen kokku puutunud juhtumiga, kus muundurit peeti pekkisolevaks, aga pärast factory default'i töötas nagu vana mees..
mootori birka vääga kehva.


Manustatud failid Pisipilt (pisipildid)
       
Vasta
#52

Ilmselt sama:


Manustatud failid Pilt (pildid)
   

Инвалид информационной воины на фронте Пярну-Хииу. 
Tsiteerides John McCaini: "Venemaa on peamiselt bensiinijaam, mis teeskleb riiki"," rääkis Basse.
Vasta
#53

(05-02-2019, 10:10 AM)muska71 Kirjutas:  mootori birka vääga kehva.

Mis ühenduses ta siis töötab, täht või kolmnurk?

Birkade järgi peaks see ühefaasiline muundur suutma teda liigutada küll, eeldusel et ühendus on kolmnurgas ja muundur korras/õigesti seadistatud.
Anomaaliaid võib muidugi ette tulla alati. Mõnd teist mootorit on see 1f muundur võimeline liigutama?

Kui muunduri kondekad otsa hakkavad saama, siis kaob ka jõud ära, aga sel juhul peaks ka mingi errori ette viskama lõpuks.
Soovitaks ikkagi factory default'i lasta ja uuesti korralikult parameetrid paika panna.
Vasta
#54

(05-02-2019, 19:26 PM)kolentin Kirjutas:  
(05-02-2019, 10:10 AM)muska71 Kirjutas:  mootori birka vääga kehva.

Mis ühenduses ta siis töötab, täht või kolmnurk?

Birkade järgi peaks see ühefaasiline muundur suutma teda liigutada küll, eeldusel et ühendus on kolmnurgas ja muundur korras/õigesti seadistatud.
Anomaaliaid võib muidugi ette tulla alati. Mõnd teist mootorit on see 1f muundur võimeline liigutama?

Kui muunduri kondekad otsa hakkavad saama, siis kaob ka jõud ära, aga sel juhul peaks ka mingi errori ette viskama lõpuks.
Soovitaks ikkagi factory default'i lasta ja uuesti korralikult parameetrid paika panna.
elektriku sõnade järgi täht hetkel ja töötab,kolmnurgas peksis kaitselüliti välja mõlemi muunduriga ja olematu koormusega.mul üks teine 60w mootor millega kaladel soomust eemaldan sellel töötab suurepäraselt.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne