võsalendurid
#1

Lendamine, see on lihtne  Cool

Minusilmis päris vinge teema.


vabal ajal painutan kaablit...
Vasta
#2

Ma jääks siiski paraplaani juurde...  See vesirattaga karlsson ei ole  just kõige parem viis pilvepiirile ronimiseks.

Ise soovitaks alustuseks paraplaani. Saab esimese tunde kätte, deltaplaan oleks gramm edasi. Ja üldiselt ise vaikselt kiibitsen väikelennukite poole.

Eurostar on selline mis silma jäänud, tiivad allpool ning üldiselt üsnagi taskukohane. On neid üsna soodne ülal pidada, rotaxi 100hp mootor. Sama mootoriga ka sportstar ja harmony.

Siis liigub veel Cessna 150 tüüpi lennukeid meite ilmastikku sobivaid ning otseloomulikult Pipereid. Oli alles hiljuti üks Piper J3 Cub müügis 20 000€ eest. Hetkel on üks Eurostar müügis.

Põhimõtteliselt lendava pilli saab juba 15 000 eest, saab ka odavamalt aga sel juhul lisandub kindlasti mootori tehasehooldus alates 5000€, peale mida saab üldiselt 2000h lennata, ja seda on palju kui mitte öelda et väga palju.

Piloodikoolitus aga on samuti üsna krõbeda hinnaga. Seega paraplaaniga lendamine on alustuseks kõige mõistlikum varinat ehk.


Kui kellegil huvi lendamise vastu siis kevadepoole saab taas tulla paraplaaniga lendama, üks paraplaan läheb ka vist suvepoole müüki.

'Per cogo, non per mico' (Edasi kompressiooni, mitte sädemega)
https://www.facebook.com/Teedehooldus/
 Ulila Jäärada FB
Vasta
#3

Ega ei mõelnudki kohe ostma/istetegema hakata. Lihtsalt väga geniaalne ja lihtne massin Big Grin

Aga paraplaanid samuti ju väga huvitavad ja lihtsad. 
Äkki isegi tuleks kevade/suve poole uurima. Lendamine alati huvi pakkunud. Kuid seni tegelenud vaid mudellennundusega.


Paraplaani hinnaklass jääb nii 3-5k € kanti ja koolitus veel mõned tuhanded juurde?

vabal ajal painutan kaablit...
Vasta
#4

Lennunduses tegevad isikud on jaganud lennumasinad kahte klassi. On lendavad masinad, ehk lennukid ja kopterid jms ja on laperdised, ehk igasugu delta, para jm. plaanid, mis omavad võimet lendamise ajal ennast kokku voltida.

Pakuti kunagi võimalust kahe kohalise moto deltaplaaniga luurele lennata, ise aretatud, vene tiib ja rotaxi mootor kokku klapitud. Mingi tuluke lõi põlema ja ei läinud. Loetud tõusud hiljem keeras see laperdis pööramisel tiivad selja peale kokku ja lahend oli letaalne...

Päris võsalenumasinaid leiab guugel stol airplane võtmesõna alt. Sõna otseses mõttes võsalendurid.


Vasta
#5

Stol airplane ehk siis short takeoff or landig aircraft rahvakeeli lühikese hoovõtu ja maandumis maaga lennukid. 
Peetakse isegi võistluseid.


vabal ajal painutan kaablit...
Vasta
#6

Kokku pakib end reeglina ainult odav hiina vari millega võib hädapärast talvel autot katta vaid. Ja terve maailm on seda vuhvlit täis. Korralik tiib naljalt tuult alt ei lase. Siinkohal eksitakse ise pigem elementaarsete võtete vastu. 

Üsna hea rotaxi seljakott koos varjuga müüdi aasta alguses 1800€ eest siin, oli vist kuni 125kg. Väga hea hind seejuures, tavaliselt ikka kolmest ülespoole.

Koolitus on selline kahe otsaga asi, tore ja vahva küll aga kes seda meest lendama õpetas kes paraplaani leiutas Rolleyes Toungue Big Grin
 Ei kuulu ise mitte ühtegi klubisse ja pole käinud ka mitte ühelgi koolitusel. Inspiratsiooni sain tuttavalt kes ise paraplaani trike valmis ehitas ja omal käel selle lendu viis. Kui juba varju suudad enda kohal hoida, siis polegi muud kui ventilaator käima ja tuld. 

Paap Kõlar läks liiga julgeks ja tulemust teame kõik, seega tasub pea selge hoida ja liigseid riske mitte võtta.
Vasta
#7

Tsitaat: läks liiga julgeks ja tulemust teame kõik
Need lödipinnad saavad õhku ainult tuulevaikuses või väga väikse tuulega. Väheke suurema tuulega keeravad tuulerullid nad pahempidi. Konkreetset juhust ei tea.

Инвалид информационной воины на фронте Пярну-Хииу. 
Tsiteerides John McCaini: "Venemaa on peamiselt bensiinijaam, mis teeskleb riiki"," rääkis Basse.
Vasta
#8

https://justaircraft.com/just103/

Oleks nagu lennumassin, aga nagu ei ole ka. Mõtleks päris kaua, kas minna, või mitte...


Vasta
#9

Minujaoks üks lahedamaid õhuliikureid - väikelennuk Cri Cri. Nüüd pakutakse selliseid ka juba el. mootoritega.

[Pilt: Cri-Cri-Worlds-Smallest-Twin-Engine-Plane-6.jpg]

Idiootidega pole mõtet vaielda - nad veavad sind enda tasemele ja lajatavad siis kogemusega /Iid-Tõstamaa/
Anna väikesele inimesele veel väiksem võim kätte ja ta arvab kohe et on Jumal taevas (või mode foorumis...)
Vasta
#10

Arvaks ,et ellujäämise koha pealt oleks see kindlam,



 [Pilt: LRM_EXPORT_20180604_084130.jpg]
kui  selline
[Pilt: Cri-Cri-Worlds-Smallest-Twin-Engine-Plane-6.jpg]
Vasta
#11


vabal ajal painutan kaablit...
Vasta
#12

Hobiohilennukite mm puntratants Cool
Tegelikult täpisteadus, boksipeatus kiirem, kui F1-hes.
Väga vinge spordiala, ainult 2+2 ei kehti  Big Grin

vabal ajal painutan kaablit...
Vasta
#13

Ma ei osanud mujale jätta oma üllatust. Kui on kohatu, teatageSmile

Euroopas vaieldakse, kes võimaliku autonoomse seadme jama korral  vastutab. Aafrikas veavad ravimeid autonoomsed lennukid:
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne