Ühe radiaalpuurpingi remont
#1

Sai paar aastat tagasi soetatud remondi eesmärgil üks väike radiaalpuurpink mudel 252. 1963 aastast, Oktemberjani pingitehase toode.
       

Et talvel, kui on pime aeg siis kiirustamata nokitseda.
Defekteerimise käigus selgus, et on vaja teine veel varuosadeks kõrvale. Nimelt on seal vähe viltu läinud, mõned asjad tehasest ja mõned
"80 tasandi" lukkseppade käte läbi.
Kõigest kahjuks ei ole pilte tehtud või ei ole nad säilinud, aga see mis on viimasel ajal salvestatud panen siin teemas üles.

Kiirustekasti remont oli suhteliselt labane, laagrite vahetus, kahe hammasratta valmistamine, kiirusvalitsa remont.
Pingi juhtkangi remont oli juba natuke huvitavam. Nimelt on  puurpea tõstmine langetamine sambal koos automaatse sambalukuga ja
puuri vasak/parem pöörlemine lahendatud ühe kangiga.
Kuna sealt oli natuke detaile puudu siis oli tükk aega tegemist mehhanismi toimeloogikast arusaamisega. Kui saabus teine pink varuosadeks, siis
oli kõik selge.
Puurpea remont oli juba suurem ettevõtmine. Spindel ise oli otsas, õigemini oli MK3 sisekoonus instrumendile nii ära pekstud, et asja temast enam ei saanud.
Doonorpingil jällegi oli spindli hülss otsas, sai kahest üks kokku pandud. Aga spindel ise kõver, sai teda õgvendatud ja proovitud aga ei istu kuidagi. Mida sügavamale keerad korpusesse, seda kangemaks läheb. Ja viskab ikkagi liiast.
Sai tehtud uus hülss ja sobiva koonusega teise puuri spindlist uus komplekt. Mida fakki, see ka ei istu, jääb pooma.
Sai siis kogu puurpea laiali võetud ja ära pestud, ettenihke poole laagrid vahetatud. Tõmbasin välja ka spindli puksi korpusest, panin asemele kontrolltorni kellaga ja mida näen.
Spindli telg ei ole kontsentriline spindli veopuksi teljega 0,65mm. Aru ma ei taipa, tehnoloogiliselt need kaks ava töödeldakse ühes ülesseades ja on kontsentrilised.
Ilmselt viskas tehases sasliku konjakiga sisse. Kui töötegemine hakkab konjakit ja saslikut segama, siis tuleb töötegemine teiseks korraks jätta.
Ega midagi, teeme uue puksi siis. Puksi enda tegemisest ei teinud pilti, tavaline treitöö.

Siin on puurpea korpus pingis spindlipuksi sisetreimiseks. korpus napilt mahub pinki.
   

Siin võtame korpuse üles kahes tasapinnas veopuksi korpuse liitekoha järgi
   

Siin võtame korpuse üles veopuksi telje tsentri
   

Siin hakkame sisetreima, treitornilt on pea hetkel ära võetud ,muidu ei mahu torn pinki.
   

Puksi ava sai liiga täpne, et tuli käsihooniga 0,02mm järgi aidata.
Siin on spindel ja veopuks kokku pandud ja sobitame ettenihke võll-hammasratast koos tigurattaga.
           

...tu be kontinuä...
Vasta
#2

Väga tahe lugemine! Ega nn "tavalist treitööd" siin foorumis kuigi palju ei kajastata. Iseendast on kasutatavad ülesseaded, terad, töövõtted ja arutlused kõik väga huvipakkuvad. Seega võib kõik selle üles lasta Smile
Vasta
#3

Väga huvitav lugemine tõesti! 
Sääraseid "täppis-masineerimise" riistade remonti ja muud säärast võiks siit rohkem läbi käia. 

Mainisid hammasrataste valmistamist. Need tegid ise, nullist valmis?

Almost Again
Vasta
#4

(12-02-2019, 23:24 PM)M.R. Kirjutas:  ...
Puksi ava sai liiga täpne, et tuli käsihooniga 0,02mm järgi aidata.
...tu be kontinuä...

Need 80 taseme lukus sepad oleks säärase istusobimatuse lahendanud järgmise mõõdu haamriga Big Grin

Palun jätkata.

Nii enda harimiseks: kas sel kiiruskastil mõni läbiv ava juhuslikult mingi välise tasapinnaga paralleelne ka oli või tuligi neljast punktist toestada kümnendiku täpsusega?
Vasta
#5

teema huvitav.
armeenia radiaale pakuti varem tutikaid, ilusti veneaegsetes puukastides, korralikult kuivas laos hoitud.
emexi hinnaga ka ei tahtnud keegi. omal ajal nad kastides seisma jäidki seetõttu, et tööriista ei saa neist ka kapremondiga mitte.
Vasta
#6

Envir, ma panen millalgi terad uuesti üles ja proovin taastada situatsiooni. Näitliku siis.

Necro, jah peaaegu ise. Tegu oli kahe plokkrattaga. Treimine, sisenuudi lõikus ja suurema vöö lõikus sai ise tehtud, aga väiksemad vööd
tuli anda hambahööveldusse, kuna ei olnud ruumi ketasfreesiga lõigata. Ja pindkarastus samuti mujal.

v6sa, iseenesest on tegu selle puurpea puhul suuresti ettenihkekastiga, kiirustekast on seal kus on mootor. Aga spindli liugpuksi
ava korpuses oli aluse suhtes paralleelne, tuli ainult tööpingi spindli suhtes horisontaaltasapinnas paralleelsus seada. Korpus oli pingis kahe paralleelse klotsi peal.
Paigaldustäpsus horisontaalis ja vertikaalis oli 0,04 ja telje suhtes 0,01. Need on paratamatud korpuse geomeetria hälbed.

Mis aga täna sai tehtud

Sai korrastatud ettenihke lülitushoob. Olemasolevad "tihvtid" välja löödud, avad hõõritsetud ja uuesti tihvtitud. Varasemad tihvtid olid tehtud traadist, naelast ja tyrbel teab millest ja kooniliseks enamvähempeaaaegu, või siis mitte, viilitud. Ja muidugi haamriga sisse aidatud.
Iseenesest oli täna naljakas päev, sain Baltipoldist kõik vajaliku vastavalt koostatud nimekirjale.
Õiges pikkuses koonilised tihvtid DIN1 järgi ja sisekuuskant peaga poldid DIN 912 järgi.
Pildimaterjal tihvtiava hõõritsemine
   
Hoob lülitusmuhvi soones
   
Ettenihe sees/väljas fiksaator. Seal ka jama, kuna said normaalsed tihvtid ilma loksuta siis osutus fiksaatori kork pikaks.
Kinni keeratuna tuli koonus vastu korki ja ei lülitanud ringi. sedasi kokku pannes oleks midagi katki läinud.
Tuli korgi keermepoolsest otsast 1,8mm maha treida.
   
Kaane koost altpoolt
   
Traadist või millestki "tihvtid"
   
Puurpea fiksaatori tihvtiga sama teema. Siin on ka oluline jälgida käepideme asendit. Et pea saaks fikseeritud ja samas
tagada tihvtile mõlemalt poolt ligipääs, et saaks ka tihvti sisse/välja lüüa.
Selleks on poldi all ette nähtud õige paksusega reguleerseib. Käesoleval juhul paksus 2,1mm
       

Pea sees on samuti kinnituspolt aga see ei ole ligipääsetav normaalolukorras. Sinna sai kõva vedru ja spetsiaalmuter.
Koostamisel keeran vedru keerud kokku ja siis 1 ring tagasi mis annab survejõu umbes 50 kg samas on puurpea käe jõul keeratav
Sisekuuskandi teen treipingis ise spetsiaaltööriistaga.
           



Otsisin välja vanad spindli võll-hammasrattad ja spindli hülsi
Võll-hammasrattad
Vasemal on lihtsalt hammas viltu ehk parodontoos, keskmisel kaaries viimases staadiumis ja parempoolne on omavalmistatud uus.
Neid sai tehtud kaks tükki. üks on pingis ja teine läheb riiulisse paremaid aegu ootama.
Vasem ja keskmine ei ole samuti tehase tükid, on "spetsialitside" poolt tehtud. Vasak täitsa toores ja keskmine ülekarastatud

   
   
Spindi hülss vana, ka peksa saanud ja hammas kõver, laagriistud lõdvad.
           

Puurpea on määritav konsistentse määrdega siis kasutame Addinoli määret. Samuti on pildil näha spindli tasakaalustusvedru.
   
Puurpea esikaan läheb kokku vedela tihendiga Loctite 5922
       


...tu be kontinuä...
Vasta
#7

Missugune oli võll-hammasratta tööde tegemise järjekord?

Mis terasest see tehti?

Milline oli termotöötluse reziim? Milline kõvadus saavutati?
Vasta
#8

Võll-hammasratas. Materjal 42CrMo4 QT
Materjal on niiütelda eelkarastatud HRC 28-33
Hambad peale pindkarastust HRC 50-55

1. Tooriku lõikamine latist
2. Jämedalt treimine, kõik mõõdud +1,5-2mm
3. Termotöötlus sisepingete kaotamiseks 450-550 kraadi, seisatusaeg 1tund.
4. Puhastreimine varudega 0,35-0,45 lihvimise alla, õlikanalite puurimine
5. Hambalõikus ja nuudilõikus
6. Hammaste pindkarastus
7. Ümarlihvimine

Ja valmis ta ongi, lihtne nagu värvitelevisioon.
Vasta
#9

Ühest teisest teemast ajendatuna küsiks, et miks selline Addinoli määre mille töövahemik on -30 kuni +130c kui sinna on ettenähtud Solidol C vahemikuga -20 kuni +60c  ja kaane vahele Locktite kui polegi midagi ettenähtud?
Vasta
#10

Kas kaasaegsete määrete kasutamine ja asjade korralikult tegemine võrdub riigireetmisega?
Konsistentsetel määretel on peale kasutustemperatuuuri vahemiku ka palju teisi näitajaid.
Kole lugu on veel see, et spindli liugpuksi  ja hammaslati määrimiseks läheb Addinoli XG68 mida manustatakse pritsiga läbi võll-hammasratta.
Kiirustekasti läheb samuti XG õli, praegu ei ole veel viskoossuse üle otsustanud.
Vasta
#11

(14-02-2019, 17:22 PM)M.R. Kirjutas:  
(22-01-2019, 17:07 PM)M.R. Kirjutas:  ...
Valmistajatehas on sellise õli ette näinud, milles probleem?
Või olete targem kui mingi endise CCCP pingiehitustehase konstrueerimisbüroo?
...
Kas kaasaegsete määrete kasutamine ja asjade korralikult tegemine võrdub riigireetmisega?
...

Ei võrdugi, aga mõni nädal tagasi sai üks kodutreial elektroonselt piki piilumist "vale õli" kasutamise eestWink Eks mõnele jäi meelde...

Samas - oma pink, ise tean, millega seda määrin Või olen määrimata. Toungue

Aga kõigest hoolimata mulle meeldivad mehed, kes seavad 50+ kilo kaaluvaid malmkolakaid üles paari sajandiku täpsusega. Palun jätkata.
Vasta
#12

Neile, kellele"meelde jäi".
Sellele seadmele on tehasepoolt välja kirjutatud kaltsiumhüdraatmääre Солидол УС-2 mida asendab liitiumkompleksmääre Litol-24.
Mina ei julge täna kohalikust kaubandusvõrgust osta ei esimest ega teist. Mõlema garanteeritud ja soovituslik säilivusaeg on 5 aastat.
Litol-24 mida täna pakutakse, omab pakendit mida tehas Berdjanskis kasutas umbes 15 aastat tagasi. Kui ma ühele kontorile seda
mainisin, siis koristati artikkel müügist.  Minule teadaolevalt Berdjanskis tehas seisab vist alates 2010 ja pankrot 2013.
Nimetatud Addinoli määre on hea asendus Litol-24-le.
Vasta
#13

Gigantide heitlus? Momeelest pole vaja. Ma saan aru võsa postituse tekkimisest, aga ise oleksin selle siin teemas tegemata jätnud. 2715 on kah paras vigurivänt. Kõigile see ei meeldi...
Siin on nagunii perekooli pealetung käsil, katsuks ikka kuidagi ilma sõjata? Kena koht ju Smile

Müün: keermetõrv, puidulakk, alumiiniumtorud.
Vasta
#14

Lugejate soovil näitlik materjal puksi treimisest. Toorik pronks toru.
   

Teramajandus
   
   
   
   

Siin on puksi jääk ehk saba millest kinni hoida töötlemise ajal. Malmist on vana puks. Pikkus 125mm D70 d58 must mõõt.
Peale korpusesse pressimist sai sisetreitud 60,5.
   

Abivahend sisekuuskantavade/ja mitte ainult/ töötlemiseks
   
   
   
   

Instrument abivahendile
   
   

Pink sai täna peaaegu kokku, homme ostan mõned vahekoonused ja puuripadruni, et nädalavahetusel  täiemõõdulised käigukatsetused teha.
   

Spindli liugpuksi ja hammaslati õlitusnippel ja prits.
   
   
   
Vasta
#15

Millise pinguga puks korpusse läks? Kas korpuse ava vajas ka mingisugust töötlemist? Kas korpust soojendati ka või pressiti külmalt?
Vasta
#16

Korpuse ava käisin samuti käsihooniga üle, puks läks pinguga 0,04 külmalt sisse
Vasta
#17

Huvitav lugemine (Y).
Lingis avanevad fotod võiksid tulevikus suurema resoga olla (hetkel sama väiksed nagu foorumis olev eelvaate pilt).
Kas ühel pildil on taustal muidu freespink 67К25П?
Vasta
#18

Fotoaparaat vähendab pildid 2,2 mega pealt selliseks. Püüan uurida mida fotoaparaadis saaks muuta, et parem oleks.
Aga on siin ka pildi suuruse piirang vist 700-800kB.
Mind ennast häirib, et ei saa pilte kõrvuti panna/või ma ei oska/, teema venib hirmus pikaks ja läheb niiütelda lohisema
Jah, taustal on freespink 67K25ПP.
Vasta
#19

Nii, täna sai käigukatsetused ka tehtud. Puurib küll, 25,5 puuriga ülepuurides 6,8 ava viskab ettenihke välja. Aga materjal oli ka oluliselt parem kui lehmavaiaraud.
Ehk siis sai peaaegu paras vedru etteveo luku sisse. Esmaspäeval tuleb jälle poldimüüjate juurde minna vajalikke polte hankima.
Siis saab kõik plekid külge riputada.

Elektriosakonnas osutus lülitikorpus kõrgeks, tuli 2mm maha freesida.

         

Peaaegu valmis pink
           

Üks hea mehaaniline spikker puuri läbimõõt/lõikekiirus/spindli pöörlemiskiirus/ettenihe pöördele erinevatele materjalidele.
Puurimine, hõõritsemine, keermelõikus.
Sisemine võru lõikekiirustega ja puuri läbimõõdu noolega on pööratav. Hetkel puuri läbimõõt 16mm, puurime näituseks terast, lõikekiirus 25-28m/min.
Vasakult poolt näeme, et pöörlemiskiirus oleks ~400 p/min sellise lõikekiiruse saavutamiseks. Eeldatud on emulsiooniga töö.
   
Vasta
#20

Tuleb nõustuda eelkõnelejatega, äärmiselt huvitav teema ja tõeliselt hea on vaadata, et keegi ka veel neid vanu pinke nii korralikult taastab.  
Selliseid teemasid ootaks siia foorumisse tulevikus veel teisigi. Jätkata samas vaimus.  Plusspunkt kindlasti ka minupoolt.

'Per cogo, non per mico' (Edasi kompressiooni, mitte sädemega)
https://www.facebook.com/Teedehooldus/
 Ulila Jäärada FB
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne