Postitused: 7
Teemad: 1
Liitus: Feb 2019
Maine:
0
Olen auto elektri teemal suheliselt tummine, seega oleks hea kuulda targemate nõu.... Olemas on autokülmik, mida reisidel ja suvel hea kasutada. Aga sooviks tekitada talle auto enda akust sõltumatu toite. Muidu võtan toite pagasiruumist olevast sigaretisüütaja pesast, mis süüte välja keeramisel toidet enam ei anna.
Ragistan siin välja mõelda, et kuidas saaks kõige parema lahenduse selliselt, et auto käimise ajal võtab külmik voolu sigaretisüütajast ja seistes kasutab eraldi külmiku jaoks mõeldud akut (mingi süvatsükli geel vms). Külmiku voolutarve on u 3 amp tunnis.
Mõtlesin esialgu sellist lahendust, et panen lisaaku releega vahele, kus auto käivitades sigaretisüütajast tulev toide ühendab lisaaku relee abil lahti. Aga ei saanud asja toimima, kuna lõpuks ühte sigaretisüütaja pesasse nii aku kui sigaretisüütja toite kokku ühendamisel lühistab relee. Ühesõnaga nõu oleks vaja... Mis juhtuks sellisel juhul, kui ühendaks süsteemi lihtsalt tuimalt jadasse... ehk sigaretisüütajast tulev toitejuhe ja massijuhe läheks vastavalt otse lisaaku pluss ja miinus klemmile ja aku pealt läheks edasi külmikule. Aga kuidas siis auto süüte sees olemise ajal külmik tegelikkuses lisaakut koormab? Eesmärk oleks, et auto sõidu ajal lisaaku ei tühjeneks.
Postitused: 1,298
Teemad: 50
Liitus: Nov 2006
Maine:
17
Ei tea küll teemaalgataja autost midagi aga tänapäeval pole ime kui sigaretisüütaja ees juhe 1 ruutmillimeeter. Sinna külmiku 3A ja lisaks aku laadimisvool? Ei ole eriti hea mõte...
Lisarelee juhtimine näiteks generaatori signaallambi ahelaga kõrvaldaks suure tõenäosusega ohu et starteri andmise ajal vool põhiaku poole tagasi liikuma hakkaks.
Postitused: 975
Teemad: 9
Liitus: Dec 2005
Maine:
15
Sellise asja jaoks on olemas relee mida inglise keeles kutsutakse "Split charge relay", Eesti keeles vist lahklaadimise relee vms. See laeb kõigepealt täis auto aku ja seejärel lülitab laadimise teisele akule. Saab kaks teineteisest täielikult eraldatud elektrisüsteemi.
Postitused: 567
Teemad: 8
Liitus: Nov 2004
Maine:
4
Kas autol 13 klemmiga haagisepistikut pole, seal standardi järgi pin 9 all pidev toide olemas, kui veab siis on ehk kuskil polstri taga pistik ka.
Töötavat asja ei maksa remontida, läheb katki
Postitused: 3,717
Teemad: 30
Liitus: Feb 2013
Maine:
64
(27-02-2019, 22:54 PM)relee Kirjutas: Mõtlesin esialgu sellist lahendust, et panen lisaaku releega vahele, kus auto käivitades sigaretisüütajast tulev toide ühendab lisaaku relee abil lahti. Aga ei saanud asja toimima, kuna lõpuks ühte sigaretisüütaja pesasse nii aku kui sigaretisüütja toite kokku ühendamisel lühistab relee.
Ma usun, et sul oleks vaja kedagi kes oskab taolist asja ühendada. Muidu me võime ju siin rääkida igast tarka juttu aga lõpuks paned oma auto lihtsalt põlema.
Parem varblane käes, kui kajakas pea kohal!
Postitused: 7,007
Teemad: 58
Liitus: Jul 2012
Maine:
99
Nii palju häid vastuseid headelt spetsialistidelt, aga kõik on üle mõelnud seekord. Midagi muud ei olegi tarvis kui lisaaku külmikuga paralleeli ja sihker. Kui jääb kripeldama, siis üks diood ka. Kas lisaaku eraldi laadimist vajab, selgub loomkatsetel.
Müün: keermetõrv, puidulakk, alumiiniumtorud.
Postitused: 567
Teemad: 8
Liitus: Nov 2004
Maine:
4
Mis juhtub kui päev otsa rannas päikese käes õllesid jahutanud külmkapi akut hakata läbi sigaretisüütaja peenikeste juhtmete 14,5V pardapingega laadima?
Töötavat asja ei maksa remontida, läheb katki
Postitused: 567
Teemad: 8
Liitus: Nov 2004
Maine:
4
28-02-2019, 12:04 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 28-02-2019, 12:08 PM ja muutjaks oli
Laurts.)
(28-02-2019, 08:26 AM)v6sa Kirjutas: (28-02-2019, 01:40 AM)Laurts Kirjutas: Mis juhtub kui päev otsa rannas päikese käes õllesid jahutanud külmkapi akut hakata läbi sigaretisüütaja peenikeste juhtmete 14,5V pardapingega laadima? 
Sõltuvalt paigalduse läbimõeldusest põleb läbi kaitse või juhtmetaoline kiud või maha auto, kui laadimisvoolu ei piirata. Pirn pole küll e-legantne ega e-fektiivne, kuid takistab seda efektiivselt.
Mis mõtet on osta huippu kallist geelakut et seda siis läbi mingisuguse pirni ettevaatlikult laadida? Kas see aku läbi lisatakistuse laadides kunagi täiesti täis ka saab? Endale teeks siis install algaks esimese aku juurest 50A kaitsme, relee ja 16ruutu juhtmega teisele akule. Releed juhiks töötava mootori signaaliga (61)
Vastab ksf Marko
(28-02-2019, 01:09 AM)Marko Kirjutas: Nii palju häid vastuseid headelt spetsialistidelt, aga kõik on üle mõelnud seekord. Midagi muud ei olegi tarvis kui lisaaku külmikuga paralleeli ja sihker. Kui jääb kripeldama, siis üks diood ka. Kas lisaaku eraldi laadimist vajab, selgub loomkatsetel.
(28-02-2019, 01:40 AM)Laurts Kirjutas: Mis juhtub kui päev otsa rannas päikese käes õllesid jahutanud külmkapi akut hakata läbi sigaretisüütaja peenikeste juhtmete 14,5V pardapingega laadima? 
Töötavat asja ei maksa remontida, läheb katki