Isetehtud matkaauto, "vanlife" ja kogemusi Eestis? Matkakas!

ilma vaheseinata masinas võib ju kolmas reisija rahumeeli ka taga sõita. rihmaga iste ja kõik peaks seaduslik olema. samas on ees istujad sobivas suhtlemiskauguses.
Vasta

(15-03-2019, 23:29 PM)nootsii Kirjutas:  Kui on aega, tahtmine ja koht olemas kus teha  siis julget pealehakkamist.  
Nemad tegid ära
https://www.youtube.com/watch?v=tKVSErD5qgo

Ma olen antud videot mitu korda vaadanud, aga ei leidnud videoid, kuidas nad ehitavad.
Aga leidsin nüüd selle Life is a view Eero ja Mari-Anne, veelgi parem, nad räägivad kuludest ja kui palju erinevaid tööriistu neil vaja oli  

Ses suhtes mul isegi on edumaa, mul on vähemalt akutrellikomplekt. Lisaks mainisid nad ketassaagi ja tikksaagi (ja taldlihvijat).
Koos bussiga läks kokku neil 5000€ (1200 sisustus ja ümberehitus)

www.matkakas.kait.ee  kokkuvõte teemast
O: Calibra v6 velje kapsleid 2 on kadunud
Vasta

https://www.youtube.com/channel/UC0Dyzj6sWCDu9UXDEyVEo_Q/videos?sort=da&flow=grid&view=0

keri kuni see esimene jagatud video tuleb ja siis näeb ka ülejäänusid
Vasta

(15-03-2019, 20:51 PM)Thea Kirjutas:  Aga, mis nende klotsidega on? Mul hakkasid ühed pikalt talvel seistes kohisema, aga sõiduga läks üle
No kui juba Tatratest ja Norrast jutt, siis eestlasele on mäed harjumatud - ma olen kaks korda pidurid suitsema saanud, autoga oli ükskord veoauto end laskumise lõppu keset teed parkinud ning teine kord läks tsikliga kiirteelt mahapööramisega kiireks Smile Hea kui saab klaasistunute asemele kohe järgmised klotsid pista, olgu nad siis kasvõi kasutatud. Näiteks need, mis reisieelse hoolduse käigus üle jäävad. Ja hea, kui pidurid on enne kodus lahti käinud, mitte kinni roostetanud vms. Pisike asi, a samas ei maksa ka suurt midagi.
Vasta

Mulle tundub, et preilil on veel palju õppida. Ega ma paha pärast, keegi juba eespool kirjutas, et need ratsionaalsed vennad on esialgu pigem vaenlased. Konkreetsetele küsimustele vastamine ka viletsavõitu....

Müün: keermetõrv, puidulakk, alumiiniumtorud.
Vasta

(16-03-2019, 01:24 AM)Marko Kirjutas:  Mulle tundub, et preilil on veel palju õppida. Ega ma paha pärast, keegi juba eespool kirjutas, et need ratsionaalsed vennad on esialgu pigem vaenlased. Konkreetsetele küsimustele vastamine ka viletsavõitu....
Ma ei saanud postituses eesmärgist ja sisust mitte midagi aru, aga ega ma paha pärast.
Lisaks mainin, ainuke põhjus, miks inimene nõu küsima tuleb, on see, et ta tahab midagi juurde õppida, selle kohta, mida ta veel ei tea

www.matkakas.kait.ee  kokkuvõte teemast
O: Calibra v6 velje kapsleid 2 on kadunud
Vasta

Mis puidu hinda puudutab, siis ega tegelt pole väga nutikas seda kuuti tuugalt kakskordneli prussi ja saepuruplaati täis toppida. Kõige odavam, kergem ja töökindlam on see tehniline lahendus, mida pole üldse poeriiulist kaasa võetud Smile Magamisalus on selline vähe suurem projekt, vt vineeri hindu näiteks https://puumarket.ee/ , või siis euroalused on populaarne ja odav lahendus. Igasugu säilitussüsteemid saab kombineerida Jyskis leiduvatest karpidest-korvidest-riideriiulitest. Kokkupandava kämpingulaua ja -toolid saab sealtsamast. Ongi nagu kõik?

Algaja käes ei ole need elektrilised saed ja freesid ka mingid imeriistad, tavalise hea käsisaega kulub küll natuke kauem aega, aga see-eest on vigade tegemise võimalus jälle palju väiksem. Nii nende vigade, mis materjali raiskavad, kui nende, mis haiget teevad. Noh ja tööriistarent on ka ju olemas. Ketassae päev on 7€ ja tavaliselt maksab nädalavahetus ühe päeva hinna.

Ei ole nagu mõtet kulutada aega selle välja mõtlemisele, kuidas mingi eelarve või võimaluste juures ei saa asju teha - hoopis nutikam ja tulemuslikum on välja nuputada viise, kuidas saab Smile

Kõige suurem probleem ehitamise juures on meie kliima - puutööd viletsa ilmaga õues ei tee ja sellise ruumi kasutamine, millest ei pea saetud pulgaga pool tundi bussini kõndima, võib maksta vahemikus "mul/mõnel sõbral on see juba olemas, tasuta" kuni "väga väga kallis".
Vasta

Nõu andmiseks on vaja eelinfot. Kahjuks ei anna sa meile mitte midagi.

Müün: keermetõrv, puidulakk, alumiiniumtorud.
Vasta

(15-03-2019, 16:30 PM)v6sa Kirjutas:  
(15-03-2019, 16:22 PM)olevtoom Kirjutas:  
(15-03-2019, 14:16 PM)Janka Kirjutas:  ...Mõtlesin, et vaja helitehnika korralikumalt ära pakendada...

...
aga miks makk all on? (Riiul on muidu igati asjakohane).

Tihti seda linti ikka laaditakse... Pealegi stabiliseerib säärane kolakas riiulit kenasti.

Imetlen inimeste kannatlikkust, kes anno 2019 veel jaksavad ristpea (kõlaririiulis vist küll topeltristiga PoziDrive) peaga kruve pruukida. Ikkagi vana kool.
Ristpeaga kruvide kohta oskan öelda ainult, et kasutan seda, mida saada on. Esmatähtis on ikkagi mõõt ehk vajalik täpsus ja -praktilisus. Mis-kujulise otsikuga nad paika saavad kruvitud, suurt ei koti. "Makita" keerab Smile
Pill on elu suur armastus ehk 28 kilo kaaluv, nõukaajal  1100 SUR-i maksnud Olymp 004, mille jälgi mõne aasta eest ka siit foorumist taga ajasin ja mida lõpuks Leedust normaalse hinnaga ühe ülinormaalse talupidaja käest soetamas käisin.

Aga see väike Ducato sääl a24-s.
Hea lollikindel auto, mida lihtne remontida ja millel ei ole lollakaid salauurdeid-topeltplekke, mis roostealtilt soga koguvad (thumbs down for Transit!). Kõik lihtne sile plekk, mida riknemise korral mingi kunst pole välja lõikuda ja tahvlist lõigatutega asendada. 
Oli mul kunagi sama tüüpi kaubik, mille vaguniks ehitamine jäigi lõpule viimata. Aastaid pakkus odavat reisuöömaja. Vaheseina viisin kohe alguses jupp maad tahapoole. Plaan oli piloodi selja taha lahtikäiv diivan teha. Tükk aega valitses seejärel seal tühjus.
Läksime naisega ükskord mere veerde niisama lödistama. Siis avastasin, et võiks ikka loojangu ää vaadata ja enne seda Pärnus söömas käia. No sõime, seejärel läksin poodi ja ostsin suure täispuhutava madratsi ja lisaks loojangule jäimegi hommikuni laagrisse...
Madrats teenis, kuniks katki läks. 
Siis sai kunagi lahtikäiva lavatsiga algust tehtud. Mitu korda sellel poolikul projektil ööbitudki, aga edasi tuli rahapuudus, millele järgnes ajapuudus ja kuniks need lollakad külalised kordamööda elus figureerusid jäigi asi sinnapaika.
Tänaseks pole enam seda bussi ja peas keerlevad samuti juba suuremad ja asisemad reisuideed. Eks aeg annab arutust.
Vasta

(16-03-2019, 01:50 AM)Marko Kirjutas:  Nõu andmiseks on vaja eelinfot. Kahjuks ei anna sa meile mitte midagi.

Mida ma ei anna sulle? Ma hästi aru ei saa, mida ma andma pean, ma ei lugenud foorumi kasutustingimusi põhjalikult läbi vist  Smile meelelahutust?
Näiteks eelinfost siis postitus #110 on üks uuem vahekokkuvõte ja  postitus #23 võtab asja juba päris hästi kokku ja jällegi ma arvan, et postitus 66 siin on ka hea vahekokkuvõte. 
Ja ma olen siin kirjutanud oma isiklikest unistustest ja elust rohkem kui ma eales oleksin arvanud, et kaubiku ostmiseks vaja läheb Smile
Kui sa midagi saada tahad, siis ütleme nii 1,5 aasta pärast kutsun sind soolavõileivale oma kaubikelamusse, pakun kohvi ka! Kui ma head nõu külmikute ja akude kohta saan, siis võib-olla isegi piimaga  Cool
Olen siit palju häid linke saanud ja väga hea on ikka arutleda asju testega, mitte oma peas üksi. Suur tänu kõigile!
Kui sulle meeldiks infot saada teises formaadis, siis siin olen kokkukogunud veebilehele täpsema info kompaktselt www.matkakas.kait.ee ja vb minusarnastele kaubikust unistajatele ja rumalatele sõiduauto inimestele on ka hea seal vaadata ringi. Kasutasin foorumi liikmete lauseid ja kui keegi tunneb, et ta ei taha, et tema jutt seal üleval on või võiksin paremini viidata, siis palun kirjutage privasse.
Kui kellelgi on veel nõu, mida kaubiku otsija peaks silmas pidama ja mida võiks rohkem veebis kajastada, siis kirjutage 

Uued küsimused
16.03.2019
Kas 85kW on piisav esimesel korral? Või peaksin head 104kW pakkumist ootama?
Kas oodata ja koguda 1000 raha veel juurde?
Kui palju maksab väikene korrosiooni tõrje? Mingi rooste ju ikka kuskil võib olla, ma arvan, et kindlasti on võimalik ise ka natuke nokitseda, lihtsalt mina veel ei tea kuidas (ärge mind nüüd ära sööge selle eest)

www.matkakas.kait.ee  kokkuvõte teemast
O: Calibra v6 velje kapsleid 2 on kadunud
Vasta

Krowni tõrje (korrosioonikaitse) maksis ca 250-300 eurikut minuteada. (Sellel teemal tuleb nüüd kindlasti laviini jagu postitusi, et krown on jama ja mingi muu on parem või vanasti tehti kahurimäärdega ja parem mitte üldse teha jne jne jne,  . Kindlasti saab muudmoodi ka, mina lasknud sellega teha ja väga rahul.


Offtopic; Uudishimu on see kõikse karmim himu ja mitte ei saa küsimata jätta- mis värk selle 2 erineva konto kasutamisega on? Pole üldse nagu minu asi aga näedsa mõte jõudis ajust läbi näppude ikkagi ekraanile.. Big Grin
Vasta

Ma vaatan, et siin pole väga räägitud soojustamisest see peaks nagu kõige esimene kiht olema kongis. Mind ka huvitaks mis materjale kasutada ja kust osta ning mis hindadega peaks arvestama. Eestis neid väga laiatarbena ei müüda? Ma ei mõtle styroxit 
Kuidas teha nii et niiskus pleki ja soojustuse vahele ei jääks?
Kas PUR vaht pritsimise teel ette ehitatud karkassi vahele oleks ok? Iseenesest see kleepuks ju otse plekile ja kastepunkti tekkimise oht madal...?
Mida arvata tavapärasest "vanlife" videotes soojustusmeetoditest- õhuke styrox seina ja kõik. Minu jaoks tundub nagu mõtetu (mitte piisavalt efektiivne) aga mis teised arvavad

Üks asi esiistmete kohta: Ma olen olnud sunnitud käima korduvalt Põhjas (Soome tipp) ja tagasi bussiga kus ees 3 kohta ja ka kolm reisijat ka. See on ikka ulme ebamugav. Ka uue bussiga. Soovitan ka võimalusel 2+1. Lisaks kas laps lapsetoolis? Kui nii siis selle kinnitamine ette on ka sellinne pigem mitte mugav.
Vasta

Foorum on unistamise ja eneseupitamise koht, vaid üksikud suudavad ka teistes sügavat imetlustunnet tekitada. Matkaka ehitus on nagu metsavedu – kirjutada võib kõigest.
***
Kui mul oleks kaks alaealist last ja üks täisealine koer, siis ilmselt valiksin sellise lahenduse, nagu TV „Meie aasta Austraalias“ – väike mugavate istmetga van, katusetelk. Sama ka igapäevaliikurina, Calibra rahaks.
***
Kui iseehitamine on ülioluline, siis loeksin hakatuseks rida-realt läbi kõik siinsed ehitajate teemad – mitte selleks, et teha nii nagu nemad, vaid et mitte korrata nende vigu. Ka kaasaegsete kaubikute kogemuste kohta oli siin eraldi pikk teema.
***
Kui sihtkoht on loodus, mitte kauged linnad, siis ma ei näe väga sisseehitatud köögi vajadust, klapplaud ja matkapliit metsa all on romantika.
***
Eelistaksin pesta kord kolme päeva tagant mugava duši all, mitte iga päev 60x60 + veevahetus sealsamas, kus saaks korralikult kümmelda (imetlesin kord rongikupeesse sisseehitatud dušinurga insenerlikku leidlikust, aga kasutama see sellegipoolest ei kutsunud).
***
Kui kongis peavad toolid olema, siis olgu nad juba teelegaalsed istmed, kasvõi risti või tagurpidi.
***
Võimsuse vajadus sõltub kõrgusest, tuuletakistus.
***
Kuni ei lahene see üks-inimene-kaks-kasutajat probleem, ei ole mul usku kogu ettevõtmisesse. Reisil peab käituma nii nagu seal kombeks: looduses nagu looduses kombeks, välismaal nagu välismaal kombeks, foorumis nagu foorumis kombeks. Reegleid võib rikkuda, aga mitte kohalikke häid tavasid.
Vasta

(15-03-2019, 22:55 PM)Telc Kirjutas:  Kaubikul, millel on ees kolm kohta, on kõrval pink, mitte iste. Üle tunni aja seal kannatab istuda üksi ja õlut juues. Möönan - veidi utreerin, aga see ON hädalahendus.

5 punkti selle peale
oma töö kaubikutes olen 2 kohalise pingi vahetanud 1 kohalise istme vastu sest ka reisija on inimene
praeguse matkaka puhul oli see kohe tehase tellimuse 1 tingimus.
Vasta

Mõttetalgute raames võiks esimeses postis olla pidevalt uuenev referaadi stiilis kokkuvõte teemas toimuvast endale erinevate lahenduste läbikirjutamiseks/-mõtlemiseks kategooriate kaupa. 
Näiteks: 
Baassõiduk - suur? väike? valik matkamise võtmes (mitte vana auto ostuabi).
Soojustus - kivivill? stüroplast? lambavill?
Elekter - aku? genekas? päike?
Küte - gaas? elekter? diisel?
Vee- & sanitaarmajandus - ämber? tankla? spetsjomm lahendus?
Interjöör - vaip? pvc? voodrilaud?
Lisavarustus - raamid, kandikud, boksid
jne.

Sisu aitavad redigeerida kohalikud spetsialistid.
Kõik see väärt materjal jääks ka järgmistele huvilistele ja oleks arvatavasti parim koondatud info sel teemal eesti keeles ehitajatelt ja kasutajatelt. 
Ma saan aru, et on loodud mingisugune leht juba, aga seal võiks siis olla kajastused konkreetses juhtumis toimuva kohta.
Vasta

(16-03-2019, 00:40 AM)diesel Kirjutas:  ilma vaheseinata masinas võib ju kolmas reisija rahumeeli ka taga sõita. rihmaga iste ja kõik peaks seaduslik olema. samas on ees istujad sobivas suhtlemiskauguses.


see kehtib vaid juhul kui on rohkemate kohtadega kaubik ja oled üleliigsed ehk eemaldanud
teisel juhul ei ole asi nii lihtne, et 3 kohalise kaubiku puhul viia üks kohta taha ja kõik
teh. andmetes kirjas 3 kohta ok aga kirjas on ka kus need on (juhi kõrval 2 kohta) seega tagumine iste ise panduna ei päde.
siin kodus rmk platse kolistades ok aga kui saksas rajalt maha võetakse siis on paha lugu
Vasta

(16-03-2019, 06:41 AM)The a Kirjutas:  
(16-03-2019, 01:50 AM)Marko Kirjutas:  Nõu andmiseks on vaja eelinfot. Kahjuks ei anna sa meile mitte midagi.

Mida ma ei anna sulle? Ma hästi aru ei saa, mida ma andma pean, ma ei lugenud foorumi kasutustingimusi põhjalikult läbi vist  Smile meelelahutust?
Näiteks eelinfost siis postitus #110 on üks uuem vahekokkuvõte ja  postitus #23 võtab asja juba päris hästi kokku ja jällegi ma arvan, et postitus 66 siin on ka hea vahekokkuvõte. 
…..

alates algusest on soovid ju muutunud
tee vahepeal ise kokkuvõte mida alguses tahtsid ja mida nüüd
Vasta

(16-03-2019, 11:05 AM)Peeter80 Kirjutas:  Ma vaatan, et siin pole väga räägitud soojustamisest see peaks nagu kõige esimene kiht olema kongis. Mind ka huvitaks mis materjale kasutada ja kust osta ning mis hindadega peaks arvestama. Eestis neid väga laiatarbena ei müüda? Ma ei mõtle styroxit 
Kuidas teha nii et niiskus pleki ja soojustuse vahele ei jääks?
Kas PUR vaht pritsimise teel ette ehitatud karkassi vahele oleks ok? Iseenesest see kleepuks ju otse plekile ja kastepunkti tekkimise oht madal...?
Mida arvata tavapärasest "vanlife" videotes soojustusmeetoditest- õhuke styrox seina ja kõik. Minu jaoks tundub nagu mõtetu (mitte piisavalt efektiivne) aga mis teised arvavad

……..

alustan sellest, et soojustus pole mitte ju ainult külma ilma vastu võitlemiseks ja kongis soojuse hoidmiseks AGA kindlasti ka sooja ilma vastu võitlemiseks et kong üle ei kuumeneks. Põhiline kasutus ju ongi suvel sooja päikese ajal. ilma isoleerimiseta tekib kohe järgmine suure kuluga vajadus milleks on konditsioneer.

minu bussi teemas on soojustusest juttu küll juba esimesel lehel
ise tegin nii nagu oma arvates võiks olla hea s.t. isolatsioon sai tihedalt liimitud seina/lakke ning kihiti kokku.
lisaks ka põranda isoleerimine
Vasta

(16-03-2019, 13:26 PM)cesium Kirjutas:  Mõttetalgute raames võiks...

Eks need mõttetalgud said ju kunagi tehtud. Igal asjal, mis ma oma bussi juures tegin, oli mingi põhjus. Alati oli olemas ju mitmeid variante. Ju siis iga inimene peab tegema oma mõttetalgud, mis on ka loomulik, kuna inimesed/võimalused on ju erinevad. 
Võib ju välja sõeluda ideaalvariandi, aga kõik variandid pole taskukohased/võimalikud. Siis tulebki valikusse variant, millest paljud aru ei saa, aga elu on selline.
Ei ostaks ma ükshaaval bussi sisutust. See läheb kordades kallimaks, kui mingi doonari soetamine. Sama on bussiga. Tuleb vaadata ringi, mille peale hammas hakkab ja nende valikute juures teha mingi otsus. Soovitatud ideaalvarianti (näiteks Transit) võidki ootama jääda. Sealsamas kõrvaloleva variandi aga lased käest, mis võibki hoopis ideaaliks osutuda. Natuke peab elus õnne ka olema - või usku kirikusse pandud küünlast.
Teises reas istujate irdumine seltskonnast ei ole päris tõene. Kogemuste põhjal meeldibki osa rahval istuda tagapoole, ehk elutoas. Ka nendega on võimalik sõidu ajal rääkida.
Kindlasti tuleb arvestada ümberregistreerimise probleemidaga, teatud variantide, puhul.

__________________________
M: Iveco dayli käiguosa
M: Datsun Cherry
M: Volvo mootor
tulepesa.ee


Vasta

just, ei ole ühest õiget lahendust aga see tuleb leida vastavalt soovidele ja ootustele
kes kasutab, milleks ja millal
mis on elustiil ja millised ootused
üks peseb kraaviveega teine dušši all
üks lepib hommikusöögiks esimese tankla kabanossiga teine tahab putru keeta
üks sõidab tuhat kilomeetrit päevas teine vaid sada
üks ööbib öö või kaks ja siis sõidab edasi teine elab kaks kolm nädalat ühes kohas
jne. jne.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne