tehnonõuete määruse muutmise eelnõu seletuskiri
#1

selline asi siis liigub ringi mis peaks tulevikus ehk midagi muutma meie tehnopargi tehnonõuetes

head lugemist

edit: muudetud link

http://eelnoud.valitsus.ee/main/mount/do...2#sLdeM0wc
Vasta
#2

Eelmise nädala autolehes samuti pikem artikkel samal teemal.
Loodame positiivset Smile
Vasta
#3

aga enne ei liigu midagi edasi kui pirukas on jagatud Toungue
Vasta
#4

Jube raske kirjatükk, aga läbi ta saiSmile
Osa muidugi diagonaalis. Mõned mõtted:

Varsti saab RAFile legaalselt V8 mootori paigaldada...

Samal ajal kui seadust tehti, kus ka rehvimõõdud vabaks lähevad, käisid repressiivorganid ja lugesid millimeetreid ja protsendikümnendikke. Selline riik siis meil Sad

Palju mõttetuid ülinorivaid nüansse läheb prügisse, see on väga positiivne.

Müün: keermetõrv, puidulakk, alumiiniumtorud.
Vasta
#5

Väga tore. Lõpuks ometi on hakatud ka tõsiselt mõtlema. Hea on,et kaine mõistus ja arukus ikka võidutseb ja järjest enam lastakse asjadel minna selles suunas nagu nad tegelikult peaksid olema. Pole ju mõtet teha inimeste elu raskeks igasuguste piirangute ja seadustega. Igaljuhul... kui asi tõeks saab siis võidavad kõik.

T.
Vasta
#6

Ja te nüüd tõesti arvate, et meie ametnikud teevad seadustesse muudatusi selle pärast, et lihtinimese elu lihtsamaks teha?
Nad teevad seda, sest Brüsselist on nii öeldud ja mõnel jorsil lüüakse sittumine viilikirja, kui käsku ei täida.
Vasta
#7

Kas ma olen ainuke kes seda linki avada ei saa ? Teeb uue akna ja tuleb amf foorumi leht ette .
Vasta
#8

(13-03-2019, 21:33 PM)kuno666 Kirjutas:  Kas ma olen ainuke kes seda linki avada ei saa ? Teeb uue akna ja tuleb amf foorumi leht ette .

ei ole ainumas
Vasta
#9

Huvitav telefonis ei ava jah.
Arvutis enne toimis. 
Proovin hiljem uuesti.
Vasta
#10

Laseme siis Googlel otsida
Vasta
#11

Lause, mis tegi päeva paremaks:
Loobutakse piirangust, mille kohaselt võis sõidukil kasutada ainult sõiduki valmistaja ette nähtud rehve.
Vasta
#12

Teen veidi copy paste siia mõnest huvitavamast lõigust. 

Määruse nr 42 lisa 1 ja lisa 2 koodi 701 punkt 7 tunnistatakse kehtetuks. Tunnistatakse kehtetuks punkt, millega kehtestati piirangud asendusmootori massile, töömahule ja võimsusele. Asendusmootori töömaht ei mõjuta sõiduki liiklusohutuse taset. Töömahu muutus mootori puhul mõjutab kõige rohkem mootori võimsust ja massi. Seetõttu töömahu alusel mootorivahetuse piiramine ei ole otstarbekas. Samuti puudub otsene seos mootori võimsuse ja liiklusohutuse vahel, mistõttu asendusmootori võimsusele enam piiranguid ei seata. Sõidukile asendusmootori paigaldamisel on oluline jälgida, et uue asendusmootori massi tõttu ei ületataks lubatud teljekoormuseid. 

Määruse nr 42 lisa 2 koodi 622 muutmine. Koodi täiendatakse nõudega, et sõiduki ratastel peavad olema porikaitsmed. Kuna käesoleva eelnõuga muudetakse kehtetuks nõue, et sõidukil võib kasutada üksnes valmistaja poolt ettenähtud mõõtudega rehve, siis tuleb täiendada nõudeid porikaitsesüsteemile, et tagada, et teiste mõõtmetega rehvide kasutamisel oleks tagatud, et sõiduki rataste alt ei paiskuks näiteks kive, vett või pori ning et sõiduki rattad oleks kaetud nii palju, et vähendada võimalust, et teised liiklejad puutuksid kokku pöörlevate ratastega. Kuna määruse lisa 2 kohaldub kõikidele üle 30 aasta vanustele sõidukitele, sealhulgas 19. sajandil valmistatud sõidukitele, siis erandina ei pea porikaitsesüsteemi olema sõidukitel, millele valmistaja ei ole seda paigaldanud või kui valmistaja on sellisele sõidukile küll porikaitsmed paigaldanud, kuid mis sellele vaatamata ei suuda näiteks täita nõuet, et porikaitsesüsteem peab vähendama teiste liiklejate võimalust puutuda kokku pöörlevate ratastega. 


Rafi V8 ja ülemõõdus kalasaba mustriga rehvid polegi enam ulmevaldkond... Big Grin

Almost Again
Vasta
#13

(13-03-2019, 22:44 PM)speedsta Kirjutas:  Lause, mis tegi päeva paremaks:
Loobutakse piirangust, mille kohaselt võis sõidukil kasutada ainult sõiduki valmistaja ette nähtud rehve.

Täna just vend rääkis sellest , et ülevaatajad olid juba seda rääkinud. Hakatakse jälgima ainult seda ,et poleks koopaast väljas ja kui on väljas tuleb panna laiendi tiivale vms .
Vasta
#14

Rehve võib siis panna igas mõõdus,nagu aru saan aga suuremaid velgi ikka kasutada ei tohi vist. Aga noh asi seegi mis lubatud. Sobib.
Vasta
#15

(13-03-2019, 22:56 PM)Talupoeg taluja Kirjutas:  Rehve võib siis panna igas mõõdus,nagu aru saan aga suuremaid velgi ikka kasutada ei tohi vist. Aga noh asi seegi mis lubatud. Sobib.
Seletuskirja tekst:

Valmistaja lubatust erinevas mõõdus rehvide ja velgede kasutamine võib küll muuta sõiduki juhitavusomadusi, kuid määruse tasandil on sellist piiri väga raske tõmmata, milline rehvi ja velje kombinatsioon konkreetsele sõidukile ei sobi, mistõttu loobutakse sellisest piirangust
Vasta
#16

(13-03-2019, 23:15 PM)Sspeedsta Kirjutas:  
(13-03-2019, 22:56 PM)Talupoeg taluja Kirjutas:  Rehve võib siis panna igas mõõdus,nagu aru saan aga suuremaid velgi ikka kasutada ei tohi vist. Aga noh asi seegi mis lubatud. Sobib.
Seletuskirja tekst:

Valmistaja lubatust erinevas mõõdus rehvide ja velgede kasutamine võib küll muuta sõiduki juhitavusomadusi, kuid määruse tasandil on sellist piiri väga raske tõmmata, milline rehvi ja velje kombinatsioon konkreetsele sõidukile ei sobi, mistõttu loobutakse sellisest piirangust
No uskumatu. Siis kui see tõeks saab,oleme nagu või sees. Smile  Ilmselt libisesin vahepeal osast tekstist lihtsalt üle.... tänud täpsustamise eest!
Vasta
#17

Lõpuks ometi! Parimad punktid ongi: ümberehitus, mootorivahetuse piirangutest vabastamine ja velgede/rehvide muudatus. Varsti võib seaduslikult näha päris ägedaid projekte ja liikureid! Ühtlasi on see ju ka riigile hea, sest enam ei pea ülevaatusel pistist maksma, et passis R4 1.6 mootoriga masin, millel reaalselt R6 3.5 vahel on ülevaatuse kirja saaks. Võidab nii lihtrahvas kui riik. Kui asi ilusti läbi läheb, siis üks asjalikumaid muudatusi siin riigis autohuvilistele/juhtidele/omanikele.

Puksiir, veo- ja tõsteteenus Tartumaal ja üle Eesti!
https://puksiirkraana.ee/ +372 5573117
Vasta
#18

(13-03-2019, 23:55 PM)b-902 Kirjutas:  Lõpuks ometi! Parimad punktid ongi: ümberehitus, mootorivahetuse piirangutest vabastamine ja velgede/rehvide muudatus. Varsti võib seaduslikult näha päris ägedaid projekte ja liikureid! Ühtlasi on see ju ka riigile hea, sest enam ei pea ülevaatusel pistist maksma, et passis R4 1.6 mootoriga masin, millel reaalselt R6 3.5 vahel on ülevaatuse kirja saaks. Võidab nii lihtrahvas kui riik. Kui asi ilusti läbi läheb, siis üks asjalikumaid muudatusi siin riigis autohuvilistele/juhtidele/omanikele.

Ei tähenda see sugugi seda. KUI see üldse läbi läheb (ja mul on kuri kahtlus, et praeguses sõnastuses ei lähe), siis tekib lihtsalt võimalus mainitud R4-->R6 legaliseerida. Kuidas see käima hakkab, ei tea täna keegi.

Ning mul on kahtlus, et 6-liitrise V8 ja 11.2-12 kalasabaratastega rafik ikkagi ei saa maanteekõlbulikuks. Õnneks... Rolleyes

Samas on positiivne, et keegi on julgenud selle teema üles tõsta. Hoiame näppu pulsil. Cool
Vasta
#19

(14-03-2019, 14:22 PM)v6sa Kirjutas:  
(13-03-2019, 23:55 PM)b-902 Kirjutas:  Lõpuks ometi! Parimad punktid ongi: ümberehitus, mootorivahetuse piirangutest vabastamine ja velgede/rehvide muudatus. Varsti võib seaduslikult näha päris ägedaid projekte ja liikureid! Ühtlasi on see ju ka riigile hea, sest enam ei pea ülevaatusel pistist maksma, et passis R4 1.6 mootoriga masin, millel reaalselt R6 3.5 vahel on ülevaatuse kirja saaks. Võidab nii lihtrahvas kui riik. Kui asi ilusti läbi läheb, siis üks asjalikumaid muudatusi siin riigis autohuvilistele/juhtidele/omanikele.

Ei tähenda see sugugi seda. KUI see üldse läbi läheb (ja mul on kuri kahtlus, et praeguses sõnastuses ei lähe), siis tekib lihtsalt võimalus mainitud R4-->R6 legaliseerida. Kuidas see käima hakkab, ei tea täna keegi.
...
Viimases autolehes oli artikkel antud teema kohta ning meelde jäi kommentaar et selliste mootorivahetuste legaliseerimiseks saab olema ideaalis tõenäoliselt  spetsiaalne komisjon/spetsialsitide seltskond analoogselt siis mustanumbri ja EAL komisjonidega, kes tegelevad sõidukite hindamisega.

Sellise vajaduse jaoks toodi näide, mida võivat ka praegu internetist leida, nt. kuidas Žiguliile pannakse illegaalselt peale BMW R6 või Audi V8 mootor. Veermik, pidurid ja turvaelemendid jäetakse aga Žigulii omad või kompunnitakse oma äranägemise järgi ning tormatakse sellise "surmalõksuga" liiklusesse.
Vasta
#20

Koormus teljele ei tohi muutuda. Ehk võimsust võib suurendada mootori kaalu mitte .
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne