2,0 HDI mootor
#21

(19-03-2019, 10:09 AM)motamees Kirjutas:  
(19-03-2019, 09:37 AM)Janka Kirjutas:  Kolb ja silindrid on tehase originaalid...
See on uuringu lõppeesmärk. Ega ma mingeid kolbe tellida ei taha. Lihtsalt tahan teada, kas kolvid on sees tehasest juba ja selle kulumata mootori läbisõit ongi 400000km.
Sellisel juhul oleks, kulumist vaadates, antud mootori ressurss miljon ja rohkem km.

Minu 406 HDI-l oli müües 460000 odokal ja ma ei ole üldsegi kindel, et eelmine omanik seda entusiastlikult korrigeerinud polnud. Mõnikord tahmas täitsa hästi aga ökonoomsuse ja mineku üle ei kurda. Ainuke auto, mis maanteel tsipa üle nelja on võtnud ja linnas 5 kanti, täispaagiga mõõdetult.
Vasta
#22

(19-03-2019, 16:07 PM)alfredo Kirjutas:  ... Ainuke auto, mis maanteel tsipa üle nelja on võtnud ja linnas 5 kanti, täispaagiga mõõdetult.

Selline kulu oli ka minu 406el. Samas pole ta ainuke nii väikse kuluga massin mul. Tunnistan aga, et 406 oli tüki suurem teisest ökoautost.
Vasta
#23

(19-03-2019, 17:11 PM)motamees Kirjutas:  
(19-03-2019, 16:07 PM)alfredo Kirjutas:  ... Ainuke auto, mis maanteel tsipa üle nelja on võtnud ja linnas 5 kanti, täispaagiga mõõdetult.

Selline kulu oli ka minu 406el. Samas pole ta ainuke nii väikse kuluga massin mul. Tunnistan aga, et 406 oli tüki suurem teisest ökoautost.

Aga kõik need 406'ed on otsa saanud! See on küll suurem mootor ja 98kW aga auto on hea. Sellises totaalses ülekoormatud olekus (julgelt kaks korda lubatust rohkem) sai tehtud Tln-St.Carles(Kataloonia)-Tln läbi Andorra. Reaalne sõidukaal võis olla lowrider-2,3 tonni (2110kg lubatud) + katuse õhutakistus, läbi öise Poola ja Varssavi 100-120, bahnid ja Prantsusmaa kiirteed 130 ja kütusekulu tuli 9 toopi. Ehk see on arutu, mis sinna vagunisse kõik mahub ja kanged diislid on ülikõvad! Ainuüksi kolm komplekti sukeldumiseks balloone ja tina + 100 kilo tööriistasid...pluss kõik muu, nagu 3X100+ kg Mehed Big Grin Sukeldumsivarustuse jätsime jahipeale aga tagasi tuli ju tühimik täita neljanda 100+ kilo Mehe ja Andorrast arutult odava kvaliteetalkoga Rolleyes Ahjah, see ka pisike käpervännimine ja automatk - mida kõike tehtud pole.
Vasta
#24

Vabandan aga ei saa mitte vaiki olla....

(19-03-2019, 10:16 AM)v6sa Kirjutas:  Jälle väike vihje põllutehnikale: teatud rohelistel, kollaste ratsatega traktoritel kestab mootor hästi. Aga kui "mõttetult alaforsseeritud mootorile" lisada kiip plusspaarikümne kilovati kättesaamiseks, tuleb igal teisel õlivahetusel ka kaanetihend ja plokikaanepoldid vahetada. Sest muidu tuleb seda tööd teha kahe õlivahetuse vahelWink
Nüüd oled küll millegiga puusse pannud. Sinu ameti juures poleks seda oodanud... Mille alusel üldistad?!?

Võtame nt. 6-pütase johni mootori. See on saadaval 135-240HP-ni. Tegelikult enamgi. Hooldevälbad kõigil 500tt. Samade protseduuridega. Hälve on ikka pehmelt öeldes rohkem kui paarkümmend kilovatti. See ''plusspaarkend'' (protsenti! muide mootori nimivõimsusest-) hiljem lisades pole ka tehase esindajate väitel mingi probleem, kui seda teha isikute poolt, kes tõesti ka teavad, mida nad teevad. Suvalist kiipi pole tõesti mõtet kasutada. Ainult remappi.

Pealegi, mootori kulumine sõltub ju lisaks palju ka keskkonnast, töö iseloomust (mootori koormamise iseloomust), masinamehest, kütusest, õlidest, masina vanusest jne jne.
Vasta
#25

(19-03-2019, 21:08 PM)Aare72 Kirjutas:  Nüüd oled küll millegiga puusse pannud. ... Mille alusel üldistad?!?
...

R4 motod, 3 Eestis, 5 Soomes, üks Rootsis.

Kõik peale garantiiaega kiibitud ja saavad mittesihipärast kasutust suurema ettevõtte abi/asendustraktoritena.

Loomulikult pole need etteheide valmistajale, vaid konstanteering, et mootorile antud maksimaalne võimsus pole mitte alati tootja pahatahtlikkus, vaid nii mõnelgi korral on sellel reaalne põhjus: raud lihtsalt ei kesta. 

Täpselt nii, nagu lendavad ilma kolvijahutusdüüsiteta mootorite arutu turbotamise tulemusena kepsud või ettenähtust palju karvasema rehvi installimisel peaülekanded. Igas süsteemis on nõrgem lüli ja ülekoormusega see selgub.

Ainult, et kuidas see arutelu praegu teemaga haakub?
Vasta
#26

Alustan tagant ette.
Haakub vaid läbi selle, et eespool postis mainiti muuhulgas jahutusvedeliku leket mootorist, mis lahti võeti. Ja läbi kf v6sa põllumootorite sissetoomist läbi forsseerimise. Vaevalt, et pezoo mootorgi tsipitud oli, et raud järgi andis. Mis liigub see kulub...

Arutu põhjagaasil koormamine ei säästa ühtki sõlme. ''Sii peab ikke natike omal ka möistust olema''

Raud kestab üldjuhul täpselt niikaua, kui ta juhtumisi kestab. Aga jah, ülekoormus kiirendab väsimust. Nõus.

Me kõik teame, et 4-ne on aiatraktor ja selle üle koormamine maksab tõesti oluliselt kiiremini kätte. Kuna väänet pole, püütakse neist kätte saada võimatut. Ei soovita nende (tarkvara) ülekirjutamist. Nagu ka kogu kompanii mootorite ühte patta panemist  Wink
Vasta
#27

(19-03-2019, 22:01 PM)Aare72 Kirjutas:  ... Vaevalt, et pezoo mootorgi tsipitud oli, et raud järgi andis...

Ega seda me ei tea. Ka soomlased oskavad tsippida.

Teine sama mootoriga masin on väidetavalt tsipitud. Mulle see üldse ei meeldi, aga tagasiteed vist pole. Ega ma ei tea mismoodu käitus masin enne tsippimist, aga praegu on ta nats imelik. Madalamatel pööretel on eriliselt tuim, kui siis parajad pöörded kätte saab, siis on nagu perutav hobu. Pole nagu harjunud, et diisliga peab sõitma, nagu võidusõidumasinaga.
Vasta
#28

https://www.306oc.co.uk/forum/showthread.php?tid=26487

Infoks neile, kes hakkavad plokikaanetihendit vahetama.
Vasta
#29

Ei suuda kahjuks mitte kuidagi põhjendada neid teisi markeeringuid sel kolvil.
Lasen siia mõned pildid KS-i markeeringutest ja konkreetse kolvi kohta leitust.

       

 Videolinki kah nii igaks juhuks, kui tihendi valikuks läheb.
(sama link, mis vasakpoolsel pildil)

No ja eks ma nüüd peapesu saan jälle selle eest, et foorumit sellise materjaliga varustasin. Või saab omanik selle Brüsseli digivolinikult Toungue  Big Grin
Vasta
#30

Nägin ära, tänud.
Vasta
#31

Järgmine mõõt on 85,6. Ja see on ka ainumas rem.mõõt.
Juhuks, kui plaanis ikkagi kolb välja tõsta ja üle mõõta.
Vasta
#32

(20-03-2019, 01:11 AM)Janka Kirjutas:  Järgmine mõõt on 85,6. Ja see on ka ainumas rem.mõõt.
Juhuks, kui plaanis ikkagi kolb välja tõsta ja üle mõõta.

No 80 ja 85 teen ma ilma kolbe tõstmata vahet. Tegu ikkagi remonditud mootoriga.
Huvitav, miks pole müüja sellest kõssanudki. Kas midagi läks asja juures nihu...

Mittekulumise müsteerium lahendatud.
Tänud kõigile kaasamõtlejatele.

Lisan: Ikka peab veel uurima. Ma leidsin, et kolvi mõõt tehasest ongi 85

Bore x stroke 85,0 x 88,0
Vasta
#33

(20-03-2019, 09:32 AM)motamees Kirjutas:  
(20-03-2019, 01:11 AM)Janka Kirjutas:  Järgmine mõõt on 85,6. Ja see on ka ainumas rem.mõõt.
Juhuks, kui plaanis ikkagi kolb välja tõsta ja üle mõõta.

No 80 ja 85 teen ma ilma kolbe tõstmata vahet. Tegu ikkagi remonditud mootoriga.
Huvitav, miks pole müüja sellest kõssanudki. Kas midagi läks asja juures nihu...

Mittekulumise müsteerium lahendatud.
Tänud kõigile kaasamõtlejatele.

Lisan: Ikka peab veel uurima. Ma leidsin, et kolvi mõõt tehasest ongi 85

Bore x stroke 85,0 x 88,0

80,0 pealt 85,6 peale oleks ikka kole suur remont. 85,0 -> 85,6 tundub natuke loogilisem.
Vasta
#34

85,0 ja 85,6 ongi õige, mitte 80,0.

Seda saab hülsist ka mõõta. Pole vaja kolbi välja tõsta.
85,6 kolb ei tohiks kuidagi mahtuda sellisesse hülssi nagu pildilt paistab, kui see hülss on originaalmõõdu 85,0 järgi valmistatud.
Vasta
#35

OK, minu viga. Vaatasin kolvi pealt mõõtu ja kõrval kirjas ka, et 80 silindri mõõt ja järgmine siis Janka ütluse kohaselt 85,6.  80 oli aga hoopis NÄIDIS.
Vasta
#36

Sain jälle mootori kallale ja mõõtsin üle. Ikkagi originaal värk. Silindri mõõt 85 supleriga mõõdetuna. Remontmõõt ei saa kuidagi olla.
400tuhat pole sellise mootori jaoks siis midagi. Ka nukkvõll on kulumata.

   
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne