Eraomand Gaz 22 CCCP?
#1

Tere,kas oli võimalik omada a gaz 22 Nõukogude ajal?
Vasta
#2

Ainult trikitamise teel.
Vasta
#3

Uuena naljalt mitte, aga mõnest automajandist mahakantuna küll. Kaheksakümnendatel ikka üksikuid Tartu paneelmajade ees parkis. Et uuena saada, pidi väga hea põhjendus olema. Kusagilt on meelde jäänud, et mingi elukutseline Moskva tsirkuseartist suutis ära põhjendada, et tal on töö tõttu vaja pidevalt suuremat hunnikut igasugu kola kaasas vedada ja saigi lõpuks GAZ 22 ostuõiguse.

Puruks ja pool pööret tagasi!
Vasta
#4

Meil suvilas naabrimehel oli. Vaevalt ta selle uuena sebis, aga vana ise väga koloriitne kuju oli. Üle küla vend.
Hüüti Papa Karloks. Tont teab mis pärast. Töötas kusagil kinnises tehases, kust sai siis igasugu tarvilikke ja vähem tarvilikke asju piizdu panna, ehk siis maakeeli hankida.
Ikka pudeli või paari eest.
Ja iga jumala päev oli vana lakku täis, 10 aasta jooksul ei mäleta mina, et seda vana oleks kaine peaga näinud, autoga või ilma vahet pold. Aga Gaz 22 tal oli. 3 rida istmeid. See oli tase. Vintis pea sõitmist tol ajal ei seganud. See auto käis kraavis umbes kord nädalas ja suurem tämidz oli tavaliselt peale palgapäeva. Aga vana oli kudsete kätega ja need käed ja sõbrad joptvõjematid tagusid auto nädalavahetusega jälle sõidetavasse konditsiooni. Ühtki plekki kunagi ei vahetatud ja pahtlit-värvi sellise tühja asja peale ei raisatud.
Kes ei suuda ette kujutada kuidas sellise auto plekid välja nägid, siis võta leht paberit, kortsuta korralikult kokku ja siis venita paber uuesti sirgeks. Ja sellised olid kõik plekid ümberringi. Vot nii tehti selle autoga iga jumala kuu korra või paar. Kord sai vanaga mingitel segastel asjaoludel koos poodi sõidetud, siis vana ikka näitas, et näe selle kase võtsin eelmisel nädalal maha ja selle kännu taga olin üle eile.. 
Aga ühel kenal pühapäeva hommikul Papa Karlo särab nagu lõunamaa päike ja käib rõõmsalt ümber oma lössis Volga millel on keskmisest jämedama kase kontuurid radika vahel otse kümnesse ja üks latern sihib taeva poole; ise siis kommenteerib: "a eto nje ja, eto sõnn moi, tvaju mat".
Raske uskuda, et see auto veel elus on, a krt seda teab..

Triumph GT6, Corvair Spyder, Datsun 280Z, E21 320/6 
Vasta
#5

Thanks, do you have  all the photos  happen? I can't find any during that time
Vasta
#6

Meil Viljandis oli ka (vist) KEK-i mehel gaz 22,roheline,meie suvilasse saamiseks tuli tema omast mööda sõita,siis igakord nägin Smile

Opel Manta B 2x 1980:Toyota Celica Supra 1983
Vasta
#7

Härra Jüri P omas seda kasutatuna. Vana kiirabiauto. Hiljem müüdi kuhugile lõunasektorisse kirstuvedajaks.

Täpsemalt ei saa üle küsida, sest härra Jüri on juba teisel pool.

A.

Life\'s journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting \"Holy s--t!....What a ride!
Vasta
#8

Kunas tekkis lasterikastel peredel Volga ja RAFi ostuvõimalus?
Vasta
#9

(24-03-2019, 12:12 PM)ZIL 131 Kirjutas:  Kunas tekkis lasterikastel peredel Volga ja RAFi ostuvõimalus?

Volga ja Rafi ostmine lasterikastel peredel oli muidugi naljanumber omaette. Rahanumber neil autodel oli ju suur ja lasterikastel peredel seda numbrit tihti polnud.
Tean, et üks autobaasi autojuht sai osta vana, ärahooratud, majandusvolga - universaalkerega 24. Aasta oli siis umbes 1976.

__________________________
M:GAZ63 uued kummid

M: Datsun Cherry
M: Volvo mootor



Vasta
#10

Tean, üks 8. Autobaasi autojuht ostis poest uue GAZ 2402. Must.
Vasta
#11

raasikul või oli kehra elavad ema ja tütar ja vist paljulapseline pere olnud ja said ostuloa ja ostsid uuena uuema 24-ja ja rallivad tänaseni sellega.
Vasta
#12

Tagasi kodumaale jõudnud eksportmudel võis ka eraisikule saada?

E: Ei teagi kas legend või tõsilugu aga tsirkuseartist oli legendaarne Juri Nikulin

[Pilt: 4.jpg]

http://russoauto.ru/auto/gaz/gaz-22-volga
Vasta
#13

(24-03-2019, 14:18 PM)cesium Kirjutas:  Tagasi kodumaale jõudnud eksportmudel võis ka eraisikule saada?
 Kaks jõudsid kindlasti, Belgiast, diiselmootoritega, beezhid. Ühel oli plokk rongi peal lõhki külmunud, Belgia esindus jättis vee sisse. Saadi ka korda. Ei tea, kas tohin tolleaegsete omanike nimesid siia üles riputada. Ühega olen ise korduvalt (reisijana) sõitnud, liikus nagu Volga ikka. Käima pandi eetritopkaga. Olen Belgias 2008 ühe mehega rääkinud, kes mäletas neid diiselmootoriga Volgasid lapsepõlvest. Olidki beezhid olnud enamuses.
Vasta
#14

(24-03-2019, 14:18 PM)cesium Kirjutas:  Tagasi kodumaale jõudnud eksportmudel võis ka eraisikule saada?

E: Ei teagi kas legend või tõsilugu aga tsirkuseartist oli legendaarne Juri Nikulin

[Pilt: 4.jpg]

http://russoauto.ru/auto/gaz/gaz-22-volga

Jah, väga võimalik, et just Nikulin see artist oligi. Igatahes pilt on väga hea, seda vaadates ei jää kahtlustki, et mees just GAZ 22 vajas.

Puruks ja pool pööret tagasi!
Vasta
#15

Erand oligi J.Nikulin kellele müüdi uus tava 22 Sm.Kosõgini eri loaga. Just sellest tingituna et nn. teenelisel klounil oli vaja väga palju esinemiseks vajaliku mudru kaasa vedada.
Vasta
#16

Jaan Krossil oli seitsmekümnendate keskpaiku Gaz-22. Mäletamist mõõda helesinine. Omal tal lubasid polnud, nii kupatas selle roolis Ellen. Vana istus kõrval.
Vasta
#17

(24-03-2019, 20:41 PM)Mossemees Kirjutas:  
(24-03-2019, 14:18 PM)cesium Kirjutas:  Tagasi kodumaale jõudnud eksportmudel võis ka eraisikule saada?

E: Ei teagi kas legend või tõsilugu aga tsirkuseartist oli legendaarne Juri Nikulin

[Pilt: 4.jpg]

http://russoauto.ru/auto/gaz/gaz-22-volga

Jah, väga võimalik, et just Nikulin see artist oligi. Igatahes pilt on väga hea, seda vaadates ei jää kahtlustki, et mees just GAZ 22 vajas.

Vaevalt, et see foto mingi juhuslik perealbumi tõmmis on. Eks see oligi nii rihitud, et partei onudele juhuslikult silma jääks. Za ruljomi nurgakeses, et näe mis me rääkisime, klounidel ongi palju kola, näe partei aitas hädast välja.

Triumph GT6, Corvair Spyder, Datsun 280Z, E21 320/6 
Vasta
#18

Juri Nikulini poja käest on selle auto kohta päritud ja tema lükkas ümber müüdi, nagu oleks isa saanud uue auto osta. See olevat olnud ikkagi juba kasutatud sõiduk. Arvatavasti pärineb minu loetu kuskilt gaz21.ru teemast. Seal on gaz-22 ajaloost omad teemad.
Eelmise sasjandi 70date alguses reeksporditi vene sõidukeid Nliitu tagasi ja müüdi ostulubadega eraisikutele. Alguses tulid M-403, siis Gaz-21 ja Gaz-22 Volgad ning M-408 ja M-412 Elite siltidega. Minu enda valduses on 7-kohaline Gaz-22, mis tuli Eestisse Soomest (auto ootab taastamist).
Gaz-2402 müüdi uutena ka eraisikutele. Maksid sedaanist paar tuhat rohkem. Olen ise naabrimehe uue universaali liikusid aidanud hävitada ja see auto on praegu Halina kollektsiooni jõudnud.
Vasta
#19

(25-03-2019, 19:55 PM)MTJ juhataja Kirjutas:  ...Eelmise sasjandi 70date alguses reeksporditi vene sõidukeid Nliitu tagasi ja müüdi ostulubadega eraisikutele...

Minu isa sai, töökoha kaudu, Soomest tagasi toodud Moskvits 408 OSTULOA. Seike tunne oli, nagu oleks saanud väljamaa auto. Aasta oli siis umbes 1973.

__________________________
M:GAZ63 uued kummid

M: Datsun Cherry
M: Volvo mootor



Vasta
#20

(25-03-2019, 21:01 PM)motamees Kirjutas:  
(25-03-2019, 19:55 PM)MTJ juhataja Kirjutas:  ...Eelmise sasjandi 70date alguses reeksporditi vene sõidukeid Nliitu tagasi ja müüdi ostulubadega eraisikutele...

Minu isa sai, töökoha kaudu, Soomest tagasi toodud Moskvits 408 OSTULOA. Seike tunne oli, nagu oleks saanud väljamaa auto. Aasta oli siis umbes 1973.

Minu vanamees olla oma emme käest saanud viis tuhhi venerutsi ja põrutand Moskvasse siksi butiiki ja peale 2 ööpäeva järtsis seismist/istumist/pikutamist tuld tutt uue halli värvi 01-ga koduvabariiki tagasi. Aasta oli siis 1971 ja siks oli Moskvas vabamüügis.

Triumph GT6, Corvair Spyder, Datsun 280Z, E21 320/6 
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne