Saksa reguleeritav esituli
#1

Identifitseerimise asemel hoopis otsin sellist enne II maailmasõda valmistatud esitule reflektorit - kasutusel oli peamiselt Auto Unioni autodel. Kindlasti kasutati Audi 920 ning Wanderer W23, aga ilmselt ka muudel markidel ja mudelitel. Tegemist on kahes suunas (üles-alla ning paremale-vasakule) reguleeritava esitule reflektoriga. See oli vajalik, kuna esitule korpus oli jäigalt kinnitatud poritiiva või esikandle külge. 

Kui keegi on näinud midagi sellist või leiab oma varasalvedest, siis olen väga huvitatud. Lambikorpused, tulevõrud ning klaasid olen suutnud leida, kuid reguleeritavad reflektorid on kõik enne minuni jõudmist rännanud ilmselt prügikasti. Lisan ka illustreerivad pildid. 

Indrek, indrek.sirk at gmail.com, 5136991


Manustatud failid Pisipilt (pisipildid)
                   
Vasta
#2

Osavate käte ringis on vahepeal tööd tehtud ning valminud koopia. Hella reflektori sai trugida õigesse diameetrisse (doonor oli suurema läbimõõduga) ning ka reflektorit hoidvad võrud on uued tehtud. Ihaldaks aga ikkagi originaali. Nimelt oleks valminud koopiad võimalik vahetada ainsa originaali vastu ning seetõttu oleks abi ka sellest, kui leiaks vaid ühe sellise reflektori. Originaalsed pirnihoidikud leidsime Saksamaalt. Markeeringuid neilt ei leia, kuid selline reflektori liigutamise süsteem on sedavõrd originaalne, et millegagi segamini juba ei aja. Võrdluseks ka pilt originaalist ja pooleliolevast koopiast - kohendamist vajab veel parktule pirni auk ning kogu tule kokkupanemisel tuleb leida õige asukoht väikesele augule, mis on vajalik tulekorpusel olevale punasele indikaatorklaasile valguse juhtimiseks. Ja loomulikult reflektori kinnitused. Kui keegi on mõelnud, milleks ennesõjaagsetel autodel on lambikorpustel punased nupud, siis need ei ole edevuse pärast. Tegemist on indikaatorlampidega, mis annavad juhile informatsiooni, kas ikka mõlemad esitule põhipirnid on töökorras. Valgel ajal keegi tuledega ei sõitnud, pimedas aga läbi reflektoris oleva pisikese augu punasele klaasile paistev valguskiir andis selge pildi, kas mõlemad esitule pirnid on töökorras. 
   
Vasta
#3

Reflektorite kinnitused on peaaegu valmis. Klaasi kinnihoidvatele võrudele teeme on enne kroomimist viimast kontrolli, et võru ja lambikorpus ikka kokku sobivad. Üks võru on originaal, teine tuli vanast DKW võrust ümber teha. Lambikopsikutel on allosas kahekordne plekk, mis tuli lahti võtta, kuna oli vahelt roostet täis. Loomulikult olid lambid ka lopergused. Kui nüüd korpused ja võrud saab kenasti kokku sobima, siis saab võrudele lõpliku kroomi ja korpustele proovivärvi peale.

   

Arutelu jätkub teises teemas - Audi 920 -1939
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne