BMW E28 M540i chromeline.
#1

Vahelduseks vanale domineerivale venetehnikale üritan siia teha päeviku ühest saksa hotrodist. eks näeb kui järjepidav olen.

Kogu lugu algab tegelikult ühest teisest haist. Või tegelikult e28 on üks auto mida olen tahtnud endale sellest ajast peale kui üldse tekkis endal võimalus autoga sõitma hakata ning meelde on see terav nina muidugi jäänud juba sellest ajast kui 90ndate algusel vaevu vaevu kõndima õppisin. Aga kui 2011 aastal endale esimest autot otsisin siis tundus 1000 eurot täislisadega 528i eest ropult palju ja sai hoopis 400 eest ostetud vanatüübi moskvich 412 mis on ka siiani alles. Hai otsingute juurde jõudsin uuesti maailmarännakutelt tagasi tulnuna 2017 kevadel ja tõin endale 800 euro eest ühe üsna surnud 524td atm kastiga. Jah hinnad on vahepeal omajagu muutunud. Üles sai see siiski ehitatud. Sai remonditud mootor, ehitatud uus pidurisüsteem, madaldatud, lisatud korralik sisu, remotec a veljed ja palju kroomi ning nii see mul 2 aastat lumevabal ajal daily driver on olnud.

[Pilt: IMG_7911.jpg]

[Pilt: IMG_7878.jpg]

[Pilt: IMG_7829.jpg]

[Pilt: IMG_7810.jpg]

Diesel atm kastiga on küll väga mõnus cruiser, aga üks unistustest on alati olnud e28 M5. 

[Pilt: IMG_7843.jpg]

Teadagi on nende hinnad tänaseks päevaks laes ja minu eelarvega hetkel üsna omastamatu. Aga see ei tähenda, et võiks teha ise oma visiooni järgi midagi sarnast. Ja see asi saigi talvel ära toodud.

Ühesõnaga jõuame lõpuks teemasse. 

[Pilt: IMG_0017.JPG]

Tegemist on siis teada tuntud kunagi rallyiffi poolt ehitatud ja vahepeal ringi rännanud tehase 518iga millele on vahele pandud 4.4l v8. Ja seda see auto siiamaani ongi, 518i millel on vahel v8. Sõita on sellega üsna jube. Kakub ainult 1 ratast ringi ja vedrustus kallutab rohkem kui aerupaadiga sõites. Lisaks hunnik muid vigu.

Hea on, et vahepeal on see auto saanud kõik vajalikud keevitused (mitte, et neid palju vaja oli), täis kere ülevärvi ja megasquirt aju. Ehk algus on hea.

[Pilt: IMG_8543.jpg]

[Pilt: IMG_8541.jpg]

Minupoolt nüüd hetkel hakkab see auto saama kõike, et seda võiks nimetada M540iks.

Ehk siis korralik vedrustus
Uus uauema tüübi 8tega ja stabikaga ketassild
Polüuretaan puksid.
LSD. Selle pakkumistele olen ka hetkel avatud.
Korraliku elevandiluu valge sport sisu.
Mõned jupid on juba kohale ka jõudnud. 

[Pilt: IMG_8537.jpg]

[Pilt: IMG_8538.jpg]

[Pilt: IMG_8535.jpg]

Seekord üritan siis kasutada põhiliselt. OEM, lemfölderi ja Brembo osi. Coilid tulevad hetkel MTS Technik (vaatame kuidasl tunduvad. Vb peab kunagi BCracingu või hoopis õhu peale üle minema) ja puksid powerflex.

Ja muidugi palju kroomi. Ehk kroomservaga võre, peeglid ja poleeritud lingid. Velged valik on veel lahtine, aga eks sinna remotec A, RH meshi või 17” bbs rc090 poole kaldub. NEID VÕIB KA PAKKUDA.

[Pilt: IMG_8539.jpg]

Lisaks veel tuleb tulevikus ka 6k kast panna ja palju muid pisivigu lahendada.
Vasta
#2

Kui näeksin praegu ennast 15aastat tagasi, siis võtaks sel poisil kratist kinni ja annaks ühe hea tohlaka...   Käis neid vanu haininasid endalgi mitmeid läbi, kuid sel ajal ei mõistnud neid alles hoida. Alles hiljem taipasin kui loll võib inimene olla, aga seda viga saab õnneks elu jooksul parandada ja olen isegi viimasel ajal üha rohkem neil silma peal hoidma. 

Seega jätka samas vaimus, väheks hakkab neid klassikuid teedelt jääma.

'Per cogo, non per mico' (Edasi kompressiooni, mitte sädemega)
https://www.facebook.com/Teedehooldus/
 Ulila Jäärada FB
Vasta
#3

Idee "iluskena", aga kuidas selle mootorivahetuse legaliseerida mõtled?

vabal ajal painutan kaablit...
Vasta
#4

(16-04-2019, 22:22 PM)rocker Kirjutas:  Idee "iluskena", aga kuidas selle mootorivahetuse legaliseerida mõtled?

Millest eeldus, et pole juba tehtud? Või mida üle vaadati?


Tsitaat:14.11.2018
Registriandmete muudatuse ülevaatus
Vasta
#5

Hetkel veel vara tehtule hinnangut anda. Kui asi hakkab mustale numbrile lähenema, eks siis ole aeg. Oleme ausad, siia foorumisse on oodatud algupära taastajad. Tugevat kiitust tuuningu vallas saab margipõhisest foorumist.
Vasta
#6

(16-04-2019, 22:22 PM)rocker Kirjutas:  Idee "iluskena", aga kuidas selle mootorivahetuse legaliseerida mõtled?

Peatselt (loodetavasti) jõustuvate ümberehitusreeglite järgi pole sellise ümberehituse legaliseerimine enam mingi probleem. Igatahes praegune tehnoosakonna personal on valdavalt vägagi asjalik.

_______________________
KKK all the way...
Vasta
#7

(16-04-2019, 23:27 PM)Seping Kirjutas:  Hetkel veel vara tehtule hinnangut anda. Kui asi hakkab mustale numbrile lähenema, eks siis ole aeg. Oleme ausad, siia foorumisse on oodatud algupära taastajad. Tugevat kiitust tuuningu vallas saab margipõhisest foorumist.

Saab seda kiitust siit ka. Korralik pildimaterjal ja konkreetne idee, hea algus on ju olemas. Mina saan aru, et 518-st saab M5. Vai nott ? Siin foorumis küll projekte, kus ühest saab teine.

Triumph GT6, Corvair Spyder, Datsun 280Z, E21 320/6 
Vasta
#8

(16-04-2019, 23:27 PM)Seping Kirjutas:  Hetkel veel vara tehtule hinnangut anda. Kui asi hakkab mustale numbrile lähenema, eks siis ole aeg. Oleme ausad, siia foorumisse on oodatud algupära taastajad. Tugevat kiitust tuuningu vallas saab margipõhisest foorumist.

Ei ole oodatud ainult algupära taastajad. Oodatud on KÕIK, kel käed persest välja ei kasva ja viitsivad oma tegemisi siia ülesse panna.
Jõudu ja jaksu!
Vasta
#9

Väga super projekt. Sellien kroomist särav buumer paneb nii mõnelgi vere vemmeldama Cool 
Jõudu ja jaksu!
Vasta
#10

Ei pea nüüd seda suureks tuuninguks pigem selline "greatest hits" restomod. Ehk enamvähem ajastukohaselt parimatest juppidest kokku panna.


Mootor e38 740 pealt. Hea laialt levinud mootor, jõudu on sama palju kui originaal m5l ja väänet pea 100njuutonit rohkem. M5 võidusõidu mootorit lihtsalt ei leia kuskilt ja juppide hind on kosmoses.
Pidurisüsteem e34 540i pealt. suuremad kui originaal m5l olid
Ukselingid e12 pealt ja peeglid e23 pealt. lisaks isetehtud võre. Põhjus selles, et e28 puhul on tegemist pigem e12 facelifti kui uue autoga. isegi uksed on omavahel vahetatavad.
ehk siis üldine disain on 70ndatest ja siis 80ndatel moderniseeriti plastiku ja musta värviga nagu siis kombeks oli. Ehk pigem läheb välimuse poolest ajas tagasi.
Veljed ja rool on ajastu kohased tuuning elemendid ja vedrustus tuleb tänapäevane.

M5te sellest loomulikult ei saa. pigem võiks saada sellest kaudselt midagi sellist mida näiteks alpine või zender oleks võinud 80ndatel ehitada. va. siis nõks uuem mootor.

Bodykitti ka ei tule. M5l oli ka ainult üliõrn väike lisalip ees, mida mina pole veel normaalse hinnaga leidnud ja M535i tehase bodykit näeb välja nagu mingi läti tuuning.
Vasta
#11

Ilma lätitjüüninguta hainina on aus plaan. Jätka samas vaimus, ega kõik ei saagi endale tehaseuute nullühte või neljasadakahtteist ehitada.

_______________________
KKK all the way...
Vasta
#12

Mõned asjad vahepeal lisanduvad kah. seekord sai siis värvimist proovitud. Eks näeb kuidas ja kas kestab kah. Uksepolstrite keskosad ja käigukangi nahk tulevad kontrastiks 80ndate ajastu kohaselt naha asemel hoopis ruudulisest kangast.

[Pilt: IMG_9718.jpg]
[Pilt: IMG_9719.jpg]
[Pilt: IMG_9733.jpg]

Jätkuvalt mingit pudipadi ja ka suuremaid asju puudu, ehk kui kellelgi on midagi pakkuda siis olen avatud

esistange kundepoolne kummist osa.
käsipiduri katte plastikust kandilised kruvipesa katted.
pagassi põhja kummipunnid
e30/e34/e28 sportrooli vahetükk
pagassi küljepolstrid
keskluku "aju"
V8 süütepoole katvad plastikud
V8 tühikäigu mootor
mis iganes typ188 lsd
Veljed: BBS style 5 17", remotec A, RH mesh jne. 16-17"

ühe v8 zf või getrag 420 kasti võtaks kah hea meelega varuks
Vasta
#13

Tigusammul käib kokku panek. omajagu asju ikka puudu. sillajupid on juba pikalt värvimises, lsdd pole ikka leidnud ja ühesõnaga tegelen sisu kokku panekuga.

[Pilt: IMG_9856.jpg]

[Pilt: IMG_9858.jpg]

[Pilt: IMG_9861.jpg]

Lisaks on garaazis veel projekte mis seisavad kuna pole juppe leidnud. Nimelt oleks hädasti asconale uut 318ISi 103kw mootorit vaja

[Pilt: IMG_7388.jpg]

[Pilt: IMG_7395.jpg]

[Pilt: IMG_9710.jpg]
Vasta
#14

(26-05-2019, 09:46 AM)tcumen Kirjutas:  Eelnevas postis on midagi väga nihu läinud, kogu postitus on üks suur link, mille taga üksainumas pilt.

http://paaver.planet.ee/e28/ 
Sealt näeb rohkem.

Инвалид информационной воины.
Vasta
#15

nüüd vist korras. veider, mina nägin enne ka
Vasta
#16

Väike teemaväline küsimus: millega fotosid teed ja hiljem ilmselt ka töötled?

vabal ajal painutan kaablit...
Vasta
#17

canon 5Dmk2 ja enamasti sigma 50mm f1.4 ees.
töötlen lightroomis.
Vasta
#18

Nii, coilid ja puksid jõudsid kohale. Veljed leidsin ka. RH meshi küll mitte, aga originaal mitmeosalised BBS style 5d. Alguses oli plaan mustaks tuisata, aga see pronks tundub ka hetkel täitsa viisakas. vähemalt mõneks ajaks

[Pilt: IMG_1101.jpg]
[Pilt: IMG_1102.jpg]
[Pilt: IMG_1106.jpg]

esisild kokku laotud ja taha ka coilid testmiseks alla pandud. Tagant peaks natuke veel madalamaks laskma. Rake vastu pole midagi, aga e28le kuidagi ei sobi. 

[Pilt: IMG_1115.jpg]

Tagasild läheb nagunii veel vahetusse kui LSD leiab. Ülekanne on ka lahtine, sest getrag ja ZF kasti ülekanded on erinevad. Oleneb mille leiab. e28 M5 kasutab koos getrag kastiga 3.73 ülekannet. see auto on pisut kergem ja v8 mootoril on madalat väänet ka kõvasti rohkem. Tuleb leida mingi hea kompromiss kus ei kägistaks liiga palju, aga oleks igapäeva liikluses ka mõistlik ja 90ga sõites poleks 3k Rpm nagu hetke sillaga.
Vasta
#19

Mitte tagant madalamaks, vaid eest kõrgemaks. Velgi ära mustaks mäkerda.

Aga muidu ilus töö.
Vasta
#20

Viimane pilt on kena. Lohakalt vaatad - Golf2 Smile
Projekt iseenesest väga uhke. Jõudu ja jaksu!

Müün: keermetõrv, puidulakk, alumiiniumtorud.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: sepik, 3 külali(st)ne