220V AC mootor
#1

Tere!

Küsimus on ühe 220V 120W el. mootori töötamisega. Kas selleks, et see tööle hakkaks on vaja kondensaatorit? Kui jah siis milliste näitajatega? Milliste juhtmetega seal mida ühendama peaks? Sinine, pruun ning musta värvi juhtmed tulevad mootorist välja.
pilt andmetest  Lähemale zuumides näeb paremini neid kirju seal.
Vasta
#2

Seda otsingut kasutades leiad keerukamaid skeeme kah, panen kaks lihtsamat pildina.

схема стиральной машины РИГА


Manustatud failid Pisipilt (pisipildid)
   
Pilt (pildid)
   

Инвалид информационной воины на фронте Пярну-Хииу. 
Tsiteerides John McCaini: "Venemaa on peamiselt bensiinijaam, mis teeskleb riiki"," rääkis Basse.
Vasta
#3

Mida alumisel pildid PT tähendab?
Vasta
#4

(21-04-2019, 20:30 PM)oliveer Kirjutas:  Mida alumisel pildid PT tähendab?

Käivitus-kaitserelee.

Idiootidega pole mõtet vaielda - nad veavad sind enda tasemele ja lajatavad siis kogemusega /Iid-Tõstamaa/
Anna väikesele inimesele veel väiksem võim kätte ja ta arvab kohe et on Jumal taevas (või mode foorumis...)
Vasta
#5

(21-04-2019, 20:59 PM)Walter Kirjutas:  
(21-04-2019, 20:30 PM)oliveer Kirjutas:  Mida alumisel pildid PT tähendab?

Käivitus-kaitserelee.

Seda pole otseselt vaja?

Et teada, mis juhe on mis, siis mõõdan juhtmete omavahelisi takistusi ning need, kus suurem on mähiste juhtmed ning käivad siis läbi kondensaatori? Kas mikrolaine ahju kondensaator ka sobiks sinna? Üks äraviskamisele minev üle lihtsalt.
Vasta
#6

Esmalt siiski tee kindlaks millise skeemi järgi on sinu mootorit kasutatud ja valmistatud. Mul suur kahtlus, et seal pole kondeka skeemiga miskit teha. Kui nii, siis vaata ülemise skeemi pealt seda jämedama joonega t-kujulist pulka. Mootori käivitamiseks peab see olema vertikaalis nagu skeemil ja kindlasti on käiviti korpusel ka nool ülespidi näidatud. Kui seda reeglit mitte järgida, võib mitte käivituda mootor või lausa läbi põletada.

Инвалид информационной воины на фронте Пярну-Хииу. 
Tsiteerides John McCaini: "Venemaa on peamiselt bensiinijaam, mis teeskleb riiki"," rääkis Basse.
Vasta
#7

КД120-2Х4.2:
КД - конденсаторный двигатель;
120 - номинальная мощность, Вт;
2 - число полюсов;
Х4.2 - климатическое исполнение (УХЛ, О) и категория
размещения по ГОСТ 15150-69 и ГОСТ 15543.1-89.

Alliaks: http://www.laborant.ru/eltech/01/8/7/81-00.htm
Vasta
#8

(22-04-2019, 08:11 AM)karlarnold Kirjutas:  КД120-2Х4.2:
КД - конденсаторный двигатель;
120 - номинальная мощность, Вт;
2 - число полюсов;
Х4.2 - климатическое исполнение (УХЛ, О) и категория
размещения по ГОСТ 15150-69 и ГОСТ 15543.1-89.

Alliaks: http://www.laborant.ru/eltech/01/8/7/81-00.htm


Номинальный режим работы двигателя повторно-кратковременный (S3) с продолжительностью включения ПВ=60% по ГОСТ 183-74. 
Длительность одного цикла 6 мин: 
15 с - короткое замыкание, 3 мин 45 с - работа с номинальной нагрузкой, 2 мин - пауза


Kas kondensaator mootor tähendab seda, et seal on kondensaator ees juba?

Ise vene keelt ei oska. Google tõlge oli nagu - mootori töötsükkel 6min. 15sek lühis. 3min 45 sek tööd normaalse koormuse all ning 2 min paus. Mida see tähendab, et mootor võib maksiaalselt 3,45min ringi käia?

Ausaltöeldes ma sellest ülemisest skeemist aru väga ei saa. Mis värvi juhe kuhu ühendada on mul endiselt arusaamatu. Sellest, et mootor peaks olema püsiteses asendis saan aru. Kas mul peaks veel mingi jubin mootori käivitamiseks vahel olema?
Vasta
#9

Sellel ülemisel skeemil on mootori käivitamiseks vahel spetsiaalne relee. See relee peab olema püstises asendis, mitte mootor.
Vasta
#10

(22-04-2019, 15:48 PM)oliveer Kirjutas:  
(22-04-2019, 08:11 AM)karlarnold Kirjutas:  КД120-2Х4.2:
КД - конденсаторный двигатель;
120 - номинальная мощность, Вт;
2 - число полюсов;
Х4.2 - климатическое исполнение (УХЛ, О) и категория
размещения по ГОСТ 15150-69 и ГОСТ 15543.1-89.

Alliaks: http://www.laborant.ru/eltech/01/8/7/81-00.htm


Номинальный режим работы двигателя повторно-кратковременный (S3) с продолжительностью включения ПВ=60% по ГОСТ 183-74. 
Длительность одного цикла 6 мин: 
15 с - короткое замыкание, 3 мин 45 с - работа с номинальной нагрузкой, 2 мин - пауза


Kas kondensaator mootor tähendab seda, et seal on kondensaator ees juba?

Ise vene keelt ei oska. Google tõlge oli nagu - mootori töötsükkel 6min. 15sek lühis. 3min 45 sek tööd normaalse koormuse all ning 2 min paus. Mida see tähendab, et mootor võib maksiaalselt 3,45min ringi käia?

Ausaltöeldes ma sellest ülemisest skeemist aru väga ei saa. Mis värvi juhe kuhu ühendada on mul endiselt arusaamatu. Sellest, et mootor peaks olema püsiteses asendis saan aru. Kas mul peaks veel mingi jubin mootori käivitamiseks vahel olema?

Tegelikult tähendab see, et mootor võib üldse töötada 3,45 minutit ja pole võimatu, et Sinu mootor on juba selle aja ära töötanud ja ressurs on läbi!  Toungue 
Või ütleme nii, et on mõeldud, et mootor töötab 6 min tsüklitega - 15 sek käivitus, 3,45 töötamine nominaalvõimsusega (120 W) ja 2 minutit on välja lülitatud ja jahtub. Näiteks pesumasina tsentrifuug, 2 min seisab ja võtad pesu välja, topid uue sisse. Kõik taandub jahutusele ja koormusele, kui on parem jahutus ja väiksem koormus, võid ka pikema töötsükli lubada.
Antud mootor tahab juurde kondekat (ei ole seal sees) 6 mikrofaradit ja vähemalt oleks hea, kui 400 V tööpinget, mingit muud jubinat vaja ei ole ja asend pole ka oluline nagu juba kirjutati. Mootoril peaks olema 3-faasiline mähis st kõigi 3 otsa vahel peaks olema ühesugune takistus oomides, seega pole oluline, millise 2 otsa vahele paned selle kondeka ja milliste otste peale 230 V toite. Muidugi oleks hea, kui ikkagi oleks toitepinge faasijuhis ja/või ka neutraalis sobiv, mitte liiga suur kaitse ja mootori kere oleks ilus ühendada kaitsejuhiga.
Midagi sellist siis...
Vasta
#11

Sain mootori liikuma nii et ühendasin kolmest juhtmest kaks vooluvõrku, ja käega lükkasin käima, siis töötas korralikult. Töötas niimoodi mõlemat viisi, vahet polnud millistest mähistest juhtmed valisin. Üks neit juhtmetest peaks siis olema ainult käivituseks? Kuidas see kindlaks teha. Ilmselt siis takistuste mõõdmiste abil?
3 juhtet.
1 ja  2 - 13 oomi
1 ja 3 - 21 oomi
2 ja 3 - 34 oomi

nr 1 juhe oleks siis neutraal aga kumb teistest juhtmetest peaks saama töötamise ajal konstantset faasi? Et asi nupust käima käiks, mis asju siis vaja oleks. Ainult kondekas ja suvaline lüliti või lüliti peab ka olema selline, mis lülitaks kondensaatori välja peale käivitust?
Vasta
#12

(22-04-2019, 17:16 PM)oliveer Kirjutas:  Sain mootori liikuma nii et ühendasin kolmest juhtmest kaks vooluvõrku, ja käega lükkasin käima, siis töötas korralikult. Töötas niimoodi mõlemat viisi, vahet polnud millistest mähistest juhtmed valisin. Üks neit juhtmetest peaks siis olema ainult käivituseks? Kuidas see kindlaks teha. Ilmselt siis takistuste mõõdmiste abil?
3 juhtet.
1 ja  2 - 13 oomi
1 ja 3 - 21 oomi
2 ja 3 - 34 oomi

nr 1 juhe oleks siis neutraal aga kumb teistest juhtmetest peaks saama töötamise ajal konstantset faasi? Et asi nupust käima käiks, mis asju siis vaja oleks. Ainult kondekas ja suvaline lüliti või lüliti peab ka olema selline, mis lülitaks kondensaatori välja peale käivitust?

Vaat siis, kuidas tegelikult on! Vaenlase internetilehelt võime lugeda
В последнее время в СССР разработан нормальный ряд конденсаторных двигателей серии КД мощностью 60, 90, 120 и 180 Вт с трехфазными обмотками, (kes oskab lugeda)

Aga kui mähistel on sellised takistused, siis 1 ja 2 otsa vahel töömähis, 1 ja 3 vahel abimähis ja toide siis 1 ja 2 peale , kondekas 3 ja 1 vahele. Aga kas nüüd abimahis ja kondekas peavad jääma töötamise ajal lülitatuks, seda mina enam ei julge siin väita.
Vasta
#13

Või olgu, kui on ikka "kondensaator-mootor", siis peaks kondekas ja abimähis olema töötamise ajal ikkagi ka ühendatud, Ja selle 3 min 45 sec töötamise kohalt veel, et kui on kerge ja lühike käivitus, siis võib ka töötsükkel pikem olla, kui on andmetes. See 15 sec lühist või mis seal oli on üsna ränk käivitus taiskoormuse all, jällegi näide pesu täistopitud tsentrifuugist, mis üsna vaevaliselt käima tõmmati, kui teed mingit käiakest?, siis see läheb ludinal pöördesse. Kõik taandub mootori kuumenemisele nagu kirjutasin, see on ka katseliselt näha/tunda. 
Siin lehel on elementaarskeem ja kondekas 8 mikrot ja ilmselt midagi 6 - 8 tuuri ta peaks jääma, võib ka katsetada, millega paremini töötab ja vähem kuumeneb, st millega väiksema vooluga töötab.
http://forum.dvigatel.org/viewtopic.php?f=4&t=5472
Vasta
#14

SOovin ventilaatoriks seda teha. Sain omale kondeka 8'se ja hakkab ise nüüd ilusti tööle. Aga probleem selles, et pöörleb valepidi. Praegu mõlemal mähise lõpud on kokku ühendatud. Kui aga teha nii, et lõigata see ühendus katki ja tuua mõlemale mähisele eraldi lõpuotsad välja siis saab mootorit ka teistpidi tööle panna?
Vasta
#15

Siis tõsta kondensaatori juhe mis hetkel N või faasi ühendatud ümber ja käib teistpidi. Mõni mootor ongi mõeldud käima ainult ühtepidi, siis vastupidi tööle pannes hakkab kuumenema.
Vasta
#16

(23-04-2019, 19:40 PM)oliveer Kirjutas:  SOovin ventilaatoriks seda teha. Sain omale kondeka 8'se ja hakkab ise nüüd ilusti tööle. Aga probleem selles, et pöörleb valepidi. Praegu mõlemal mähise lõpud on kokku ühendatud. Kui aga teha nii, et lõigata see ühendus katki ja tuua mõlemale mähisele eraldi lõpuotsad välja siis saab mootorit ka teistpidi tööle panna?

http://www.slavapril.narod.ru/stiralmashin.html 
Sealt saad aimu, mida teha pöörlemise muutmiseks.

Инвалид информационной воины на фронте Пярну-Хииу. 
Tsiteerides John McCaini: "Venemaa on peamiselt bensiinijaam, mis teeskleb riiki"," rääkis Basse.
Vasta
#17

(23-04-2019, 22:56 PM)kass Kirjutas:  
(23-04-2019, 22:25 PM)Mihkus Kirjutas:  Siis tõsta kondensaatori juhe mis hetkel N või faasi ühendatud ümber ja käib teistpidi. Mõni mootor ongi mõeldud käima ainult ühtepidi, siis vastupidi tööle pannes hakkab kuumenema.

Tõsta kondensaatori juhe ..... ja käib teistpidi - kas see on mingisugune elektrikute nali? Ümber, kuhu?

Kui saab mähiste otsad kätte (kokkuühendatud otsad lahku) ja välja tuua, siis saab pöörlemissuunda muuta.

Sain mootori liikuma nii et ühendasin kolmest juhtmest kaks vooluvõrku, ja käega lükkasin käima, siis töötas korralikult. Töötas niimoodi mõlemat viisi, vahet polnud millistest mähistest juhtmed valisin. Üks neit juhtmetest peaks siis olema ainult käivituseks? 



Kui juba saab valimatult juhtmetega käima. siis saab ka teisipidi käima. 
Kas 8 microt kondekas paneb mootori kohe kui lülitad max pööretele või läheb selleks mingi aeg.
Mina pakuks sellele mootorile 12-16 mikrot kondekat.
Vasta
#18

(23-04-2019, 23:28 PM)Qunts Kirjutas:  Sain mootori liikuma nii et ühendasin kolmest juhtmest kaks vooluvõrku, ja käega lükkasin käima, siis töötas korralikult. Töötas niimoodi mõlemat viisi, vahet polnud millistest mähistest juhtmed valisin. Üks neit juhtmetest peaks siis olema ainult käivituseks? 



Kui juba saab valimatult juhtmetega käima. siis saab ka teisipidi käima. 

Ei saa, usu mind, mina usun Jumalat! Loe teemat, krahv, loe teemat! Teema autori "töötas korralikult" on subjektiivne hinnang, jah, mootor töötab nii abimähise, kui ka töömähise pingestamisel ja läheb pöörlema, kui käega pöörlemine anda, aga töömahise ja abimähise omavaheline vahetamine ei ole "jätkusuutlik projekt". See ei ole 3-faasiline mootor.
Jah, teistpidi saab tõesti käima ja selleks tuleb üks mähistest teise suhtes "teistpidi keerata" ja selleks on vaja mõlemi mähise otsad kätte saada, pagan võtaks!
Vasta
#19

Mis siin arusaamatut on?

[Pilt: Single-Phase-Motor-Forward-and-Reverse-D...24x492.png]

Kondensaatori suurus:

[Pilt: 4075.jpg]

Käivitab ka suurem aga suurem on mõttetu raiskamine, see ei anna mitte midagi juurde.

Tavaliselt on universaalsed lühisrootoriga induktiivmootorid kahe mähisega mis on jadas.. Ja kondekas käib kahe mähise keskpunkti ja F/N vahele, olenevalt mis suunas mootor käima hakkab.
Vasta
#20

(23-04-2019, 22:25 PM)Mihkus Kirjutas:  Siis tõsta kondensaatori juhe mis hetkel N või faasi ühendatud ümber ja käib teistpidi. Mõni mootor ongi mõeldud käima ainult ühtepidi, siis vastupidi tööle pannes hakkab kuumenema.

Nojah, aga rumala inimese jaoks on paljud asjad keerulised!  Sad Ja mureliku suuga küsin, et kas see, et töömähis antud lahenduse korral hakkab toidet saama läbi kondensaatori ja abimähis otse, on ikka õige asi? See tundub küll pop ja noortepärane, aga kuidas muutuvad selle skeemi korral antud mootori el. meh. omadused ja karakteristikud? Kas me saame seda mootorit jätkuvalt lugeda võimsaks, 120 W-seks elektrimasinaks?
Kas see ei olegi äkki nüüd see juhtum, millest kirjutasid mõni post eespool?
Aga kui selline reverseerimise skeem juba internetis üleval on, ju ta siis ehk õige on... (ausalt öeldes ega mina seda asja eriti ei jaga, kuigi olen sellise mootoriga pesukuivatustsentrifuugi Centa operaatorina noores põlves töötanud, kuigi seal vist oli võimsam mootor). Kindlustunnet annab tõsiasi, et antud skeemi juures on ka paar asjalikku õpetust veel - kuidas teenida 6850 € Per Week ja kaotada sealjuures 26 lisakilo!
Aga rohkem ma ei kirjuta, sest mu 4444 postitust on niigi lõhki ja FoPo ei kustuta /ei tee oma tööd piisava fanatismiga, seega tuleb omal meetmeid rakendada!  Toungue
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne