B kat load, registrimass 3500 ja kerghaagis
#21

See kadus seadusest üle 10a tagasi, et B-kat korral haagise täismass ei tohi ületada veduki tühimassi. Selline reegel oli, aga enam ei ole. Nüüd usaldatakse selles osas vastutus auto tootjale (tüübikinnitusele), mis määrab maksimaalse lubatud haagise massi.
Vasta
#22

(20-06-2023, 10:22 AM)deus Kirjutas:  B kat puhul kui sul on 2101, siis sinna üle 870 kilo haagist sappa ei tohi panna, olgu sul paberi peal kirjas mida iganes.
Püha müristus, kuskohast sa neid reegleid välja tirid? 2101+870 on 2971 kg, B-katiga on autorongi max täismass 3500kg.

Ükski täie mõistuse juures olev inimene ei jaksa päevade ja nädalate kaupa seda rahvaluulet ümber lükata, mida neis haagiseteemades genereeritakse. Reaalselt Liiklusseaduses on selle kohta alla 10 lause. Või vaadake skeemi, mis just postitati. Või siis makske ksf Usku-le see meeletu 1€ ja lugege artiklit, talle on selle teema igaaastane veeretamine töö ja leib. Või siis, kuna akutööriistade teemalisest praalimisest võiks nagu järeldada, et pappi on nagu putru, tehke see BE kat lihtsalt ära ja unustage kõik mured. Kui minusugune loll võrdlemisi pingevabalt hakkama sai, peaks ju suht vormistamise küsimus olema.
Vasta
#23

2101 on LADA ... kordan veelkord... ära paugu, Jesper.

Olli, tänud selle info eest, ma vaatasin, et praegu on tõesti jäänud ainult selline punktikene:

(2) Autorongi koosseisus oleva haagise registrimass ei või ületada vedukiga vedada lubatud haagise suurimat registrimassi.

Ehk kui sul hallil ajal siksile sai passi kirjutatud 3 tonni, siis hetkel on JOKK sellega ka lohistada 3 tonni kaaluvat asja.
Vasta
#24

(20-06-2023, 11:06 AM)deus Kirjutas:  ... Ehk kui sul hallil ajal siksile sai passi kirjutatud 3 tonni, siis hetkel on JOKK sellega ka lohistada 3 tonni kaaluvat asja.
Igaks juhuks lisan näite elust enesest, et selline asi on olnud ka sisuliselt täiesti võimalik. Hallil ajal, ca. 15 aastat tagasi, sai üks selleks ajaks arvelt maas olnud auto taas registrisse võetud, millel oli eelmises EV passis piduriteta haagise lubatud mass 300 kg. ARK töötaja, kes registreerimise eelselt auto ülevaatust/kontrolli tegi vaatas, et "Oi, näe sul kärukonks ju ka, paneme siis normaalsed arvud passi." Ja justkui imeväel uude passi seejärel saigi piduriteta haagis juba 750 kg.
Vasta
#25

(20-06-2023, 11:06 AM)deus Kirjutas:  (2) Autorongi koosseisus oleva haagise registrimass ei või ületada vedukiga vedada lubatud haagise suurimat registrimassi.
Kolmandat korda järjest postitad mittekehtiva reegli - äkki ükskord aitab? Number auto passis piirab ära tegeliku massi... jälle oma 10+ aastat juba.

Liiklusseaduse kehtiva teksti leidmine ei ole kosmoseteadus, tegelt ka.
Vasta
#26

(20-06-2023, 11:31 AM)mossepower Kirjutas:  Igaks juhuks lisan näite elust enesest, et selline asi on olnud ka sisuliselt täiesti võimalik.
Ega jah, ise mõtlema ju ei pea, kui paber näitab et see peldik suudab 3,5 tonni ära vedada, siis järelikult suudab ka Smile

Muidu lihtsalt uudishimust küsin, sa isiklikult olid seal ARKis ja tegid neid toiminguid? Või räägid lihtsalt suvalist kuskilt kuuldud juttu edasi? Ja kui viimane variant, siis miks või kuidas see külafolkloor peaks siinset teemat edendama?
Vasta
#27

(20-06-2023, 11:38 AM)Jesper Kirjutas:  
(20-06-2023, 11:31 AM)mossepower Kirjutas:  Igaks juhuks lisan näite elust enesest, et selline asi on olnud ka sisuliselt täiesti võimalik.
Ega jah, ise mõtlema ju ei pea, kui paber näitab et see peldik suudab 3,5 tonni ära vedada, siis järelikult suudab ka Smile

Muidu lihtsalt uudishimust küsin, sa isiklikult olid seal ARKis ja tegid neid toiminguid? Või räägid lihtsalt suvalist kuskilt kuuldud juttu edasi? Ja kui viimane variant, siis miks või kuidas see külafolkloor peaks siinset teemat edendama?
Ikka ise ja auto ka siiani enda nimel, teistel sama marki ja tüüpi masinatel valdavalt 300 kg passis kirjas nii palju kui paberivabast arkist on vaadatud või margifoorumis ka juttu on olnud. Seega kokkuvõttes kaks täiesti samasugust autot võivad olla olukorras, kus üks võib harju keskmist kerghaagist vedada ja teine mitte.
Vasta
#28

Nii, selge, ja kuidas see fakt, et sa juba teismelisena ARKis dokumentidega susserdamise ära õppisid, mind või teisi lugejaid antud teemas aitab või targemaks teeb?
Vasta
#29

(20-06-2023, 11:58 AM)Jesper Kirjutas:  Nii, selge, ja kuidas see fakt, et sa juba teismelisena ARKis dokumentidega susserdamise ära õppisid, mind või teisi lugejaid antud teemas aitab või targemaks teeb?
"Seega kokkuvõttes kaks täiesti samasugust autot võivad olla olukorras, kus üks võib harju keskmist kerghaagist vedada ja teine mitte."
Antud olukord leidis aset Pärnu ARKis, kus sellel ajal üldjuhul vastutulelikkuse asemel loobiti igal sammul kaikaid kodaratesse kui seda ainult teha sai. Nendest halbadest kogemustest on siin varem palju kirjutatud nii minu kui ka teiste poolt, "Pärnu ARK" foorumi otsingusse ja hakkab tulema.

Seega kõnealune käru massi muutus oli pigem sellel ajal vist tavaline praktika kuna "susserdamiseks" pidi sõitma teiste linnade ARK büroodesse. Siin hea näide (Link), kuidas samamoodi teismelisena Pärnu ARK mõistes "susserdamiseks" sõitsin Viljandisse, et oma uuele autole saaks ise numbrimärki valida, läks õnneks ja sain 776BBS.
Vasta
#30

Selge pilt, tänud selgitamast! Et kui mu künal passis numbrid soovidega ei klapi, siis tuleb Pärnu ots ette võtta.

Nüüd äkki ainult keegi veel teab, kust sellist ajamasinat rentida saab, kuhu Volvo V70 sisse mahuks?
Vasta
#31

Paistab, et kellelgi on isklikus elus miskid mured tekkinud, et siin foorumis ennast välja elatakse. Kolmandat korda sa juba ei parandanud enda "õige" äranägemise järgi asja ära vaid paukusid lihtsalt edasi. Sujuvalt suure praalimisega veel lisaks üritasid varjata iseenda pangepanekut tehnika tundmisel mitte aru saades mis seos on 870'l 2101 numbriga.

Aga et asi siis täiesti ja lõplikult paigas oleks nii nagu kodanik Jesper võiks seda heaks pidada, oleks pidanud järgmiseks vastuseks panema nii:

https://www.riigiteataja.ee/akt/12006202...tiv#para34 ja sealt osa (11)
(11) Autorongi või masinrongi koosseisus oleva haagise tegelik mass ei tohi ületada haagise suurimat massi, mis on veduki registreerimisel määratud.


Tekst ise aga on sisuliselt samatähenduslik, mis eelnevalt räägitud peale kasutaja Olli ütlusi. Ma loodan, et siin välja elamine vähemalt jättis ühe auto täna mõlgita ja mõne inimese ilma sinikata.
Vasta
#32

Ei ole mul muud probleemi kui see, et kõik need lõputud käruteemad oleks olemata, kui inimesed ei mõtleks ise reegleid välja ja ei postitaks muidu ka igasugu ennastimetlevat kelbast eetrisse. Reaalsed, päriselt kehtivad reeglid on väga lihtsad ja arusaadavad, kui sa viitsiks natukenegi süveneda mis teemasse on juba kirjutatud, mitte lihtsalt ei heietaks mingit jura elektriautodest ja nõukogude autotööstuse vähetähelepanuväärsetest saavutustest. Lagastad kogu teema täis, sinul on põnev, aga infomüra kogus maailmas on jälle suurem ning mõistlikud inimesed, kes ei taha oma sõpradele ja lähedastele halba, peavad end korduvalt ja korduvalt kogu sellest Internetis kokku luuletatud pasast läbi närima, et reaalselt kehtivad piirid selgeks teha. Kui sa ei saa aru või tunned end ebakindlalt mingi punkti osas, siis täiesti okei on küsida, aga kui sa postitad ridamisi ilmselgeid valeväiteid tõe pähe ning hakkad siis vett sogama, et kuidagi "puhtalt" välja tulla, siis saadki selle, mille ära teenisid.

Viimati pidin näiteks seletama, et ma ei saa Olerexi rendihaagist mullakotte täis laduda ja seda V70le sappa võtta, mis siis et "mul on ju BE olemas" ja "kerghaagis ei loe" - kui passis on 500kg piduriteta, siis nii on ja moos, olgu või kosmoselaeva katt lubadel. Kopp on ees ammu juba, oleks ma Maarjamaa emiir, keelaks ma B-kattidel üldse igasuguse käruvedamise ära, ilmselgelt kui inimesele käib seaduses olevast 3-st lausest pildi kokku panemine üle jõu, ei ole ta võimeline autorongi ohutult käitlema.

Mis puudutab viimast väidet, et samatähenduslik, siis jälle vale, ei ole. Vahe on selles, et sinu postitatud iidse reegli järgi nõuti, et haagise registrimass oleks väiksem või võrdne kui auto passi märgitu, nüüd nõutakse sinna autotootja poolt määratud piiri sisse mahtuvat tegelikku massi (mida kontrollitakse kaalumise teel). Samas see, mis kategooria lube sul vaja on, käib täismassi järgi.
Vasta
#33

eu koridoride puhuvad värsked tuuled
sakslane on teinud kokkuvõtte planeeritavatest muudatustest juhiloa teemadel

artikkel on siin:

https://www.adac.de/verkehr/rund-um-den-...ngen-2024/

milles leidub selline lõik juba inglise keelde tõlgituna.

Class B: Weight limit
Currently, the Class B car driving license only covers motor vehicles with a maximum permissible mass (GVW) of 3.5 tonnes, with up to 8 seats plus the driver's seat. Trailers with a maximum GVW of 750 kilos may also be carried. If the trailer is heavier than 750 kilos GVW, then the trailer may weigh a maximum of 3500 kilos GVW.
The EU Parliament would like to change these limits for people who have had class B for 2 years :
  • For mobile homes , ambulances and special vehicles (such as fire engines), the weight limit for class B - regardless of the type of drive - should be raised to 4250 kilos .

  • For all other vehicles in class B, the permissible total mass should increase from a maximum of 3,500 kilos to 4,250 kilos . Important: This change should only come with alternative drive types . Trailer operation is not planned.

  • The trailer regulations should also be changed for vehicles used to transport people (8 seats plus driver) : These vehicles should be allowed to be driven with a trailer or semi-trailer with a permissible trailer mass of up to 5,000 kilos .

Oskab ehk keegi aidata seda lahti mõtestada rohkem.
Saan aru, et tahetakse lubada matkaautodele, kiirabidele, jms. erisõidukid 3,5t asemel 4,25t olenemata "drive types" 
aga lisaks räägitakse ka teistest peale matkaautode et ka seal tõsta 3,5 pealt 4,25 peale AGA seal on jutuks mingi "alternative drive type" kas see võib olla mingi roheteema nt. elekter vesinik jms.? või mida võidakse selle drive type all mõelda ?
viimase punktina räägitakse samuti haagiste massidest kus võiks lubada kuni 5t haagiseid aga seal jäi arusaamatuks mis see veduki tüüp on millest räägitakse ?
kas siis B lubade auto üldiselt s.t. kuni 8+1 kohta või siis ainult kitsas liik busse kus ongi 8+1 kohta ja ei vähem ? 

lisaks on seal artiklis veel siis juttu tervisekontrollist, juhiloa kehtivuse ajast, digitaalsest juhiloast, vanusepiirangutest busside ja veokitega opereerimisel jms.
sain aru, et esimene või siis tutvustav lugemine on läbitud ja ehk sügiseks võiks loota mingeid kokkuleppeid EU taeandil
aga noh siis hakkab pihta igas riigis oma arutelu je seaduste muudatus - kiirelt ei lähe aga midagi ikkagi nagu edeneks.
Vasta
#34

Mis seal muud ikka on kui akupakkidega lähevad need B kat kiirabid, autoelamud  jne nii raskeks, et B kat lubadega nende rooli asja pole enam.
Vasta
#35

(04-03-2024, 10:56 AM)hobiautod Kirjutas:  Mis seal muud ikka on kui akupakkidega lähevad need B kat kiirabid, autoelamud  jne nii raskeks, et B kat lubadega nende rooli asja pole enam.

see ei olnud küll seal nüüd teemaks. 
matkaautod on enamasti ka ilma elektrimootori tarvis oleva akupakita ülekaalus
samuti võime meenutada alles hiljutist juhtumit ka politsei bussidega mis koperdas sama probleemi otsa

https://www.err.ee/1608226183/epl-17-kal...na-parklas

selles eelmainitud seadusemuudatuses räägitakse siiski matkaautodest nagu nad hetkel on kui ma õigesti aru saan.
küsimus oli mis need teised B lubadega autod on millel on juures alternative drive type märkus juures - äkki see on elektri küsimus ?
Vasta
#36

Siin on Britid seda teemat lahanud.

https://www.fleetnews.co.uk/news/latest-...-published

The current derogation for 3,500kg to 4,250kg AFV goods vans defines ‘alternative fuel’ as: electricity; natural gas; biogas; hydrogen; and hydrogen and electricity (hybrid)
Vasta
#37

(04-03-2024, 10:47 AM)MeelisV Kirjutas:  ... Oskab ehk keegi aidata seda lahti mõtestada rohkem....

Kui see algatus mõne aasta eest ilmus, oli tõesti justkui mõeldud autoelamutele, millel 3,5 tonni sees püsimine on üks igavene ekvilibristika. Ja neile paistab see kergendus tulevat sõltumata energiaallikast.
Aga nüüd on lisandunud imerohelised elektrilised linnamaasturid, mille täismass hakkab sellele piirile lähenema, nii et tegu on ennetava meetmega. Jube narr oleks ju, kui elektri-Porschega sõitmiseks peaks C-kategooria juhtimisõiguse muretsema.
A' kui sa oma sisepõlemismootoriga sõiduautoga kliimat hävitad, siis püsi kenasti 3500 kilo piires.
Vasta
#38

(04-03-2024, 11:23 AM)hobiautod Kirjutas:  Siin on Britid seda teemat lahanud.

https://www.fleetnews.co.uk/news/latest-...-published

The current derogation for 3,500kg to 4,250kg AFV goods vans defines ‘alternative fuel’ as: electricity; natural gas; biogas; hydrogen; and hydrogen and electricity (hybrid)

hea viide selles mõttes et britid on juba sellega tegelenud aastaid ja lubanud mõnda ega lisakoolitusega B loaga kuni 4,25t sõita
teisalt on nendega selles mõttes pahasti, et käivad nad oma rada ja paljud asjad seal ja siin on liiga erinevad
muidugi nüüd veel eriti kui nad enam eu-s ei ole.

ega sellest pääasu ei ole, see 3,5 on ajale jalgu jäänud, ka tavaline diisel kaubik tahaks rohkem saada sest juba tühjana on buss nii raske, et koormaks jääb varu alla tonni.
Vasta
#39

(04-03-2024, 11:34 AM)olevtoom Kirjutas:  
(04-03-2024, 10:47 AM)MeelisV Kirjutas:  ... Oskab ehk keegi aidata seda lahti mõtestada rohkem....

Kui see algatus mõne aasta eest ilmus, oli tõesti justkui mõeldud autoelamutele, millel 3,5 tonni sees püsimine on üks igavene ekvilibristika. Ja neile paistab see kergendus tulevat sõltumata energiaallikast.
Aga nüüd on lisandunud imerohelised elektrilised linnamaasturid, mille täismass hakkab sellele piirile lähenema, nii et tegu on ennetava meetmega. Jube narr oleks ju, kui elektri-Porschega sõitmiseks peaks C-kategooria juhtimisõiguse muretsema.
A' kui sa oma sisepõlemismootoriga sõiduautoga kliimat hävitad, siis püsi kenasti 3500 kilo piires.

noh jah sama portsu otsas istuvad ju usa kastikad ja nende omanikud.
Vasta
#40

ehk siis tuleb nii välja jah, et see märkus "alternative drive type" on midagi peale fossiilkütuste
ja seega saab sealt lugeda nii välja küll, et politsei, kiirabi, jms. ning matkaautod saaksid fossilsena B loaga kuni 4,25
teised autod B loaga saavad 4,25 ainult siis kui nad on mitte fossiilsed

nüüd siis veel see haagise massi küsimus jääb veel mõtestada.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne