Yamaha xj 600 '85
#21

Tere! Pole küll saanud palju aega rattaga veeta (emotsioonisõidud siiski tehtud), aga miskit ikkagi liigub. Kuna enne sügist palju ''oma aega'' ei teki ja maal viibimine raskendatud, tegutsen sel rindel asjadega, mida saan oma ''linnatöölaual'' lahata...

Kellamäng oli raskemas seisus kui tundus: ratta küljes oli näha kraabitud pinda ja tunda lokse, lahtivõtmine paljastas suht pilbasteks olukorra. Kuna aga sisu oli töökorras, otsustasin raipe ära lappida. Ei mingit lihvi, pahtlit, värvi jms ilu: peaasi, et tugev ja toimiv; lahinguhaavad jäävad niikuinii rattale muudessegi paikadesse alles...

Mõni näide seisust enne:

Esimesel pildil alumine nool viitab lõhkisele kõrile; ülemise detaili kohta aga küsimus: andestage mu lollust, mis see on? Sinine, klaasist, takisti ega lamp ei ole...
   

Nutune seis ''kellaraamiga''...
   

Signaaltulede klaas mõlemalt poolt musta plasti küljest rebenenud, õlitule nurgas raamis auk; punane, sinine ja roheline ''klaas'' kuhugi sügavusse pudenenud

   

Tagumine osa õnneks mitte väga ribadeks

   

Jätkub...
Vasta
#22

Kellade raam jälle tugev, vidinad paigas ja puhastatud; spido õlitatud. Õli, täistule ja vabakäigu klaasid paigas

   

Kaabeldus korrastatud, 2 muljutud välimusega juhet asendatud, kaablispiraal peale keritud, klemmid puhastatud ja pirnid pesades uued

   

Pealmise osa alumine serv epoga üle siristatud, auk täis valatud + mõned praod tugevdatud

   

Täitsa valmis; isegi teekonna nullimise nupu suutsin taastada

   

Tagantvaade

   

Kasutasin sisemise raami liimimisel täisjäika epot, kesta puhul poolelastset; mõnes raskemas paigas pehmendasin vähe pindasid Revelli mudeliliimiga ja värvilised klaasid kui ka taustavalguse hajutid (piltidel ei paista, kellade taga varjus) punktisin Attakiga
Vasta
#23

Nüüd jõuab järgmisena aeg pidurite kätte: kui kedagi kodus ei ole, saab neid edukalt köögilaual ntks lahata (naispere ei tohi kindlalt näha: kodurahu huvides :-D)

Paar küsimust teadjamatele:

* Kui esimesed 2 ja tagumine pidurisupport toimivad ilusti ja ei tilgu, kas siis tasub neile kohe ''na vsjaki'' remkomplektid sisse ajada?
* Mis valemiga on võimalik, et esimesed parempoolsed piduriklotsid on vasakpoolsetest hulga rohkem kulunud? Klotsid ühe markeeringuga ja kettad millipealt ühepaksused.
* Kas pidurivoolikud (nähtavate kahjustusteta ja ei leki, aga arvatavalt aastast '85) tuleks südamerahuks kohe välja vahetada? Kuidas nende tervist üldse kontrollida? Kõik enda vanemad rondid on olnud trosspiduritega ja uuemate puhul pole kunagi sellele mõelnud...

Esipidurilink täies tükis ja tagapiduri töösilinder lähevad uued, kuna kukutud lingi asemele niisama uut ei leidnud (kerge vaevaga) ja tagumist lahti joppides murdsin tast tüki välja.

Päikest!
Heiki
Vasta
#24

Nii, mina oma 1980 väljalaskega sikli remontimisest olen õppinud nii palju

1) Ära paranda asju, mis pole katki. Kui pidurisilindrid ilusasti liiguvad, tihendid peavad ja ei leki, siis see äravahetamine rem.komplektidega on mõttetu. Paranda asju, mis on katki. Elu õpetab, et kui parandad ära terveid asju, siis just hakkab vussi minema. 
2) Sama pidurivoolikutega. Minu puhul ma lihtsalt originaalvoolikutega ei saanud pidureid tööle korralikult. Jäi läbi vajuma pedaal, nagu oleks õhk süsteemis. Nädalaid jebisin sellega ja mõistus täiesti otsas. Siis ostsin järelturu voolikud ja plaks oli surve üleval ja ei vajunud läbi. Kui surve korras, siis ma jällegi ei vahetaks neid voolikuid (kui sa just ei näe voolikutes ajast tulenevaid defekte, nagu pidurivoolikute kummis vahest ikka on, et praod sees jne. Defektide korral pigem vaheta)
3) Selle ebaühtlase klotsi kulumisega ma arvaks, et ühe poole kolb saab vabamalt liikuda ja pressib rohkem peale. Kettale see mõjubki vähem, mõeldud ju, et klotsi materjal kulub kiiremini, kui ketas ise. Seega kui sa mõõdad millimeetriga, mitte kümnendikmillimeetriga, siis tulemus võibki sama olla
Vasta
#25

Kellaploki kohta üldine märkus - sellise konstruktsiooniga viguril on väga suure tõenäosusega kondentsi/drenaažiavad. Ega Sa seal epoga liiga vallatuks ei läinud kogemata?
Pidurite kohta eelmine jutt õige, ära ilma otsese vajaduseta näpi!

Müün: keermetõrv, puidulakk, alumiiniumtorud.
Vasta
#26

Noorem õde YAMAHA XJ 600S aastast 1993 tervitab vanemat õde Smile

Mina ei näpiks töötavaid asju, need on omal ajal kvaliteetselt tehtud. Või kui, siis originaalosadega. Soodne hiina kraam pole võrreldava kvaliteediga.
Kui pidur kinni ei ole ja kõik liigub, siis ma ei murraks klotsipaksuse pärast pead - sa ei tea iial, mida selle rattaga minevikus tehtud on ja kas klotse polegi kunagi säästu mõttes ükshaaval vahetatud vms.
Vasta
#27

Ka autodel sama lugu .Silindripoolsed klotsid kuluvad kiiremini.Eelsoovitajatega nõus ,ära näpi töötavat asja. SmileLihtviisiliselt ,silindripoolne juba sipsa pidurdab ,enne kui nn.sadulaga teise klotsi vastu veab.Samas,piisab "õhutilgast"ühel pool ja ongi tulemus käes.
Vasta
#28

(27-06-2019, 12:07 PM)Marko Kirjutas:  Kellaploki kohta üldine märkus - sellise konstruktsiooniga viguril on väga suure tõenäosusega kondentsi/drenaažiavad. Ega Sa seal epoga liiga vallatuks ei läinud kogemata?
Pidurite kohta eelmine jutt õige, ära ilma otsese vajaduseta näpi!

Tere. Ei usu, et liialdasin epoga: põhiraamil hoidsin läbivad peened kanalid puhtad ning ümbriplastil on lihtsalt kinnituspoltide ja kaablite läbiviigu ümbrus varuga; seega loodame parimat.
Vasta
#29

Tänan kõiki tähelepanu eest ja reageerimast ja soovitamast! Põhjalikult seega pidureid ei ''uuenda'', aga kuna olude sunnil läksid uued esi- kui tagapidurisilinder (heebli jms mured), siis sisestada uus õli. Kas reaalselt vajalik miski ''Genuine Yamaha brake fluid'' või kärab hästi ka tavaline DOT 4?
Vasta
#30

Tere,

Töö ja pere tõttu edeneb Yamaha ehitus/parendus/lakkumine kalendriga mõõdetavas tempos, kuid areng siiski toimub...
Pidurid nüüd head ja usutavad (pestud, survestatud stendis, vanad tagasi); uued rehvid lubavad probleemivaba sõitu, uus aku mahub plasti alla ära...
Elu justkui lill, kuid sõidumõnu (tõeline) jääb arvatavalt mu tehnilise piiratuse taha. Nimelt: käivitades lähevad kõik 4 kütte ja kohal gaasitades kalasid pole, kuid kohalt vaikselt võttes kaovad 2 silindrit (ei ole veel mõiganud, millised) ära. Väikseimgi gaasikerimine põhjustab korraliku sööstu (1. käiguga ca 70 km/h) ja see ei ole alati teretulnud...

Küsimused:

4 karpat said küsimata mult remkomplektid sisse ja olen oma mõtte, sakslaste remondiraamatu ja Youtube'i abiga neid seadnud; vist ei tulnud välja -
* soovitage adekvaatset inimest mu muret lahendama
Iluvead, aga segavad -
*Paak ikka täiesti akordion: kuna enda hambad ja käed peale ei hakka, siis: kes lõikaks lahti, ajaks vormi, kataks tina ja värviga?
* Uus paak tellides pole kommihinnaga, seepärast küsimus...

Päikest!

Heiki
Vasta
#31

Tore et keegi veel viitsib sellist vanarauda putitada. Endal ka paar 70- 80te ratast lahti võetud eesmärgiga taastada originaalilähedaseks sõidukõlblikuks rattaks. Rahalises mõttes täielik häving... Korralik ratas osta tuleks odavam aga kuna Eestis on 4 sõidukuud ja 8 ehitamise kuud ning hobiga tahaks tegeleda aastaringi siis why not ? 
Edu tegemistes.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne