Ford Escort mk6 rahvasport
#1

Tere kah

Kuna eestis vist pädevamat tehnikafoorumit pole, siis üritaks siia teema teha.
Jupp aega sai otsitud rahvaspordi jaoks autot. Kriteeriumid olid: tühimass alla 1100 kg, kolme uksega luukpära, töömaht kuni 1800 cm3, minimaalselt lisavarustust, esivedu ja manuaalkast. Peale Kohila sprinti sai suure suuga kelgitud, et oleks 20 kw ja 30 nm rohkem kui praegusel autol, siis vöiks punktidele ka söita. Löpuks jäi silma antud isend:
[Pilt: 1]
Kolmeukseline escort sünniaastaga 1996. Südameks 1,6 66 kw ja 133 nm väänet. Kuna siiani söitsin seat ibizaga, millel 47 kw ja 112 nm väänet, siis sai peaaegu eesmärk täidetud.

Pesitses ta Lool ja eks tal (pisi)vigu ikka jagub. Nimelt oli ees paremal rattal kaks körvutist veljepolti pooleks murdunud, sama vasaku poole välimine veovölliots täiesti surnud, aku puruks (voolu pidas, aga lekkis hapet kapoti alla) ja loomulikult 90date fordile kohaselt rooste. Aga nohh, hind polnud palju ja sai siis ära kodusele Saaremaale söidetud. Vastu ta pidas ja kohale ta jöudis. Hetkeseisuga on siis käändmik alt ära ja homme saab poldid vahetatud ja ka uue rattalaagri sisse. Praegu siis seis selline:
[Pilt: 1]

Lisaks olid elu viimase veerandi peal ka esimesed pidurikettad. Said tellitud uued. Lisaks veel klotsid, veovölliots, üks esimene ABS andur, mille suutsin ära löhkuda ja korralise hoolduse pudinad (filtrid, küünlad).
Keevitust tahab esmajärjekorras pöhi:
[Pilt: 1]

Plaanid:
Kuna järgmine sprint on 1. juuni, siis kipub kiireks minema. Vähemalt eelmise aasta löpus sai tellitud jooks tutikaid kruusarehve söbralikust löunapoolsest vennasvabariigist ja 4x108 völuvelgi on paar jooksu kuuri all ootamas. Pöhivarustuses puudub tahhomeeter, seega tuleb see paigaldada (vähemalt vanades varudes on üks tutikas käiguvahetustulega isend olemas), paigaldada tuleb pöhjakaitse (taaskord toorik vanades varudes olemas, 5 mm alumiinium), autole korralik dieet teha ja kui leiab piisavalt aega, siis ka uus summuti ehitada. Peale seda, suve peale, jääb veermiku ehitus.

Kellel küsimusi, see küsigu. Kuna mingi aeg läheb tegutsemine rohkem tehniliseks, siis olen kindel, et minul küll tekib igasugu küsimusi.

Hetkel köik
Rain
Vasta
#2

Et keegi ei mötleks teemat surnult sündinud olevat, siis eilaöhtuse seisuga asi sealmaal:
[Pilt: 1]
Uus veovölliots, pidurikettad ja klotsid, rattalaager, ABS andur ja puuduvad tikkpoldid pandud. Mootoris sai öhufilter ja küünlad ära vahetatud ning kuna ühes küünlapesas oli öli sees, siis sai ka uus klapikambrikaane tihend toodud. Hetkel käib pöhja keevitamine. Sellest pildid siis, kui tehtud, mastiksiga üle tömmatud ja värvitud, kuna mul keevitusoskused on pigem negatiivsed.
Ja kui kedagi peaks huvitama, siis pöhja peale pandud pigimati kaal on nöksa üle 8 kg.
Vasta
#3

See kahe nukaga pada on täitsa terane asi nii kergel kerel. Ainult, pööret tahab. Aga seda ilmselt sprindis ka saabWink Muide, Fordi mootorid armastavad mimgil põhjusel Motorcrafti küünlaid. Käivad ka teistega, aga kõige paremini just originaaliga.

Tagasild on ikka kere küljes kinni mõlemal pool?

Milleks rallikale raske müramatt põrandale? Stabiilsuse suurendamiseks?

Kui hakkavad tekkima müstilised elektrihädad, tasub esimese asjana kuivatada kaitsmeplokk, mille mitmekihilisse ehitusse sattuv vesi (ja see satub sinna rõemsasti, kui äravooluga on vähimgi kala) hakkab isetegevusega tegelema.
Vasta
#4

Mul üks mk6 universaal tühja seismas, 1.4 bensukas. Jäi täitsa sõitvana seisma, ei kolisenud ega muud häda peale rooste. Ega ei võiks doonoriks minna kuidagi, äkki mõned jupid tummisemad kui kupeel, taga piduri trummlid on igatahes universaalil suuremad kui teistel.
Vasta
#5

(21-05-2019, 22:27 PM)v6sa Kirjutas:  See kahe nukaga pada on täitsa terane asi nii kergel kerel. Ainult, pööret tahab. Aga seda ilmselt sprindis ka saabWink Muide, Fordi mootorid armastavad mimgil põhjusel Motorcrafti küünlaid. Käivad ka teistega, aga kõige paremini just originaaliga.

Tagasild on ikka kere küljes kinni mõlemal pool?

Milleks rallikale raske müramatt põrandale? Stabiilsuse suurendamiseks?

Kui hakkavad tekkima müstilised elektrihädad, tasub esimese asjana kuivatada kaitsmeplokk, mille mitmekihilisse ehitusse sattuv vesi (ja see satub sinna rõemsasti, kui äravooluga on vähimgi kala) hakkab isetegevusega tegelema.

Tagasild on kinni küll, aga poolraamidel on läbivat roostet. Pigimatiga vast väljendasin ennast valesti- ära vöetud tehasemati kaal oli see.
Vasta
#6

keevitamine käis hooga kuni aparaat otsustas, et enam traati ette anda ei taha. Eks näis kuidas edasi. Juhi pool hetkel igatahes pöhja all pole. Veidi teisel teemal ka- pöhja alla vaadates paistis summuti ikka liiga looklev ja pikk olevat. Kas kellelgi on kogemusi kuidas suhtuvad töökad ARK ja ülevaatuse onud- tädid külje pealt välja tuleva summutilahenduse peale? Tean et üks tuttav kunagi oma audile tegi ja legaalselt ringi liikles ka sellega, aga sinna on 10+ aastat juba.

Lisaks. Kui sai toodud auto, siis kodu jöudes ja kapotti avades tundus ikka liiga palav seal all olevat. Seega ega kellelgi pole ülearu vedelemas nt cosworthi stiilis ribisi kapotile?
Vasta
#7

Mul ka mingi hetk oli olude sunnil küljepeal väljas ja ega ülevaatust sellega vist kuskil ei läbi... Sai igatahes enne ülevaatust lõpuks orginaal torud alla veetud. 

[Pilt: 1]

'Per cogo, non per mico' (Edasi kompressiooni, mitte sädemega)
https://www.facebook.com/Teedehooldus/
 Ulila Jäärada FB
Vasta
#8

Mootori välja- ja sisselaskesüsteemi omavoliline ümberehitamine on ametlikult keelatud. Sinna alla läheb näiteks ka koonusfiltri paigaldamine originaalse õhufiltri asemele, millega väga tihti TÜV-l vahele jäädakse ja seda väidetavalt autoomanike teadmatusest.

Nii et kui plaanis ka legaalselt TÜV läbida siis mina vaataks vahetusel originaalisarnast summutisüsteemi kuna neid originaalseid Escorte on ülevaatajad näinud küll ja veel ning siinkohal nende "ärapetmine" on väga ebatõenäoline.

Igaljuhul edu masinaga!
Vasta
#9

(23-05-2019, 09:27 AM)mossepower Kirjutas:  Mootori välja- ja sisselaskesüsteemi omavoliline ümberehitamine on ametlikult keelatud. Sinna alla läheb näiteks ka koonusfiltri paigaldamine originaalse õhufiltri asemele, millega väga tihti TÜV-l vahele jäädakse ja seda väidetavalt autoomanike teadmatusest.
Kood 702. Üldnõuded toitesüsteemile Nõuded: 1) mootorsõiduki toitesüsteem peab vastama valmistaja poolt ettenähtule. Erandina võib mootorsõiduki toitesüsteemi muuta õhu sissevõtu avast kuni õhufiltrini;

ehk see viimane lause tähendas seni et koonusfiltrite kasutamine on lubatud.
Või on vahepeal seadust muudetud?

Idiootidega pole mõtet vaielda - nad veavad sind enda tasemele ja lajatavad siis kogemusega /Iid-Tõstamaa/
Anna väikesele inimesele veel väiksem võim kätte ja ta arvab kohe et on Jumal taevas (või mode foorumis...)
Vasta
#10

Eestis rahvaspordiautosid tuleb ehitada nii, et korra aastas oleks ülilihtne originaalvidinad ülevaatuseks tagasi panna. Kuna tegu ju on HOBIautoga, siis on peale sunnitud üks hobi lisand. R
eaalselt peaks ju vähegi tõsisemalt tehtava rahvaspordi puhul olema korralik tõstukiga töökoda ja ka rahvaspordiautot hooldatakse samalaadselt, kui sportralli vahendit. Sumpsi, filtrikopsiku, rataste vahetamine ja äkki mingite vidinate tagasi panek on ju jäme-tunniaja töö. Kunagi nooruses natuke aega hobiks "gonka"mehaanik olles vahetasime selle ajaga Samaral mootori ära... suvaliselt tee ääres! 
Koduse töökoja puudumine oli ka põhjus, miks ise MosseLiigat ega rahvasporti ei sõitnud, poiss hobiautosporti ei teinud ja hoopis Talveralli orgunniga tegelema hakkasin. Õuepeal hanges ei tee ikka mitte midagi.
Vasta
#11

(23-05-2019, 09:59 AM)Walter Kirjutas:  
(23-05-2019, 09:27 AM)mossepower Kirjutas:  Mootori välja- ja sisselaskesüsteemi omavoliline ümberehitamine on ametlikult keelatud. Sinna alla läheb näiteks ka koonusfiltri paigaldamine originaalse õhufiltri asemele, millega väga tihti TÜV-l vahele jäädakse ja seda väidetavalt autoomanike teadmatusest.
Kood 702. Üldnõuded toitesüsteemile Nõuded: 1) mootorsõiduki toitesüsteem peab vastama valmistaja poolt ettenähtule. Erandina võib mootorsõiduki toitesüsteemi muuta õhu sissevõtu avast kuni õhufiltrini;

ehk see viimane lause tähendas seni et koonusfiltrite kasutamine on lubatud.
Või on vahepeal seadust muudetud?
Suur tänu antud asjale tähelepanu juhtimise eest. Tõesti on 2012 aastal muudatus seaduses toimunud, täpsemalt:
Kuni 27.07.2012 oli sõnastus järgmine (Viide):

1) mootorsõiduki toitesüsteem peab vastama valmistaja poolt ettenähtule. Erandina võib mootorsõiduki toitesüsteemi muuta õhu sissevõtu avast kuni õhufiltrini; 

Alates 27.07.2012 (Viide):

1) mootorsõiduki toitesüsteem peab vastama valmistaja poolt ettenähtule. Erandina võib mootorsõiduki toitesüsteemi muuta õhu sissevõtu avast kuni õhufiltrini (kaasa arvatud)

Nii et sellest ajast alates võib ka täitsa legaalselt koonusfiltrit paigaldada. Ise puutusin antud teemaga kokku aastaid enne seadusemuudatust ning siis ei jäänud muud üle kui tuli lammarist originaalne õhufiltri kopsik osta ja originaalne filter sinna sisse.
Vasta
#12

Kui nüüd seadust täpselt lugeda, siis juttu pole mitte filtri kestast, vaid filtrist.  Ehk koonuse võid filtrile lisaks panna, selle asemele ... ?

Üldiselt ma ei ole kunagi mõistnud, miks sõitmiseks mõeldud autodel seda summutit rataste vahelt välja tiritakse. Postamendile seisma mõeldud asjadel poel vahet, kui madal on kusemine.

Kuniks võistluse tehnilise ülevaatuse jaoks on "väikesed modifikatsioonid" OK, saab ülevaatuse ju alati seadusekohaselt läbida. Ning muul ajal tuleb lihtsalt vastu võtta kordnike ja häiritud kodanike pahameel.
Vasta
#13

(23-05-2019, 10:52 AM)v6sa Kirjutas:  Kuniks võistluse tehnilise ülevaatuse jaoks on "väikesed modifikatsioonid" OK, saab ülevaatuse ju alati seadusekohaselt läbida. Ning muul ajal tuleb lihtsalt vastu võtta kordnike ja häiritud kodanike pahameel.

no rahvaspordi teh. tingimused ütlevad järgnevat:
2.1.4 Väljalaskekollektor peab olema algne ja automudelile tootja poolt ette nähtud. Lubatud on kasutada mittealgset summutit.Kui autole on tootja poolt ette nähtud katalüsaator, on see nõutud ja peab olema töökorras. Alates 01.07.2002 esmaregistreeritud autol on katalüsaator kohustuslik. Summuti müratase ei tohi ületada 90 dBA 4000 pööret/min režiimis Low.
2.1.5Väljalaskesüsteem peab olema terve, lekketa ja vigastusteta

Seega vöib nagu aru saada, et tee mis tahad, liiga vali ei tohi olla. See klausel on ka ära kaotatud, mis kunagi oli- köik mis ei ole otseselt lubatud, on keelatud
Vasta
#14

Loe hoolikalt läbi rahvasprindi ja ralli 2019 tehniliste  tingimuste punkt 1 ja edaspidine on ka kasulik hoolikalt läbi lugeda kui juba algus on lappama läinud.Eks see rahvasprindi tehniliste järgimine on juba aastaid selline veniv mõiste olnud,see oli ka üks põhjustest miks sellet reelt sai maha astutud.Ehitamisel igal juhul edu,peaasi et vedru maha ei käi.Minu teadmised Fordist on napid ja ega ta rahvaspordis eriti levinud polnud ,ju tal neid nõrkasid kohti võrreldes teistega rohkem.
Vasta
#15

kurja küll, kuidas see küll kahe silma vahele jäi. Omast arust sai aasta alguses ikka hoolega ja mitu korda see läbi loetud.
Aga edusammudest ka:
1)Keevitamistööd loen HETKEL löppenuks ehk pöhi sai tehtud (roostemuunduriga üle ka käidud ning osaliselt mastiks ka peal). Aga karpidest avastasin pehmeid kohti ja eks tagumised poolraamid tahavad ka tööd.
2)Löpuks sai ära vahetatud ka juhipoolne esimene piduriketas ja klotsid. Tundub, et tegelikult tahaks sadul ka üle käimist kuna kolb liikus ikka eriti raskelt. Vastu vaatas ka pragusi täis välimine kummikott, aga määre tundus veel ilusti sees olevat.
3)varudest sai üles otsitud fordi sportrooli vahetükk ning 32 cm momo rool 25 mm sügavusega. Hetkel tundub, et saab hakkama, aga ideaalis peab vist u 50 mm pikenduse vahele panema. Lisaks kui keegi oskab öelda, millised juhtmed kuskohas on signaali omad, siis see säästaks ka kövasti aega. Nimelt kuna signaal peab säilima, siis kas vean kuhugi uue lüliti vöi kompunnin külge fiesta suunatulekangi (sellel signaalinupp kangi otsas)
4)löpuks sai auto ka enda nimele ära vormistatud. krt jälle riigilöivud töusnud.
5)klapikambrikaane tihend sai ka ära vahetatud ja hetkel peaks tehnilise poole pealt köik olema. Prooviring ka tehtud ning otsus oleks "käib kahh"

Igatahes asi areneb ja hetkeseisuga peaks järgmine laupäe ikka rajale minema.
Vasta
#16

[Pilt: 1]
rehvid said velgedele, ropult rasked ikka. Aga mis sa poola protikatest ikka ootad. Segu ka pigem kövapoolne. Eks näis kuidas pidamine on

[Pilt: 1]
Pöhjakaitse sai alla ja pidurid ära öhutatud. Testides tänavarehviga tundus pigem üle- kui alajuhitav. Sidur libiseb ka ja miskipärast gaasi lahti lastes ei taha pöörded langeda, mingi sekundine viivitus on. Milles probleem vöib olla?

[Pilt: 1]
Seest siis selline. Maki koha peale sai veetud signaali nupp. Ohutulede nupp ei püsi "väljas" asendis, sellele sai hetkel mäkaiveriteip peale tömmatud, aga kui kellelgi peaks ülearu olema roolitagust kangidesüsteemi, siis oleksin huvitet. Isteasend on lihtsalt kohutav, körguses ja rooli asendit ei saa reguleerida ka. Eks laupäeval tehnilises uurin millised nöuded on uute istmete kinnitustele.
Vasta
#17

Istme kõrguse reguleering on ikka maas? See kippus kinni jääma...

Kui gaasitross kenasti maha jookseb, siis jääb midagi pritses. Seda arvutiga väga ei diagnosti - hakka aga ottomootori diagnostikat õppimaWink

Riigilõivud on õige mitu aastat paigal olnud, milles pahameel?
Vasta
#18

Tsitaat:Kuna eestis vist pädevamat tehnikafoorumit pole, siis üritaks siia teema teha.

Võidusõiduteemaline foorum on täiesti olemas: Opentrack 

Seal on igati adekvaatne tehniliste küsimuste kategooria olemas, samuti lugejate autod. Küllap mahub ka üks vana Ford sinna Porschede vahele ära.
Vasta
#19

(30-05-2019, 07:21 AM)pisipunk Kirjutas:  miskipärast gaasi lahti lastes ei taha pöörded langeda, mingi sekundine viivitus on. Milles probleem vöib olla?

nn tühikäigumootor? Võib teha viivitust, võib tühikäigu pöörded kõrgeks jätta ja võib ka tühikäigu lonkama panna.
võimalik asukoht antud ajastu Fordil on klapikambri kohal/kõrval. On el juhitav klapike, mis võimaldab õhu liikumist drosselist mööda ehk siis üks pool suubub sisselaskekollesse, teine kusagile filtri ja drosseli vahele.

Foorumite vanarahvatarkus: "üks troll suudab rohkem arvata, kui sada tarka teada"
Vasta
#20

Ega neil rahvaspordi autodel oma kodu pole,opentrack on pisut teistsuguse suunaga autodele ja seal ka mured nati teistsugused.Margipõhised foorumid on rohkem nagu autopedede teema,kes oma autot rohkem lakub,kes rohkem vidinaid suudab külge pookida . Poeg pani oma sõiduvahendi margifoorumisse üles ja päris mitmeid leidsid et täitsa mõttetu teema ja milleks sellist üldse teha.Öeldi muidugi ka ,et las ta olla mark ju õige. Ma ei saa tänast päeva väga kommenteerida sest me oleme sellest jamast nüüdseks juba 5 aastat eemal aga tol hetkel kuidas sa paned oma auto kuhugi üles kui reeglite järgi peaks sul olema ülevaatuskõlbulik tänava auto ja enamgi veel.Tegelikkuses oli palju selliseid autosid mis ka suurema asjade vahetusega poleks ülevaatust läbinud.Kui ikka autol oli väidetavalt tervist pea kaks korda niipalju kui Tänaku autol siis ülevaatusele sellise autoga nagu väga asja polnud.Aga au tuleb anda meestele kes need autod ka alati ühes tükis rahvasprintidel finishisse tõid.Suures rallis on asjad rohkem kontrollitud kui rahvaspordis.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne