Viimane KGB-lane

Kõigepealt vastuseks kaasfoorumlasele Mslluik, et kahjuks ei tegele mingite Ameerika hullustega. Lihtsalt need summutid sinna kapotile tuues nullib ära kogu vaeva ja muudab auto väärtusetuks. Muidugi on huvilisi igale tehnika stiilile aga selle jaoks pole vaja sellist mega tööd ette võtta. 8 silindrilise mootori võib peale panna suvalisele paar tuhat maksvale masinale ja muidugi eelistavalt mingi USA V8 mootor, sest Vene ZMZ 505 (Gaz 14) mootor, millel on ühe karbussiavaga ämblik on üliharuldane. 

Muidu veereb projekt oma soodu edasi. Ümber sai ehitatud radiaator ja paigaldatud muid pisividinaid. Kunstnik hakkab vapiga ka lõpusirgele saama.
   
   
   
   
   
   
   
Vasta

(06-04-2020, 15:49 PM)pat1 Kirjutas:  Tere,

Kas mitte vapil meite keeles mõni täht valesti pole, tundub vähemalt nii. Muidu super tegu!
  Sai uuritud neid originaal vappe miilitsa autodel, seal peale Vene keelse kõik loetamatud. Ma kartsin, et ta niigi hästi ei tee.
Vasta

Vaatasin teist pilti ikka kaks korda...algul tundus kuidagi imelikust kohast tuleb akujuhe välja. Aga pildi tegemise nurk lihtsalt selline.
Jaksu ikka edaspidiseks!
Vasta

(06-04-2020, 16:06 PM)Formika Kirjutas:  
(06-04-2020, 15:49 PM)pat1 Kirjutas:  Kas mitte vapil meite keeles mõni täht valesti pole, tundub vähemalt nii. Muidu super tegu!
  Sai uuritud neid originaal vappe miilitsa autodel, seal peale Vene keelse kõik loetamatud. Ma kartsin, et ta niigi hästi ei tee.

Sa ikka oskad üllatada. See vapp on niiiii nähtav ja silmipimestav detail, kui see teadlikult vale teha, siis paneb see kahtluse alla ju ka kõik muud pulgad auto küljes. Ma olen kindel, et see saab siin kiitust küll ja veel, aga kas teda siis poleks kiidetud kui oleks õige tehtud ? Miks peab sumpsi klamber olema õige, aga vapp mitte ? 

Vapp ise on vale, selle kohta oli NL-i ajal isegi anektoot, miks mentidele õiget NL-i vappi ei või usaldada vaid anti raudteelaste oma ja sealtki pandi CCCP piizdu.
Tänamatu on hinnata poolikut tööd, aga kuni kunstnikul on pintsel märg ja on võimalik asju korrigeerida, juhiks tähelepanu viljapeade alumistele otstele: need näevad hetkel välja nagu Georgi lindid, no vast on seest värvimata veel.

Kiri mendi auto vapil oli perfektselt loetav igas keeles. Need pildid mis netis tiirlevad on madala kvaliteetsed esmased skännid, mida ei ole kerge ka arvutis korrigeerida omamata armeenia-gruusia jne tähestikku ja võimekust. Täna on kvaliteetne fail olemas. On muidugi võimalik, et vene aja lõpus trükiti neid krt teab kus, aga riigi sümboolikaga üldiselt ei mässatud.

Triumph GT6, Corvair Spyder, Datsun 280Z, BMW E21, VW Buss
Vasta

(06-04-2020, 23:25 PM)spitfire Kirjutas:  
(06-04-2020, 16:06 PM)Formika Kirjutas:  
(06-04-2020, 15:49 PM)pat1 Kirjutas:  Kas mitte vapil meite keeles mõni täht valesti pole, tundub vähemalt nii. Muidu super tegu!
  Sai uuritud neid originaal vappe miilitsa autodel, seal peale Vene keelse kõik loetamatud. Ma kartsin, et ta niigi hästi ei tee.

Sa ikka oskad üllatada. See vapp on niiiii nähtav ja silmipimestav detail, kui see teadlikult vale teha, siis paneb see kahtluse alla ju ka kõik muud pulgad auto küljes. Ma olen kindel, et see saab siin kiitust küll ja veel, aga kas teda siis poleks kiidetud kui oleks õige tehtud ? Miks peab sumpsi klamber olema õige, aga vapp mitte ? 
Kuna kõnealust masinat ehitatakse Eesti musta numbri nõuetele vastavaks, siis tõenäoliselt on ka antud vapp musta numbri komisjoniga just sellisel kujul kooskõlastatud. Auto omanikul ju väga pikk ja mahukas kogemus musta numbri autode taastamisel ning selline asi oleks ju nüüdseks üsna elementaarne. Eriti kui arvestada asjaolu, et eelmiste sõidukitega on olnud eesmärk võimalikult 100% lähedane tulemus, mitte lihtsalt musta numbri lävendi ületamine.
Vasta

Andsin käsu kirjad teha korrektselt. Võeti väga pika mokaga teadmiseks.  Kahjuks musta numbrit sellele autole veel ei saa, noor teine, ainult 30 aastat.
Vasta

(07-04-2020, 11:28 AM)Formika Kirjutas:  Andsin käsu kirjad teha korrektselt. Võeti väga pika mokaga teadmiseks.  Kahjuks musta numbrit sellele autole veel ei saa, noor teine, ainult 30 aastat.

Natuke mõtisklesin selle kirja loetavuse teemal. Kuna antud juhul joonistatakse teadlikult valet vappi ja kõigele lisaks ka vale suurusega, "kuna see on lahedam", siis mul tekkis küsimus, aga millise vapiga seda võrreldi ? Kui võrreldi õige miilitsaauto vapiga, siis nende vahel puudub ju seos. Sama nagu võrrelda siksi velge mosse omaga ja siis teha järeldusi.

Ma olen seda mendi vappi profesionaalse huviga nina vastu autot vabatahtlikult uurinud juba "kodanlise" korra ajal, kuna meil oli koolis selline kursus nagu ilukiri, siis sai seda tolle aja kohta uskumatut kvaliteeti uuritud. Kursa lõputöö raames oli plaanis sel teemal väike vimka visata, aga õnneks sai õps sellest haisu ninna ja tegemata ta jäi. Plaanis oli loominguliselt edastada lennukat mõtet kasutades vennasvabariikidele spetsiifilist kirjapilti maalähedasemas vormis. Ja hea oli, et tegemata jäi.

Aga kui otsida loogilist seletust miks võib mingil originaalina säilinud vapil kiri loetamatu olla, siis siin selgitusi on. Ma ei tea mis tehnikas neid "dekalkomanii" 80-nendatel tehti, aga see kiri oli näpu all krobeline. Justkui siiditrükk. Nüüd kui auto läks värvimisse (ja värviti neid tihti) siis võidi vapp kinni kleepida ja hiljem klepsu eemaldades tuli sellega osaliselt ka kiri kaasa. Ette oli muidugi nähtud, et peale igat värvimist pandi uus vapp, aga paljugi mis, no teate küll, kui vappi netu siis netu. Lisaks teine võimalus, et juba trükikojas võisid selle algselt korrektse ja puhta siiditrükis kasutatava trafareti võrgu augud olla kuivand värvi täis, siis ei saa ka tõmmis korrektne tulla. Kuna peale 80-nendat läks vapi suurus topelt väiksemaks siis läks väiksemaks ka kiri. Kui palju selle kirja kvaliteedile tähelepanu pöörati ei tea, aga riigisümboolikaga vusserdamine ei olnud tervislik.

Triumph GT6, Corvair Spyder, Datsun 280Z, BMW E21, VW Buss
Vasta

(10-03-2020, 21:47 PM)Formika Kirjutas:  
(09-03-2020, 20:24 PM)hobiautod Kirjutas:  Mulle meeldivad need Rudolf punanina tulukesed keskel. Olles vaadanud erinevaid videosid siis pole need küll silma varem hakanud.
Aga juu siis nii oli.
 Mulle hakkas ka punanina meeldima ja tõenäoliselt panen ka selle viguri oma massinale.

Paistab, et need punaninad olid päris elus ka olemas. Marki ei tea, aga on öeldud, et FG-201 see ei ole. Need punaninad on järjestikuste numbritega 0403MOC ja 0404MOC ning minumeelest on neil antennid erinevad. Võiksid olla tõsisemate poiste autod ?

       

Triumph GT6, Corvair Spyder, Datsun 280Z, BMW E21, VW Buss
Vasta

Pildikesi pisikestest edusammudest.
   
   
   
   
   
   
   
Vasta

(06-04-2020, 23:25 PM)spitfire Kirjutas:  
(06-04-2020, 16:06 PM)Formika Kirjutas:  
(06-04-2020, 15:49 PM)pat1 Kirjutas:  Kas mitte vapil meite keeles mõni täht valesti pole, tundub vähemalt nii. Muidu super tegu!
  Sai uuritud neid originaal vappe miilitsa autodel, seal peale Vene keelse kõik loetamatud. Ma kartsin, et ta niigi hästi ei tee.

Sa ikka oskad üllatada. See vapp on niiiii nähtav ja silmipimestav detail, kui see teadlikult vale teha, siis paneb see kahtluse alla ju ka kõik muud pulgad auto küljes. Ma olen kindel, et see saab siin kiitust küll ja veel, aga kas teda siis poleks kiidetud kui oleks õige tehtud ? Miks peab sumpsi klamber olema õige, aga vapp mitte ? 

Vapp ise on vale, selle kohta oli NL-i ajal isegi anektoot, miks mentidele õiget NL-i vappi ei või usaldada vaid anti raudteelaste oma ja sealtki pandi CCCP piizdu.
Tänamatu on hinnata poolikut tööd, aga kuni kunstnikul on pintsel märg ja on võimalik asju korrigeerida, juhiks tähelepanu viljapeade alumistele otstele: need näevad hetkel välja nagu Georgi lindid, no vast on seest värvimata veel.

Kiri mendi auto vapil oli perfektselt loetav igas keeles. Need pildid mis netis tiirlevad on madala kvaliteetsed esmased skännid, mida ei ole kerge ka arvutis korrigeerida omamata armeenia-gruusia jne tähestikku ja võimekust. Täna on kvaliteetne fail olemas. On muidugi võimalik, et vene aja lõpus trükiti neid krt teab kus, aga riigi sümboolikaga üldiselt ei mässatud.

Mind selle vapi juures isegi ei häiriks, kui palju neid tähti seal lintidel loetavad on, aga suures plaanis on sel keskosa praegu ikka jummala puusse. Ilmselt kunstnikule on toodud modelliks ringlusesse lastud "libavapp", kus detailid tugevalt nihkes. Et uksele ei jäädvustuks samuti libavapp, tuleb maakera üle maalida ja paigutada vanasse õigesse asendisse. Jämedalt selgitades siis on õige maakera asend õigel vapil aga on siis selline, kus sirbi tera ots on põhjapoolusel, sirbi käepide aga keset Aafrikat, vasara vars aga jämedalt võttes lahutab Aafrikat ja Euroopat. Nii lihtne see ongi.
_______________________________________________________________

Muide vapi ajaloost selline seik, et kui ta 1923. a. kuuelindilisena välja tuli, oli ka sel üks aps, mida märgati alles mõnevõrra hiljem ja siis parandati alles 14 aastat hiljem.. Nimelt linnavurlest kunstnik maakauge inimesena joonistas sirbile käepideme valepidi külge- peenema käepideme osapoole allapoole ja jämedama osa üles. Parandatud vapp sai ühtlasi ka maakerale Madagaskari saare, mis varasemal vapil puudus.
Vasta

Panen selguse mõttes kõrvuti õige vapi ja vale vapi. Siis vale selles mõttes, et GAI auto uksel ei olnud mitte Nõukogude Liidu vapp vaid oli NL raudteelaste vapp. GAI vapp oli täpselt sama mis Raudteelaste vapp, selle erinevusega, et raudteelastel oli veel vapi kohal kiri CCCP ja all ristatud vasarad. Need vapid olid erinevad tehtud teadlikult, kuna riigi sümboolikaga kergekäeliselt ei zongleeritud. 

Õige GAI auto vapp kahes suuruses, väiksem mõõt tuli kasutusse peale 80-ndat, nn olimpiiskii:                                Ja siin siis võrdluseks NL-i vapp, ära lase ennast häirida mustast taustast, see osa on läbipaistev:

       

Eks igaüks võib ise leida 7 erinevust, aga oluline on erinevus viljapeades, GAI vapi päike ja kiired on erinevat värvi, valged kiired on sinisel taustal. See sinine osa kippus neil vappidel originaalis heledaks pleekima. Ma linnavurlena ei oska öelda kas need viljapead on lihtsalt erinev stilistika või on seal tegemist põhimõtteliselt erineva produktiga.

Siin pilt õige vapiga autost, mis asub US ja A-s:                                                        Ja siin siis fantaasiavapiga auto mis asub Moskva Siseministeeriumi mendi autode väljapanekus. Vaitvool rehvi nägite juba ise.                                                                                                                                                     Täiesti lambist võetud  kiri tagumisel uksel teatab... et on NL-i Siseministeeriumi GAI Miilitsa auto. wtf?

       

Nende kahe pildi võrdluses on väga hästi näha kui vähe on vaja, et asjad õiged oleks. Ja samas kui kergelt ülekeeratud vint teeb miilitsa autost "klouni" auto. Smile Võimalik vaid venemaal.

Triumph GT6, Corvair Spyder, Datsun 280Z, BMW E21, VW Buss
Vasta

Kunsti rahvaga on väga raske asju ajada. Nad suures enamuses on mingite kiiksudega ja neil on täiesti erinev kunstiline vaade igale asjale. Ta leiab internetist kümneid erinevaid vapiga auto pilte ja kõik mingil määral erinevad. Viskasin käega ja ei hakka pindu lõhki ajama. Tehku aga asi valmis ja ei hakka pisiasjadega norima. Muidu kaotan peast veel viimased karvad ja lõppude lõpuks pole tegu ju mingi sedöövriga. Kui kellelegi ei meeldi, võimalik muretseda VAZ 2101, värvida üle ja joonistada sinna õige vapp. Vaevalt see tulevikus kedagi huvitab, kas sellel vapil mingi toonike pole õige või mõni jooneke viltu või vale.
Vasta

Juba ammu räägitakse ,et automaalrid on nagu kunstnikud ,nendega keeruline asja ajada aga kui asja tuleb kunstnikuga ajada siis on asi kuubis...
Vasta

(17-04-2020, 19:50 PM)Formika Kirjutas:  Kunsti rahvaga on väga raske asju ajada. Nad suures enamuses on mingite kiiksudega ja neil on täiesti erinev kunstiline vaade igale asjale. Ta leiab internetist kümneid erinevaid vapiga auto pilte ja kõik mingil määral erinevad. Viskasin käega ja ei hakka pindu lõhki ajama. Tehku aga asi valmis ja ei hakka pisiasjadega norima. Muidu kaotan peast veel viimased karvad ja lõppude lõpuks pole tegu ju mingi sedöövriga. Kui kellelegi ei meeldi, võimalik muretseda VAZ 2101, värvida üle ja joonistada sinna õige vapp. Vaevalt see tulevikus kedagi huvitab, kas sellel vapil mingi toonike pole õige või mõni jooneke viltu või vale.
Meil hiljuti musta numbriga miilitsa 01 lausa kaubandusvõrgus vabalt saadaval olnud https://www.auto24.ee/used/2739391
Lisame ka suurema pildi, millelt vappi näha:
[Pilt: 66424927_2564571896910610_33671463621282...Mg%3D%3D.2]

Pildi päritolu: https://theinstaprofile.com/share/B0SsKYxBfnI

Ja siinkohal võib ka öelda, et reaalsete dokumenteeritud vappide ja selle asukohaga võrreldes on jällegi kunstnik suhteliselt "vabalt" asjale lähenenud ning tundub, et probleemi musta numbri suhtes antud kohapealt õnneks ei ole:
https://youtu.be/BpmdqaqnCT8?t=83
http://www.veneraud.ee/romula/vaz/vaz-2101-94/

Tegelikult peaks vist üldsegi õnnelik olema, et (hingelt) ukrainlane on nõus mingitki vappi praegusel ajal uksele maalima, tema jaoks see võib olla suuremal või vähemal määral sisemine konflikt. Analoogne olukord oleks kui nt. 1944. aastal sooviks mõnelt Nõukogude kunstnikult aadu kanaga iidse rahusümboli maalimist.
Vasta

(17-04-2020, 19:50 PM)Formika Kirjutas:  Kui kellelegi ei meeldi, võimalik muretseda VAZ 2101, värvida üle ja joonistada sinna õige vapp. Vaevalt see tulevikus kedagi huvitab, kas sellel vapil mingi toonike pole õige või mõni jooneke viltu või vale.

Vaevalt, et valet või lausa fantaasiavappi keegi meeldimise pärast joonistab. Eks need tulevad sinna ikka ainult teadmatusest.
 
Ma ei tea mis sinna musta numbri akti sellel kenal miilitsa siksil (eelmise postituse pildil A242) on kirjutet, aga nii vapp kui ka kirja ja vapi paigutus ei vasta 70-nendale aastale. Õige lahendus antud 1970-aasta Siksi puhul oleks olnud selline, nagu on alloleval pildil, kus on ka õige vapp. Kiri "miliitsija" asub esitiival ja on kollane, uksel on suur sinise põhjaga GAI vapp ja vapi ülemine osa katab triipu. See asetus nagu eelmise postituse A242 Siksil hetkel on, (nüüd tulistan puusalt) vastab peale 75-ndat aastat, aga no vapp jääb ikka valeks.

See Siks 2101 küll ei puuduta antud teemat, aga kuna siin juba nii palju materjali koos, siis vast on kellelgi abiks. Selline värviskeem ja asetus kehtis Siksidel 69-75. Mõlemal pildil on ilusti näha milline on õige GAI vapp, ikka see sinise põhjaga, nn raudteelaste vapp.
       

Triumph GT6, Corvair Spyder, Datsun 280Z, BMW E21, VW Buss
Vasta

(18-04-2020, 08:50 AM)roosteuss Kirjutas:  Juba ammu räägitakse ,et automaalrid on nagu kunstnikud ,nendega keeruline asja ajada aga kui asja tuleb kunstnikuga ajada siis on asi kuubis...

Pintslitöö on ju tegelt hea, ja ega me ei ole ju lõpp produkti veel näinud. Kui kunstnikule vale modell, (näiteks naise asemel armuke) ette pannakse siis ma väga kunstnikku ei süüdistaks, et tiss ja ... noh need teised värgid originaalile täpilt ei vasta.

Paistab, et tööjoonisena kasutatakse alljärgnevat pilti, kus on ka mitte saksa tähtedega suurelt kiri peal, et see pole see...
Ja küsige kust ma tean, et sama joonist kasutatakse? Küsisite? No vaadake eesti keelset teksti parema ülemise lindi peal. Sealt see ühe täheline viga Formika auto uksele saigi Smile
Ei olnud kunstniku näpukas vaid ikkagi Imeliku pealt maha kirjutatud, a see on juba meelotš... 

Saagu igaks juhuks saksa tähtedega ka kirja, neile kes üle rea loevad, et see allolev pilt ei ole õige GAI miilitsa auto vapp.
   

Triumph GT6, Corvair Spyder, Datsun 280Z, BMW E21, VW Buss
Vasta

(18-04-2020, 12:55 PM)spitfire Kirjutas:  
(17-04-2020, 19:50 PM)Formika Kirjutas:  Kui kellelegi ei meeldi, võimalik muretseda VAZ 2101, värvida üle ja joonistada sinna õige vapp. Vaevalt see tulevikus kedagi huvitab, kas sellel vapil mingi toonike pole õige või mõni jooneke viltu või vale.

Vaevalt, et valet või lausa fantaasiavappi keegi meeldimise pärast joonistab. Eks need tulevad sinna ikka ainult teadmatusest.
 
Ma ei tea mis sinna musta numbri akti sellel kenal miilitsa siksil (eelmise postituse pildil A242) on kirjutet, aga nii vapp kui ka kirja ja vapi paigutus ei vasta 70-nendale aastale. Õige lahendus antud 1970-aasta Siksi puhul oleks olnud selline, nagu on alloleval pildil, kus on ka õige vapp. Kiri "miliitsija" asub esitiival ja on kollane, uksel on suur sinise põhjaga GAI vapp ja vapi ülemine osa katab triipu. See asetus nagu eelmise postituse A242 Siksil hetkel on, (nüüd tulistan puusalt) vastab peale 75-ndat aastat, aga no vapp jääb ikka valeks.

See Siks 2101 küll ei puuduta antud teemat, aga kuna siin juba nii palju materjali koos, siis vast on kellelgi abiks. Selline värviskeem ja asetus kehtis Siksidel 69-75. Mõlemal pildil on ilusti näha milline on õige GAI vapp, ikka see sinise põhjaga, nn raudteelaste vapp.
 Noh seaduse järgi peab 1970 a. auto olema vähemalt 90% ulatuses originaalne, et saada musta numbrit. Kas see joonistatud vapp on nüüd natuke siia sinna, see ei vähenda auto originaalsust üle 1%. Nii et MOTT ehk mida oligi tarvis tõestada. Smile.
Vasta

Lihtne on takkajärgi targutada, aga mina oleksin tellinud mõnelt Eesti reklaamkleebistega tegelevalt ettevõttelt kleepsu peale trükitud vapi. Oleks saanud lihtsamalt protsessi jälgida ja ilmselt oleks see lõppkokkuvõttes olnud ka hoomatavalt odavam - kõik taanduks lõpuks sellele, kui kvaliteetne alusmaterjal õnnestuks disainerile eeskujuks hankida. Kui töö - vapi järele/üle joonistamine - tehtud, jääb see alles ja soovi korral saaks kulude katteks teistele hädalistele sääraseid kleepse ohjeldamatult trükkida. Käsitöö on haigelt töömahukas, muudatuste tegemine on väga keeruline ja takkapihta heidab vajakajäämistega töö varju kogu projektile, mis vääriks paremat.
Vasta

olen neid Formika teemasid lugenud edasi ja tagasi kõiki
aga nagu siin kuskil keegi ütles on imelik kui materjaalses füüsilises detailis aetakse taga (k.a. peidetud detailidel) seda viimast originaalse lähedust ja sarnasust
aga sellise nähtava asja puhul nagu see vapp - "läks nii nagu läks"
mina poleks ja paljud teised sellest ka muidugi aru saanud oleks tundunud täitsa originaalne vapp 
AGA nüüd kus neid vapi ja kirjade detaile on siin lahti arutatud teavad kõik et on "vale"
Vasta

(17-04-2020, 18:33 PM)spitfire Kirjutas:  Panen selguse mõttes kõrvuti õige vapi ja vale vapi. 
Mis andmete alusel sa ütled, et üks on vale ja teine õige ?
Palun konkreetset viidet kus kirjutatakse ja näidatakse, et see on õige ja teine vale? 
Muidu on jälle see teema kus keegi proovib oma nägemust kõige õigemaks pidada ja kirjutada.
Nagu mainitakse, et võimalik vaid Venemaal siis sooviks viidet mitte Venemaalt.

Kui seda vappi pidi maalima autoküljele venekeelne kodanik kes teisi keeli ei valdanud siis on normaalne, et Eesti keelses lauses on viga sees.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne