Multiplikaatori ehitamine
#1

Pöördus mu poole palvega tuttav, et ka ma oleksin kena ja teeksin talle ühe tüki mis tõstab pöördeid.
Nimelt on vaja paari panna paad diiselmootor reaktiivturbiiniga. Aga mootor teeb maksimaalselt 4000 ümbertiiru minutis aga turbiin tahaks 5000 ümbertiiru.

Sisuks läheb tellija poolt toodud automaatkasti ühe käigu planetaarmehhanism millele on vaja tekitada sisendvõll koos veokettaga, väljundvõll, korpus ja siduda see kõik mootoriga. Piiranguks on asjal pikkusmõõt ehk multiplikaator peab tulema nii lühike kui võimalik.


Esikaane erinevad etapid
       
           
           
               

Viimastel piltidel kujutatud korpuse ja esikaane liide ja ringsoone treimise tera.
Sellesse soonde läheb korpuse punn ja soone põhja o rõngas, ehk selle liite eesmärk on tsentreerida ja tihendada.

Korpuse erinevad etapid
Esi ja tagakaane avade märkimine
   
Avade puurimine, keermetamine ja versengimine
               

Tagakaane erinevad etapid
Kaan peale termotöötlust
       

Laagriavad, stopperrõnga soon ja tihendi-tsentreerimise soon
           

Poldiavade puurimine, süvitamine
   

Kuna manuste arv posti kohta sai täis siis....Tu be kontinuä...

Matemaatika ja mehaanika, see on puhas rassism, diskrimineerimine ja valgete ülemvõim
Vasta
#2

Nii, uus päev. Läheme teemaga edasi.
           

Mootorit ja multiplikaatorit sidestava veoelemendi valmistamine.
                       

Selline tähik on vajalik põhjusel, et muidu ei saa detaili sidurikoja avast sisse. Sisenuut tehti mujal ja reedel selgus, et nuut on natuke peppu läinud.
Nimelt nuut on pöörlemistelje suhtes nurga all. Kui panna võll treipinki ja lükata tähik talle peale siis viskumine raadiusel 100mm on ~2mm.
Täna sain traadilõikusest  niiütelda remont südamiku kätte ja tegime asja ringi. Kokku läheb kerge pinguga+ Loctite 638+3 tihvti.
   

Remontpuks sai lõigatud nuudiava järgi üles võetud, et oleks kindlapeale.
Padrun maha ja üleminek Morse 6/4 spindlisse
           

Sinna sisse tsangtorn 33mm tsangiga
           

Kolm minutit ja valmis ta ongi
       

Vahepeal tuli välja, et sidurikoja ava ei ole väntvõlli pöörlemisteljega kontsentriline. Viga 0,3mm ja ristseis 0,15mm.
Sai ka sidurikoda üle lastud.
Eelnevalt kellaga geomeetria välja mõõdetud, siis freespingis samamoodi üles võetud ja uus ava 2,5mm suurem.
Samuti tuli korpuse esikaanele võru istupinnale peale panna ja uude mõõtu treida. Kahjuks kõigest pildimaterjali ei ole.
       

...Tu be kontinuä...

Matemaatika ja mehaanika, see on puhas rassism, diskrimineerimine ja valgete ülemvõim
Vasta
#3

Tänud, väga mõnusad on need teemad, kui sa vähegi jaksad ja suudad siis tee neid nokitsemis teemasid veel.
Vasta
#4

Täna sai remonditud sidurikettaga proovitud esikaane ja sisendvõlli koostu sobivust. Sobib täitsa hästi, saab käe abil kokku panna ja lahti võtta.
           

Seega paneme hammaspuksi liimiga sisse ja homme tihvtime ära, et oleks.
           

Keskratta lukumehhanism sai lõigatud automaatkasti korvi põhjast ja vastavalt töödeldud.
Plaadis ja esikaanes on astmega avad kuhu lähevad astmega spetspoldid, et poldi keere ei töötaks lõikele.
Kuna jõud ei ole teada ja arvutada ka ei viitsi siis tegin niimoodi. Võimalik, et on üle dimensioneeritud.
Poldid läksid liimiga sisse.
           
                   

Sisendvõlli sabasse läks väike rull-laager, sinna läheb väljundvõlli saba sisse. Avad nuudi taga on selleks, et toimuks määrdeaine mingisugunegi ringvool.
Muidu oleks laager umbses avas ja võib nälga jääda.
       

Sisendvõlli ja esikaane koost. Esikaanel on näha ka pealepandud võru uue sidurikoja läbimõõdu järgi. Ping sai 0,08, põletiga soojaks ja vajus ise kohale.
Peale mida pinki ja mõõtu treitud
                   

Rohkem pilti panna ei saa.

...Tu be kontinuä...

Matemaatika ja mehaanika, see on puhas rassism, diskrimineerimine ja valgete ülemvõim
Vasta
#5

Ilus.

Päris huvitav teemapüstitus iseenesest - kuidas kättejuhtuva materjaliga kordistada pöörlemissagedustSmile

Palju töötunde kogunes?
Vasta
#6

Kättejuhtuvat materjali ei olnud, oli sihipärane otsing ja sorimine erinevate a-kastide sisudes.
Töötunde veel ei tea, ei ole veel lõpp. Merekatsetused tuleb ka teha.

Matemaatika ja mehaanika, see on puhas rassism, diskrimineerimine ja valgete ülemvõim
Vasta
#7

Uusi tükke kilomaterjalist vist tuli üsna vähe? Vähemalt silma hakkas õige mitu uuestivormitud tuttava olemisega tükki.

Igaüks, kelle jaoks tundub poereduktor arutult kallis, peaks proovima seda ise teha. See on ju imelihtne...

Kuigi antud juhul poleks vist isegi merenodiriiulilt säärast ülekannet võtta olnud.
Vasta
#8

Noh, kilomaterjalist on sisendvõll, veoketas, esikaan, korpus, tagakaan ja väljundvõll. Ei olegi nii vähe. 
Poeplanetaare sai ka vaadatud, väikseim ülekandearv 1/3 mis ei sobi kuidagi.
Aga uus päev ja järgmised pildid

Reduktori sisu.
Päikeseratas on lukus, keerutarakse mootori poolt satelliidiraami, satelliidid kiirendavad kroonratast.
       

Satelliidi raam on ka natuke lühemaks lõigatud
           
Kroonratas sai ka natuke siledamaks treitud, olid perimeetril nukid püsti. Nii ehk peksab õli vähem vahtu.
Laagrid kroonratta sabal on läbi vahepuksi.
       

Matemaatika ja mehaanika, see on puhas rassism, diskrimineerimine ja valgete ülemvõim
Vasta
#9

Mitu nm väänet see ülekanne peab vastu pidama? Mis liikuriga üldse tegu?

Idiootidega pole mõtet vaielda - nad veavad sind enda tasemele ja lajatavad siis kogemusega /Iid-Tõstamaa/
Anna väikesele inimesele veel väiksem võim kätte ja ta arvab kohe et on Jumal taevas (või mode foorumis...)
Vasta
#10

Tegu on paadiga mida tõukab edasi diiselmootor turbiini abil, planetaari osa on tellija sõnul amedikamaa a- kastist mida komplekteeritakse ~400hp mootoritega.

Matemaatika ja mehaanika, see on puhas rassism, diskrimineerimine ja valgete ülemvõim
Vasta
#11

Tsitaat:Vahepeal tuli välja, et sidurikoja ava ei ole väntvõlli pöörlemisteljega kontsentriline. Viga 0,3mm ja ristseis 0,15mm.
Sai ka sidurikoda üle lastud.
Eelnevalt kellaga geomeetria välja mõõdetud, siis freespingis samamoodi üles võetud ja uus ava 2,5mm suurem.

Äkki saaks seda kuidagi pildiliselt või mõningate selgitustega täiendada? Kuidas  (milliste vahendite abil) mõõdeti sidurikoja ava ja vv telje samatelgsust? Mis see geomeetria välja mõõtmine tähendab?
Vasta
#12

(22-05-2019, 09:12 AM)Envir Kirjutas:  
Tsitaat: Kuidas  (milliste vahendite abil) mõõdeti sidurikoja ava ja vv telje samatelgsust?

Väntvõlli või hooratta külge pannakse magnettallaga indikaatorkell, siis saab väntvõlli pöörates kontrollida nii teljelisust kui tasapinda.

Need planetaarreduktorid on ette nähtud surveõlitusega töötama. Originaalvõllidel on avad näha. Kas tõesti jätate lihtsalt niisama õlisse hulpima ja loodate parimat?

Müün: keermetõrv, puidulakk, alumiiniumtorud.
Vasta
#13

okei. Mis kaalutlustel tehti reduktori tagakaanele termika?
Vasta
#14

Ilmselt vajab täpsustust, et Turbiini all tegelikult mõeldakse Jugakäiturit ehk Water Jet
Vasta
#15

Natuke jäi silma kriipima, et kroonhammasratast ehk satelliite ümbritsevat hammasvõru nimetati päikeserattaks. Ingliskeelses materjalis  tuntakse keskhammasratast "päikeserattana" ( sun gear ) ja kroonhammasratast "ringhammasrattana" (ring gear).

Tehnikafoorum ikkagi... Rolleyes

Aga see ei vähenda teema väärtust.
Vasta
#16

(22-05-2019, 09:27 AM)Marko Kirjutas:  
(22-05-2019, 09:12 AM)Envir Kirjutas:  
Tsitaat: 

Need planetaarreduktorid on ette nähtud surveõlitusega töötama. Originaalvõllidel on avad näha. Kas tõesti jätate lihtsalt niisama õlisse hulpima ja loodate parimat?

Oled kindel, et õlikanalid viivad ka satelliitide raamini? Muu mant saab sukelmäärimisest ilmselt piisavalt õliga pihta. Ikkagi 4+ krpm.
Vasta
#17

(22-05-2019, 15:28 PM)v6sa Kirjutas:  Natuke jäi silma kriipima
Nii laheda teema puhul ei tahaks kirjavea üle kobiseda. Põhimõtteline apsakas, mis võib viia katastroofini, seevastu vaja välja tuua. Planetaari raamis loomulikult õlikanaleid ei ole, küll aga viiakse õli süsteemi keskele.

Müün: keermetõrv, puidulakk, alumiiniumtorud.
Vasta
#18

Vastan küsimuste laekumise järjekorras

Envir, ksf Marko kirjeldas mõõtmisprotseduuri, aga paar pilti ei sega/on parem kui 1000 sõna/
           

Marko, praegu jäävad "õlisse hulpima" ja loodame parimat. See on siiski kalapaat mitte liinilaev.
Tellijaga on võimalikust õlitusprobleemist räägitud.
Merekatsetustel mõõdame temperatuuri ja siis vaatame mida vajadusel edasi teha.
Korpusesse on igaks juhuks ette nähtud neli õliava tsirkulatsioonõlituseks.
           


Envir, reduktori otsakaanele sai tehtud normaliseerimine kuna materjal on tehasest  seisundis "без термической обработки"

Aga seal on kahed laagriavad, võiks ju materjal olla parem kui "lehmavaiaraud"
Sert
       

AsTroSS, heal lapsel mitu nime

v6sa, märkus õige, tekst parandatud. No viskab vahest tüki sisse, ära pikka viha pea. Wink

Matemaatika ja mehaanika, see on puhas rassism, diskrimineerimine ja valgete ülemvõim
Vasta
#19

Ei mingit viha pidamist, palun jätkata. Kusjuures kroonratta ebaõige nimetamine on masendavalt levinud. Küll on ringratas, küll on välisratas, küll on päikeseratas.

See teema on kohustuslik lugemine kõigile, kelle arvates säärane junntükk peaks maksma kilohinda vanarauas. Cool
Vasta
#20

(22-05-2019, 19:44 PM)M.R. Kirjutas:  Merekatsetustel mõõdame temperatuuri ja siis vaatame mida vajadusel edasi teha.
Korpusesse on igaks juhuks ette nähtud neli õliava tsirkulatsioonõlituseks.
Miskipärast on mul selle asja suhtes siuke paha tunne ikkagi. Ilmselt seepärast, et olen näinud palju töötava sundõlitusega laialilagunenud planetaare.
Puhtfüüsikaliselt on võimatu mõned grammid kaaluvate nõellaagrite olukorda hinnata mõnikümmend kilo kaaluvas reduktoris kui ainuke indikaator on kesta temperatuur. Need sindrid sulavad ära ja süsteemi temp tõuseb poolteist kraadi vaid Sad
Ehk on seal praeguses seisus ruumi "laest tilkuva" õli voolutamiseks läbi olemasolevate avade võllides?
Muidugi on võimalik, et ma olen lihtsalt paranoiline...

Müün: keermetõrv, puidulakk, alumiiniumtorud.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne