Elektriratta ehitus, vähemalt üritus.
#1

Hei,

Otsisin siin samas foorumis hiljuti geneka harjaseid ja mõtlesin, et teen teema ka eesmärgist. Nimelt on tekkinud mõte ehitada elektrijalgratas ja seda valdavalt kasutatud osadest. Loomulikult mingid asjad olen tellinud.

Nagu näiteks:

Kontroller: 25.79 EUR
Elektriline rutska: 6.68 EUR
3 elemendi BMS: 2x1.70 EUR
13 elemendi BMS: 22.24 EUR
Elementide hoidikud: 200tk / 10.84EUR
Digitaalne voltmeeter: 2x1.02 EUR

Jalgratas ise:

Tootja / Mark: Suvaline - seisis keldris ja miks mitte kasutada, pidurite hooldus ja vajab ehk kerget puhastust. 21 Käiku.

Mootor:

Esimese eksemplari tegin BMW generaatorist, kuid ei suutnud faase paika ajada sain küll pöörlema, kuid ei tundu ikkagi õige.

Pildil siis ülemine, parem poolne genekas, hetkel seisab riiulist ja ootab oma aega, ehk tuleb tuhin uuesti mässata sellega.
[Pilt: 60528450_1061662410690772_91301738449867...e=5D8DEE14]

See siis hetkene eksemplar.

[Pilt: 60673319_1061662290690784_69017736444903...e=5DC2F4E4]
[Pilt: 60907632_1061662377357442_29081223561216...e=5DB921CC]

Kuna mul keevitusaparaati pole siis esmane ülesanne on siia hammasratas külge monteerida, plaanis on vändad ära kaotada ning alles jätta ainult tagumised käigud, ehk siis tuleb keskmootoriga isend.

Kontroller on 48V 45A hiinakas, kuna rattale tuleb ka arduino või nodemcu koos ekraaniga sai kontrolleri sisse temp andur ka paigaldatud, teine andur akupanga sisse ning kolmas mootori külge.

[Pilt: 60577953_1061088307414849_15389620729334...e=5DBDD12E]

Ja loomulikult akudeks siis 18650 elemendid, plaanis on teha 2 eraldiseisvat pakki. 12V ja 48V. 12V siis tulede vilede toiteks + genekas magnetvälja tekitamiseks, magnetvälja tugevust saab taaskord läbi arduino kontrollida.
48V pakk puhtalt mootori toiteks.

Hetkel on mul koos ca 250 elementi mida aktiivselt testin.

1) Kaalun
2) Laen täis (kui läheb kuumaks, siis ei sobi)
3) Kontrollin laetust peale nädal aega seismist, st kas esineb isetühjenemist.
4) Laen tühjaks mahutavuse saamiseks

[Pilt: 62503628_1078219342368412_65020085682988...e=5D84F478]

Katsun hiljem ka ratta pildid leida. Hetkel on osaliselt tehtud elektrijuhtmestiku ja väiksemaid vidinaid.
Vasta
#2

Elektrijalgrattal peavad vändad olema ja nupuga ei tohi gaasi anda. Projekt ei ole enam jalgratas ja vajab vist regamist...
Mul siin üks elektriveloentusiast tiirleb, võin täpsustada kui vaja.

Müün: keermetõrv, puidulakk, alumiiniumtorud.
Vasta
#3

(25-06-2019, 16:27 PM)Marko Kirjutas:  Elektrijalgrattal peavad vändad olema ja nupuga ei tohi gaasi anda. Projekt ei ole enam jalgratas ja vajab vist regamist...
Mul siin üks elektriveloentusiast tiirleb, võin täpsustada kui vaja.
Mopeedi asemel mina prooviksin antud masina ehitada pisimopeediks regamise vältimise eesmärgil (Erinevused).

Teemaalgatajale igaljuhul edu ja jaksu ratta ehitamisel!
Vasta
#4

Marko ,seekord võtsid Sina sõnad suust. Smile

Elektrijalgrattal peavad vändad olema ja nupuga ei tohi gaasi anda. PS:Omatehtud viguril pane nn.skuutri võti kah külge.Sõbrameestel nii mõnigi lennuaparaat "lolliks"läinud ,ilmselt regu vea tõttu.
Vasta
#5

See väntade olemasolu / puudumine on täitsa uus info tegelikult, samas tundub nagu täitsa loogiline. Ehk siis tõesti ei saa temaga "rattana" liikuda.
Jaksu on tarvis, akude testimine võtab ikka omajagu aega, kodus / tööl ning isegi sõidu ajal autos laevad  Rolleyes
Vasta
#6

Mõistan kui isetegemise tuhin on järsku peale tulnud ja üritad kättesattunud materjaliga midagi ära teha. See on täiesti kiiduväärt juhtum. Aga küsitavat osa näen siin akupaki koostamisel kasutatud pulkadest. Et see sul ükskord valmis saab, selles ei kahtle. Ja võib mingi aeg ka viisakalt toimida. Aga sa ei tea iial, palju nendel üksikutel pulkadel veel laadimiskordi ette on nähtud ja siis on kas mahu tuntav vähenemine või üldse muud anomaaliad ootel. Ise teeks ratta kõige olulisema osa ikka kas ühevanuste vähekasutatutega või siis üldse uutest. Suur töö on ära tehtud ja see asi võiks ikka mõned aastad toimida.
Omaette teema on jah see, et kui mujal maailmas saad täiesti mõistliku hinna eest(1usd) hulgi korralikke elemente osta ja meil maksavad 5-10€ tükk, siis tekib kiusatus vähe odavamalt läbi ajada kindlasti.
Vasta
#7

Nuppuga kuni 6kmh ja vändates kuni 25kmh ja mootor Püsinimivõimsus kuni 250W
Vasta
#8

18650 nagu ka pildilt näha on standard akude alusosa.
Käi tööriista remontides annavad tasuta vanad akud ära, muidu veavad utiili. Muidugi kõik ei ole uued, aga akudel peal tsykli loendur, mis aku tööriista jaoks teeb kasutuskõlbmatuks, aga meiesuguste jaoks on sealt võimalik elukõlbuliku algmaterjali korjata.
Ise nii oma pealambile jms elemente korjanud.

Alustatud töö tuleb lõpuni viia.
Vasta
#9

https://www.youtube.com/user/Eratas1/videos

Siin on ühe targa inimese kanal. Pole see eelpoolnimetatu, aga kindlasti suurte teadmistega antud teemal ja muudel ka. Ehk on mingeid ideid võimelik ammutada. Ma pole veel eriti jõudnud süveneda, mõned asjad tunduvad ka musta huumori võtmes olevat Smile

Müün: keermetõrv, puidulakk, alumiiniumtorud.
Vasta
#10

Ma ise olen aluseks ja teadmiseks võtnud selle mehe tarkust, kuid ilmselt peaks võtma kuu jagu töölt puhkust, et päris teemasse sisse minna ja videod läbi vaadata.

https://www.youtube.com/user/jehugarcia/videos
Vasta
#11

(25-06-2019, 23:34 PM)nootsii Kirjutas:  Nuppuga kuni 6kmh ja vändates kuni 25kmh ja mootor Püsinimivõimsus kuni 250W

Siinkohal meenub tõukeratas Toungue
Vasta
#12

Elektriline tõukeratas ei ole veel EL poolt reguleeritud. Aga kõlakad on kogukonnas olnud et 12kmh tahavad kiiruse piirata. Saksamaal siis täna 20kmh. Aga muidu kas keelatud või nn. Hallis alas. Ise vastutad ja mina arvestaks täna et kindlustusseltsil on rohkem raha advokaadi jaoks.
Vasta
#13

Huvitav, kui kauaks sellisele veloentusiastile veel elupäevi on jäetud?

Muidu patareihuvilistele päris asjalik kanal. Mõõdab, kaalub, viilutab neid seal suuremas koguses.
Vasta
#14

Sain ka just täna oma spacerid kätte elementide jaoks, mõned akud veel ja saabki vaikselt hakata kokku lappima seda kremplit.

[Pilt: 65633021_1092397897617223_77712884335357...e=5DC752EF]


Tagasihoidlik testbench ka.

[Pilt: 65768934_1092401850950161_79241270523770...e=5D83BBBF]
Vasta
#15

Värskes Digi`s (arvutiajakiri) kiidab Tallinna eesti poiste tehtavat ja Berliinis müüdavat el. jalgratast.
Vasta
#16

Vast ei ole mõtet hakata arutama asju mis on eesti keeles 102 lk lahti kirjutatud
https://foorum.hinnavaatlus.ee/viewtopic...ektriratas
Vasta
#17

Hinnavaatluse mammutteemas on 70-80% läbu ja kes see viitsib seal ubasid kaunadest eraldada.

Uue teema võlu ongi selles, et seni on siin edastatud vaid puhast kulda, prooviga 585 : )))

Ja pealekauba, kui käeliste oskustega inimene soovib oma toimetamise tulemust teistega jagada, siis why not?

Olen enamvähem kindel, et nii paarikümne aasta pärast, kui inimesed veel lugeda oskavad, aga internetti enam ei ole, toimetatakse ja prinditakse -amf nokitseb- teema otsast alguseni kuskilt salakohast välja ja seisab koos ENE-de ja EnEkestega ilusasti kõrvu.
Vasta
#18

Suurem osa akudest on nüüdseks testitud. Kurb tõsiasi on see, et esialgu tuleb akupanga pinge viia ilmselt 36V peale, 48V puhul lihtsalt ei saaks normaalset mahutavust kätte.

Tellisin uue kontrolleri 36V tarbeks, 48 jääb sahtlisse, ei hakanud seda moddima, et ka 36V pealt käiks.

Kokkuvõttes, roosa kestaga samsungid on väga pädevad elemendid, lisaks andsid häid tulemusi hiina elemendid. Punase kestaga LG-d olid kõik nirud, laadimise lõppfaasis läksid väga väga soojaks. Sama ka oranzi kestaga sanyod, laadimise lõppedes lähevad väga soojaks, lisaks isetühjenevad. Vanad panasonicud on kaotanud palju mahutavust. Sinise kestaga LG-d on enam - vähem.
Vasta
#19

Kas sa punktid akud omavahel kokku või hakkad tinutama? Viimane süsteem ei ole eriti hea akudele.

Parem varblane käes, kui kajakas pea kohal!
Vasta
#20

(12-07-2019, 09:45 AM)omaenergia Kirjutas:  ... esialgu tuleb akupanga pinge viia ilmselt 36V peale, 48V puhul lihtsalt ei saaks normaalset mahutavust kätte.

Selgita natuke? Praegu jääb mulje, et 10Ah x 48V=480Wh on väiksem kui 13,336Ah x 36V=480Wh.
Volt annab kiiruse, vool annab kiirenduse ja Wh annab pikkuse.
Wh arvutati orjentiirina kaal naelades jagatud 10 võrdub miili läbimaad maantee kiirusel. Ehk siis näiteks 4000naela täislastis masin saab sõita ühe miili 400Wh-ga.
Saadud vatttunnid on kasutatav osa. Arvestama peab ka tsükli sügavus. Liitium aku puhul mõistlik kuni 80% ja plii aku puhul miski 50%. See siis selleks, et aku eluiga võimalukult pikk oleks.

Kui on raha, siis ostan bensiini ja sõidan tsikliga. Kui ei ole, siis sõidan ilma.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne