põka taaselustamise projekt
#1

Sai alustatud ise tehtud põka taastamist. 
Tausta infoks - "ise" ehk siis onu kunagi nooruspäevil ehitas moškvitsi mootoriga põkatsi. Peal kaks gaz 53 kasti järjest ja vedavaks sillaks gaz51 tagasild kettülekandega. Esimesest kastis küljepeal väljavõte hüdropumbale (millel muhv tema sõnul sai valatud ise mootori kolvidest). Kahe kasti vahel oli rihmaseib kus sees saksa niidumasinalt pärit leevendi. Seibilt oli kunagi ülekanne rihmadega ees oleva kaaruti käitamiseks. Esisild peaks olema kombineeritud T20 ja saksa E niiduki osadest - pole selles osas väga kindel. Projekt sai ette võetud kuna hakkas kahju, et sisuliselt sendimentaalse väärtusega isend juba üle 10 aasta puuriida kõrval mädanes.

   

Kuna mootor oli juba kinni roostetanud ja oli plaanis "upgrade" diisli peale käis läbi mitmeid mõtteid. Alguses oli plaan panna peale 1.8 TDI mootor aga tekkis rida küsimusi kuidas mootor ja käigukast omavahel kokku sobitada. Ise sidurikoja leiutamine ka kõige kergem ei tundunud. Läbi juhuse sattusin peale transiti mootorile ja kuna see enamvähem koos käigukastiga tundus peale sobivat saigi selle kasuks otsustatud.

Raamile jäi järgnevalt kooslusest alles ainult viimane gaz53 kast ( mootor-sidurikoda-gaz53 kast - gaz53 kast + käsipidur ). Eemaldatud sai ka käsipidur ja sai ümber tehtud viimase kasti otsas olev võll hammasrattale, et uus mootor tuleks võimalikult taha. Lisaks rihmaseib + leevendi sai modifitseeritud samal põhjusel. Rihmaseibi jätsin alles esiteks, et leevendi osa oleks natukene stabiilsem ja et oleks võimalus sinna midagi hiljemalt juurde leiutada Smile

   

Transiti 2.5 TDI (4ba) istus peale ilusti peale väikest karteripõhja modifitseerimist Big Grin

   
   

Fordi mootor oli seisnud ca 4a aga käima igatahes läks:
https://youtu.be/ny1NQHE3oRk

Hetkel pooleli uue jahutusradika külge leiutamine ja rooli süsteemi planeerimine, mis nõuaks peaaegu eraldi teemat, kuna vana lahendusena T20 roolikarp ei mahu enam kuidagi mootori kõrvale nii, et rool enamvähem sirgu peale jääks - lisaks on väike kartus, et kuna uus mootor pole just kõige kergem võib vana lahendus raskeks jääda.
Uue lahendusena hetkel on idee panna peale auto roolivõimu pump mis hakkaks nii dosaatorpumpa rooli jaoks kui ka tagumist tõstelatti liigutama - aga ma pole veel veendunud kas auto roolivõimu pump suudab viimase ära toita. See osa just ajendaski konkreetset teemat tegema, et targemate isetegijate käest nõu küsida.
Vasta
#2

Vaata MLuige tegemisi, tema sai roolivõimu pumbaga lumesaha endise sõiduauto ees tõusma.
Vasta
#3

(21-11-2018, 16:28 PM)ksp Kirjutas:  ...
Uue lahendusena hetkel on idee panna peale auto roolivõimu pump mis hakkaks nii dosaatorpumpa rooli jaoks kui ka tagumist tõstelatti liigutama - aga ma pole veel veendunud kas auto roolivõimu pump suudab viimase ära toita. 

Ära toita suudab küll, aga aega läheb silindri liigutamiseks kaua - tootlikkus on nigel. Kui on aega oodata, siis toimetab küll.

Variant on panna tavaline HRpump vända otsast. Ruumi näikse olevat.
Vasta
#4

(21-11-2018, 17:38 PM)v6sa Kirjutas:  
(21-11-2018, 16:28 PM)ksp Kirjutas:  ...
Uue lahendusena hetkel on idee panna peale auto roolivõimu pump mis hakkaks nii dosaatorpumpa rooli jaoks kui ka tagumist tõstelatti liigutama - aga ma pole veel veendunud kas auto roolivõimu pump suudab viimase ära toita. 

Ära toita suudab küll, aga aega läheb silindri liigutamiseks kaua - tootlikkus on nigel. Kui on aega oodata, siis toimetab küll.

Variant on panna tavaline HRpump vända otsast. Ruumi näikse olevat.

Vända otsa ei taha ma otse midagi istutada, sinna ette peab hetkel veel radiaator mahtuma Smile Selle koha pealt ka ideed veel vaja. Esialgne mõte panna peale T20 radikas ehk see mis seal ennem oli ei vea välja kuidagi - ei taha radika otsi ümber keevitama hakata kuna pole selle kohtapealt väga spetsialist. Sain naabrimehelt sharannilt radika prooviks ja see viib nina suhteliselt laiaks. Teab ehk keegi enamvähem suurusjärgus 50-60cm x 50-60cm auto radiaatorit mida lammarist uurima minna? sellist kus otsad on vasakul üleval ja paremal all.

2.5D transiti mootoril on originaalis vända otsas ühesooneline rihmaseib ja see ajab roolivõimupumpa ringi. Korraks oli ka idee leiutada sinna vene RH hüdropump kuidagi ja seda ühe rihmaga ringi ajada aga minu teada pumba külge otse rihmaseibi ei või panna kuna seal pole otseselt laagrit. Seega mõtlengi kas toimiks ka natukene lihtsam variant.
edit:
kiire otsing ja mul oleks ilmselt midagi sellist vaja kui ma tahaks RH pumpa roolivõimupumba asemele leiutama hakata: http://www.hydroshop.ee/laagripukk-d18mm...70259.html .. kisub kalliks ära Big Grin
Vasta
#5

Mul Tz peal rippsüsteemi hüdro samuti roolivõimu pumbaga tehtud. Minu meelest täitsa OK värk arvestades paigalduse lihtsust ja hinda. Survet annab natuke vähem kui originaal pump, nii et väga raskeid koormaid tõsta ei jõua, aga Tz selles osas palju kannatagi. Originaal pea 300kg niidumasinaga saab igatahes hakkama. Kiiruse üle ei nurise - selge see, et halumasinat sinna taha muidugi ei ühenda. Hüdroõli tasub korralik panna. Vene õli, mis mul alguses kasutusel oli, läks talvel nii palju paksuks, et siis kadus küll igasugune tõstmisvõime ära. Näiteks ATF oleks eriti luks värk kui süsteemi maht piisavalt väike on.
Vasta
#6

Neid roolivõimupumpasid võib ju mitu panna ja paralleelselt ühendada, et tootlikkust üles ajada. Ühe rihma peale 3 tk koos kahe parasiitrulliga näiteks? Vaata mõne kaasaegse auto genekarihma oma lisadega ja lase mõttel vabalt lennata!
Mitmiksoonega rihm on sellisteks viguriteks muidugi kohasem valik.

Müün: keermetõrv, puidulakk, alumiiniumtorud.
Vasta
#7

Ega ilmselt esimese korraga ei saagi, et kohe õnnestuks kõige paremini. Leiutan kõigepealt ühe roolivõimupumbaga ära ja hiljem ehitan vastavalt vajadusele ümber. Kuna lammaris pumpa valides ilmselt pole kirjas palju pöördelt vedelikku läbi käib või kui palju rõhku suudab ajada siis mida jälgima peaks, kiire google koha peal ja mida suurem bar seda parem ?
Vasta
#8

Ma küsisin lammaris sellist pumpa mida kõige vähem ostetakse - järelikult on kõige vastupidavam ja ka kõige odavam, 10 euriga vist sain pisikese jaapanlase oma. Big Grin Ahjaa, tahtsin kindlasti kiilrihmaga, see kitsendas valikut kõvasti. Enamasti lame rihm. Eriti ei usu et rõhu ja tootlikkuse kohta väga kergesti googlest info kätte saab. Alati võib võtta lihtsalt mõne suurema auto oma. Näiteks kaubiku - neil osadel isegi väike radikas roolivõimu õlil vahel.
Vasta
#9

Mis skeemi järgi pumba, dosaatorpumba ja jagaja ühendama peaks omavahel ? Peale pumpa kolmik ja sealt edasi dosaatorisse ja jagajajasse ? Tagasi voolu peale vist emmale-kummale ei sobiks väga ilmselt? Teoorias peaks sealt ~ 45 bari tulema...
Vasta
#10

125ccm on 2x rohkem kui mul esialgu plaanis oli Smile

Eriti tore oleks leida Eestist OSPC-PB 50ccm Danfossi dosaatorpump. Saaks otse pumba pealt jagajasse edasi võtta - speci järgi võiks sealt 105bari tulla, mis peaks vast piisav olema.
Vasta
#11

(30-11-2018, 19:08 PM)meli666 Kirjutas:  
(30-11-2018, 18:33 PM)ksp Kirjutas:  Peale pumpa kolmik ja sealt edasi dosaatorisse ja jagajajasse ? Tagasi voolu peale vist emmale-kummale ei sobiks väga ilmselt? Teoorias peaks sealt ~ 45 bari tulema...

Kolmikuga seda asja ei lahenda. Kuna mõlemast käib niiöelda mitte tööasendis õli vabalt läbi, siis mitte miski ei sunni õli surve alla minema, kui ta saab kõrvalt vabas olekus plehku panna.
Lahendus ühe pumba korral on läbivoolu jagaja või prioriteedi klapp.
Kui dosaator soetamata, siis on pakkuda mõned uued. Täpselt sama asi, aga 125ccm ja keermeühendus M20*1,25
https://www.pmkaubamaja.ee/et/dosaatorpu...0cm-p.html
60.- annaks ära.
 Väiksematel-vanematel lääne kombainidel toimib jagaja peale dosaatorit. Ei näe põhjust, et siin ei toimiks.
Vasta
#12

Väike teema uuendus ka.


Peale sai orig ford transiti radikas ja ühtlasi on külge aretatud topelt ns10 pump. Sättisin ta umbes samale kohale kus originaalis roolivõimupump oli ja rihm jookseb ka mootori otsast sama rihmaseibi pealt. Ülekanne on hetkel 1:1 ja esialgu tundub, et toidab ilusti ära. 
Piduritega tegelesin ka natukene, mõlemale tagumisele rattale läks sisse uued gaz53 pidurisilindrid ja mõlema ratta jaoks on eraldi piduripedaal Smile mõlema all siis land rover defenderi pidurisilinder - toimetavad väga hästi.
Vana lindtraktori hüdrojagajat ei hakanud korda tegema + see oli üüratult suur. Asemele läks kahene jagaja ja kõik uued voolikud.

Hetkel vaja leida v ise valmis vorpida mingi enamvähem kütusepaak ja mõtted käivad PTO teema ümber.

[Pilt: M8tJyIDA-3ROayiXlTxrmoANcQ7FDkoIj-pZx0gT...2-h1089-no]

[Pilt: p5GlUwkMJLa1CUOZPCy_rVSUEub6GlT_GTzIVtGr...2-h1089-no]
Vasta
#13

Variandid PTO ehitamiseks:

1. kahe kasti vahel on kolmene rihmaseib, selle pealt aretada kuidagi
2. tagumiseks käigukastiks on gaz 53 käigukast, millel on paremal pool väljavõte. Originaalis vist käitas see minu teada veoautodel hüdropumpa mis siis omakorda ajas ringi "jahu autodel" tigu vms. Oskab keegi öelda kui mõistlik oleks sinna PTO väljavõte ehitada, sisuliselt siis pumba asemele. Originaalis on pumb ja väljavõtte võll omavahel kahvliga ühendatud ehk sinna peab uue võlli tegema. Probleem on muidugi ka selles et võll käib vastupidi mootorile ringi.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne