Originaal nõuka kärukonksu komplekt
#1

Härrased, kas kellelgi on kogemust sellise komplekti paigaldamisega? Tegu siis nõukaaegse komplektiga, mis õnnestus mul mõned kuud tagasi kasutamata korras kätte saada.
[Pilt: LInkI8V.jpg]

Paigaldasin oma nivale ära. Sellel siis kõik peale suundade läheb nö otse. Karbil on 6 klemmi: suunad sisse x2, suunad välja 2x indikaator lamp ja 12v. Indikaatori jätsin ühendamata üldse. Testriga haagise pistikust mõõtes kõik oli nagu tip top. Küll aga pärast paigaldust otsustas vasak suunatuli kiiremini vilkuma hakata, nagu oleks pirn läbi, ent ei olnud. Parem suund oli okei. Siis märkasin veel, et samal ajal kui vasak suund põlema läks, "kahvatusid" teised lambid armatuuril, mis oli juba halb märk isenesest.  Big Grin

Enivei, panin haagise taha. Haagisel kumbki suund ei tööta. Muud tuled tip top. Vahetasime juhet, kõik jutud, ikka midagi. Mõtlesin, et sõidan koju ära ja siis vaatan üle. 100m enne kodu viskas kellaplokk pillid kotti koos tühikäiguga. Kaitse nr 9 põles läbi.

Nüüd endal on kaks teooriat:
1) Tekitasin juhtmete ühendamisel mingi ime läbi vasakust suunast mingi pea-aegu lühise kuhugi. See ei selgita küll aga parema suuna mitte toimimist vist...
2) Ühendasin karbil klemmid valepidi.

On keegi seda karpi varem ühendanud?  Seal pole markeeringut, kus on in ja kust out. Tegin loogilise järelduse, et inputid on kõik ühel pool, ja outputid teisel. Huvitav, kas seal karbis ka midagi otsa sai?   Rolleyes
Vasta
#2

Ei ole sellega reaalseid kogemusi, aga kui karpi ja sellel olevaid kirjasid suuremalt näeks, võibolla teaks midagi asjast arvata.
Vasta
#3

Eks ta paneb käru tuled relee järgi, et suunad lisapirniga aeglaseks ei jääks. Sellele viitab 12V sisend.
Pahandust saab 16 juhtme ühendamisel teha 5 kuni 10 tükki, olenevalt ühendajast Smile
Tavaliselt oli tolle aja asjadel ka skeem kaasas. Ehk saaks tiba paremat infot kui see esimese posti oma?

Müün: keermetõrv, puidulakk, alumiiniumtorud.
Vasta
#4

Kahjuks karp autos ja pilti saab teha temast alles homme. Manuaali kaasa ei saanud. Mingisuguseid muid kirju ma temal ei märganud, kui ainult esimeses postis olev loetelu klemmide kohta. Kusjuures polnud märgitud mis on sisse ja mis välja. Asetus oli nii, et ühel pool oli 2x suund ning teisel pool 2x suund + 12v + kontroll lamp.

Üks Niva spetsialist teadis mulle rääkida, et see karp vaid vilgutavat kontroll lampi. Samas siis peaks suurem koormus ju suundade relee aeglasemaks tegema. Samuti pakkus ta välja ,et selle teiste armatuuri lambikeste ja kaitsme kärssamise põhjus võis olla kehva mass. Seda viimast pean kindlasti kontrollima.
Vasta
#5

Kunagi oli kasutusel sama asi, täiesti töötas. Kahjuks viskasin karbi prügikasti kevadel. Sisendi ja väljundi eristamiseks otsi kolmnurga kujulisi märke pistikute juures. Ei mäleta ju kõike ka, sellist asja kasutasin eelmisel sajandil Big Grin , võis olla ka nii, et valesti ühendades lihtsalt ei töödanud suunad, ega seal karbis midagi keerulist olla saa, vales suunas lihtsalt vool läbi ei trügi. Kindlasti ühenda kontroll-lamp ka. Sinu kirjeldatud olukord vihjab kehvale (olematule) massile. Ühendusi annab ka valesti teha, aga sellel autol on nii vähe juhtmeid, et selleks peab eriline andekus olema.

Kes oskab, see teeb - kes ei oska, see õpetab!
Vasta
#6

Eeldamine on per$$ekeeramiste ema. See karp ise võib olla peet.

Nihvik võiks haagisepistiku ilma igasuguse elektrikarpideta ära toita.
Vasta
#7

Mul sapikul taoline karp, kas neil samasugused olid kasutuses ei tea. Proovin hiljem vaadata ja pildi tehakui sellest abi on.
Vasta
#8

Massi tegin korda. Selle tulemusel kadus ära kiiresti vilkumine vasaku suuna puhul. Samuti suurem "kahvatumine armatuuris". Kaitsmed enam läbi ei läinud. (Läbi oli põlenud kellaploki kaitse nr 9. Selle kurja juur võib olla aga ka vasaku esimese suuna kontakt, mis võis lühist anda. Ehk siis ilmtingimata pole kärukonksu karbi paigalduse süü).  Proovisin juhtmeid ühendada üht ja teist pidi. Algne versioon oli siiski õige, et "väljundi" pool on see, kus ainult kaks klemmi on. Testriga mõõtes käru pistikus toimub suundade klemmidel kõikumine vahemikus 0-12 kui suund vilgub. Sisuliselt oli sama lugu ka enne massi korrastamist. Tulemus aga sama. Käru tuled ei vilgu. Käru rendi mees lükkas tookord ka oma spets testri taha ning ei midagi. Samas ise mõõtes on vool vilkumiseks olemas.

Kontroll lampi ikkagi veel ei ühendanud. Aga jätsin asjad lahti, et katsetada. Muud tuled toimivad ootuspäraselt. Siin karbist ka paar pilti:

[Pilt: zHeAr2e.jpg]

[Pilt: lO8dH52.jpg]
Vasta
#9

oot, kas see anomaalia toimub ainlt ühe konkreetse käruga? Kui jah, siis üle vaadata käru juhtmestik, eriti mass.
Vasta
#10

Äkki on lihtsam vahetada Ziguljonoki originaalne suunarelee mõne kaasaegse universaalse vastu ja ühendada konksu pistik otse?

Töötavat asja ei maksa remontida, läheb katki
Vasta
#11

(11-08-2019, 19:38 PM)Laurts Kirjutas:  Äkki on lihtsam vahetada Ziguljonoki originaalne suunarelee mõne kaasaegse universaalse vastu ja ühendada konksu pistik otse?

mu vanal nival, ilma elektroonika ja printsungita, sel käis küll vene releega ja otse juhtmed. AGA saan aru, et soov nõukatehnika tööle saada.
Vasta
#12

Hetkel seis selline, et testeriga mõõtes on suundadel kõikuv pinge pistiku klemmidel. Samas ei käru, ega käru pistiku spets tester suundi ei näidanud. Võimalusel proovin mõnda teist käru, vaatan mis seis siis on.

Pole nagu pointi minna mingit lääne kärakat ostma, kui töötav vene asi riiulist võtta on. Rolleyes Samas ega ma siin mingit musta märki taga ei aja, enne võiks karbid ära keevitada. Big Grin
Vasta
#13

Kas sa oskad seletada, miks seda musta karpi vaja on?
Vasta
#14

Minged pirkat ega kirju millega tegu peal ei ole, mingi omaaegne koperatiivi tuuningvidin?

Töötavat asja ei maksa remontida, läheb katki
Vasta
#15

(11-08-2019, 19:17 PM)ratsoup Kirjutas:  Massi tegin korda. Selle tulemusel kadus ära kiiresti vilkumine vasaku suuna puhul. Samuti suurem "kahvatumine armatuuris". Kaitsmed enam läbi ei läinud. (Läbi oli põlenud kellaploki kaitse nr 9. Selle kurja juur võib olla aga ka vasaku esimese suuna kontakt, mis võis lühist anda. Ehk siis ilmtingimata pole kärukonksu karbi paigalduse süü).  Proovisin juhtmeid ühendada üht ja teist pidi. Algne versioon oli siiski õige, et "väljundi" pool on see, kus ainult kaks klemmi on. Testriga mõõtes käru pistikus toimub suundade klemmidel kõikumine vahemikus 0-12 kui suund vilgub. Sisuliselt oli sama lugu ka enne massi korrastamist. Tulemus aga sama. Käru tuled ei vilgu. Käru rendi mees lükkas tookord ka oma spets testri taha ning ei midagi. Samas ise mõõtes on vool vilkumiseks olemas.

Kontroll lampi ikkagi veel ei ühendanud. Aga jätsin asjad lahti, et katsetada. Muud tuled toimivad ootuspäraselt. Siin karbist ka paar pilti:

[Pilt: uM2wAL14MaoH43CvhI4fboPF7cM4q4xmCAWwvf0W...50-h937-no]

[Pilt: KISqRX4qwIghEDaIuN5bDQHq6SSiDNa7L8XRIc-8...50-h937-no]

Kudamoodi neid pilte näeb? 
[Pilt: uM2wAL14MaoH43CvhI4fboPF7cM4q4xmCAWwvf0W...50-h937-no]  

See karp on vajalik minumäletamist mõõda hõõgniidiga suunatulereeleega masinatele. Paljud autoomanikud seda karpi vahele ei pannud. Käras muidu ka. 
Karbis arvatavasti kaks releed mis vajavad tööks pidevat+12volti. See klemmi kus on suunad sisse peab olema ühenduses auto suunatuledega. Arvatavasti on seal ka märge levo ja pravo.  Suunad välja lähevad arvatavasti kärupistiku suunatulede klemmidele, vastavalt vasak - parem.
Kontroll lamp peaks näitama ,aga kas käru suunatuled plingivad. Kuniks seda karpi polnud leiutatud lülitati käruga liigeldes auto tagumised suunad välja.
Kui autodel hakkati kasutama nn. klõpsuvat releed, polnud seda karpi enam vaja. Põhimõtteliselt peaks see karbisisteem ka klõpsreleedega funkama.

Sul arvatavasti praegu sisend ja väljund ikkagi vahetuses.
Vasta
#16

Minu loogika, miks mul seda karpi vaja on seisneb selles, et kui ühendada suundade vooluahelasse veel koormust, siis suundade relee vilkumise kiirus muutub. Ma pole ilma selle karbita katsetanud ega kindlalt tea väita. Järeldan analoogia põhjalt kui nt üks suunatule pirn läbi läheb, muutub takt poole kiiremaks. Käru taga lisa pirniga - muutub poole aeglasemaks? Big Grin

Birkat sellel karbil pole. Väljund ja sisend on kindlasti õiged. Kui teistpidi ühendada, siis pistiku klemmidele suunatule taktis kõikuvat pinget ei tule.

Panin pildid üles teise kohta. Mõned ennist vist ei näinud.
Vasta
#17

(12-08-2019, 10:55 AM)ratsoup Kirjutas:  ... Ma pole ilma selle karbita katsetanud ega kindlalt tea väita. Järeldan analoogia põhjalt kui nt üks suunatule pirn läbi läheb, muutub takt poole kiiremaks. Käru taga lisa pirniga - muutub poole aeglasemaks?  ...

 Sinu Nival on suunareleeks must karp (plõksuga)? Ma ei teagi Nivat, millel oleks soojuspaisumisega suunarelee.
Kui on plõksuga suunarelee, siis võid vabalt panna ilma selle transistorvahereleeta. Klõps tähendab, et suunarelee sees on mehhaaniline relee, millel on võimu ka käru pirnide põlema panemiseks. Ka ei muutu klõpsuga releel vilkumise kiirus. 
Mul oli Niva ja ka käru. Kõik töötas ja jäigi tööle, ilma vahejunnita.
Kui tahad põhimõtte pärast asja tööle saada, siis mine mõne elektrooniku juurde. Vaherelee siseehitus on nii lihtne, et ta ütleb sulle õiged otsad pealevaatamisega ära. 
Kuskohast sa võtsid pideva plussi vaherelee toiteks?
Vasta
#18

mina otsin selliseid kalasid kontrolllambi,mitte testriga
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne