VAZ 2101
#61

2105-l oli ka vaakumkorrektoriga jagaja.
Vasta
#62

Selle tiibade ja aknaraami vahelise praoga on minu kogemus see, et peres olnud 01-del olid need täidetud (üks auto originaalvärviga neist). Saades 011 omanikuks vaatasin täitmata vahesid igatahes imestusega, miks siin valitseb tühjus.
Vasta
#63

Kehvasti taastatud VAZ 2101? 13. pilt.
https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/detai...sfmr=false
Vasta
#64

Andmelipikute kinnitus tuledepaneelil vanematel Žigulidel küll ei olnud neetidega ,seal oli kruvi kasutusel.Ka veevannis olevaid lipikuid kinnitati kruvidega ,aga millal ainult neediga hakati kinnitama ei tea.Aastast 80 kui tuli välja 05 siis sealtmaalt hakkasid uued karburaatorid ja jagajad jõudma teistele mudelitele.
Vasta
#65

(13-08-2019, 21:15 PM)ZIL 131 Kirjutas:  Jääme teemasse. VAZ 2101 ja VAZ 2105/7 on ikka täiesti erinevad kered.

....hm. Ise arvasin, et on täitsa teemasse, kui kontrollisin taruvarga väidet arvestades, et 2015 ja 2017 on sarnased kered. Vaata postitust #54


(13-08-2019, 01:59 AM)taruvaras Kirjutas:  Aga ma ei julge siiski välistada  80.-te  kopikalistel mingitel juhtudel selle liitekoha tehasepoolset möginaga täitmist.  Võimalik, et see võis ebareeglipärasena kaasneda mudeli 2105 ilmaletulekuga 1980. aastal. Neil küll tiivaliides erineb, kuid on kinni mäkerdatud. 
Vasta
#66

(14-08-2019, 15:57 PM)ZIL 131 Kirjutas:  Kehvasti taastatud VAZ 2101? 13. pilt.
https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/detai...sfmr=false

Näib olevat Slovakkia numbritega masin ehk üsna tõenäoliselt omal ajal Tšehhoslovakkiasse eksporditud auto. Jälle üks omamoodi huvitav variant - '79 aasta oma, aga klaasipesur juba elektriline ja kojameeste lülitushoob paremal roolisambal. Armatuurlaud, näidikuplokk ja rool sama mis 011, samas istmed, uksepolstrid ja -käepidemed algupärane 01. Tagapõllel kiri "Жигули" ja veel vanematüübiline. Eksportversioonil võiks pigem LADA seal olla? Samas kas sots. maadesse ekspordil see niiväga kedagi huvitas. Tegelikult ma ei saagi aru, miks omal ajal paralleelselt üldse kaht pea identset autot - VAZ 2101 ja 21013 toodeti. Milleks toota kahte eri tüüpi (kuid samas üksteisega 1:1 asendatavaid) istmeid ja salongipolstreid, tagumisi piilareid, esi- ja tagatulesid, esi- ja tagapõlle, stangesid jne. Või oli põhjus puhtalt ideoloogiline: mida rohkem mudeleid tootmises, seda uhkem?

Puruks ja pool pööret tagasi!
Vasta
#67

Paaniline puudus uutest autodest olukorras, mida võimaldas NSVLiit oma väärastunud sotsialistliku korraga. Riik, milles vaata et ainsana maailmas olid pruugitud sõiduautod kümneid ja kümneid aastaid kõrgema hinnaga müügis, kui seda olid tehaseuued. Ostuluba. No tegelikult valitses sarnane olukord peale Teist Maailmasõda ka Prantsusmaal, mil tootmisse tulid Citroen 2CV ja Renault 4. Üpris lühikest aega, aga ikkagi oli.
Teine põhjus oli ka kindlasti see, et kuidagi pidi ju ka mingil määral läbi ussi sellesamuse maailma autotootmise pildil püsima. Leiutatigi siis trikke ja kombineeriti Lada 1200S ja 1300S näol.
Vasta
#68

(14-08-2019, 22:47 PM)Mossemees Kirjutas:  ... Tegelikult ma ei saagi aru, miks omal ajal paralleelselt üldse kaht pea identset autot - VAZ 2101 ja 21013 toodeti....

Togliatti autovabrik tagus sobival hetkel (täpselt ei mäleta, aga umbes 1975. aastal) endale vastu rindu ja lubas parteile, et üllitab igal aastal ühe uue mudeli.
Vasta
#69

See tundub täna loogilisem kui kunagi varem Smile

Triumph GT6, Corvair Spyder, Datsun 280Z, BMW E21, VW Buss
Vasta
#70

Huvi pärast värskendasin "kopika" näidikupaneelide osas väheke mälu ja leidsin (nagu mul kuidagi ähmaselt mälusopis meeles oli), et neid oli vähemalt kolme erinevat tüüpi halle. Peamine erinevus märgulampide suuruses.

See peaks siis kõige esimene, n.ö. ürg-nullühe oma olema:
[Pilt: 5418474584.jpg]

Need juba hilisemad:
[Pilt: 5740559349.jpg]

[Pilt: 5740559368.jpg]

NB! Peab tegelikult siinkohal oma viga parandama - need kaks viimast näidikupaneeli näikse olevat üks ja seesama, kui hodomeetri näitu vaadata. Erineva nurga alt pildistatud ja optiliselt petab nii ära, et võiks erinevateks pidada.

Veel mõned näited. Tehasetöö või omalooming?
[Pilt: 3950899444.jpg]

[Pilt: panel-priborov-konsol-vaz-2101-2102-2-6021512.jpg]

[Pilt: images?q=tbn:ANd9GcSn_pOVjVeARocRg8VQJRX...CT0LMQDExA]

Eksportvariant (ja samas termomeetri kohal ilutseb ikka venekeelne ВОДА ja kilomeetriskaala lõpus КМ/Ч):
[Pilt: 688598108_w640_h640_panel-priborov-vaz.jpg]

Puruks ja pool pööret tagasi!
Vasta
#71

(14-08-2019, 22:47 PM)Mossemees Kirjutas:  
(14-08-2019, 15:57 PM)ZIL 131 Kirjutas:  Kehvasti taastatud VAZ 2101? 13. pilt.
https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/detai...sfmr=false

Näib olevat Slovakkia numbritega masin ehk üsna tõenäoliselt omal ajal Tšehhoslovakkiasse eksporditud auto. Jälle üks omamoodi huvitav variant - '79 aasta oma, aga klaasipesur juba elektriline ja kojameeste lülitushoob paremal roolisambal. Armatuurlaud, näidikuplokk ja rool sama mis 011, samas istmed, uksepolstrid ja -käepidemed algupärane 01. Tagapõllel kiri "Жигули" ja veel vanematüübiline. Eksportversioonil võiks pigem LADA seal olla? Samas kas sots. maadesse ekspordil see niiväga kedagi huvitas. Tegelikult ma ei saagi aru, miks omal ajal paralleelselt üldse kaht pea identset autot - VAZ 2101 ja 21013 toodeti. Milleks toota kahte eri tüüpi (kuid samas üksteisega 1:1 asendatavaid) istmeid ja salongipolstreid, tagumisi piilareid, esi- ja tagatulesid, esi- ja tagapõlle, stangesid jne. Või oli põhjus puhtalt ideoloogiline: mida rohkem mudeleid tootmises, seda uhkem?
Võin oma vana mütsi ära süüa, kui sellel autokerel on tehtud midagi peale tehasest väljumist. Erinevates riikides olid erinevad seadused/nõudmised teeliikluses olevatele sõidukitele. Kojameeste/klaasipesu süsteem näiteks.
On suur oht, et lähen seda autot inspekteerima.
Vasta
#72

Mina pole teinud, st. tehasevärv.
http://www.snap.ee/user/Urmas68/album/va...23430400_n
Vasta
#73

Lihtsalt palju  originaali oma silmaga ja aeglaselt vaatamiseks.  Kas keegi mäletab veel sellist märki võrel 4,37 minutil?  4 ovaalset auku esi kaitseraua peal?
Koguge mõtteid, seedige läbi ja siis edasi argumenteeritult.  Kirjatekst on Google tõlkega kah täitsa loetav arusaadav.

  https://www.youtube.com/watch?v=sE8xuYO4cik

https://motor-car.net/avtovaz/item/13449...02-1970-88

Tegelikult on alati kõige ohtlikumad inimesed ühiskonnas truualamlikud käsutäitjad kelle ainuke soov on
                                           OLLA KEEGI JA SILMA PAISTA
Vasta
#74

Lisaks veel täpisvaatamist ja saate ka ehk vastuse, miks asendati mõningaid detaile, et konveier ei seiskuks plaanimajandamise ajastul.
   Venekeele mitteoskajatele soovitan nädalavahetusel katta laud õlle-viinaga ja parimate aiasaadustega, kutsuda külla venekeelt oskav tõlk ja juttu jätkub kauemaks.   Samuti saate sotti suure tehase probleemidest selle juhtimisel. 

Parimat  h2rra

https://www.youtube.com/watch?v=mAvKMYbfyPU

Tegelikult on alati kõige ohtlikumad inimesed ühiskonnas truualamlikud käsutäitjad kelle ainuke soov on
                                           OLLA KEEGI JA SILMA PAISTA
Vasta
#75

VAZ 2101 v VAZ 21011 mootori võimsus/soojatootlikus tõusis. Oli vaja paremat jahutust. Tehtigi neli ovaalset ava esipõlle sisse jahutusradiaatori kohale.
Vasta
#76

(16-08-2019, 20:09 PM)ZIL 131 Kirjutas:  VAZ 2101 v VAZ 21011 mootori võimsus/soojatootlikus tõusis. Oli vaja paremat jahutust. Tehtigi neli ovaalset ava esipõlle sisse jahutusradiaatori kohale.

Ja samas miilitsavariant, e. 01 1.5l. mootoriga on piltidel ikka sama mis tava 01? Pealegi, talvel sai Žigulidele, mudelist olenemata, dermatiinist kate iluvõre ette pandud.

Puruks ja pool pööret tagasi!
Vasta
#77

(16-08-2019, 20:51 PM)Mossemees Kirjutas:  
(16-08-2019, 20:09 PM)ZIL 131 Kirjutas:  VAZ 2101 v VAZ 21011 mootori võimsus/soojatootlikus tõusis. Oli vaja paremat jahutust. Tehtigi neli ovaalset ava esipõlle sisse jahutusradiaatori kohale.

Ja samas miilitsavariant, e. 01 1.5l. mootoriga on piltidel ikka sama mis tava 01? Pealegi, talvel sai Žigulidele, mudelist olenemata, dermatiinist kate iluvõre ette pandud.

Miks peaks? Kolvi läbimõõt ei suurenenud ju. Talvel oli vaja radiaatori katet, et vesi jahutusradiaatoris ära ei külmuks.
Vasta
#78

(16-08-2019, 22:05 PM)ZIL 131 Kirjutas:  
(16-08-2019, 20:51 PM)Mossemees Kirjutas:  
(16-08-2019, 20:09 PM)ZIL 131 Kirjutas:  VAZ 2101 v VAZ 21011 mootori võimsus/soojatootlikus tõusis. Oli vaja paremat jahutust. Tehtigi neli ovaalset ava esipõlle sisse jahutusradiaatori kohale.

Ja samas miilitsavariant, e. 01 1.5l. mootoriga on piltidel ikka sama mis tava 01? Pealegi, talvel sai Žigulidele, mudelist olenemata, dermatiinist kate iluvõre ette pandud.

Miks peaks? Kolvi läbimõõt ei suurenenud ju. Talvel oli vaja radiaatori katet, et vesi jahutusradiaatoris ära ei külmuks.

Egas radika kate VETT seisva mootoriga jäätumast takistnud. SmileAitas pigem putka kiiremini soojaks saada.Ehk niipidi.
Vasta
#79

(16-08-2019, 23:54 PM)linnuke Kirjutas:  Egas radika kate VETT seisva mootoriga jäätumast takistnud. SmileAitas pigem putka kiiremini soojaks saada.Ehk niipidi.
Seisva mootoriga polnud tõesti suurt vahet kas kate oli ees või mitte Big Grin ,siiski, mõnikord peale mootori seiskamist oli vahe tundides, olenes kust poolt tuul puhus parasjagu, kuid liikuva tranduleti ja vee puhul tulid erinevused juba kiiresti ilmsiks. Liikuval autol suutis mootor mingi osa soojas hoida aga radikas ja eriti radika alune osa olid üsna külmad ning liikumise pealt tekkinud intensiivne jahtumine suutis seal oleva vee kiirelt jääks ajada. Kui papp ees oli, siis ei käinud mootori ruumi temp enam nii kärmelt üles alla ning temperatuur püsis enamvähem plussis radika poole peal ja tänu sellele andis ka veega sõita. Putka kiirem soojenemine oli lihtsalt mõnus lisa mitte aga peamine point asja juures. Sigullid soojenesid tegelikult üsna kiiresti ja toas oli kenasti soe ka suuremate külmadega. Ma olen korduvalt suutnud isegi lahja tosooli radikas ära külmutada, väga suure külmaga maanteel liikudes, seda siis termostaadiga tänapäeva konel. Mis siis veel veest rääkida.

Parem varblane käes, kui kajakas pea kohal!
Vasta
#80

Kas keegi tõesti Žiguli jahutussüsteemis veel vett kasutas? Tol ajal oli vähemalt sõiduautodes ikka juba tosool sees. Ega Žiguli süsteemi veest tühjendamine nii väga lihtsalt käikski, võrreldes nt. GAZ 51/52 omaga, millel vaja ainult 2 kraani lahti teha.

Puruks ja pool pööret tagasi!
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne