[split] AZLK 434 IE \'75 -wax-
#1

Korjasin waxi teemast offtopic (vähemalt mingil hetkel tundus see nii olevat...) jutu välja.

Aspelund Kirjutas:Muide, 75 võibki olla juba uue armatuuriga, sest 2140 samast aastast (meie pere esimene Mosse) oli just sellise armatuuriga.

Missuguste ukselinkidega too mosse oli? 412 omadega nagu wax-il? Üks üleminekumudel oli 412 ja 2140 vahel veel: 2140 taguotsaga, aga muidu nagu 412. Mustamäe ja Tammsaare tee ristmiku lähedal seisis pikka aega selline (tagaotsa laksuga) mosse, mingil hetkel läks ilmselt ära emexisse.
Vasta
#2

Piibur Kirjutas:Minu mälu järgi olid sellised kellad Moskva tehase Mossel juba 1973. aastast (või midagi sinna kanti).
Tõnu, värviline pildiraamat väidab muud. 1974 oli veel kindlasti vana kell.
Ja 2140 ei tulnud mitte 1975 vaid 1976. Keegi mainis 1975. Üleminuku mudelit ei olnudki, kõik erinevate ninde-sabadega autod on isearetised. Üldse on Mossel kaks üleminekumudelit, kui 403 välja jätta. Need on IZ-408, mis evis Uffa uut 412 mootorit ja esimene 412, mis ehitati 408 eksportkerele. Katsepartiid 1967-1969 ja tavatarbijale 1969. Enamus esimestest 412test olid sinised ja 1969 tuli neid ka Eestisse. Äial oli selline, üks esimesi erakätes.
IZ-408 412 mootoriga on eriti haruldane, neid tehti mingi väga lühike aeg enne seda, kui IZ oma kere sai. Kasutati Moskva tehase plekke ehk kandilised esituled. Eestis pole sellist kohanud...
Vasta
#3

Piltidelt paistab veel üks 412-põlvkonna viimase paari aasta tunnus - esitiibadelt puuduvad suunatuled.
Mul onul oli kunagi ametiautoks 1974 aasta 412, sellel puudusid suunatuled tiibadel, kuid olid veel vanad kellad. Ümmargused kellad olid 1975 ehk viimasel väljalaskeaastal. Ja olid tõesti, mäletan seda ise tollest ajast. Samasuguseid näidikuid kasutati ka RAF-idel. Venelased tegid autodel kogu aeg väikseid muudatusi, näiteks 2140-l kadusid 1978 aastaks seisutuled tagapiilaritelt, samal ajal tekkisid nn. \"valatud\" (ühes tükis) seesmised uksekäepidemed (tollal öeldi küünarnukitoed) ja suurem tahavaatepeegel.

Kaþdy automobil se stane jednou veteranem, nebude-li dřive seðrotovan.
Vasta
#4

Kunagi, 1976. aastal sain sõita äsja poest ostetud tibukollase 2140-ga. Omanik oli naabrimees. Polster oli tumepunane ning pehmete peatugedega ja taga tulede ümber oli must triip. Kõik kirjad olid \"saksa tähtedega\", taha luugi peale oli kirjutatud Moskvich 1500. Juba poest ostes olid ilukilpide alla seatud alumiiniumist ilukettad.
Kindalaekas oli kilekott batoonikese kommidega! Kõik möödujad vaatasid meid.

Kogu see auto jättis kustumatu mulje. Paraku jätkus seda hiilgust sinnamaani kui teine naabrimees ostis punase VAZ 2106 ja sinna taha sinise Žubrljonoki käru, siis kogu meie tänava rahvas kummardas juba tema ees lauba prügiseks.

Tõnu Piibur
5116265
Vasta
#5

Batoonikesed Mosse standardvarustusse ei kuulunud, muu (alumiiniumrõngad ilukilpide alla, summutitoru kroomitud otsik, kummist puhvrid kaitseraudadel, kirjad MOSKVICH 1500 pakiruumi kaanel ja esitiibadel, metallplaat kirjaga \"1500\" parempoolse tagatule all (vasakpoolse all oli tagurdustuli) ja tagaistmete turvavööd kilekotiga pagasnikus) küll.

Kaþdy automobil se stane jednou veteranem, nebude-li dřive seðrotovan.
Vasta
#6

PlyVal64 Kirjutas:
Piibur Kirjutas:Minu mälu järgi olid sellised kellad Moskva tehase Mossel juba 1973. aastast (või midagi sinna kanti).
Tõnu, värviline pildiraamat väidab muud. 1974 oli veel kindlasti vana kell.
Ja 2140 ei tulnud mitte 1975 vaid 1976. Keegi mainis 1975. Üleminuku mudelit ei olnudki, kõik erinevate ninde-sabadega autod on isearetised. Üldse on Mossel kaks üleminekumudelit, kui 403 välja jätta. Need on IZ-408, mis evis Uffa uut 412 mootorit ja esimene 412, mis ehitati 408 eksportkerele. Katsepartiid 1967-1969 ja tavatarbijale 1969. Enamus esimestest 412test olid sinised ja 1969 tuli neid ka Eestisse. Äial oli selline, üks esimesi erakätes.
IZ-408 412 mootoriga on eriti haruldane, neid tehti mingi väga lühike aeg enne seda, kui IZ oma kere sai. Kasutati Moskva tehase plekke ehk kandilised esituled. Eestis pole sellist kohanud...
siin on pilte minu omast, tegemist on 408 kerega ja 412 mootoriga ja sinist värvi moskvichiga
Vasta
#7

http://www.pilt.ee/view/13921/
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne