Gaz 24-10 -le teise mootori paigaldamine
#1

Tere.
Plaanin järgmiseks aastaks enda volgale mingi parema mootori kapotialla panna ja seoses sellega tekkind mõned küsimused.
Kas keegi siit foorumist on seda teinud ja kui keeruline seda ARK is vormistada on?
Mootorite valikus on Opeli või Volvo R4.
Olemas on ka Dodge Ram 5,9 v8 aga seda vist legaalseks küll ei saa
Kui panna võimsam mootor,siis ilmselt vaja ka tagasild vahetada.
Millise auto silda soovitaksite?
Ise olen mõelnud KIA Sorento või Suzuki Vitara tagasilda,sest nondel poldivalem ka sama.
Tänud ette,
Ahti
Vasta
#2

Ümberehituse osas on menetluses uus määrus. võimalik, et varsti saab ka võimsama kui 130 hj mootori paigaldada, hetkel on see piiriks. R4 üle 2liitri tasub vaadata juba tasakaalustusvõllidega mootorite poole. Toyota Camry, Saab, Mitsubishi. 

Facebookist Grupp "Projektiautod Eestist":

Alates esmaspäevast s.o 26.08 rakendub uus määrus, millega mitmed varasemad bürokraatlikud takistused leebemaks muudeti. Tähtsamaks saab pidada mootoriga seotud ümberehitust ning rehvimõõtudega seonduvat jäika kontrolli.
Täpsemalt: [http://eelnoud.valitsus.ee/main/mount/do...#eL7NUdeO)

[https://www.riigiteataja.ee/ilmumised_tu...Ou-IEfg7k)
Vasta
#3

Rami mootori saab aistevahele rahulikult, tagasild ka mõistlik rami oma panna, poldivalem volgaga sellelgi sama. 1500RAM vähemalt

_______________________
Koledate Kastikate Klubi
Vasta
#4

Kui, siis tasuks ehk mõelda juba Ford Capri 2,8l (teistel andmetel 3l) mootori peale aretamist koos vastava käigukastiga. Soome Konela omal ajal selliseid tegi ja müüs (kuigi mitte küll väga palju). Patuga pooleks võiks seega sellist kooslust isegi lausa originaaliks pidada. http://www.volga.ee/modules.php?name=For...pic&t=4420
[Pilt: Scan0065.jpg]

Puruks ja pool pööret tagasi!
Vasta
#5

Mootori poolest eelistan ma klassikalist C20NE (2,0 85KW)mootorit,sest olen kunagi sellisest mootrist turbo abil päris palju jõudu kätte saanud.
See mootor on ka suht kerge ja väga vastupidav.
RAM i silda mul ei ole ja to maksab kindlasti rohkem kui Sorento sild. See silla valik sõltub lõpuks silla laiusest ka,et ta korrektselt sinna alla sobiks,samas on ju auto metallist ja kõike annab ümber teha Toungue
Vasta
#6

Selle mootori paned koos kastiga ja pole silda vajadust torkida.Olen kahte (raudahju)näinud Toyota Vanetti mootoriga,üks bensakas ja teine õlipõletaja, mõlemad olid koos kastiga paigaldatud ja liikusid nagu kulda.
Vasta
#7

(27-08-2019, 02:32 AM)Mossemees Kirjutas:  Kui, siis tasuks ehk mõelda juba Ford Capri 2,8l (teistel andmetel 3l) mootori peale aretamist koos vastava käigukastiga.

Fordi 2.8 Cologne ja 3.0 Essex on väga erinevad mootorid. 2.8 leiad lihtsamini, kuna on vahel Sierradel-Skorpadel. 3.0 on suht vähelevinud mootor, mida pandi Capritele, Mk1 Granadatele ja kiirabi Mk1 Transititele.

Uhtil soovitaks vaadata lisaks Opelile ka 200-seeria Volvo poole. Sealt saab nii tugeva mootori koos kastiga kui pommikindla tagasilla. Poldivalem on flantsidega lihtsasti muudetav.
Vasta
#8

Arki kohapealt ei oska öelda, aga omal BMW R6 bensukas koos kastiga ( 2.0L-3.0L kinnitused peaksid olema samad ) mootori paigaldamine 24 peale pooleli. Kõik saab kenasti panna originaalkinnitustesse, ühesõnaga jääb ka variant kasutada volga originaalmootorit vajadusel ning suuremaid ümberehitusi kerekohapealt ei vaja. Karteripõhjale tuleb alumiiniumkeevitusega läheneda, 2.0 110 kw originaal jahutusradikas mahub ka kenasti iluvõre taha ära koos el vendiga ning ilusti saab ära kasutada ka volga starteri ja andurite juhtmed, ehk kõik andurid õigel pool ja õigel kaugusel.
Vasta
#9

Mul muidugi volga sillaga kogemus puudub ,aga UAZ i tagasillal läks peaülekanne ikka päris lihtsalt katki kui tiba suurem ratas all oli ja kinni jäid.
Kuna ma mootorist unistan u 200kw kätte saada siis kahtlen originaal silla tugevuses.
Vasta
#10

(29-08-2019, 11:10 AM)uhti4x4 Kirjutas:  läks peaülekanne ikka päris lihtsalt katki kui tiba suurem ratas all oli ja kinni jäid.

Siin on probleem vist natuke laiem kui tänavasõiduvolga normaalratastega ülekoormamine. Suurem ratas mudas kinni ja aeglusti sees vahekastis, silda jõudev pöördemoment on kordades suurem kui asfaltil ketsi sahistades.
Mul on väike valik karpaga Colegnesid Smile

Müün: keermetõrv, puidulakk, alumiiniumtorud.
Vasta
#11

Kui Opel juba mootorite valikus sees on, siis äkki samast kontsernist ka Saabi 2,3L b235R võiks kaalumisele tulla oma ligi 190 kW-ga. Neid on nt Omega kastide abil tagaveolistele mujal maailmas küll pandud.
Vasta
#12

Olen saabi mootorile ka mõelnud aga ei oma kogemust,et kui lihtne tolle mootori elektrisüsteemi paigaldada on.
Vasta
#13

Uute muudatuste tuules jäi silma, et mootori vahetusel tuleb vahetada ka väljalase, mis peab vastama mootorivalmistaja nõuetele - ehk enam ei tohi sel autol olla gaz summuti vaid vastavalt uuele mootorile kas bmw, opeli, saabi jne. summuti. Kuidas seda praktikas teostatakse jääb arusaamatuks kuna summuti on tugevalt integreeritud auto kerega kuni tahaotsa välja.

Tsitaat kommenteeritud lingist:

"Lisaks täpsustatakse, et kui sõidukil vahetatakse ümberehituse korral mootor, siis väljalaskesüsteem peab vastama vahetusmootori valmistaja nõuetele, kuna väljalaskesüsteem toimib koos mootoriga ja peab olema sobiv just konkreetsele mootorile."

Idiootidega pole mõtet vaielda - nad veavad sind enda tasemele ja lajatavad siis kogemusega /Iid-Tõstamaa/
Anna väikesele inimesele veel väiksem võim kätte ja ta arvab kohe et on Jumal taevas (või mode foorumis...)
Vasta
#14

(29-08-2019, 13:18 PM)Walter Kirjutas:  Uute muudatuste tuules jäi silma, et mootori vahetusel tuleb vahetada ka väljalase, mis peab vastama mootorivalmistaja nõuetele - ehk enam ei tohi sel autol olla gaz summuti vaid vastavalt uuele mootorile kas bmw, opeli, saabi jne. summuti. Kuidas seda praktikas teostatakse jääb arusaamatuks kuna summuti on tugevalt integreeritud auto kerega kuni tahaotsa välja.

Tsitaat kommenteeritud lingist:

"Lisaks täpsustatakse, et kui sõidukil vahetatakse ümberehituse korral mootor, siis väljalaskesüsteem peab vastama vahetusmootori valmistaja nõuetele, kuna väljalaskesüsteem toimib koos mootoriga ja peab olema sobiv just konkreetsele mootorile."
Lisaks on meeles märtsi kuu Autolehe artiklist, et konkreetse mootorivahetuse loale jah sõna ütlemiseks plaanitakse eraldi vastava pädevusega komisjoni. Nüüd aga ei leia selle kohta määrustest midagi seega väga huvitav, et kes mootorivahetuse taotlusi läbi vaatama hakkab? Iga büroo tehnoosakond iseseisvalt?

Lisaks on samast AL artiklist justkui meeles punkt, et uue mootori seaduslikku omandamist peab tõendama. Eraisik ilma jäätmekäitlusloata seaduse järgi doonorautot ju ise lammutada ei tohi. Seega asendusmootori saab põhimõttelsielt osta ainult ametlikust lammutusest/poest?
Vasta
#15

Väljalaskesüsteem peab vastama asendusmootori nõuetele mitte olema asendus mootori oma. Kui uue mootori väljalaskesüsteemis on olnud näiteks katalüsaator, peab see ka volgal küljes olema, mitte ei piisa väitest et volgal ju ei ole katalüsaatorit ette nähtud. Nii loen mina välja  Smile
Vasta
#16

Huvitav kas need nõuded piirduvadki ainult kati, dpf jne. olemasoluga või mitte? Mõni suurem V-pada on tavaliselt üldse topeltsummutitega, kas sellise moto korral tohib kõik ühte kokku viia kuna vahest mootorinõuetekohane variant ei mahu lihtsalt auto alla ära? Lisaks on ju mootorikohase summuti projekteerimisel tehases terve plejaad nõudeid - kuskohast lihtsurelik peaks neid teadma et autole sobivad potid, pikkused, vastusurved jne. valida?

Idiootidega pole mõtet vaielda - nad veavad sind enda tasemele ja lajatavad siis kogemusega /Iid-Tõstamaa/
Anna väikesele inimesele veel väiksem võim kätte ja ta arvab kohe et on Jumal taevas (või mode foorumis...)
Vasta
#17

(29-08-2019, 13:04 PM)uhti4x4 Kirjutas:  Olen saabi mootorile ka mõelnud aga ei oma kogemust,et kui lihtne tolle mootori elektrisüsteemi paigaldada on.
märksõna on "Trionic". B205/B235 mootorite puhul täpsemalt Trionic 7. Ei ole kõige lihtsam süsteem.
Mul on isu ühe aia ääres seisva mäda-Saabi (aastast 2003...) tehnika Opelile sokutada, aga aiman elektroonika (st mitte ainult elektri) osas halba. Ei ole Motronic, millel viskad muust autoelektrist eraldatud ca 2kg kimbu koos sobiva ajuga teisele masinale ja keerad võtit.

Foorumite vanarahvatarkus: "üks troll suudab rohkem arvata, kui sada tarka teada"
Vasta
#18

Kui mootoril on 2 katti,siis paned ka sina alla 2 katti,et saada mootoi heitgaasi normid kätte. Kuidas või kuhu sa paned need ei ole määrav. Eile mulle öeldi,et nii öelda kõik potid mis on doonorautol(millelt mootor võetakse) sumpas, peavad olema olemas ka pärast installi uuele autole. Või kui suudad saada kahe kati asemel ühega samad normid mis mootorile nõutud,siis ka see sobib. Kui mootoril on see dpf jne mudru peal EI TOHI seda eemaldada.

Walter-kui sa tahad mootorit vahetada,siis on see ju sinu asi teha meeletult kodutööd ja välja mõelda kuhu ja kuidas mahutada või teha. Nõue on,et peab olema mootorile vastav heitgaasi norm. MNT lihtsalt annab loa teostada sulle meeldiva mootori instalatsiooni sulle sobilikku sõidukisse. Et keegi peaks seal selle kodutöö sinu eest tasuta ära tegema?

Kõik abistavad tegevused orkide arvukuse vähendamiseks. 4x4 ja muude vajalike autode korrastamine ning kõiksugu eriprojektid.
MTÜ Toeta Ukrainat EE522200221082095744 Swedbank`is ja märgusõnaks (Autod Viimsist rindele)
Vasta
#19

(29-08-2019, 17:55 PM)wagoneer Kirjutas:  ...Walter-kui sa tahad mootorit vahetada,siis on see ju sinu asi teha meeletult kodutööd ja välja mõelda kuhu ja kuidas mahutada või teha...

+1

...ja wähem soiguda.
Vasta
#20

Tänud akf! wagoneerile asjaliku selgituse eest!
PS. Igasugune muu verbaalne enesehaletsus, sitaloopimine ning muu londipõristamine palun edaspidi PS säästmaks foorumit mõttetu saasta postitamise eest!

Idiootidega pole mõtet vaielda - nad veavad sind enda tasemele ja lajatavad siis kogemusega /Iid-Tõstamaa/
Anna väikesele inimesele veel väiksem võim kätte ja ta arvab kohe et on Jumal taevas (või mode foorumis...)
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne