29-08-2019, 13:41 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 29-08-2019, 13:42 PM ja muutjaks oli mossepower.)
(29-08-2019, 13:18 PM)Walter Kirjutas: Uute muudatuste tuules jäi silma, et mootori vahetusel tuleb vahetada ka väljalase, mis peab vastama mootorivalmistaja nõuetele - ehk enam ei tohi sel autol olla gaz summuti vaid vastavalt uuele mootorile kas bmw, opeli, saabi jne. summuti. Kuidas seda praktikas teostatakse jääb arusaamatuks kuna summuti on tugevalt integreeritud auto kerega kuni tahaotsa välja.Lisaks on meeles märtsi kuu Autolehe artiklist, et konkreetse mootorivahetuse loale jah sõna ütlemiseks plaanitakse eraldi vastava pädevusega komisjoni. Nüüd aga ei leia selle kohta määrustest midagi seega väga huvitav, et kes mootorivahetuse taotlusi läbi vaatama hakkab? Iga büroo tehnoosakond iseseisvalt?
Tsitaat kommenteeritud lingist:
"Lisaks täpsustatakse, et kui sõidukil vahetatakse ümberehituse korral mootor, siis väljalaskesüsteem peab vastama vahetusmootori valmistaja nõuetele, kuna väljalaskesüsteem toimib koos mootoriga ja peab olema sobiv just konkreetsele mootorile."
Lisaks on samast AL artiklist justkui meeles punkt, et uue mootori seaduslikku omandamist peab tõendama. Eraisik ilma jäätmekäitlusloata seaduse järgi doonorautot ju ise lammutada ei tohi. Seega asendusmootori saab põhimõttelsielt osta ainult ametlikust lammutusest/poest?