Traktori värvimine
#1

On plaan hakata traktorit värvima, kuna foorumis pole põllumajandustehnika värvimise teemal põhjalikumat arutelu olnud siis teen uue teema.
Pöördudes samas küsimuses nõu saamiseks autode värvimisega kokku puutunud inimeste poole hakatakse koheselt rääkima kosmoselaeva värvimisest ehk et vajalikud on töökäigud nagu silikoonipesu, happe- ja täitekrunt või epokrunt (mitte üks kiht), kahekomponentne veoautovärv üks kuni mitu kihti jne... Ja kui märg märjale ei värvi siis tuleb krunti veel vahepeal karastada ka... Kas tõesti kuidagi lihtsamalt ei saa?
Näiteks kõigepealt liivaprits - eemaldab rooste, lahtise värvi ja õli ja seejärel Tikkurila Temadur tööstusvärvide sarjast mõne polüuretaanvärviga üle tuisata. Miks just Temadur, väidetavalt saab seda värvi lasta paksu kihina otse haljale metallile. Üks värv, üks värvimine, on selle tööstusvärviga värvimisel mingi konks asja juures?

Töötavat asja ei maksa remontida, läheb katki
Vasta
#2

Mina peseks masina puhtaks kõigepealt,siis laskes kuivada,puhuks suruõhuga järelejäänud sodi ära,kataks värvimist mitte vajavad kohad kinni,veaks värvipumba välja,paneks pumba londi värvipange ja tuiskaks raisa üle.Ilma midagi ilutsemata ja üle mõtlemata.

Opel Manta B 2x 1980:Toyota Celica Supra 1983
Vasta
#3

Olles kasutanud Tikkurilla Temadur 50 ja 90-t, peaks mainima, et neil on probleeme kattevõimega, ilma krundita kindlasti. Lähevad nad ka ilusti jooksma, kui liiga aeglane olla. Nagu aru saada, et ilu ei otsita, siis soovitaks kasutada hoopis Temalac-i. See 3L pangetäis värvi on megaodav, kuivab väga kiiresti ja õige viskoosusega kasutades on väga raske seda jooksma lasta.
Vasta
#4

Kui üleni värvida, siis peaks kõigepealt panustama pesusse et pinnad poleks õlised.
Näiteks Plexuga leotaks, siis peseks soovitavalt kuumaveepesuriga ära ja kui kuskil tundub olevat tõrksat mustust mis survega maha ei tule siis Plexu ja pintsliga neid kohti ning siis uus survepesu seni kui näpuga tõmmates näppu ära ei määri ja pind on ühtlaselt märg, mis näitab et õline enam ei ole.
Võib ka nagu vanasti et kuuma seebikivilahusega pritsida masin üle ja peale seismist auruga puhtaks sest see menetlus teeb ka värvi matiks.
Kabiinile ja kapotile võiks aga siiski kasutada liivapaberiga matistamist ja silikoonieemaldit ja soovitavalt ka klaasid kas eest võtta või vähemalt juhe toppida klaasitihendi ääre alla.
Esiteks saab nii tihendialuse serva ära värvida ja teiseks tihendi serva korrektselt kinni katta sest üsna kole on pärast vaadata kui tihendiservad ja kojamehe võll ning radikas on ära värvitud muidu ilusal asjal.
Vasta
#5

(11-09-2019, 23:36 PM)Laurts Kirjutas:  On plaan hakata traktorit värvima,
...
Üks värv, üks värvimine, on selle tööstusvärviga värvimisel mingi konks asja juures?

Kas tahad ületüratulemust kaheks päevaks või aastateks ilusat asja?

Esimesel juhul võta mingi odav kruntemail ja anna minna. Isegi pesu on vaid nõrkadele.

Teisel juhul hädavajaliku ütles eelkrjutaja ära.
Vasta
#6

(12-09-2019, 09:47 AM)v6sa Kirjutas:  Kas tahad ületüratulemust kaheks päevaks või aastateks ilusat asja?

Selle peale meenub bituumeni baasil valmistatud bentsuga lahjendatav ahjulakk, millega okupatsiooniarmees kaks korda aastas enne ülevaatusi Zil'i raam, sillad ja rattad üle said võõbatud  Big Grin
Vasta
#7

Rehvid sulama ei hakanud selle segu peale? Nakkumisvõime asfaldil ilmselt alguses paranes oluliselt. Aga kuna nendega enamasti linnavahel ei driftitud, siis polnud vast suurt häda sellest.
Vasta
#8

Põln'd häda midagi. Masin läikis algul nigut яица у кота ja kindralitele see meeldis.
Vasta
#9

Oma russat värvides kasutasin pesuks toidupoest saadaolevat grillipuhastus vurtsu. Kõik saasta võttis lahti nagu muinasjutus ja vana värv muutus matiks. Vist toimus "keemiline karestumine". Igatahes pole kusagilt värv kooruma hakanud. Püsib kenasti mida aga ei saa öelda põka kohta kus sai enne värvimist kasutatud igaseid " tunnustatud tootjate" eeltöö vahendeid. Midagi läks nihu igatahes ja värv kohati kesyendab.

Aquila captas non muscas.
Vasta
#10

(11-09-2019, 23:36 PM)Laurts Kirjutas:  On plaan hakata traktorit värvima, kuna foorumis pole põllumajandustehnika värvimise teemal põhjalikumat arutelu olnud siis teen uue teema.
Pöördudes samas küsimuses nõu saamiseks autode värvimisega kokku puutunud inimeste poole hakatakse koheselt rääkima kosmoselaeva värvimisest ehk et vajalikud on töökäigud nagu silikoonipesu, happe- ja täitekrunt või epokrunt (mitte üks kiht), kahekomponentne veoautovärv üks kuni mitu kihti jne... Ja kui märg märjale ei värvi siis tuleb krunti veel vahepeal karastada ka... Kas tõesti kuidagi lihtsamalt ei saa?
Näiteks kõigepealt liivaprits - eemaldab rooste, lahtise värvi ja õli ja seejärel Tikkurila Temadur tööstusvärvide sarjast mõne polüuretaanvärviga üle tuisata. Miks just Temadur, väidetavalt saab seda värvi lasta paksu kihina otse haljale metallile. Üks värv, üks värvimine, on selle tööstusvärviga värvimisel mingi konks asja juures?
Kui tahta kestvamat tulemust, siis korralikust pesust ja poolest sellest, mis Sul eelnevalt kirjas  ei pääse.
Näiteks võin tuua ühe sinise kastiauto, mille raam ja kasti raam said roostesurma, krundid jne, aga ported ja mõned väiksemad asjad läksid peale puhastust otse PU värvi alla. Raam on ilus, aga otse peale lastud värvi alt tuleb roostet ja värv ise koorib tükkidena.




(12-09-2019, 09:59 AM)Janka Kirjutas:  ...
Selle peale meenub bituumeni baasil valmistatud bentsuga lahjendatav ahjulakk, millega okupatsiooniarmees kaks korda aastas enne ülevaatusi Zil'i raam, sillad ja rattad üle said võõbatud  Big Grin

Hästi elasite, meil oli kasutuses sama segu, vaid ahjulakk oli vahelt puudu. Bensiinis lahustatud pigi, püstoliga peale, õhk jooksis Zil-i paagist must "värv" läikis kui kurat ja elu oli lill.
Peale 500km"marš prosokki" kuskil liivasel karup---e puiesteel oli pilt pisut teine, aga pigi ja bensiini jagus.


Vasta
#11

Lahtine fekaal ja rooste maha, allesjäänud värv karedaks, rilak krunt peale võinalikult suure düüsiga kaks kihti kergelt kleepuvake eelmisele kihile peale, ning sama ka suvalise rilak värviga, 2-3 kihti kergelt kleepuvale krundile. 
Nii tehtuna püsivad erinevad põllumajanduslikud suure kasutuskoormusega haagised( kaasa arvatud väetise veoks kasutatav ümberlaadimis haagis) juba 8 aastat ilusa värvikihi all. Pole see rilak nii fekaal midagi, et kohe varsti maha koorub...
Vasta
#12

Sisuliselt kordaks eelpool mainitut...
Tootereklaami ei tasu tõstiselt võtta, et sobib otse metallile. Tikkurila Temadur kui ka teised PU'd kooruvad sul välitingiustes niimoodi varsti maha. Lisaks on ilma krundita otse metallile väga kesine kattevõime ning üritates rohkem lasta hakkab voolama.
EPO krunt alla, siis kestab ning võimaldab PU'd rohkem peale kanda ilma, et voolama ei hakkaks. St katab vabalt ühe kihiga ära.
Eeltööd on vaja ka muidugi korralikult teha.
Vasta
#13

Tumepunast epokrunti on kuskilt võimalik saada? Originaalis on masin krunditud punase krundiga ja sinna peale lastud kollane kattevärv, kuid mitte kõik pinnad ei ole kattevärviga kaetud. Seega originaalsuse huvides oleks vaja punast krunti

Töötavat asja ei maksa remontida, läheb katki
Vasta
#14

(16-09-2019, 13:59 PM)Laurts Kirjutas:  Tumepunast epokrunti on kuskilt võimalik saada? Originaalis on masin krunditud punase krundiga ja sinna peale lastud kollane kattevärv, kuid mitte kõik pinnad ei ole kattevärviga kaetud. Seega originaalsuse huvides oleks vaja punast krunti

Epokrunti saab vast iga seda müüv värvipood toonida. Olen ise ostnud Marde värvist ja seal toonitakse küll.
Vasta
#15

GF on punakaspruun...
Vasta
#16

GF kruntvärvile olen lisanud ca 20 protsenti eelnevalt kokkusegatud kahekomponentset autolakki. Pind kestab kauem vastu ja tuiskamisel ei lähe nii hästi jooksma.
Vasta
#17

Rilaki GF ei ole ju epokrunt? Mis värv sobiks sellisel juhul kattevärviks? Soovitustest võib välja lugeda et ka tavaliste materjalidega on võimalik kestvat tulemust saada? Etteruttavalt mainin et ei plaani värvida tervet masinat, vähemasti mitte korraga, seega  on uus värv vaja segada vana järgi.

Töötavat asja ei maksa remontida, läheb katki
Vasta
#18

Enda vana Harkovi 25 on värvitud aastat kümme pluss tagasi lõunanaabrite GF-021 krundiga ainult. Enne seda korralik survepesu, mis lahtise värvi minema lõi. Pesur oli tööstuslik ja suutis koorida tehasekrundini malmkorpustel.
Tulemus peaks nüüdisaja silikoonipesude, happekruntide jms kõrgtehnoloogia kõrval hapu olema. Aga tegelikkuses täitsa kestab ja värv seisab endiselt peal.
Kuna näitusemasinaga tegu pole, siis pigem igasugu kõksude ja mehaanilise mahakulumise tõttu esineb roostetamist.
Eks kõige tähtsam ole ikka aluspind, kui hästi roostest puhastatud. 
Kui ikka karedaks ja haljaks, siis kestab seal ka Läti värv küll ja veel.
Vasta
#19

(16-09-2019, 22:16 PM)Laurts Kirjutas:  Rilaki GF ei ole ju epokrunt? Mis värv sobiks sellisel juhul kattevärviks? Soovitustest võib välja lugeda et ka tavaliste materjalidega on võimalik kestvat tulemust saada? Etteruttavalt mainin et ei plaani värvida tervet masinat, vähemasti mitte korraga, seega  on uus värv vaja segada vana järgi.

Ei tea täpselt, kelle mille toode see Rilaki GF on, aga "vana hea" GF-021 punane krunt on suht-koht lollikindel valik. Epost ei ole seal midagi. Kindlalt ei sobi kokku mõnede happekruntidega. Soovitatud on lahustiks lakibensiin (white spirit), aga sobib ka nitrolahusti. Ainus jama on pikema kuivamisajaga. Paari tunniga on katsudes kuiv, aga üle värvida soovitaks min. 24h pärast. "firmakad" on lihvitavad-värvitavad mõne tunniga.


Vasta
#20

Endal seisab ka ees sama töö ehk siis tahaks 25 värvkatet uuendada. Kogemused metallitööstusest kinnitavad, et enne värvimist metall haljaks või vähemalt vana värv karestada. Haljas metall oleks kõige parem muidugi. 
Järgmiseks kindlasti kruntvärv ja siis kattevärv, mis annab tooni. Kruntvärv on parema nakkusomadusega ning paljudel ka korrovastased ained sees. 
Endal jääb tõenäoliselt kõige rohkem pinnapuhastuse taha pidama, koduste vahenditega suudaks äärmisel juhul vana värvi karestada. Tuleb uurida kompressori ja väikse liivapritsi võimalust, see annaks tunduvalt parema pinna ettevalmistuse.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne