#1

Seni olen talvel kasutanud naastrehve, aga nüüd üle väga pika aja (10+ a tagasi ühel tööautol olid lamellid, aga sellega oli sõita vaja harva ja lühikesi linnasõite vaid) on ees ootamas esimene talv lamellrehvidega.
Bridgestone, tehtud Venemaal (peal kirjas: Made in Russia). Big Grin Selline mõte tuli sellest, et ega kusagile veega kaetud kiilasjääle eriti asja pole mul selle autoga, peamiselt linn ja suured ning keskmise suurusega maanteed. Ei vitsi kaubikus seda naastrehvide undamist kuulata, nii et raadiotki ei kuule korralikult. Tagant kongist tuleb ikka korralik undamine naastudega muidu, eriti puhtal ja kuival asfaldil sõites (mida paraku enamik sõite on). Ja ega naastud hästi sees ei püsi ka mul, kui juba paljud neist väljas on, siis on pidamine igas olukorras kehvem kui lamellil.
Kuidas kellelgi kogemus on naastude pealt lamellidele üleminekul? Millistes oludes teisiti käitub, pakkus mingeid üllatusi?
Vasta
#2

Meil on peres olnud 4 jooksu uusi lamelle ja vist kümmekond jooksu naastusid, millest neli uut. Nii esi-, taga kui nelikveduste all. Lisaks vast sadakond paari- või ühekaupa pikemalt läbikäinut. Seega võrdlusmaterjali hakkab tekkimaWink

Odaval lamellil ja heal lamellil on räme vahe. Naastuga on vahe väiksem, kuigi paraku hästi kuulda.

Naast peab kauem ja libiseb raskemini kontrollitavalt. Lamell muutub varem rahutuks ja hakkab hoiatama. Kui on kuulajat... Samas on masin endiselt kontrollitav, juhitav ja pidurdatav. Ehk naastuga nii kergesti tekkivat "assaraiskkuilibe!" efekti ei teki nii kergesti.

Mõistlik on ennetada teadaolevalt libedaid kohti: lihvitud ristmikud, järsemad tõusud, väljapoole kaldu kurvid. Seal tuleb sõita kerge veoga, et mitte rikkuda rehvi vähest pidamist jääl.

Ka parimad lamellid on siiski üsna saamatud vesijääl, kus pidamiseks vajalikku karedust ei ole. Säärastes oludes peab ainult jäässesurutav naast mingil udupeenel määral. Siiski piisavalt, et juhile anda (pahatihti põhjendamatut) enesekindlust teoreetilise turvalisuseelise tasalülitamiseks sõidukiiruse tõstmisega. Ehk teelt välja sõites on naastuga kiirus alati suurem olnud...

Mida rohkem koormust on rehvil, seda paremini lamell peab. Koormaga kaubiku all ilmselt probleeme ei ole, kerge päraga tühi tagavedune saab ilmselt olema kaunikesti liputaja.

Lamellrehv on väga hea sügisesel õhukesel jääkirmetisel, millest naast läbi vajub ja asfaldil libisema kipub. Ehk lähinädalate hommikutel on lamellimeestel pidu, naastumeestel võimalus oma uued rehvid lollusega rikkuda.
Vasta
#3

(22-09-2019, 22:05 PM)veix__ Kirjutas:  ...Bridgestone, tehtud Venemaal (peal kirjas: Made in Russia). Big Grin ... Ei vitsi kaubikus seda naastrehvide undamist kuulata, nii et raadiotki ei kuule korralikult. Tagant kongist tuleb ikka korralik undamine naastudega muidu, eriti puhtal ja kuival asfaldil sõites (mida paraku enamik sõite on) ....
Mul ka ühed made in Russia Bridgestone'd kasutusel, küll naastud ja pole nagu väga hädagi, muidugi aastaid olid mul absoluutsed lemmikud Goodyeari UG500 (neid sai mitme auto all ja mitu jooksu läbi kulutatud), kuid neid ei tehta enam ammu ja Goodyeari uuemad mudelid on minule ebameeldivamad, lärmakamad ja pole nii hea minekuga lörtsistel-lumistel teedel.
Heade naastrehvidega pole ma olulist häälemuutust võrreldes suverehvidega tajunud, ühtede rehvide puhul isegi vastupidi. Samas olid kunagi tööautol all tõesti mingid riigihankega soetatud noname naastrehvid, millega sõites hakkas pea hullusti lõhkuma.
Aga küsimustele vastuse ütles Võsa ää.
Vasta
#4

(22-09-2019, 22:59 PM)v6sa Kirjutas:  Lamellrehv on väga hea sügisesel õhukesel jääkirmetisel, millest naast läbi vajub ja asfaldil libisema kipub. Ehk lähinädalate hommikutel on lamellimeestel pidu, naastumeestel võimalus oma uued rehvid lollusega rikkuda.

On olemas ehmatav kogemus sileda asfaldi peal naastudega "musta" õhukese jääga. Lahja mootoriga väikekaubikuga sõites veidi alla 90 km/h kiirusel hakates möödasõitu tegema 5. käiguga, võttis rattad ringi ja spidokas hüppas äkki 110 peale.
Vasta
#5

Naelrehvidega auto võtab rohkem kütust, teeb suuremat müra ning tagatipuks kulutab ka rohkem asfalti/saastab keskkonda. Lisaks 90% talvisest ajast on meil teedel üldsegi puhas ja sile asfalt, mille korral pole taleverehvi vajagi. Seega oleks lamellrehv ka täiesti loogiline valik...

Sellest kõigest hoolimata mina ise kasutan ja plaanin jäädagi naelrehve kasutama oma sõidukitel. Nimelt on elu õpetanud, et autosõidus enda ja kaasreisijate turvalisuse pealt ei tasu kokku hoida ning naelrehvide pidamine on kokkuvõttes alati parem või samahea kui lamellidel. Ja üks olukord tuhandest võib olla ühel päeval selline, kus see natuke rohkem pidavust saab täiesti ootamatult määravaks.

Küll aga kui meil naelrehvid peaks mingi aeg ära keelustatama, siis tuleb ikka lamellide peale üle minna. Aga seni maksan lisaohutuse eest peale. Eriti vanemate rehvide korral, naelasid ja nende olukorda on silmaga näha ning klõbisemist asfaldil saab ka käevahel veeretades proovida. Kasutatud lamellidel peaks hakkama mustrisügavust ja vanust hindama, mille jaoks mina ise poleks kindlasti piisavalt pädev.
Vasta
#6

(23-09-2019, 12:32 PM)mossepower Kirjutas:  Küll aga kui meil naelrehvid peaks mingi aeg ära keelustatama, siis tuleb ikka lamellide peale üle minna. Aga seni maksan ohutuse eest peale.

Oleneb muidugi mõõdust aga tavaliselt on tehaselamell naelast ikka kallim (ei pea silmas sama mustrit naelaga vs. ilma)?

Idiootidega pole mõtet vaielda - nad veavad sind enda tasemele ja lajatavad siis kogemusega /Iid-Tõstamaa/
Anna väikesele inimesele veel väiksem võim kätte ja ta arvab kohe et on Jumal taevas (või mode foorumis...)
Vasta
#7

(23-09-2019, 12:35 PM)Walter Kirjutas:  
(23-09-2019, 12:32 PM)mossepower Kirjutas:  Küll aga kui meil naelrehvid peaks mingi aeg ära keelustatama, siis tuleb ikka lamellide peale üle minna. Aga seni maksan ohutuse eest peale.

Oleneb muidugi mõõdust aga tavaliselt on tehaselamell naelast ikka kallim (ei pea silmas sama mustrit naelaga vs. ilma)?
Peale maksmise all mõtlesin ennekõike müra, lisa küttekulu ja keskkonna saastamist, mille peale lamelliusku inimesed pead raputama ja näpuga näitama hakkavad.

Hinna poolest, kui osta odavrehvid (uuena ca. 50 euri tükk), siis naelrehv on ikka üsnagi naelrehv pidamise kohapealt, aga odava lamelli pidamine võib olla loterii, mille võit või kaotus selgub alles reaalse libedaga.
Vasta
#8

ja hakkab jälle pihta - sama saag igal aastal paljudes auto keskkondades
sellest on ju küllalt räägitud nii netifoorumites kui tehnika ajakirjades
lisaks raadios ja telesaadetes

ei ole ühtset õiget ega valet on see mis sulle sobib, sinu sõitudele sobib jne.
minule sobib tänase elukorralduse juures lamell
oleks elukoht või elu(sõidu)stiil ja auto valik teistsugune siis ehk ka naast.

ükskord igaüks leiab oma

palju hullem kui "eksida" nael vs. lamell on osta "piimapoest" neid 20.- tahmarõngaid mida (talve)rehvideks nimetatakse
Vasta
#9

Krt ma ei mäleta mis tootja nimi oli,aga vast 10+ aastat tagasi talve eel sai naelrehve hangitud ja tuttav teatas,et vot ma sain omale üliodavalt mingid rehvid. Kõik oli hea kuni väljas tuli -5. See üliodav uus naelrehv muutus täiesti plastikuks. Nagu salvo kelk  Smile  Ja pidamisest ei olnud enam isegi arutada mõtet. Ise olen vaadanud,et päris kalli otsa rehvid säilivad kauem pehmena kui sellised keskmise tootja rehvid. Ise kasutan Sailunit. Esimesed kaks talve on head. Kolmas talv on tunda,et ei pea enam. Läbisõit siis talvel ema auto all vast 500km. Suvel kenasti pimedas keldris rehvid.
Ehk peale vaadates uueväärsed. Naisukese auto all Nokiad ja talvine läbisõit vast mingi 3000km. Kolmandal talvel ei täheldanud ka mingeid olulisi muudatusi pidamises. Aga võibolla see lihtsalt luulu.
Smart-i all 6a lamellid kasutusel ja kuna läbisõit piisav,siis päris kahte talve välja ei vedanud ühe jooksuga. Või noh,mustri poolest oleks vedanud,aga turvalisus natuke olulisem. Odavama otsa omadega ei kannatanud ka uutega sõita. Keskmisest hinnaklassist üles poole liikudes pole probleemi olnud.
Paljud tuttavad lamellidega ringi lasevad ja pole nagu olnud neid vaja kraavidest välja aidata. Samas naelutatud subaruid ja buumereid olen ikka talvel oma IHC-ga käinud põllult tagasi toomas Smile  Nii,et eks ta rohkem mõttelaadis ja tihendis kinni ole

Kõik abistavad tegevused orkide arvukuse vähendamiseks. 4x4 ja muude vajalike autode korrastamine ning kõiksugu eriprojektid.
MTÜ Toeta Ukrainat EE522200221082095744 Swedbank`is ja märgusõnaks (Autod Viimsist rindele)
Vasta
#10

Kui talvejooksul üle lõunapiiri asja ei ole siis miks mitte naelu kasutada. Kui meeldib autoga tahtmise korral Riiga, Alpidesse või Vahemere äärde sõita siis on lamelle lihtsam kasutada kui hakata rehvitöökoda otsima piiriületuse soovi korral.
Vasta
#11

omast kogemusest.tuttavate autodega on esialgu raske ära harjuda,kui kurvis avastad,et pidamist pole.naelrehv ja kuiv asfalt ei sobi kokku. samamoodi see ilge tatt,mis on maas oktoobrist aprillini. sõidan üle 20 aasta lamellidega ja selliseid üllatusi pole kunagi.naelrehv sobib AINULT jääle. ausalt öelda,siis mul oleks häbi,kui sõidaksin kuival asfaldil naeltega uhke raginaga ringi Sad
Vasta
#12

(23-09-2019, 17:44 PM)sturmbannführer Kirjutas:  ... ausalt öelda,siis mul oleks häbi,kui sõidaksin kuival asfaldil naeltega uhke raginaga ringi Sad

+1. Ja nad sindrid sõidavad. Ma olen veel juuni alguses naelakrõbinat kuulunud...
Vasta
#13

Nagu öeldi - vastavalt oludele valitakse rehv. Kes ei oska sõidab asfaldil naelaklõbina saatel või istub kraavis.

Idiootidega pole mõtet vaielda - nad veavad sind enda tasemele ja lajatavad siis kogemusega /Iid-Tõstamaa/
Anna väikesele inimesele veel väiksem võim kätte ja ta arvab kohe et on Jumal taevas (või mode foorumis...)
Vasta
#14

lamellidel üldiselt pidamine mustri esimeses kolmandikus siis pooled lamellid kinni ja sõidad klotsidega edasi.
ükskord aastas enne talve ostad ja aasta sõidad.

No kui ikka põhjapoole tahad minna siis oleks ikka naelad paremad. Meil siin ikka harva vaja - pole mõtet.

Odav lamell = suverehv

Selline minu kogemus.
Vasta
#15

(23-09-2019, 18:17 PM)olevtoom Kirjutas:  
(23-09-2019, 17:44 PM)sturmbannführer Kirjutas:  ... ausalt öelda,siis mul oleks häbi,kui sõidaksin kuival asfaldil naeltega uhke raginaga ringi Sad

+1. Ja nad sindrid sõidavad. Ma olen veel juuni alguses naelakrõbinat kuulunud...

Tuleb tõdeda, et seda pattu olen isegi teinud. Kui ikka tuleb talvel surnud auto juulikuus ühest kohast teise transada, siis sõidadki. Ei viitsinud rattaid vahetada mõnekümne km jaoks noorena...

Muide, lamellrehvidest veel. Ka parima lamelli hukkab ära suvekuumal asfaldil sõitmine. Sulatab plokiservad ümmarguseks ja järgmisel talvel pidamist väga ei ole. Ka proovitud omal nahal...

Siiani parim lamell maainimesele oli Conti CVC3. Oli pidamist, oli vedamist, pikipidamine oli parem ristipidamisest ja selle kadumine oli selgelt tunda. Ning sobivalt kaapides viskas ka märja lume mustrist välja. Iga põlvkonnaga edasi on jääomadused paranenud lumeomaduste halvenemise hinnaga. Arusaadav - maaelanikkond on niigi vähemuses ja enamus neistki teab, et ega naelata ei pea.

Kusjuures tuleb tõdeda, et meie peres on hetkel kõigil talveautodel naastud. Sest kõik jooksud on nii hea hinnaga kätte tulnud, et oleks olnud patt loobuda.
Vasta
#16

(23-09-2019, 17:44 PM)sturmbannführer Kirjutas:  naelrehv sobib AINULT jääle. 

Lauslollus
Lamellrehvil on naastu ees vaid kaks eelist ja need on müra ning veeretakistus(kolmandaks eeliseks on võimalus ka talvel Lõuna-Euroopasse sõita), kõiges muus on naast lamellist üle või on erinevused marginaalsed 

Esimesena jäi riiulilt näppu 2015 Tehnikamaailma talverehvide test kus siniselt on märgitud naast- ja oranžilt lamellrehvid. Skeptikute ja vandenõuteoreetikute heameeleks jätame subjektiivsed hinded välja ning piirdume vaid mõõdetavate tulemustega, sealt tuleb aga välja et näiteks pidurdusmaade pikkuses pole naast parem mitte ainult jääl vaid ka kuival ja märjal asfaldil ning ka lumel

Siinkirjutaja ei halvusta lamellikasutajaid kuid tuletab meelde et naastude poolt karestatud muidu libedaks lihvitud ristmikel saate teiegi ohutumalt pidama ja vedama


Manustatud failid Pisipilt (pisipildid)
       

VAZ 2102
Hobitehnikaga mitte sõitmine kartuses et see tema turuväärtust vähendab on sama kui jätta oma naisega magamata, et järgmine mees "väiksemat läbisõitu" nautida saaks
Vasta
#17

(23-09-2019, 18:45 PM)Kytt Kirjutas:  
(23-09-2019, 17:44 PM)sturmbannführer Kirjutas:  naelrehv sobib AINULT jääle. 

Lauslollus
...
Siinkirjutaja ei halvusta lamellikasutajaid kuid tuletab meelde et naastude poolt karestatud muidu libedaks lihvitud ristmikel saate teiegi ohutumalt pidama ja vedama

Kuigi lõpulausega olen väga nõus ja siinkohal tänan panuse eest, siis vahepealne on täpselt seda, mida kirjutad.

Palun mulle selgitada, millisel füüsikalisel fenomenil põhineb naastu toime lumes? Samuti juhin tähelepanu sellele, et olen aastaid jälginud talverehvitestide tabeleid huviga ja tänased lamellrehvid on teinud kõva arengu. Naastude osas on peamine areng lisandunud naastude arv ja nende parem jaotamine veerepinnale. Rehvidele sügavalt lamellitud plokkide lisamine näitab samas, et ainult naastuga ikkagi head pidamist ei saavutaWink

Samas kusagil mägi-Eestis (või isand Edwardi juurde laskudes) on teatud päevi, kus lamelliga teatud lõiku läbida ohutult pole võimalik. Kui ikka selliseid lõike on palju, siis tulebki naast võtta. Või kette kasutada.
Vasta
#18

(23-09-2019, 18:54 PM)v6sa Kirjutas:  .... Samas kusagil mägi-Eestis ... on teatud päevi, kus lamelliga teatud lõiku läbida ohutult pole võimalik. Kui ikka selliseid lõike on palju, siis tulebki naast võtta. Või kette kasutada.
Neid teatud päevi on ca 135 aastas, on õnnetus elada Lõuna-Eesti ralli  (jt rallide) traditsioonilise raja ääres ja mägistel kruusateedel pole jääl tänavasõidu naastugagi alati pidamist, seda ka esimese käiguga õuest teele veeredes, võib kogemata hakata soovitust sõidusuunast teisele poole mäge vajumaToungue. Ja tööle tuleb ikka iga päev sõita ligi 60 kmx2, st et kette peale-maha võimelda küll ei viitsi.
P.S. libedaga väljasõitude puhul mainitav ebasobiv kiirus on jumala tõsi - st et nt 1. käiguga mäest alla sõites hakkab auto ohtlikult libisema, naastud jätavad pideva kriipsu, st et sisuliselt on auto kiirus kiirem kui mootor-käigukast lubavad.
Vasta
#19

kurja küll. mälu on teil kõigil ikka giga-mega hea. mina küll ei mäleta, mis nimelised pastlad mul mingil masinal mingil suva aastal all olid. isegi seda ei mäleta, misasjad igapäevaliikurite all just praegu on. mudu enamasti sõidan naeltega. suiti ka. kruvikeeraja aitab vajadusel. kasutand olen testivõitjaid ja kõige-kõige odavamaid nässakaid ja tavalisi keskmikke. tegelt vahet põle, kõigiga saab ilma peavaluta üldises liiklusvoolus sõita.
Vasta
#20

(23-09-2019, 18:45 PM)Kytt Kirjutas:  
(23-09-2019, 17:44 PM)sturmbannführer Kirjutas:  naelrehv sobib AINULT jääle. 

Lauslollus
Lamellrehvil on naastu ees vaid kaks eelist ja need on müra ning veeretakistus(kolmandaks eeliseks on võimalus ka talvel Lõuna-Euroopasse sõita), kõiges muus on naast lamellist üle või on erinevused marginaalsed 

Esimesena jäi riiulilt näppu 2015 Tehnikamaailma talverehvide test kus siniselt on märgitud naast- ja oranžilt lamellrehvid. Skeptikute ja vandenõuteoreetikute heameeleks jätame subjektiivsed hinded välja ning piirdume vaid mõõdetavate tulemustega, sealt tuleb aga välja et näiteks pidurdusmaade pikkuses pole naast parem mitte ainult jääl vaid ka kuival ja märjal asfaldil ning ka lumel

Siinkirjutaja ei halvusta lamellikasutajaid kuid tuletab meelde et naastude poolt karestatud muidu libedaks lihvitud ristmikel saate teiegi ohutumalt pidama ja vedama
kui on ikkagi tõestatud,et naelrehv peab kuival ja niiskel asfaldile kõige paremini,siis pöörduge valitsuse poole.äkki tulevad teile vastu ja eraldavad teile loa sõita naeltega aastaringselt.nii tundub ,et on ju kõige ohutum
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne