MTZ-50 remont ja kaasajastamine.

(01-11-2020, 21:52 PM)juss Kirjutas:  Ei ole kahjuks see asi nii lihtne

Loen huviga ja tunnen rõõmu, et eluaeg benaga asjatanud.
Viimase joonise kohta on küsimus ka. Kuidas juhusliku algusega keerme puhul see asi toimima peaks?

Müün: keermetõrv, puidulakk, alumiiniumtorud.
Vasta

(01-11-2020, 22:49 PM)Marko Kirjutas:  
(01-11-2020, 21:52 PM)juss Kirjutas:  Ei ole kahjuks see asi nii lihtne

Loen huviga ja tunnen rõõmu, et eluaeg benaga asjatanud.
Viimase joonise kohta on küsimus ka. Kuidas juhusliku algusega keerme puhul see asi toimima peaks?

Siin vist lgp. ksf Marko pole pihusti ehituse ja kinnitusviisiga kursis. 
Aga otste sobivusest. Russile võis ükskõik mis otsa pihustile külge kruvida mis laost leidsid. Aga vine kadus korstna otsast ära ainult russi otsaga. 
Ssmuti oli vale otsaga külmalt käivitumine nigelam.

Aquila captas non muscas.
Vasta

Pihusti on keerme küljes, peatub suvalises asendis kinnikeeramisel. Viimase joonisega ei klapi.

Müün: keermetõrv, puidulakk, alumiiniumtorud.
Vasta

(02-11-2020, 00:33 AM)Marko Kirjutas:  Pihusti on keerme küljes, peatub suvalises asendis kinnikeeramisel. Viimase joonisega ei klapi.
https://www.agromarket.ee/toode/pihusti-...112010-14/ 
Pihusti kinnitub käpaga, mitte keermega, ots tuleb pihusti koostamisel õigesse asendisse panna.


Manustatud failid Pilt (pildid)
   

Инвалид информационной воины на фронте Пярну-Хииу. 
Tsiteerides John McCaini: "Venemaa on peamiselt bensiinijaam, mis teeskleb riiki"," rääkis Basse.
Vasta

Pihusti nurka peab loomulikult arvestama, kuid 2 klapiga silindris pole võimalik pihustit päris sirgelt panna kuna ta lihtsalt ei mahu täpselt klappide vahele ja klapivedrud ei luba nagunii pihustit sirgelt panna.
Muidugi Belarusil on pretsedenditult väike pihustiavade nurk (120 kraadi) et pihustada sügavasse avasse, kuid minu mootoril on teise põlemiskambri kujuga kolvid kus kamber laiem ja madalam.
Üks variant on osta lihtsalt 4 uut euro 3 pihustit sest need pihustavad väga korralikult kütuse uduks nagu lääne pihustid, kuid nendega on ka probleeme.
Meil sel õnnetul traktoril on need peal ja tehase omad töötasid pea 3000 tundi ära enne kui suitsema hakkas.
Sai sinna 4 uut pihustit ostetud, kuid neist 2 on praeguseks vanade vastu vahetatud sest ei pihusta.

Mitte paha pärast vaid üldharivas mõttes, et pihustiotsa asendi pihusti suhtes fikseerivad 2 tifti ebasümmeetrilise asetusega ja seega ots saab olla pihusti korpuse suhtes ainult ühes asendis ning keskmine ava on kütuse jaoks.
[Pilt: 90293-542055671ffe925f963ba52f041dba34.jpg]
Pihusti aga kaande läheb ainult üht pidi sest toru tuleb küljele välja.
[Pilt: 90285-9a57147228232d3a5763d9179c7e41fb.jpg]
Vasta

Kas sobivamaid/kvaliteetsemaid pihusti otsasid poleks mõtet mõne sellise tegelase käest uurida kes neid iga päev teeb, neil terad sõkaldest eraldatud. Kevadel käisin Rakvere külje alla Moisto juures russi pihusti otsasid vahetamas ja ta rääkis ka et turg on saasta täis, ainult mõni üksik tootja on see kellelt toodangut kannatab osta.
Vasta

Sai kiirelt ostetud paar Hiina pihustiotsa ja proovitud ning esialgu on märksa parem.
Hiinlased tunnevad ka mõõte ja avad on ühejämedused ning nõela käigud ka väga lähedased originaalile.
Altai otstega oli selline vaatepilt: https://drive.google.com/file/d/1bD82sAp...r3t1h/view
Materjal on muidugi pehme ja kaua nad ei kesta aga esialgu on suitsuta.
Tuttav müüja uurib aga tulevikule mõeldes võimalust hankida ikkagi lääne otsad 125 kraadi nurga ja 4 avaga.
Spetsiaalselt sai pandud erinevate otstega pihusteid kaande ja asja rikub ära pihustiava uputamise serv, mille vastu kütusejuga puutub.
https://drive.google.com/file/d/1Z5wNDVy...sp=sharing
Proovitud sai erineva nurgaga vanu otsi Ivecolt, Manilt ja Volvolt ning pihusti nurk kaanes klappis küll kõigi otstega, niiet enamvähem paneb konstruktsioon kahe klapi vahel asja paika.
Vasta

Mõned leheküljed tagasi rääkisid lampidest, tahaksid sa täpsustada, mis valguallikad sa täpsemalt ette ja taha panid ning mis poest hankisid? Hakkasid meelidma need....

Aitan seadmete monteerimis ja demonteerimistöödel ning konstruktsioonide ehitamisel
www.ransar.ee
info[ät]ransar.ee
51934170 
Vasta

(03-11-2020, 00:37 AM)2715 Kirjutas:  Spetsiaalselt sai pandud erinevate otstega pihusteid kaande ja asja rikub ära pihustiava uputamise serv, mille vastu kütusejuga puutub.
Meil kõikusid kaanes pihustite kõrgused kuni 0.5mm
Et pihustid piisavalt sügavale saaks sai pihustipesasi 2-2.5mm sügavamaks freesitud ja panime 1mm paksuse seibi pihusti alla. Ehk lasime pihusteid 3mm madalamele. Oleks isegi meie pihustite puhul piisanud 2mm aga läksime kindla peale välja.
Meil said 150 kraadised pihusti muidugi.
Vasta

Sorry,kui loll küsimus aga kas russi pihustiotsal olid kõik avad ühe nurga all? Mul jäänud arusaam, et 2 ava olid suurema ja kaks väiksema nurga all.

Aquila captas non muscas.
Vasta

Meenuvad kunagised ajad kui ma isegi arvasin et sitast on võimalik hea tahte korral saia teha...
Projektina siiski kuramuse vahva masin, minupoolne lugupidamine sihikindluse eest.

'Per cogo, non per mico' (Edasi kompressiooni, mitte sädemega)
https://www.facebook.com/Teedehooldus/
 Ulila Jäärada FB
Vasta

See kõik suhteline.. tänapäeval uued valtrad ühes firmas, mis pole tundigi tööd teinud .. ei liigu (100 000€). Kutsuti hooldevennad kohale.. solenoidid rauapuru täis.. jne.  Omale ei osta ju sellises hinnaklassis, et a-la 20h aastas tööd teha. Vene tehnikaga see häda, et kvaliteetseid varuosi raske leida.
Vasta

Kirjatükk järjekordne teemal varuosade kvaliteet ja vastutuse täielik puudumine.

Et kõik ausalt ära rääkida peaks alustama sellest kui 3 silinder vahelduva eduga kaasa ei mänginud ja kostus teravaid kõlkse kütusepumbast.
Sai teine lahti võetud ja kolmanda silindri plunser jäi aegajalt kinni.
Probleemi olemus selge ja poodi uute plunserite järgi, kuid siin sai tehtud suur viga ja käidud VK Traktorikaupades sest Põlvasse polnud aega sõita.
Mõõtsin vana ära (oli 9mm) ja võtsin ka kaasa et võtan 4 uut ja kehvemal juhul veel paar juurde kui ei anna välja reguleerida ning sooritasin selle ostu.
https://drive.google.com/file/d/1URZc1r9...sp=sharing
Välja võttes ja lähemalt uurides ei teadnud aga kas nutta või naerda sest kõik olid eri pikkusega ja selle varjamiseks on targalt pandud kõri jupike kaela et seda kohe ei näeks.
https://drive.google.com/file/d/1ebNkUMi...sp=sharing
Teine asi mis silma jäi oli, et otsad on käiaga ja viltu maha lõigatud ja seda toiteaparatuuri ühe täpsema osa juures!!!
https://drive.google.com/file/d/1y9MC7Fv...sp=sharing

Muidu see ju ei tähendakski aga kütuse kokkusurumine algab hetkel kui see otspind suleb ülevooluava ja koguse muutmiseks ju seda viltuse otsaga asja keeratakse augu suhtes!
Ühesõnaga pole lootustki et kui maksimaalse etteande puhul kütusekogused võrdseks reguleerida nad ka võrdselt väheneksid hammaslatti keerates.
Kuna reedel ostetud sai see ikka nädalavahetusel kokku pandud lootuses et äkki joppab ja on võrdne aga ei.
Keerates hammaslatti poole töökäigu peale oli erinevus juba pool mõõtenõust ja veel pisut keerates lõpetasid 2 sektsiooni üldse kütuse väljastamise.
Näitasin veel sõbrale, kes on toiteaparatuuri häälestamisega aastaid leiba teeninud ja ta ka ei olnud sellist erinevust kunagi näinud.

Proovisime siis mingi keskmise erinevuse leida aga pole võimalik sest erinevus nii suur ja nii need väntvõllid pooleks lähevad.
Võtsime lahti ja vahetasime suurima erinevuse andnud plunsrid ja surveklapid omavahel aga tulemust polnud.
Sai peale ka proovitud ning kahe silindriga käib ja mootor väriseb väga vastikult 1500 pöördeni.
Võtsime siis välja need plunsrid et viin tagasi ja siis avastasime veel, et kütuse sisenemise avad mis läbi plunsri kesta puuritud on puuritud viltu teritatud puuriga ja alt kust puur on läbi läinud on sakiline serv ja aste jäänud avadesse, mis määravad küttekoguse ja sektsioonide võrdsuse!!!
Mõnest avast läheb 3mm puur vabalt läbi ja mõnest avast mitte!!!
Need avad on ette nähtud hõõritsaga kalibreerida ja vanadel plunsritel nad seda ka on.

Veel võiks peatuda lihvimise kvaliteedil sest kolvid polnud mitte tsentrite vahel lihvitud vaid vabalt kahe käia vahelt läbi lastud.
Seega polnud ka üldse kindel kas need suudavad kütust takistada karterisse jõudmast ehk ühesõnaga nii praak kui veel olla saab!

Läksin ma siis nendega ilusti poodi tagasi, kus oli see hetk müüja ilma ülemuseta ning palus mul tagasi tulla kui ülemus majas.
Tulin siis järgmine päev tagasi ja rääkisin ilusti ära milles asi ja palusin need võtta ja raha tagasi maksta.
Kus siis omanik läks alles käima et tema on neid mitukümmend müünud ja keegi pole kaevanud ning ma olla midagi valesti teinud ning isegi ei uskunud et mul üldse traktor ongi!

Mõõtudest ja töötlemisest rääkida ei lasknud et teda see ei huvita et tema saadab need tehasesse ekspertiisi aga kuna olukord venemaal on nagu on siis sellega läheb aega ei tea kui kaua.

Üldse olevat me ise süüdi et ei oska reguleerida ja kui ma siis pakkusin et ma viin need kuhugi ametlikku firmasse ja lasen pumba seal teha ning kui neil ei õnnestu maksab tema arve karjatati mulle et see talle ei sobi ja mingu ma siit minema ning ärgu ma enam kunagi talt ühtki toitesüsteemi osa küsigu ja kui ma tahan et mootor ka madala pöördega kõigi silindritega käiks ostku ma Boschi toiteaparatuuri!
Küsisin kas tal on ja karjatati et ei!

Mainisin veel 14 päeva probleemi lahendamiseks ja siis võis kuulda asju, mida tavaliselt viisakad inimesed ei kasuta.
Ühesõnaga läheb nagu mõraga hülsi, hüdropumpade, roolidosaatorite ja paljude teiste asjadega mida sealt on ostetud kaovad need kuhugi "ekspertiisi" ja inimene ei saa asja ega raha.

Kui aga juba poest soovitatakse, siis ei saa ju head nõu raisku lasta ning ära ma ta ostsin.
Küll Denso aga Boschiga kattub täielikult ja maksis paarkümmend raha.
https://drive.google.com/file/d/1T-Dpqfz...sp=sharing
Kuna kuskilt on venelased oma saavutuse maha teinud, siis nuutmuhv sobib otsa 1:1 ja isegi kinnitusmutter läheb.
https://drive.google.com/file/d/1ttZ_6aM...sp=sharing
Vanast pumbast on vaja võtta otsakaas ja treida vaherõngas 14mm paks pumba ja flantsi vahele.
https://drive.google.com/file/d/19ZL1kH5...sp=sharing
Siis kõik see kokku panna ja traktorile paigaldada ja nii lihtne see ongi.
https://drive.google.com/file/d/1ttZ_6aM...sp=sharing
https://drive.google.com/file/d/1MHQ9l6j...sp=sharing
Torudega oli väheke sebimist et piisavalt pikad leida aga needki olid lammutuses olemas.
Isegi pritsenurk sobis pimenuudiga nõnda, et ei pidanud südamikku poltidest keerama.
Küte üles, juhe suretusklapile ja nagu torud kütet täis said mootor käis.


Pumba markeeringutest ka pisut: Mulle sattus VE4/9B2500  ehk 4 silindrit/plunser 9mm ja pöörded 2500.
9mm on muidugi turbomootorile vähe aga ma vahetan pea ära 12mm vastu.
Vabalthingavale aga piisab sellest täiesti.
Vasta

siin väidetakse,et pööreteregulaator pumbas ei pidavat traktorile sobima?
Vasta

Natukene targutamist ridapumba kohapealt:
Viimase otsa bosch pumpadel plunsri ülemisel ots V kujuline, algne idee oli, et teatud lati käigu pealt hakati süüdet varajasemaks keerama ja samas on võimalik omajagu rohkem kütet anda. Aga aja möödudes hakati seda hoopis kasutama, et keeratakse süüdet käivitamise ajal varajasemaks, et mootor käivituks ja samas rohelised õnnelikud hilise süüte üle.
Aga sellest ideest on kinni võtnud mootori ehitajad, et suuri turbosi tööle saada hoitakse süüdet hilisena kui turbo piisavalt rõhku toodab siis saab juba julgemalt kütet juutde anda ja võib süüte varajasemaks keerata.

Kahjuks praegusel ajal pole enam vahet mis tootja jupi ostad kui toomine enam ei toimu oma algses riigis siis pole ka kvaliteeti. Kui boschi jupp pole toodetud Saksamaal siis pole seal ka kvaliteeti.

Mul on 12mm pöörispea üle (ostetud uuena, made in Germany) mis on mõeldud ühe vedruga pihustile, oli omal kasutusel tänaval 1.9TDI peal pool aastat (ca 10k km)  Kahjuks mina teada korrektselt häälde ei saanud nii pisikesel mootoril suurte otstega ja 2 vedruga pihustitega.
[Pilt: cfhNgTh4hWaPx6-BB5sSZpSONkdxtFQk2HPQhKpy...authuser=0] 
Selline plunser tekitab kahe astmelise pihustuse, sama nagu 2 vedruga pihusti.
Vasta

(08-11-2020, 09:55 AM)muska71 Kirjutas:  siin väidetakse,et pööreteregulaator pumbas ei pidavat traktorile sobima?
Miks regulaator ei sobi?
Minuteada neil kõigil sama regulaator aga regulaatori vedrud on küll erinevad ja sõltuvad max pööretest.
Mõnedel autodel on mitmeosaline vedru aga traktoritel ja veokatel reeglina ühe vedruga sest pööretevahemik on väike.
Hetkel ei teagi milline vedru seal sees on aga väga hull ei ole et gaasi andmata välja sureks kui koormust anda.
Neid pumpasid on üksjagu lammutatud osadeks ja vedrude valik mingi on ka olemas nagu ka teisi juppe.
Tegu on väga universaalse asjaga, kus sisemised jupid kõik omavahel sobivad ja netis ka tabeleid mis asju mingi seade jaoks kasutada.
Niisama on saada tihendeid ja päid umbes sama raha eest mis maksab Belarusi pumba remont.
Koostamine on muidugi pisut keerukam ja keskmine purjus venelane sellega hakkama ei saaks aga kosmoselaev see ka pole inimesele kel kahte vasakut kätt pole.
Sai teisega ka pisut sõidetud ja eripärana käib väga mahedalt ja jõudu on umbes mitte väga jõuetu vabalthingava traktori jagu, kuid kindlasti tahab 11 või 12mm plunsrit ja nii nett ka väidab. Mõlemad sobiks liitrise silindrimahu ja kerge ülelaadimise jaoks ning vabalthingavale 10 või 11mm.
Praegu aga on küttekruvi lõpuni kinni keeratud ja kuna sellega tõusevad tühikäigupöörded on gaasihooba ühe nuudi võrra keeratud et pööre maha saada.
Ökom on ka sest sai tehtud sama tööd mis enne pumba vahetust ja vahet on märgata.
Pritsenurka ei tea ka kas saaks veel paremaks sest nii nagu ta peale sai visatud käivitub hästi ja hääl terav ei ole.
Ühesõnaga esialgu väga rahul.

Äkki lugupeetav Juss kirjutab ka mingi hinnanumbri pumbapeale välja.
Sõiduautole suurt pead on omalgi proovitud suure turboga 2,5 BMW peal ning seda tänaval sõitmiseks ilma musta londita on pea võimatu käima saada.
Vasta

Kindlasti saad ökonoomsust juurde kui võtad kasutusel suurema plunsri ja tõstad pihustite avanemise rõhku, ise ma tõstaks nad 250+bar (kui võimalik)
Pöörispead loetakse jah ökonoomsemaks tänu täpsusele mida pole võimalik saavutada ridapumbal.
Mootorile saaksid erksust juurde kui kasutada 1.6 pumba pöörete regulaatori vihke ja suurema tõusuga/teravamat nuka plaati, ilmselt küll pärast natuke jebimist, et pöörded paika saada.
Tuttav on neid pumpasi samuti treipingis katsetanud nagu ridapumba tegid.
12mm made in Germany bosch pea eest tahan saada 250€
Vasta

Peab tõdema, et vahepeal pole jõudnud isegi kütusepumpaga tegeleda vaid sai ette võetud hoopis uue vahekasti ehitus sest kohe varsti läheb vaja tagant väljuvat 1000 pööret.
Hankisin tooriku koodi algusega 70 ja muidu on asi nagu ikka kasutatud asi - kuskilt keere maas, kuskilt midagi kulunud ja muidugi see roppus seal sees...
Positiivse poole pealt on sees siduripidur ja seepärast saigi ta võetud ning need detailid on 5+ seisukorras.
Viimased 10 aastat on see masin kindlasti ilma käigukangi tihenduskummita töötanud ja ikka mõnuga on liiva jalgadega sisse tassitud, mille tulemusel mõni laager nii kulunud et kuulid kukkusid näpuvahel välja.
Hammasrattad aga tunduvad üle dimensioneeritud mitmekordse varuga sest neid pole kulumine puudutanudki.
Küll aga on väike probleem ülekandearvudega sest on 70 hakkaval vahekastil jõuvõtu esimene ja 2 kiirus mootori suurte pöörete tõttu teise ülekandearvuga.
Nimelt alumistel hammasratastel on 47 ja 39 hammast ning siduri toruvõllil 18 ja 25 hammast.
Huvitavaks läheb aga seepärast, et kuna toruvõlli hammasratas väiksem on ka hüdropumba vahehammasratas 27 hammast ja ulatub kõrgemale välja ning mu hüdropaak ei sobigi sinna peale...
Seega, kui kellelgi on kuskil vedelemas korralikud jõuvõtu alumised hammasrattad hammaste arvuga 36 ja 34 ja siduri toruvõlli hammastega 21 ja 30 siis vahetaks need eeltoodud hammasrataste vastu + väike kompensatsioon või ostaks ära.

Käigupoolitajat sai ka mõeldud, et mis oleks kui teeks sinna uued hammasrattad et saaks madalama pöördega sõita?
Praegu on 2200 pöördega kiirus 35 km/h ja seega peaks seda nii arvutama, et saaks 30km/h sõita 1500 pöördega.
Seega 2200/1500=1,4 ehk niipalju oleks vaja poolitaja kiirendavaks teha.
Hammasrattaid ümber keerates saaks ülekande kiiremaks 1,3 korda ja sellest oleks ka abi aga see hakkab ilmselt kõvasti undama, kuna tundub olevat mingi konstruktsiooni error sest kuigi võllid on samal kaugusel on ühel hammasrattapaaril üks hammas rohkem ja esialgu ei kujuta ette kuidas see nii on.
Peaks laskma teha kaldhammastega hammasrattad ja isegi oleks pink ning freesid millel teha...
Vasta

Vene mehed Bizoni lehel kunagi rääkisiid sellest käigupoolitajast. Ümberpööratud hammakatega pole jah suurem asi aga sinna pidid istuma mingid DT 75 hammakad milleha saab asi väga kindel. Võidusõidu russidel pidi enamusel nii tehtama. 
Ainult  et kes kammib selle Bizoni lehe läbi  et inf kätte saada?

Aquila captas non muscas.
Vasta

Sobib küll see hüdropaak sinna peale,oli endal sama üllatus kunagi,sinna käib ,no ma ei mäleta enam aga selline 6-8mm vaheplaat alla.Ja ongi kõik.Õlipump läheb ka natuke kiiremaks.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 11 külali(st)ne