Roostes ülimasslevinud Dürkopp
#1

Tere

Kuna sõbrad ajasid uuesti üle pika aja mulle rattaga sõitmise isu peale, siis panin ühe sellise asjanduse kokku. Algselt hakkasin mingit nõuka aegset meesteka risu kokku panema ja teadsin, et kuuris seina vahel on üks velg mis ehitusel puudu jäi, mida aga ei teadnud, et veljega samas panipaigas ka midagi sellist vedeleb. Natuke küll rauasaagi saanud ja algselt mõned pudinad puudu, aga patina on hea. Hargi ja tempelpiduri leidsin pööningult, sealt leidsin ka sobilikud veljed. Lenksu leidsin mingi nõuka aegse naisteka küljest mis ka pööningul vedeles. Mingisugune vanaaegne sadul vedeleb ka kuskil veel, võib olla isegi sellelt rattalt pärit. Hetkel on nõukaaegne peal. Ette läks unioni jooks, pöial võiks öelda, et värv isegi liiga hästi säilinud. Taha leidsin 1926-nda aasta torpeedo, sobiliku patinaga. Seal neid vanaaegseid jooksusi vedeles igasuguseid, sai lihtsalt valitud selline millele tavapärane rehv peale istub.

Kuna raam oli pooleks saetud, siis tuli see kuidagi uuesti kokku saada, õnneks lõiked olid puhtalt tehtud ja kuna midagi kaotada polnud sai keevitusega kallale mindud. Hetkel veel pole pooleks murdunud ca 500km jooksul. Esiharki oli juba eelnevalt keevitusega lapitud ja see tundus, et oli vastu pidanud. Samuti on veider see, et kaduma on läinud tagumise hargi ülemine osa. Tundub, et see on juba sellel ajal asendatud mingilt muult rattalt lõigatud detailiga, kui ta veel enne mind kasutusel oli.

Sõitmise kohta peab mainima, et üllatavalt hästi sõidab, raam jne on üsna kerge oma suuruse kohta. Ajastukohased jooksud on üllatavalt kerge jooksuga. Üleüldiselt väga rahul ja olen kõik oma linna sisesed liikumised sellega tehtud saanud. Nii öelda daily driver.
Keskjooks on veidi probleeme tekitanud ja pedaalid oleks mõistlik ilmselt ära vahetada tulevikus. Siiani pole neile ajastukohast asendust leidnud. Ketiratas peaks vist ka sellise raamiga tegelikult suur 60-ne hambaga olema? Tagumine suur 24-ja hambaga on iseenesest olemas. Üleüldiselt kui kellegil midagi sellele rattale vedeleb ja sellest vabaneda tahab, võib pakkuda. Vahetuseks leiaks ka vajadusel igast vanaaegset jalgratta kola, ala tempelpidurid, vist mõned saksa ww2 rattaga seotud detailid jne. Originaaliks küll tegema ei hakka vms, aga keskjooks, pedaalid, kell ja suur ketiratas pakub küll huvi.

Natuke pildi materjali ka
Värskelt seina vahelt kaevatud:
[Pilt: 48665372193_8a750ccd56_k.jpg]IMG_20190730_164236 by Silver errr, on Flickr
[Pilt: 48665870952_657648fffe_k.jpg]IMG_20190730_164250 by Silver errr, on Flickr
Raam ühes tükis koos värskelt leitud hargiga:
[Pilt: 48665870317_9815d4ac3a_k.jpg]IMG_20190730_175023 by Silver errr, on Flickr
Tagumine jooks, ketiratas sai küll vahetatud:
[Pilt: 48665706471_ed31a98026_k.jpg]IMG_20190730_185645 by Silver errr, on Flickr
Dürkopp
[Pilt: 48665706331_690cf2168b_k.jpg]IMG_20190731_211754 by Silver errr, on Flickr
Hetke komplektsus:
[Pilt: 48665684761_cc17851ff8_k.jpg]IMG_20190902_171509 by Silver errr, on Flickr


[Pilt: 48665339823_42ffd4e9d8_k.jpg]IMG_20190902_171515 by Silver errr, on Flickr
Vasta
#2

See on täiesti Dürkoppi ketikas. 30te ratastel on olnud selline, mul endalgi üks naistekas sest ajast just sellise ketikaga. Vaata raaminumbri järgi - ilmselt ongi tegu 30te isendiga. Sadul on aga pesueht venekas, lenks seevastu ei ole venekas ;-) Kui velgi ja juppe veel on, siis tunnen huvi ja soovin võimalusel mulle vajalikke omandada ;-)
Vasta
#3

Raami nr järgi aasta jäi ehk 1936 kanti. Sadula puhul tean, et on venekas, õigem, kuid ilmselt ikkagi vale vedeleb kuskil mujal. Lenksu puhul oli lihtsalt naljakas, et keegi selle mingi nõuka naistega külge oli tuuninud.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne