IŽ Jupiter 2 uuele elule
#61

(09-11-2019, 15:17 PM)Wiki432 Kirjutas:  Mul tekkis ka iseendale küsimus hooni kohta. Neljataktilisel on see vajalik. Sugugi mitte rõngaste sissetöötamise jaoks, vaid õlituseks. Hooni soontesse jääb alati veidi õli, mis üles-alla tormavat kolvirõngast ja kolvi keha vastupuutuvat osa määrib...
Siiski on leida paljudest allikatest informatsiooni, et hoonimine on vajalik just ennekõike rõngaste sissetöötamiseks (nt. 1234).
Kokkuvõttes siis tõenäoliselt hooni poolt tekitatud õlihoidvad sooned tagavad kolvirõngaste ja kolvi hea ja kiire sissetöötamise.

Edit: Ja ausaltöeldes sellist silindripeade kehva pritsitööd, kus osa sodi puhastatavale pinnale jäetakse ei julgeks mina küll kliendile üle anda või selle eest raha küsida. Juhul kui nad oma kulu ja kirjadega ei ole nõus asju korda tegema, siis tasub teisi hoiatada, et nad samade soss-seppade peale ei satuks.
Vasta
#62

(09-11-2019, 17:31 PM)linnuke Kirjutas:  Hoonimine ju põhimõtteliselt ringiratast luiskamine.Mis nurkadest ja omavahelistest lõikumistest jutt käib. Rolleyes
Omal ajal sai hoonitud tavalise drelliga .Töötas küll.
Lihtsamalt seletamiseks paar videot. Mõlemad küll vene keeles. Esimene praktikutelt, närvilisemad võivad vaatama hakata kuuendast minutist:



Teine ühelt lobiseda armastavalt, kuid teemat jagavalt kodanikult. Seletab põhjalikult ja joonistab ka pilte. Närvilisematel ei maksa üldse vadata, neile tundub pikk, igav ja veniv:



Võiks välja tuua hulgaliselt artikleid eesti või väljamaakeels asja olemuse kohta, aga nagu kord ütles

Tsitaat:Viplala

Taguda siin wikipedia ainuõige tõega paremale ja vasakule on ka veits naljakas.
siis seda ei tee.

Tarkus ei tule alati aastatega, mõnikord tulevad aastad üksi ka.
Vasta
#63

Pigem ikka aitab hoonimine rõngaid ja hülssi paremini omavahel kokku töötada, kui et neid õlituse jaoks on vaja. Neljataktilisel on ju sundõlitus kuni kepsusõrmeni üles välja ja karteris käib väntvõlli abil ka igavene õlimöll, nii et puudust määrimisest küll olla ei saa. Pigem need krassid aitavad neljataktilisel rohkem õli põletada. Neljataktilise kolvil on ka alati õlirõngas, mis tõmbab üleliigse õli silindriseinalt tagasi karterisse ja jätab alles imeõhukese õlikile, mida mööda siis kolb libiseb.
Kahetaktilisel on ju määrimine kütteseguga mõlemalt poolt. Algul imetakse küttesegu karterisse ja seejärel pumbatakse ülevoolukanalite kaudu põlemiskambrisse. Nii et jällegi pole määrimisest puudust.

Ega need jutuks olevad silindrid ju ka ometi poleeritud pole, nii sõna sõnalt pole ka mõtet seda võtta. Töö on väga täpne ja imeväikeste krassidega. Ma pole masinaehitusinsener, kuid arvan seda, et seda hoonimist on rohkem vanematele mootoritele vaja kui tänapäevastele, sest isegi näiteks juba Jupiter 5-l on ülemine surverõngas ioonnitriidimise abil kaetud titaaniumiga, et rõnga kulumine oleks minimaalne. Samuti kroomitakse lisatugevuse andmiseks autode ülemisi surverõngaid, nii et neil pole seal midagi silindriga kokku kuluda. Ioonnitriidimisega tekitatakse imeõhuke ülitugeva teise metalli kiht, mille ära kulumine on sisuliselt selle detaili surm. Seal ülakorrusel on ca 2000-2500C kuuma ja see esimene rõngas on elulise tähtsusega.

Igatahes sai täna mootor kokku. Leidsin ka mitmest allikast samad juhised nagu postitas motamees ja selles asendis jäävad rõngaste tiftid ettepoole, ehk sõidusuunda, ja kanalite vahelisse alasse kenasti. Lisaks kontrollisin huvi pärast varasema kolbide asetuse fotode abil üle ja see oli ka ikkagi õige. Mina igatahes olen selle mootori remondi tulemusega rahul  Smile Nüüd peab võtma veel mootori värvimise ette ja mõlemad karteri kaaned ka üle poleerima, sest need vist olid kergelt sellised läikivad.

   
Vasta
#64

Tsitaat:praud

Pigem ikka aitab hoonimine rõngaid ja hülssi paremini omavahel kokku töötada, kui et neid õlituse jaoks on vaja. Neljataktilisel on ju sundõlitus kuni kepsusõrmeni üles välja ja karteris käib väntvõlli abil ka igavene õlimöll, nii et puudust määrimisest küll olla ei saa. Pigem need krassid aitavad neljataktilisel rohkem õli põletada. Neljataktilise kolvil on ka alati õlirõngas, mis tõmbab üleliigse õli silindriseinalt tagasi karterisse ja jätab alles imeõhukese õlikile, mida mööda siis kolb libiseb.

Nojah, mis seal ikka seletada. Kui ikka inimestel on soov uskuda seda, mis neile mugavam tundub, siis ei ole midagi teha, meil on vaba riik.
1) Hoon ei ole viilimuster selleks, et kolvirõngas kulutada vajalikku kujusse. Ta lausa ei tohigi seda teha, juhul muidugi, kui on õieti tehtud
2) Ka kõige kaasaegsematel ja kiirematel neljatakti mootoritel on hoonitud hülsid. Nika- ja alusiliga kaetud hülsid on soonte asemel pooridega. Välja näeb mati pinnana, aga toime on sama.

Tarkus ei tule alati aastatega, mõnikord tulevad aastad üksi ka.
Vasta
#65

Jälle kaaperdatakse teemat.
Jälle adminn magab.

Müün: keermetõrv, puidulakk, alumiiniumtorud.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne