IŽ Jupiter 2 uuele elule

Iseenda harimise (mitte originaalsuse taga-ajamise) eesmärgil küsiks nendele keskhargile paigaldatud kummikute kohta - kas mõni IZ selliste jalanõudega tehasest ka väljus? Näeb välja nagu "päris" aga ei meenu, et oleks seda kuskil varem kohanud.
Ühinen eelpool juba mainitud arvamusega, et väga hea tubli töö ja 5+ projekt. Õppida saab siit nii mõndagi.

Ostan 1989-1997 a Toyota hilux / VW  Taro Pick-upi, alates romust kuni ideaalses korras autoni. Tunnen puudust ka metallist töölaua sahtlitest, on kellelgi üle? Laius 40cm.
Vasta

Ei olnud neid ühelgi. Ja reaalkasutuses vast 20-30 hargiletõmbamist peavad vastu (hargile tõmbamistega lõikuvad nende sees olevad seisuhargi alusplekkide esieservad lihtsalt läbi kummide - Iz ei ole kerge ratas ja ei ole teda ka kerge hargile tõmmata). Aga tubases või museaalses kasutuses on ilus viimistlev ja kasulik asi küll!
Vasta

Ma julgen ka arvata, et sellist kummiku lahendust pole kasutuses vene ratta puhul kunagi olnud - sel ajal peenutsemisega ei tegeletud vaid ratsionaliseeriti räigelt.
Samas ütleb aga internet, et näiteks Vespa rollerite puhul on neid juba 70-ndate lõpust seisujalgadel kasutatud. Muidugi on kaaluklass ka 50-60kg-ga kergem. Samuti on nende kohta kirjas, et tuleb aeg-ajalt vahetada, mis on ka loomulik, sest ennastsalgava kulumise läbi teisi detaile kaitsta ongi nende töö.
Samas käis mul korra ka peast läbi mõte, et kui liimiks need kummikud seisuhargile silikoonliimiga jalga. Sellisel juhul ei saaks jalg kummiku sees grammigi venimisest tingituna liikuda, mis omakorda ei lase tallal nii hästi siseserva lõigata. Aga selle mõtte jätsin sinna paika, sest see silikoonliim, mida olen kasutanud, on nii sitke asi, et see tuleb kas koos teise materjaliga ehk värviga ära või siis tükk haaval lõikudes.
Kuna IŽ on jah külaltki raske, siis oma 56-e puhul täheldasin seda, et kippusin ikka keha raskust kasutades vasakult küljelt diagonaalselt seda enda poole jala peale tõmbama. Kummikud jalas peaks see tähendama seda, et vasak kummik kulub kiiremini katki, aga siin on veel üks nüanss. Ei saagi aru, miks vene insener ei kopeerinud Jawa korralikku ja tugevat jalga, vaid tegi mingi torunikerdise, mis on selle ratta jaoks nõrk. Ilmselt oli odavam. Röövisin jawa.ee lehelt pildi ka illustreerimiseks:

   

 Selle sama diagonaalse tõmbamisega tõmbab muuseas seisuhargi ka jalgu omavahel ühendavast torust torsionaalselt kõveraks või siis teisisõnu propellerisse. Oleks seal jalgade vahel veel teine toru, nagu Jawa-del, siis oleks hoopis teine lugu. Julgen seda ka järeldada sellest, et umbes 4 seisuharki, mis on minu käest läbi käinud, on olnud kõik keskelt paindes. Värvisin just hiljuti oma 56-e seisuhargi uuesti üle, kuna see oli kividest värvi alt usinasti minetanud ja ka too vajas uuesti sirgestamist.
Nii et jah, IŽ-i oleks õige tõmmata "kuidagi" eest-taha hargi mõlema jala peale toetades püsti, aga kuidas sa seda teed, kui pole ka kuskilt eriti kinni võtta. Sadulatel on sang, aga see on õigeks tõsteks vale koha peal - liiga kõrgel. Jällegi kiitus teistele inseneridele, sest meil kodus olnud 634/638-l oli ka ratta toruraami küljel sang, millest oli palju lihtsam ratast vinnata. Lisaks muidugi seisuhargi materjal on Jawal paremini valitud.
Ilmselt on ka neid, kes ratast eelmainitust erinevalt teiselt küljelt seisuhargile tõmbavad, seetõttu tahan eriti tervitada neid, kes suudavad teha seda paremalt küljelt ja koos korviga Smile
Vasta

56-st ja edasi jah on selline muidu tore ja kindel seisuhark, aga sellele tõmbamine käib üle väga agressiivse "amplituudi" . Kas mitte 49-l ei olnud kihvt stantsitud hark, mille jalused olid läbimõeldult kaarjad, nii et hark sai maapinnaga kontakteerumisel justkui sujuvalt rulluda ? See oli veel fašistide disain (49 korral oli H.Weberi enda käsi veel kõvasti mängus, ka Venemaale IZ-i kupatatuna), mille nõukogude insenerid "paremaks" ratsisid, mõistmata nende kaarjate otsade olemust, ilmselt...
Vasta

Enda Planeta 5 kirun juba kümme aastat, kui pean teda keskjalale tõmbama. Külje sang on niivõrd kaugele paigaldatud, et raske tõmmata jalale. Lenksust ei ole jõudu hargile tõmmata. Iz l on vähemalt hea küljejalg, millele toetub korraliklt ja kindlalt. Aga eks see keskjalg remonttöödeks olegi mõeldud.
Vasta

Sai seda seisujalga ka nüüd veidi kirutud ja eks siis näib tulevikus kuidas viimane oma kummikutega praktikas vastu peab Smile Vähemalt on proovitud.
Elektrisisteem on ka nüüd lõpuni valmis ja testitud. Sadulaaluse üksikutest pistikutest koosneva tagatulede ühenduskomplekti asendasin lukustuva PC toiteploki pistikuga. Otsisin kohalikult turult ka PVC juhtmetoru ja küünlajuhtmete omavaheliseks fikseerimiseks plastklambreid, kuid kummagi ei leidnud siit ja tuli inglaste maalt tellida. Esimesed on küljes, teised veel tulemata. Samas olen kas kaotanud või kogemata visanud ära tulede lüliti P25-A kinnitusklambrid juhtrauale. Sai teine ära taastatud, aga pole millegagi enam kinnitada... Seoses viimasega on lausa kaks palvet. Kas kellelgi leidub korralike klambreid mainitud lülitile ja kas leiduks ka ühte tervet lülitit? Nimelt on plaan kasutada sarnast lülitit suunatulede jaoks (kui viimased ikka sobivad külge), oleks kuidagi ajastutruum.

   

 Eriti hea oleks, kui leiduks selleks valiklüliti, millel puudub pasuna nupp. Aga ka pasunaga variant ajaks asja ära. Korraks mõtlesin kasutada sellist hiina varianti, aga see ei haaku kuigi hästi teemasse:

   

Mõned fotod ka illustreerimiseks.

           

Kuna Jawa kütusekraani filter paaki sisse ei mahtunud, siis ostsin mopeedi kütusefiltri, sest see on oluliselt väiksem, kuid filtri pinnalt siiski piisav ja üritasin seda karburaatori katete alla mahutada. Mahtus ta täpselt nii, nagu fotodelt näha. Muud head moodust ei olnud. Samas välja poole ka seda filtrit ei tahtnud ma tolknema jätta.
Proovisin ka paaki peale ja hetke seis on selline, mis jääb ilmselt mõneks ajaks nüüd.

       

Järgmiseks saab ilmselt kokku sadula ja tagaporilaua osa, sest sadul läheb nüüd kohe tegemisse. Probleem on aga endiselt leegitorudega, sest Jupiter 2 silindrisse sisse käivad torud on hoopis omaette teema. Üks originaalne ja kasutamiskõlblik mul on, aga teist paraku mitte. Hetkel tiirleb peas kaks varianti. Kas lõigata ümber ühed eemaldatud kroomiga 56-e leegitorud ja kroomimisse saata või siis võtta kätte ja need ise roostevabast torust liivaga täitmise ja kuumutamise abil painutada, sest küsides siit ja sealt kiputakse sind välja naerma ühe paari tegemise pärast. Majanduslikult on see igati mõistetav, teisalt jälle ka natuke veider.
Vasta

Mind on tükk aega huvitanud, milline see tehaselahendus sadulaaluse juhtmeühenduse jaoks on, aga pole ühegi pildi peale sattunud.
Ise kasutasin mingit 3-klemmilist autopistikut seal.

Tulelülitit otsisin sügisel ise ka ja lõpuks tellisin Narvast - https://www.jawavaruosad.com/product-pag...ga-tiip-n2 ja https://www.jawavaruosad.com/product-pag...%C3%BCliti
Vasta

(13-03-2020, 15:18 PM)rulli Kirjutas:  Mind on tükk aega huvitanud, milline see tehaselahendus sadulaaluse juhtmeühenduse jaoks on, aga pole ühegi pildi peale sattunud.
Ise kasutasin mingit 3-klemmilist autopistikut seal.

Tulelülitit otsisin sügisel ise ka ja lõpuks tellisin Narvast - https://www.jawavaruosad.com/product-pag...ga-tiip-n2 ja https://www.jawavaruosad.com/product-pag...%C3%BCliti

Tänan vihje eest, sealt vist tõesti kõige lihtsam tellida!

Selline värvide järgi juhtmete kokku ühendamine see oli. Ju siis nii oli jälle odavam teha kui mõni pistik välja mõelda.
Viimane foto on peale aluspleki värvimist ja enne nende originaalpistikute maha lõikamist.

       
Vasta

(13-03-2020, 12:30 PM)praud Kirjutas:  Kuna Jawa kütusekraani filter paaki sisse ei mahtunud, siis ostsin mopeedi kütusefiltri, sest see on oluliselt väiksem, kuid filtri pinnalt siiski piisav ja üritasin seda karburaatori katete alla mahutada. Mahtus ta täpselt nii, nagu fotodelt näha. Muud head moodust ei olnud. Samas välja poole ka seda filtrit ei tahtnud ma tolknema jätta.
Proovisin ka paaki peale ja hetke seis on selline, mis jääb ilmselt mõneks ajaks nüüd.

Ise olen kasutanud erinevatel ratastel külgväljavõttega kraani, kuna ruumi jääb rohkem. Kui Izhil panna sinna järele kohe ka L-kujuline filter, siis karburaatorikatted lähevad probleemita peale.


Manustatud failid Pisipilt (pisipildid)
       
Vasta

(13-03-2020, 22:22 PM)Prii Kirjutas:  
(13-03-2020, 12:30 PM)praud Kirjutas:  Kuna Jawa kütusekraani filter paaki sisse ei mahtunud, siis ostsin mopeedi kütusefiltri, sest see on oluliselt väiksem, kuid filtri pinnalt siiski piisav ja üritasin seda karburaatori katete alla mahutada. Mahtus ta täpselt nii, nagu fotodelt näha. Muud head moodust ei olnud. Samas välja poole ka seda filtrit ei tahtnud ma tolknema jätta.
Proovisin ka paaki peale ja hetke seis on selline, mis jääb ilmselt mõneks ajaks nüüd.

Ise olen kasutanud erinevatel ratastel külgväljavõttega kraani, kuna ruumi jääb rohkem. Kui Izhil panna sinna järele kohe ka L-kujuline filter, siis karburaatorikatted lähevad probleemita peale.

Seda külgväljavõttega kraani lahendust algselt isegi kaalusin, aga siis jäi peale kindel soov see filter peita kaante alla (et mootoriruum jääks võimalikult puhtaks) ja nii ta läks. Tahtsingi selgituseks lihtsalt öelda, et filter mahub kaante alla vabalt, selleks on seal ruumi piisavalt. Häda on pigem selles, et kütusevoolikut ei saa painutada rohkem kui kindla raadiusega, peale mida see kokku murdub. Ka liiga kokku murdumise eelsesse pingesse pole toda mõtet jätta, sest siis on oht, et kuumaga läheb PVC voolik vedelamaks ja juhtub ikkagi kardetu. Seetõttu ma sellise poogna tegin sisselasketorude alt. Filtril on seal ruumi lahedalt ja miski ei jää kuskile ette, ega takistuseks. Samas see L-kujuline kütusefilter võiks olla aga hoopis veel parema lahenduse eelduseks.  Smile Kui selline filter panna kohe karburaatori katetes oleva kütusevooliku ava taha, nii et filtrist väljuv voolik saaks vertikaalselt alla pöörata, siis ehk mahuks see lahendus ka karburaatori ujukikambri pealsesse ruumi ära. Pean seda varianti uurima, sest siis ma saaks sellest kollektori alusest poognast lahti...

   
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne