Poolitatud JCB 3c teemast ehk milline tehnika on õige :)
#41

Niipalju kui vanem põlvkond on vestnud lugusid siis JuMZ olevat ainuke masin mis enne tööle asumist ei vajanud lahtivõtmist ja ülekäimist. Lõuna masinaehitus tehase kvaliteet olla olnud märgatavalt parem kui mujal toodetud masinate oma.

'Per cogo, non per mico' (Edasi kompressiooni, mitte sädemega)
https://www.facebook.com/Teedehooldus/
 Ulila Jäärada FB
Vasta
#42

(17-10-2019, 13:33 PM)mlsluik Kirjutas:  Niipalju kui vanem põlvkond on vestnud lugusid siis JuMZ olevat ainuke masin mis enne tööle asumist ei vajanud lahtivõtmist ja ülekäimist. Lõuna masinaehitus tehase kvaliteet olla olnud märgatavalt parem kui mujal toodetud masinate oma.

nojah, ikkagi sõjatehas, ballistiliste raketide kõrval tehti ka mõni kobedam traka valmis.
Vasta
#43

Korralik JUMZ on ikka suht kallis.

https://www.osta.ee/muua-liikurmasin-eo-...62097.html
Vasta
#44

(17-10-2019, 13:33 PM)mlsluik Kirjutas:  Niipalju kui vanem põlvkond on vestnud lugusid siis JuMZ olevat ainuke masin mis enne tööle asumist ei vajanud lahtivõtmist ja ülekäimist. Lõuna masinaehitus tehase kvaliteet olla olnud märgatavalt parem kui mujal toodetud masinate oma.

Soolodega võis nii ka olla. Aga meite kolhoosi saabunud EO-l oli kohe uuena mootoris kolks, mille põhjuseks oli ühe silindri kepsu ülemise pea puuduv puks. Sama masina õlipaak lekkis õmblusest ja pumba ajami laagrid läksid laiali esimese nädala jooksul peale mootori kokkusaamist. Aasta oli tõenäoliselt 1987. Siis võttis kopavana selle tõsiselt ette ja tegi terve talve tööd. Peale seda oli küll paar aastat muretu.
Vasta
#45

Soolodega võis nii ka olla. Aga meite kolhoosi saabunud EO-l oli kohe uuena mootoris kolks, mille põhjuseks oli ühe silindri kepsu ülemise pea puuduv puks. Sama masina õlipaak lekkis õmblusest ja pumba ajami laagrid läksid laiali esimese nädala jooksul peale mootori kokkusaamist. Aasta oli tõenäoliselt 1987. Siis võttis kopavana selle tõsiselt ette ja tegi terve talve tööd. Peale seda oli küll paar aastat muretu.
[/quote]

Oli kaks asja mida pidi alati uue masinaga tegema- puhastama kõik karterid valuliivast ja treilaastudest ning k õ i k mutrid-poldid tuli üle kontrollida et polnud haamriga otsa löödud ja siis pingutama üle ettenähtud tugevusega. Sellele lisandus kõikide sõlmede kontrollimine ja reguleerimine ning kohustuslik korrosioonitõrje.
Kuna sai ikka mõni kord endise suure kodumaa avarustest uusi autosid toodud on kogemusi kuidas GAZ-53 24 tunniga niipalju sõidukorda seada et Eestisse jõuda.
Ainus vene masin millega minu teada pääses esimesest tegevusest oli VAZ, pole kuulnud et neilt oleks karteritest igasugu sodi leitud.
Vasta
#46

Kes on käinud raudteejaamast uusi kombaine toomas peaks eriti hästi teadma mida tähendas uus masin...
Meil siit lõunast mindi Tartusse jarele kolmele kombainile aga miks nad Tartusse tulid ei teadnud keegi ja sellist treilerit ka polnudki saada kuhu põllulaev peale oleks mahtunud.
Igatahes varahommiku minema et tööpäeva alguses jaamas olla ja siis komplekteerimine, kus tuli kaasapandud varuosad üle vaadata ja tähtsamad poldid üle keerata et teepeal laiali ei pudeneks ja algas kannatuste rada.
Esimesel murdus tagasilla käänmik sillatala küljest lahti enne linnast väljasaamist sest keevitusest oli ehk 3 sentimeetrine osa trehvanud korraga mõlema detaili külge.
Teisel jooksis rihmaratas mootori otsast ära enne Tatra mäge ja kolmandal kadus käigukastist kiirem käik ära ja kui killavoor lõpuks Võrru jõudis oli kulunud 28 tundi ja 12 rihma ning 100 liitrit bensiini kui tehnohoolde auto käis erinevate juppide järel.
Aga eks nad võeti töökojas põrandale laiali, keevitati kõik asjad üle mis pidid kinni olema aeti kõik võllid sirgelt jooksma, pandi trummel tasakaalu ja erinevad tihendid kohtadesse kus nad olema pidid ja sellega sai talve ära sisustada.
Jumz ekskavaatoril jälle tuli keps läbi ploki välja Kosel tanki juures ja oli just vaguniga raudteejaama tulnud.
Esitati reklamatsioon ja saadeti uus mootor aga enne käidi vaatamas kas keegi kiiremat käiku pole kasutusele võtnud ja plommid pumbal alles.
T-150 k aga tuli Tartust omaljõul ja sellel viskas kardaani alt minema sest stopperplaadid olid ilma keermeta sisse löödud ja kompressoririhm läks kuid see oli tagavaraks kaasa pandud.
Mootoril oli aga selline vibratsioon olnud et rooli ümber pidi kitli mähkima ja enne Kambjat murdis vibratsioon kompressori jala maha.
Pärast mähiti poroloni ümber rooli ja tehti tööd ka temaga kuni mootor kokku läks ja siis käidi ka tehasest süüdistamas et pole hooldatud ning mootor läks vahetusfondi kust saadi remonditud mootor asemele.
Sellel läksid teisel päeval raamsaaled ja siis tulid ka mingid esindajad kes tõmbasid tsentrifuugi lahti ja hakkasid süüdistama et ise olete puhastamata jätnud sest see oli täiesti umbes.
Ju oli plaan täitmata ja läks ta ilma lahtivõtmata remonditud mootorile külge.
Gazi tehasest Gaz-53 toomine oli ka omaette ooper sest meie omad jäid õhtul hiljaks et 2 autot kätte saada ja siis asusid kaasavõetud jooke tehase valvuriga lahendama.
Kuna nad omavahel jutule said siis valvur õpetas et ärge värava juurest autosid võtke sest need on tehasest sinna ilma veeta sõitnud ja minge tehasele nii lähedale kui saate ning võtke auto paremalt poolt.
See tehas aga on tohutusuur ja tehasest väravani oli oma kilomeeter autode vahel minna.
Valvur andis veel ühe telefoninumbri ja see mees kuskilt garaazide vahelt andis peenemate napsude eest igasuguseid juppe pea kastitäie kaasa.
Lõunaks oli siis selline pilt olnud, kui Gorkist väljasõidul olid teeääred järjest teele jäänud autosid täis.
Sellised meenutused siis varustajal kes tegeles sellega aastatel 84-91.
Tehnika kvaliteet aga tema arvates käis alla peale 1980 aastat ja kõige korralikuma tehnikana tehasest tulles mainis ära Belarus traktori mida võis hakata tarbima peale poltide pingutamist.
Vasta
#47

Mina nägin viimati Jumziga raha eest teenuse pakku ist täpselt 20 aastat tagasi, kui Margus61 lasi omal teetammi kokk utõsta. Kopamees seesama, kes mei lpoolsaarel siiani. Ainsu vahe: tehnika on tänaseks hoopis teine! 1999 oli Jumz veel kuidagi mõistetav, meil siin Nõmmel ka üks kopamees, kel oli siis sama masin ja täna ammu JCB jms. Mingid ajad hoidis Jumzi nostalgiana õuel aga tänaseks seegi vist vanarauda läinud. 
Samas siin MargusK70 väimehekandidaat tõi koduhoovile ülivähe tööd teinud Jumzi. Näeb täitsa kobe välja ja kuna Tarbja-kandis on kõva nõukatehnika spetsialiteet, siis kodus hobiks täiesti omal kohal pill. Ja naabrile võid käia ka midagi tegemas... 

VAnast nõukatehnikast ühe teise teema kontekstis, kus kraave tahetakse puhastada  Big Grin See elukas on mulle lapsest saati meeldinud ja jälle on see koht, kus peab ütlema "ei ole vaja, ei ole vaja, ei ole..."  Rolleyes Just see "ämmavihtleja" sellise raha eest on ju 3-4 korda aastas midagi teha täiesti kabe värk! Paberid ka olemas ja saab arvele kui tahta - võid ülbe näoga teepeal sõita. Kindlasti on ka tugevam-efektiivsem kui labidamees. Aga et osta selline asi ja püüda sellega teenust pakkuda? Puhta riidega???
Siin paari päeva tagune elik ülivärske videomaterjal Eestist, äkki siingi tegelane? Vana kabiinita on veel "seksikam". 
Vasta
#48

-------------------------------------
Lõunaks oli siis selline pilt olnud, kui Gorkist väljasõidul olid teeääred järjest teele jäänud autosid täis.
-------------------------------------

Kui nii võib öelda siis ma "elasin" 2 aastat Gorkis. Autotehase vastas üle jõe Štšerbinkal ja sai palju käidud GAZ-I tehases. Samuti pidevalt kurseeritud linnast välja Kaasani, Moskva ja Pavlovo suunal, need olid  sealt linnast põhilised transiidi marsruudid. Polnud seal teeääres selle aja jooksul ühtegi autot näha mis oleks olnud teepeale jäämise märkidega.
Eksitada võisid ehk "peregoni" autod sest meeletu arv Avtosavodi-, Kanaivino- ja Sormovo rajooni meestest tegelesid peregoniga ehk maakeeles autode kohale toimetamisega kundedele. Auto võeti tehasest välja, sõideti koju ja kui oli aeg pühiti minema. Pärast tuldi rongi bussi või lennukiga tagasi koju. Eriti oli talvel seda autode lasu märgata kuna autodega ei saanud lume tõttu koju siis jäeti need laiemate kohtade peale kodu lähedal. Kui hoonestatud ala lõppes lõppes ka autoed rivi tee ääres.

Muidugi s...a toodeti seal kõvasti ja oli spetsialiste kes siis sellest s...t saia tegid. Peale TKO vastuvõttu oli kaks variant, kas valmistoodangu platsile või angaari peenhäälestusele. Oli näiteks vanataat kes regullis 53  klappe töötava mootoriga. Põhiviga miks auto angaari saadeti oligi puterdav mootor, süüde ja klapimajandus. Taat keeras kõrva järgi süüte paika. klapid regulliti samuti kuulmise järgi ja mootor käis nagu Singeri massin.
Meie 53 olid kõik tema käe alt läbi käinud ja polnud midagi nuriseda.

Aquila captas non muscas.
Vasta
#49

Teenust võid kõigega pakkuda, iseasi, kas tasub ära või mitte. Jumz vahetati välja JCB või analoogi vastu, siis ikka väheke uuem masin soetati. Nähtud seda Soomest ja Rootsist romude toomist, nende remonti ja töötegemist. Kapitalisti romuga nähti ikka roppu vaeva, et sellest töölooma saada. Eriline nöök oli kindlasti soomes tehtud müügieelne ettevalmistus, kus kõik loksud ja lõtkud olid keevituse abil olematuks muudetud.
Nähtud kõrvalt kahe uue Jumz-kopa kordaseadmine, põhiline rõhk oli rattamutritel ja tagaratta rummud, viimased võisid hakata poolteljel libisema. Teine oluline piirkond oli traktori ja kopparaami omavaheline sobivus ja koospüsimine. Lisaks liigendite määrimine ja mõnede niplite vahetamine. Mootor, käigukast, sidur ja muu selline ei vajanud ülekeeramist. Ja kõikse tähtsam oli ikka liigud.

Ärge võrrelge vana ja väsinud Jumztükki tunduvalt uuema lääne tehnikaga. Vanad masinad vajavad ikka, vähemalt alguses kätte määrimist ja mitte vähe, sama on töökoha mugavusega.

Kes oskab, see teeb - kes ei oska, see õpetab!
Vasta
#50

(16-10-2019, 19:17 PM)Tehnikamees Kirjutas:  Härrastele veel materjali targutamiseks  Cool
https://www.kuldnebors.ee/search/polluma...t=onsearch

Mina tänan väga. Kõnealune Massey-Ferguson 65 (täpsem mudel on alles selgumisel, kuna M-F 220 esilaaduri ja Hymas tagalaaduriga väidetavalt pole säärast masinat kunagi toodetud) on nüüd minu valduses.

Praegu ei oska muud, kui kiita eelmisi omanikke. Väsimuse märke on, kuid ei midagi ootamatut.

Meeldivad hea käiguga esilaadur ja ekskavaatori madalal olevad juhtkangid, mida isegi minusugune käbi saab maast opereerida (äärmiselt vastutustundetu ja ohtlik, kuid keelatud tõstetöid oluliselt kiirendav omadus). Ja see ühe sõrmega keeratav roolWink

Halvad omadused on teeillegaalsus ja tollmõõdus poltide-mutrite esinemine. Eks tuleb vastav komplekt hankida.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne