Jaguar XJ6 Series 2, 1978
#1

Tere!
16.10.2020 Algas minu jaoks neljas hobi auto taastamise projekt. Inglise auto valik oli puht välimus, mis mind tõmbas. Eelnevalt Saksa ja vene raud on olnud täitsa teisest maailmast. Tehniline ülesehituse loogika tekitavad siin juures tunde nagu oleks tehases ikka midagi pooleli jäänud aga tunnistati müügiküpseks. Releed ja kaitsmed on kavandatud üle auto laiali, nii nagu juhtmed jooksevad. 11 kaitsmega kaitsmeplokk on tal küll olemas aga lisaks leidub palju kaitsmeid ka kapoti all (N: esituled). Pole viga kõik liinid on hästi järgitavad.


Jaguar XJ6 Seeria 2 1978
Esialgne seisukord: Ei sõida
[Pilt: MWsd2gO8yg13izwUxPF2m2RmpyaRUkFUWGdrXHm1...c_8iAiepZh]


Ostetud, pestud, garaaži lükatud
[Pilt: 08CLPVyL1VFjDfDvlh_yO_4bXzd9PHTxo2lAOwqe...h6jpZSyc8T]
[Pilt: 9Bmu8pDdA9Y4w839q2MXGVf6r--w5Lehlong8a78...L7EEsno2Tx][Pilt: O5OZtZF1K3OCkhVheP972K194YYFOzm0CVMge_cW...riKuCSrAST]
Algas sisu koristamine. Hiirte pesasid oli kogu auto täis. Hiirte mustuse koritsamist jagus mitme nädala jagu.. 
..ja sellega kaasnev, silmi kipitama panev, “aroom”


18.10.2020
Mõsta mõista, mis on põhja all. Pilguheit. All on üpris värsked amordid. Kogu piduritorustik on välja vahetatud vasest torustiku vastu. Tundub, et ka pukside ring saanud vähe sõita. Aeg ei ole aga armuline. Vähe sõitnud või mitte. Seisnud on ta siiski ~7 aastat.
Pukside ja liigendite kiitmine ei kesta kogu kere ulatuses. Karbid osaliselt pehmed, väikesed põhjaluugid, tagasilla reaktiivvardad roostetanud auklikuks, roolilatt jätab õliga enesekindlalt jäljge auto liikumise suunast teel.
Huvitavad tehnilised lahendused ja tähelepanekud. Tagumised pidurid on diffri küljes. Ilmselt vedrustamata massi vähendamiseks. Tagasillal 4 vedru. Sõltumatu vedrustus samas kasutusel reaktiivvardad. Tehase juhend näeb ette tagapidurite hoolduseks kogu tagasilla ära võtmist. (saab ka ilma tegelikult)


[Pilt: cREqPi7Mf-4xEfNyoTQG9SJaroH7fyRfdM9WS-EL...QxmlAYW3Xl][Pilt: Uz5Xp-QahW09U2mKdsRc-HlA4ISyzSGQESjL-wn_...AjaafM2_kZ][Pilt: 3ioxrmIT2ZVA176H6NCCS8rM9Td_mcnk_TTSx8qH...o08GAmvaRk][Pilt: niUA1t10sAYNTtulwj-h_MQBumNqIa5KVhZ-wSoP...amUfk6R3kP]

(postitus tundus foorumi jaoks liiga pikk. Jätkan järgnevates postitustes)
Vasta
#2

21.10.2020
Kokkuvõtted tehtud. Alustame..
Eriline lahendus - kaks kütusepaaki ja kaks elektrilist pumpa koostöös kahe karburaatoriga - minu jaoks harva esinev nähtus. Samuti kaks korda rohkem tööd. Kütuse pumbad tulevad rattakoobastest välja. Plastik on rabe, torud umbes ja kummist tihendid rabedad. Vasakus kütuse paagis oli pealekauba jäänud 20L kütust. Sellega oli paagid korra hea läbi loksutada. Põhja korgid on tagatiiva all väga mugavalt ligipääsetavad. Peale loputust avanes korralik rooste sete mõlemas paagis.
Mõni päev paake tuulutades kuivasid nad piisatuks ja puhastada sai neid lausa tolmuimejaga. 
Esimene tellimus läks teele: uus kütusepump. Esialgu üks. Kas ikka tellimus tuleb ja kas üldse mootor töötab (puudus ka jagaja). Hiljem järgi saadetud originaaljagaja ei kõlvanud ja valik läks elektroonilise jagaja kasuks. Tellimusse läks jagaja ja sellega kaasa soovitatud süütepool. Samuti läksid peale uued küünlad ja juhtmed.


[Pilt: -pBQw8FOjtdoncN-5CBBFrhiuCuK_to8O6IP7hbJ...OR_ZW3oIk7][Pilt: yVK5fK0zPnknhPyEj17AaN84udeoY_fndS9wfNRI...G1p6Qpe79p][Pilt: 8uFt57Et4WGh184PNJPDBFWKyIZWIv7fqcbem18u...K9i5loD2tJ]



24.10.2020
Karburaatori poisid. Kolm päeva puhastamist ja nühkimist. Demonteeritud karburaatorid olid väga korrodeerunud ja paljud kanalid ummistunud. Mitu korda puhastatud ja poleeritud oli tulemus juba viisakam. Üks karburaatori ujukiruumi põhi sai kannatada ja hakkas lekkima. Meeldivaks tulemuseks tuli Tartumaalt freesist samaväärne detail.
[Pilt: EUvuQmYDN2Iylsepv9EnjWM2xb8H5EMb6VebnwTA...lUEQc_FkPt][Pilt: ooSS_gZJ0xLNSH0fr9hmWuVEP1xZB0uXNa_EBIsa...wrCccKUehq][Pilt: tMIARIwZqA42PwvsQh6sUKBmBBxOB0qZFoNKi0IJ...ltpKykqKVQ][Pilt: GdXUKeJki4UmrNUmJbVhs_NB2KvoxJHJdQWoaxox...RixEjTtyuO][Pilt: e7LDkly80rREGseo5Hvk3r4swj-rCMFXRDfwosc6...atTfkNh56A]
Vasta
#3

28.10.2020
Oh heldene aeg! Sisu oli juba oma võimaluste piirides üle küüritud aga üks koht oli veel jäänud - tagumise istme alune.
Seda üllatust oli kohe mitmeks ajaks vaadata ja pildistada. Kogu istme alune oli hiirte poolt segamini pööratud. Kui tolmuimeja ämber sai täis oli istmealune ka puhas.
[Pilt: BOlkBd36jeNUyyOPZNK0ZG-8iqqI-rrhJTsJZSeb...NM77xWTOkd][Pilt: 5BCSVyLc5f27EsRk-ruB6GZDPwWgeyt50mUwK64W...no24cZwXFt]


11.11.2020

Esimene soolo. Pikalt tuli vaevata meeli, et milline on mootori süütejärjestus. Kui oli tunne, et juba nagu oleks siis maailma keeras pea peale fakt et series 1 ja series 2 mudelitel loetakse mootori silindreid salongi poolt. Series 3 on suht samaväärne aga siis otsustati, et edaspidi paneme silindrid kirja selles järjekorras nagu enamus. Nii, et milleski ei saa kindel olla. Kindla faktina on süütejärjestus ilusti tehasekleebisena kapotil kuid millisest otsast lugema hakata määrab siin päris palju. Vana jagajaga sai seda kõvasti pusitud, kuni kohale jõudis uus jagaja “Jaguar XJ6 3.4 4.2 S1 S2 123ignition electronic ignition distributor” 16 erineva süüte kaardiga ja samast ka 1,5 oomine süütepool.

Eelnevalt oli saabunud kohale samuti uus kütusepump. Pumba kaabeldus oli õnneks töökorras - õnn ja rõõm.

Paaki kallatud kütust 98 ja süütega pumpas pump kütuse ilusti üles. Nii siis proovime, kas käima ka läheb..


(puudub kolmas nn käivituskarburaator, mitõttu soojenemine on kapriissem).
https://youtu.be/jH3eQq_B6b8
https://youtu.be/xoW2KvGjrAI


Tänaseks on tehtud aga palju veel. Järgnevalt siis juttu edasi, kuniks ta kevadel TÜV läbib. Vahepeal tuleb autot aga edasi teha..
Vasta
#4

Eks see sügis on saagikoristamise aeg nii et uusi pärleid ikka lisandub. 

Eks ikka pikka meelt ja edu. 

Rool on õigel pool seega ikka EU turule tehtud masin

Kuidas varuosa saadavus Eestis on?

Pehmemööbli müük ja tootmine. Naturaalse mööblinaha müük 
CNC lõikus
Kaubavedu:tagaluuk,kaubik,madelkraana
5235128
Vasta
#5

Mis selle auto lugu on eestis? Küllaltki varajase seeriaga reg. nummer
Vasta
#6

(22-12-2020, 15:31 PM)allud Kirjutas:  Eks see sügis on saagikoristamise aeg nii et uusi pärleid ikka lisandub. 

Eks ikka pikka meelt ja edu. 

Rool on õigel pool seega ikka EU turule tehtud masin

Kuidas varuosa saadavus Eestis on?
Varuosadega on Eestis lootusetu seis. Otsustasin kohe, et ei hakka väga lootust hellitama. Ikka veebist. Palju osi saab SNG Barrattist
Vasta
#7

(22-12-2020, 15:34 PM)cesium Kirjutas:  Mis selle auto lugu on eestis? Küllaltki varajase seeriaga reg. nummer

Kindalaekast leidsin müügikuulutuse paberi. Müüjaks oli krooni ajal selle järgi Mazda keskus - hinnaks 79 000 EEK. Kuna ta ei ole läbinud selle numbriga Eestis veel kordagi TÜVi siis ilmselt see krooni aja lõpus arvele võeti ja suht kohe seisma jäi. Paar alexela kütuse tsekki laekast näitavad viimaseid tankimisi 2012-13 aastast.
Mõni kleeps Finnish Jaguar Drivers Club võib eeldada et on toodud Soomest. 
Mnt ameti register näitab antud mudeleid Eestis 5 tk. Ennast ja punane, mis on Auto24-s varuosadeks päris soolaselt müügis maha arvata ehk 3 tk veel kuskil lootustandvalt seisavad (2 harjumaal ja 1 lõuna-Eestis).
Vasta
#8

01.12.2020
Miks kojamehed ei tööta? Esimese asjana küll tuli eemaldada kojameeste mootor ja selle taga olnud järjekordne hiirte pesa. Peale mootori puhastamist ja määrimist. Võis isegi korraks tunnistada, et kojamehed töötavad – siin autol ainult ühe korra. Ja rohkem ei mingit piuksu. Järgnenud otsing kojameeste releele tõi välja tõsiasja. Relee oli enda eluea ületanud juba mitmekordselt. Õnneks pakutakse selliseid töökorras variante ebays mitmeid. Jään uue ootele..
[Pilt: DYeu0gmd13jbe66DpGVY-EQK4KVvsitM3lndEChY...iHyDQ0yaF8]


07.12.2020
Tahaks tuututada. Signaal see sinder. Vajutad roolile, teeb relee kapoti all “klõps”. Kahjuks selle heliga palju tähelepanu ei kogu. Seega signaalil on kenasti relee, mis töötab – järjekordne rõõm. Selliste osade leidmine võrduks iga kord järjekordse 1 nädal ootamist. Pasun leitud iluvõre tagant. Pidanuks olema neid seal kaks. Mina leidsin ühe. Midagi on siin ilmselt ümber tehtud. Siiski tuli pasun ära testida ja see tõesti ei andnud ühtegi märki töökorras olekust. Asemele läks uus pasun ja tuli vedada uus korraliku ühendusega maandus. Vana maandus otse kere küljest oli piisavalt vilets, et ka uus pasun häält ei teinud. Uued ühendused tehtud ja… “tuut, tuut”. Üks asi taas (töö)korras.
[Pilt: XanA6QpzyBySXfPir-Q9kXmBNL9aZZU9iFcQglot...4fZ02S3Svp]


08.12.2020
Üks maagiline kast.Kütusepumbad on sõitmise juures elutähtsad komponendid aga kütusetaseme andurid on sõidu planeerimisel ka üpriski vajalikud. Millal lülitada kütusesüsteem nupust ümber teisele paagile. Ennekõike on plaan auto taastada oma võimete vääriliselt piisavalt originaalseks.

Auto ostes sain kaasa suure hulga kola, vidinaid, jubinaid, jullasid, jublakaid ja suure hulga hiire kakat. Kui see oli nüüd liiga tehniline terminoloogia siis mõistlikud varuosad kuhu kuulusid roolilatt ja erinevad väntvõlli tihendid, tuleklaasid, õli jäägid, kütusetaseme andur jpm. Läksid alguses garaazi nurka suurde kasti. Tänasel päeval lähenesin sellele müstilisele kastile, millele oli paar suuremat pappi peale poetatud. Leidin kütusetaseme anduri. See oli juba täiesti meelest läinud. Tundus teine üpris värske. Nii siis lahti võttes sai selle ära puhastada ja mähis näitas täiesti auväärset takistust. Saigi korda. Tegemist oli vasakpoolse anduriga. Mis ikka. Nii võtsin välja paakidest ka originaalid. Vasak tagumine originaal oligi täiesti kutu. Mähis katki ja asendus nüüd kohe võtta. Parempoolne õnnestus puhastamisega taastada ja töökorda saada. Asuvad need andurid tagatulede taga.. enne paigaldust tuli sisse susada tolmuimeja toru ja võtta välja iga viimnegi pudi, mis sisse võis kukkuda.

Nii kui juhtmed külge ühendasin hakkasid mõlemad kenasti oma näitu kütusepaagi seierile ka edastama – rõõm.

(Jaguar tahab palju õlitamist. Igal rummul on õlitamisnipleid ja korke. Määret kulub kuhjaga.)

[Pilt: yc-LqPWH2m7W62brxF8ehCvici2t_s58goRksuok...abS8bi91ig][Pilt: Lc7AzHHHYAEp6eC1GEjRLxWhxgMIFbZ8F2qIoAmb...EY1LwWZW6F]
[Pilt: HPkiV5u12O4fi4RtYhiX2UC_0_TCWGfuu86fszO-..._2W_djPYOr][Pilt: hZ_-SpTb4ye9osUw1E7RqT0nn-2gFVezY-RylXXu...OeEPRCdJe2]
[Pilt: dQ31OwQEP4b1zz0FmQuc64SG0TbmjM7tAlDHVEY-...ye6qEHfKe4][Pilt: NfvgttHSUBUQ0rf5grWe-N2M1tlIV7tTuMeerpIF...YnbBZNi9CN]


09.12.2020
Üks väike pump ja kaks suurt kolakat.

Saabus ka uus vasakpoolne kütusepump. Kõik kütusesüsteem oligi korras. Pumpas ja näitas.

Kolakad põhja all – vennad reaktiivvardad. Neile oli tehtud aastaid tagasi juba taastavaid keevisliiteid ning needki olid ajaga läbi roostetanud. Auke oli palju. Eelnevalt kuskilt ka lööke saanud võis nende täpsus olla kaheldav. Omadega läbi. Demonteerimine ei tundunud kohe suur probleem. Mis seal ikka. Kaks mutrit ja kaks polti. Kere küljest nii sama aga lahti ei tule. Ketaslõikur pidi tulema pingeid leevendama. Klips klõps ja olemas.

Miks tõmbele/lükkele toimival vardal on puks sees täpselt 90 kraadi seda pidi, kuidas ise ei paneks? Võib-olla minu teadmatus aga ei tundunud loogiline. Kuna originaalidel oli samuti ja puksi materjal oli vastu pidanud siis ilmselt on see piisavalt tugev. Järsku taodeldi sealt just mõneti pehmemat tulemust. Tean, et Volvol 240 vardad olid varustatud 90 kraadi teistpidi puksidega

[Pilt: vdDefe2VR8XtjdGlKb9eZM76MUwRt_rUGJRYs7Zt...Fs5mnzSD4G][Pilt: gULLiRR56rMdo6T6Lr9J8hq-qNVcpJ-iIEv-pp8Q...6dMnqpWFd0][Pilt: cFcDoB0t4OYIIrpVLzJAsmC-LYi1YW5Suu0Ax595...UAcunAqhwy]
[Pilt: 9qKvtCm8BGMs5_lrFOdq8eX25XvHk9HUWqmobY4K...OVGuFFG_6a][Pilt: 62OljJo1N2l0hcIakjl8Bnbf1ViWmTAKI5SwkZzH...NwzTYhYtPF]
Vasta
#9

Mõtlesin panna väikese märgi oma teemasse, et kui kunagi keegi otsib Smile  siis ka leiab värskemat. Foorumit palju koormama vahepeal ei hakanud. Nüüd kui masin suveks liikuma on saadud siis taastamisest saab blogi stiilis veebist juba jooksvalt lugeda www.jaguarclassic.ee
Vasta
#10

(20-04-2021, 11:44 AM)pagar Kirjutas:  Mõtlesin panna väikese märgi oma teemasse, et kui kunagi keegi otsib Smile  siis ka leiab värskemat. Foorumit palju koormama vahepeal ei hakanud. Nüüd kui masin suveks liikuma on saadud siis taastamisest saab blogi stiilis veebist juba jooksvalt lugeda www.jaguarclassic.ee
Nice piece of English history you have there!
After Brexit, I can still buy used parts from eBay UK but only if they use "Global Shipping Programme" then no VAT/import surprises, BUT it will take 3-4 weeks to get your parts.
I tried your website but it doesn't seem to connect!

Kena tükk Inglise ajalugu on teil olemas!
Pärast Brexitit saan endiselt osta kasutatud detaile Ebay UK-st, kuid ainult siis, kui nad kasutavad "Global Shipping Program" -i, siis pole käibemaksu / impordiüllatusi, AGA teie osade hankimine võtab 3-4 nädalat.
Proovisin teie veebisaiti, kuid see ei näi ühendavat!
Vasta
#11

(20-04-2021, 12:20 PM)markomate2017 Kirjutas:  I tried your website but it doesn't seem to connect!
Ignore the warning and it works fine!

Idiootidega pole mõtet vaielda - nad veavad sind enda tasemele ja lajatavad siis kogemusega /Iid-Tõstamaa/
Anna väikesele inimesele veel väiksem võim kätte ja ta arvab kohe et on Jumal taevas (või mode foorumis...)
Vasta
#12

(20-04-2021, 13:11 PM)Walter Kirjutas:  
(20-04-2021, 12:20 PM)markomate2017 Kirjutas:  I tried your website but it doesn't seem to connect!
Ignore the warning and it works fine!
Strange, tried reloading!

[Pilt: dTDXEBD.jpg]
Vasta
#13

Works in my machine.
Try this page at different computer or smartphone or browser.
Also
https://www.drivereasy.com/knowledge/fix...le-chrome/
Vasta
#14

(20-04-2021, 16:37 PM)cesium Kirjutas:  Works in my machine.
Try this page at different computer or smartphone or browser.
Also
https://www.drivereasy.com/knowledge/fix...le-chrome/
Got it to work on Firefox!
Very nice website Smile
Vasta
#15

Ega šarniirivahetuse ajal ei jäänud pildile see toimiv tõmmits, mis olukorra(d) lahendada suutis ?
http://www.jaguarclassic.ee/tag/esisilla-sarniirid/

Kuna neid on igasuguse suuruse ja konstruktsiooniga, ei ole osanud otsustada, millist soetada. Niisama proovimiseks-katsetamiseks on korralikud tõmmitsad tiba kallivõitu kah Big Grin

Väga tore lugemine-vaatamine ja põhjalik töö muidu, ei teagi, kuidas see teema seni täiesti märkamata on jäänud.
Vasta
#16

(21-04-2021, 11:57 AM)TeeTL Kirjutas:  Ega šarniirivahetuse ajal ei jäänud pildile see toimiv tõmmits, mis olukorra(d) lahendada suutis ?
http://www.jaguarclassic.ee/tag/esisilla-sarniirid/

Kuna neid on igasuguse suuruse ja konstruktsiooniga, ei ole osanud otsustada, millist soetada. Niisama proovimiseks-katsetamiseks on korralikud tõmmitsad tiba kallivõitu kah Big Grin

Väga tore lugemine-vaatamine ja põhjalik töö muidu, ei teagi, kuidas see teema seni täiesti märkamata on jäänud.
Mul kasutamiseks sarnane tõmmits, nagu on puruks keeratud Jaguari pildil ja olen kõik asjad lahti saanud mis vaja on olnud :-)
Sarniiri tõmmits | Tööriistamarket (xn--triistamarket-imba.ee) Väga sarnane tööriistamarketi omale, aga mul on hõbedane metall, mitte must.
Iseenesest ilmselt ei oleks probleemiks seesama tõmmits 1. katsel puruks keerata, aga kui kasutamisel lähtuda põhimõttest "tark ei torma", siis kestab ilmselt kaua.
Ma olen tõmmitsat kasutades alati šarniirile korraliku pinge peale keeranud ja siis 3...5min oodanud ja lendabki pauguga lahti asi. Vahel on tulnud ka natuke juurde pingutada ja veel natuke oodata.
Vasta
#17

(22-12-2020, 18:06 PM)pagar Kirjutas:  
(22-12-2020, 15:34 PM)cesium Kirjutas:  Mis selle auto lugu on eestis? Küllaltki varajase seeriaga reg. nummer

Kindalaekast leidsin müügikuulutuse paberi. Müüjaks oli krooni ajal selle järgi Mazda keskus - hinnaks 79 000 EEK. 
Mnt ameti register näitab antud mudeleid Eestis 5 tk. Ennast ja punane, mis on Auto24-s varuosadeks päris soolaselt müügis maha arvata ehk 3 tk veel kuskil lootustandvalt seisavad (2 harjumaal ja 1 lõuna-Eestis).

Ilus tegelane. Ja justkui arvan mäletavat seda autot  Mazda esindusest. Ega mürki ei võta, et sama auto, kuna 90-nendatel oli igas autoaias vähemalt üks Jage kusagil taganurgas. Mul oli ka õnn omada üht sellist. Ainult head mälestused. Mazda keskuses käisin hoolduses selle Jagega, hoolduse käigus vahetati üks küünal (jah ainult üks !! vot olid ajad) ja siis õlid-filtrid. Ja seal mulle üht Jage näidati mis seisis töökoja nurgas ja teine oli hoovis, olid just toodud. Ma ei mäleta mis diagnoosiga, aga minu meelest sama auto. Hinna võrdluseks: 79 tuhhi eeki olid ikkagi pannid mis liikusid aga unarusse jäetud autod, mis olid juba aastaid aia ääres seisnud. Mina müüsin tol ajal enda oma lõpuks 120 tuhhi ja see oli minu meelest ideaalses korras. Kunagi ma arvasin, et see on üks ilusamaid autosid üldse. Krt aga võib-olla ongi, igatahes jõudu toimetamisel !

Triumph GT6, Corvair Spyder, Datsun 280Z, BMW E21, VW Buss
Vasta
#18

(20-04-2021, 11:44 AM)pagar Kirjutas:   Nüüd kui masin suveks liikuma on saadud siis taastamisest saab blogi stiilis veebist juba jooksvalt lugeda www.jaguarclassic.ee


Lugesin põgusalt blogi.
Silma jäi see viimane sissekanne "blingi" kohta. 
Arvad, et see on ikka hea mõte?

See auto on legendaarselt kuulus oma kapotialuste kõrgete temperatuuride poolest. (V12 on eriti ropp, aga kehtib ka R6 kohta; see on samasugune planeedisoojendaja)
Mõnedel (minu oma ntx. samuti ser. 2, 1978, 4,2 XJ6) on tehasest lausa plekist akukaitse paigaldatud - KOOS EL. VENTILAATORIGA!
Kuna oli juhuseid , et soojemates kliimades akud kippusid suvel plahvatama, kuna kapotialused temperatuurid läksid nii kõrgeks. 
Ja nüüd - peavad kaks suht väikese läbimõõduga karpat seda kapotialust kuuma õhku hakkama omale sisse imema. Ega muud polegi midagi, aga tõsiasi on ju see, et kuuma õhku mahub mootorisse märksa vähem sisse kui külma. Isegi paar kraadi tekitab juba mitu hobujõudu vahet. (suvalistel turbokatel intercooler vast nii palju temppi maha tõmbabki ja see on oluline)

See on ka põhjus, miks originaalis on neil see õhuvõtt just mootori etteotsa, eraldi ruumi veetud, mis on isegi kummitihendiga muust jamast eraldatud. 
Väike selline mõttekohake.
Maanteel pole vast vahet, siis tuhiseb nagunii kõik läbi, aga suvel, linnas muutub vast foori tagant see nende mitte eriti hea kiirendus veel pisut "mitteheamaks".

.......

Mingi vana pilt, kui mina 15a tagasi veel enda oma kapotialuse taastamisega tegelesin; siin tööd pooleli ja nagu nimme pole õhufiltrit veel küljes, aga see õhuvõtu toru seal "teispool seina" juba on:

 [Pilt: pilt_full.jpg]
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne