Stalini lemmik

Liivapritsiga sai terve auto üle käidud, välja arvatud katus. Paar kohta tuli veel välja, mis vajavad keevitust. Kõige mädanum tuuleklaasi ees oleva õhuvõtu klapi tihendi põhi. Põhi krunditud ja kivikaitse ka peal. Enne raami peale tõstmist veel vaja põhi ja tulemüür ära ka värvida.
   
   
   
   
   
Vasta

Jõudu!

Tahtsin küsida, et kuidas meie suured restoraatorid vaatavad selle peale, kui keegi kivikaitset kasutab?   See on muidugi iga ühe oma asi mis teeb ja mis materjale kasutab ja masina säilimise paremas huvides tänapäevaste materjalide kasutamine ei tule kahjuks. Ja ega siis see värv ja krunt nagunii pole Sul ka omast ajastust... nagu ka paljudel teistel. Mida on olnud kuulda neis asjus kõrgemalt poolt?
T.
Vasta

(06-10-2020, 09:27 AM)Talupoeg taluja Kirjutas:  Jõudu!

Tahtsin küsida, et kuidas meie suured restoraatorid vaatavad selle peale, kui keegi kivikaitset kasutab?   See on muidugi iga ühe oma asi mis teeb ja mis materjale kasutab ja masina säilimise paremas huvides tänapäevaste materjalide kasutamine ei tule kahjuks. Ja ega siis see värv ja krunt nagunii pole Sul ka omast ajastust... nagu ka paljudel teistel. Mida on olnud kuulda neis asjus kõrgemalt poolt?
T.
No siis võib selle musta numbri ja restaureerimise värgi üldse ära lõpetada. 70 aasta vanuse koostisega värve ja mastikseid ei tooda tänapäeval enam keegi ja paljud nende komponendid (plii....) on kuulutatud suisa mürgisteks ja nende kasutamine ja tootmine igasugu rahvusvaheliste lepingutega keelatud. Praeguse seisuga ei tohi nende autode puhul kasutada pärlmutter värve ega lakki. Müügil ju spetsiaalselt vanadele autodele mõeldud värvid.
Vasta

(06-10-2020, 10:02 AM)Formika Kirjutas:  
(06-10-2020, 09:27 AM)Talupoeg taluja Kirjutas:  Jõudu!

Tahtsin küsida, et kuidas meie suured restoraatorid vaatavad selle peale, kui keegi kivikaitset kasutab?   See on muidugi iga ühe oma asi mis teeb ja mis materjale kasutab ja masina säilimise paremas huvides tänapäevaste materjalide kasutamine ei tule kahjuks. Ja ega siis see värv ja krunt nagunii pole Sul ka omast ajastust... nagu ka paljudel teistel. Mida on olnud kuulda neis asjus kõrgemalt poolt?
T.
No siis võib selle musta numbri ja restaureerimise värgi üldse ära lõpetada. 70 aasta vanuse koostisega värve ja mastikseid ei tooda tänapäeval enam keegi ja paljud nende komponendid (plii....) on kuulutatud suisa mürgisteks ja nende kasutamine ja tootmine igasugu rahvusvaheliste lepingutega keelatud. Praeguse seisuga ei tohi nende autode puhul kasutada pärlmutter värve ega lakki. Müügil ju spetsiaalselt vanadele autodele mõeldud värvid.
Värvi ja muude pinnakatete koostiseni vanasõiduki tunnustamisel on kaevuta. Oluline on ikkagi see, kuidas ta välja näeb. Aga isegi sellisel juhul on olemas teatud tolerants. Konkreetsele sõidukile sobimatu värvitoon või -struktuur võib saada ka takistuseks musta numbri saamisel. NL valmistatud autode puhul oli värvivalik üsna piiratud ning on ilmne, et ZIS 110 ei saanud olla näiteks kollane või pärlmutter või matt. Kui sai, siis tuleb seda tõendada mingite materjalidega.

Mis puutub kivikaitsesse, siis see on tavaliselt varjatumates kohtades. Kui välisel pinnal seda näha ei ole, siis ta üldjuhul ei too kaasa olulist punktide vähendamist, kuigi märgitakse kindlasti aktile ära. Välisel ehk tavaolukorras nähtaval pinnal on hinnang kivikaitse kasutamisele kahtlemata karmim, aga sõltub ka ikkagi esteetilisest sobivusest. Kivikaitseid on ka erinevaid. Vältida võiks selliseid, mis jätavad väga struktuurse pinna ning eelistada selliseid, mis jätavad sarnase mulje tavavärviga. 

Arutelud musta numbri kriteeriumide üle on vajalikud, kuid vinti üle ei maksa keerata. Must number on mõeldud sõitmiseks ning sellisena seda ka eksperdid hindavad. Kõrvalekalded tehase kasutatud tehnoloogiast ja originaalsusest märgitakse nende avastamisel kindlasti ära, kuid punkte jagatakse ikkagi selle järgi, et visuaalne pilt ei oleks häiriv ja sõidukit oleks ka mõistlik ekspluateerida.
Vasta

Sedaan ZIS 110 värvivalik on küllalt tagasihoidlik. 

ЗИС-110 окрашивались в чёрный, бордовый, синий и темно-зеленый цвет, фаэтоны ЗИС-110Б — в чёрный, серый, серо-голубой и бежевый. Широко распространена легенда о том, что единственный темно-зеленый ЗИС-110 в 1949 г. был подарен Сталиным Патриарху Московскому и всея Руси Алексию I. Однако на самом деле ЗИС-110 был получен Патриархией еще в сентябре 1947 г., точный его цвет неизвестен, скорее всего - черный или синий. Зеленый же ЗИС-110 предназначался для митрополита Крутицкого и Коломенского Николая (Ярушевича) и был получен им в сентябре 1949 г

Ehk meie noorematele foorumlastele tõlgituna, et mingi ajalooline taust järgnevatel värvidel Must, Bordoo punane, Sinine ja Tume roheline, viimane pole kinnitust leidnud. Kabrioletid värviti mustaks, halliks, hallikaks siniseks, nagu minu ZIM Faeton ja beeziks. Kiirabi variandid olid elevandi luu karva. Kuna minu auto originaalis oli must, siis mustaks peab ta jääma. Loodan, et jõuluks on värvkate peal.
Vasta

Täna siis ajalooline päev Kere ja raam said jälle üle hulga aja kokku.
   
   
   
   
Vasta

Kivikaitse laskmine on nüüd küll ootamatu prohmakas. Niivõrd filigraanselt ja viimsete detailideni taastatud sõiduki puhul oleks küll midagi originaalsemat oodanud.

Ei tasu laskuda demagoogiasse väidetega, et nitrotselluloos, tinamennik, plii ja asbest on illegaalsed kasutada ja seetõttu oleks nagu vaba voli ükskõik mida nende asendusena kasutada. Kaubandusvõrk on suur ja lai ning kindlasti leiab ka autentsema pinnakatte. Kasvõi 2K poolmati polüuretaanvärvi.
Vasta

(08-10-2020, 09:04 AM)twist Kirjutas:  Kivikaitse laskmine on nüüd küll ootamatu prohmakas. ...... kindlasti leiab ka autentsema pinnakatte. Kasvõi 2K poolmati polüuretaanvärvi.
Ja see 2K polüuretaanvärv oleks siis autentne ja ajastule vastav???
Vasta

visuaalselt ehk märkamatum kui see struktuurne kivikaitse.
Vasta

(08-10-2020, 10:04 AM)Raudpats Kirjutas:  Ja see 2K polüuretaanvärv oleks siis autentne ja ajastule vastav???

Keemiliselt mitte, välimuselt jah.
Vasta

(08-10-2020, 11:30 AM)v6sa Kirjutas:  
(08-10-2020, 10:04 AM)Raudpats Kirjutas:  Ja see 2K polüuretaanvärv oleks siis autentne ja ajastule vastav???

Keemiliselt mitte, välimuselt jah.
Ma saan aru et see kivikaitse läheb põhja alla ja poritiibade sisepindadele. Ja siis läheb sinna peale ajastutruu roostetõrje, kahurimääre või mingi bituumenmastiks? Kas on olulist vahet, mis on selle roostetõrje mögina all? Keevitatud on ju nii ehk naa MIGi , MAGi või TIGiga, see ka puhta vale värk ju. Kas siis peaks gaasiga keevitama autentsuse huvides? Või MMAga? Kui kivikaitse läheb välistele nähtavatele pindadele, siis on see muidugi kõva möödalask, ei vaidle vastu.
Vasta

Vändra sepp ütles ka juba aastaid tagasi, et õhk pole ka enam see mis vanasti. Seega pole miskit endist, punnitage nii palju kui jõuate, ikka ei ole see auto ja meie maailm, inimesed ja olud sellised nagu ennemalt. Kõik on pidevas muutumises.
Aga kivikaitse varjab osa "jubedusi" väga heasti ära.
T.
Vasta

Midagi pole teha, pole ju ka tänapäeval saadavad värvid sama koostisega, mis 70 a. tagasi. Samuti pole võimalik kasutada pliid ja asbesti sisaldavaid materjale. Mingit kahurimääret ja muid mökse kindlasti peale määrima ei hakka, kuigi kui seda hästi teha, siis asjad ka säilivad. Vaatan, et eelmine LADA 07 omanik on kõik kohad mingi õli laadse asjaga kokku määrinud ja roostet ei ole ka. Aga see pole ju ka tehase originaal.
Vasta

Keevitustöödele selle nädalaga joon alla. Uuel nädalal hakkame tinutama, Tina päris kallis lõbu, arvestuslikult kulu autole c 400.-€.
   
   
   
   
Vasta

(04-10-2020, 13:04 PM)Formika Kirjutas:  
(04-10-2020, 10:03 AM)Meistrimees Kirjutas:  
(03-10-2020, 00:54 AM)Formika Kirjutas:  Kuna teema on Stalini lemmik, siis sobib natuke kirjutada ka ZIS 101-st, autost, mille ehitamine toimus Stalini kõrgendatud tähelepanu all. Nimelt pakutakse mulle ZIS 101-te, mitte seda, mille kuulutust siingi on presenteeritud. Seda autot olen oma silmaga Peterburis vaatamas käinud ja seisukorda arvestades tiba kalli võitu. Nüüd pakutakse Moskvast veel hullemas seisus isendit aga võibolla on mingi vahetusvariandi võimalus. Täna Motoshowl tuli sellest jälle juttu ja soovitati otsida kontakti Läänemaal resideeruva kodaniku X-ga, kelle hoovis pidi ka Mingi ZIS tüüpi auto jäänused olema. Nüüd küsimus kaasfoorumlastele, kas kellelgi on kontaktandmeid selle härraga. Tahaks oma silmaga seda autot, või mis sellest järgi on jäänud üle vaadata.  Võibolla tasub see auto veel konserveerimist ja kunagi tulevikus ka mõelda selle taastamisele.
Tundub, et polegi mingi haruldus, kui Kuldsest Börsist võib osta.
 https://www.kuldnebors.ee/search/soiduki...b834168_ee
 Olen  sellest autost siin foorumis kirjutanud. See pole Eestis vaid Peterburis. Seal küsiti 150 000.-€. Selle raha eest lubati Eestisse ära tuua. Muidugi lisandub toll. Käisin seda enne Koroonat Peterburis vaatamas. 90% originaalsus on tugevasti liialdatud. Peal on GAZ 12 mootor ja kaasa pakutakse teadmata seisukorras Buick mootorit. Pakun originaalsuseks 60%, mitte rohkem. Pildistasin selle isendi alt ja pealt üles ja saatsin Ukrainasse, kus Harkovis on firma, mis ongi spetsialiseerunud ZIS 101 taastamisele. Arvestades puuduolevaid detaile, tehti mulle hinnapakkumine auto täielikuks renoveerimiseks 350 000.- €. mille järel siis valmis auto hinnaks kujuneks kuskil pool milli. Eestis sellise auto renoveerimine vähemalt pool milli. Tohutus koguses detaile tuleb ise valmis teha. Mitte midagi saada pole.
Õhtust!

Ma olen kuulnud, et üks 101 on meil täitsa olemas aga selle omanik on napakas. Temaga ei saa asju ajada ja pidevalt saadab kõiki sinna kuhu päike ei paista ja tähed ei sära. Big Grin Ma ise kahjuks ei ole jõudnud seda autot veel üle vaadata.

T.
Vasta

Ilma tiibadeta hotrood oleks olnud täitsa äge  Big Grin
Vasta

Tsitaat:Õhtust!

Ma olen kuulnud, et üks 101 on meil täitsa olemas aga selle omanik on napakas. Temaga ei saa asju ajada ja pidevalt saadab kõiki sinna kuhu päike ei paista ja tähed ei sära. Big Grin Ma ise kahjuks ei ole jõudnud seda autot veel üle vaadata.

T.

Ma tean Eestis ühte 101, olen sellega isegi "sõitnud" ja tolle omaniku napakaks nimetamise eest võib (või vähemalt varem võis) siit foorumist puhkepäevi saada. Ma ei tea, kas räägime samast autost, aga omaniku kirjeldus veidi klapib.
Vasta

(13-10-2020, 22:15 PM)zazik Kirjutas:  
Tsitaat:Õhtust!

Ma olen kuulnud, et üks 101 on meil täitsa olemas aga selle omanik on napakas. Temaga ei saa asju ajada ja pidevalt saadab kõiki sinna kuhu päike ei paista ja tähed ei sära. Big Grin Ma ise kahjuks ei ole jõudnud seda autot veel üle vaadata.

T.

Ma tean Eestis ühte 101, olen sellega isegi "sõitnud" ja tolle omaniku napakaks nimetamise eest võib (või vähemalt varem võis) siit foorumist puhkepäevi saada. Ma ei tea, kas räägime samast autost, aga omaniku kirjeldus veidi klapib.
   Aga kas selle salapärase 101 omaniku kontakte kuidagi ei saaks. Lihtsalt hirm huvitav teada saada, mis sellest autost on saanud. Registris teda igatahes ei ole.
Vasta

Kas see auto on veel siinmail alles, miski vihjaks justkui Zis 101-le, Zis 110 kõrval siis mõnel pildil https://tehnikamuuseum.com/expositions seesama auto , mis EAG-s http://eag.vanatehnika.ee/m13.html

Ford Granada
Vasta

(14-10-2020, 07:30 AM)marz Kirjutas:  Kas see auto on veel siinmail alles, miski vihjaks justkui Zis 101-le, Zis 110 kõrval siis mõnel pildil https://tehnikamuuseum.com/expositions seesama auto , mis EAG-s http://eag.vanatehnika.ee/m13.html

Sellestsamast autost rääkisingi.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne