Autokummid nõukaajal

(05-12-2019, 03:41 AM)spitfire Kirjutas:  EV ajal meil vene "š" ? No ei mäleta sellist märki. A naelad mul olid. Tutikad Dunlopid, maksid jopp matt. Foori alt minema läksin, olin esimene. Tagaveolisega. Vot olid ajad.

No minu jaoks oli ka enne taasiseseisvumist Eesti olemas. Aga rehvidest ka. Mul papsil õnnestus ka saada mingi ime nipi läbi oma null ühele mingi hetk talvekad(seda siis ENSV ajal). Ilma naelteta aga talvekad. Maale minnes lasti läbi lume naerul nägu peas ja aidati teisi(kellel suvekad) lumehangest välja. Rehve hoiti väga hoolikalt. Kohe kui lumi ilmutas kadumise märke,võeti need alt ära. Ja järgmisel talvel enne kui ikka paksu lund maas polnud ei pandud ka alla neid.

Kõik abistavad tegevused orkide arvukuse vähendamiseks. 4x4 ja muude vajalike autode korrastamine ning kõiksugu eriprojektid.
MTÜ Toeta Ukrainat EE522200221082095744 Swedbank`is ja märgusõnaks (Autod Viimsist rindele)
Vasta

Nokia talvekaid sai booni- ja serdipoodidest, loogiline oli need peale paari hooajalist kasutamist seletamatu vaheltkasuga ärakaubastada. Printsiip sama, nagu ostuloaga ostetud kopikate ja muude sellistega.

_______________________
Koledate Kastikate Klubi
Vasta

(06-12-2019, 03:09 AM)DevilDeVille Kirjutas:  Nokia talvekaid sai booni- ja serdipoodidest, loogiline oli need peale paari hooajalist kasutamist seletamatu vaheltkasuga ärakaubastada. Printsiip sama, nagu ostuloaga ostetud kopikate ja muude sellistega.
   Neile vähestele kodanikele kellele boonid ja serdid igapäevane maksevahend ei olnud saabus pidupäev alles 1990 aasta suvel. Vene aeg hakkas juba läbi saama aga Eesti polnud veel päriselt taasiseisvunud, igatahes Muuga sadamas tolgendas  alles vene piirivalve . Mingitel aferistidel oli õnnestunud tuua kuskilt euroopast Muuga sadamasse terve laevatäis utiliseerimiseks mõeldud rehve. Algul püüti seda rehvimäge isegi nagu natuke valvata aga hiljem löödi käega ja lasti  huvilistel vabalt toimetada. Sealt tuli ikka sovieti inimese jaoks igatsugu imelisi rehve välja . 13 tollised olid muidugi kõige minevam kaup ja need sorteeriti ruttu välja ." Korralike "14,15,16 tolliseid võis veoauto kummide vahelt veel mõni päev hiljemgi leida . Hiljem, kui väärtuslik  osa oli välja sorteeritud, pandi see rehvimägi tuimalt põlema.  Kuna tuhk ja muu jääde jäi terminaali laiendusele ette ,korjati järele jäänud kraam siiski kokku ja maeti ehitatava Peterburi  tee muldesse.
Vasta

Kes pole kuulnud ,siis oli aastal 83 või 84 selline lugu. oli mul mosse 2140 ,Soomest tulnud ,maksis 2400.00rubla.Hakkas siis esimene parem "kumm"aegajalt ikka lössi vajuma .Kaua võib . Kiskusin alt ära ,et lohv ära lappida .Aga ohh üllatust ...lohvi polegi. Diblade esimene reaktsioon oligi  ",kameru na hodu " spizdili. Tol ajal ei teadnud tubelessist veel keegi midagi.Peale seda oli pagass ikka lohve täis. Big Grin
Vasta

(06-12-2019, 20:18 PM)linnuke Kirjutas:  Kes pole kuulnud ,siis oli aastal 83 või 84 selline lugu. oli mul mosse 2140 ,Soomest tulnud ,maksis 2400.00rubla.Hakkas siis esimene parem "kumm"aegajalt ikka lössi vajuma .Kaua võib . Kiskusin alt ära ,et lohv ära lappida .Aga ohh üllatust ...lohvi polegi. Diblade esimene reaktsioon oligi  ",kameru na hodu " spizdili. Tol ajal ei teadnud tubelessist veel keegi midagi.Peale seda oli pagass ikka lohve täis. Big Grin

Huvitav mis veljed sel all olid et tubeless õhku pidas - vene tehaseveljed?

Idiootidega pole mõtet vaielda - nad veavad sind enda tasemele ja lajatavad siis kogemusega /Iid-Tõstamaa/
Anna väikesele inimesele veel väiksem võim kätte ja ta arvab kohe et on Jumal taevas (või mode foorumis...)
Vasta

(07-11-2019, 17:17 PM)spitfire Kirjutas:  
(07-11-2019, 15:24 PM)motamees Kirjutas:  Samas üks imelik juhus oli küll EXidega. Käisin karpaatides vist ja tagasitulles Leedu kiirteel kuulen miskit imelikku häält. nagu kiletükk laperdaks tuule käes kergelt. Kuulen ja mõtlesingi, et katusepagasnikul vihmakile on hakanud laperdama. Siis aga äkki plahvatas, et mul ju seekord hoopis Skif taga ja katuseraami polegi. Pidasin kinni ja selgus, et esimene kumm oli tühi ja jooksis velje peal. Paikasin õhu ära ja kumm jooksis edasi, kuni müügini. Samas ükskord Tuudi vahel läks tagakumm tühjaks ja pidi teepealt ära viima. Usu siis veel juttu, et esikummi tühjaks minek on ohtlikum.


Kui esimene ratas alt plehku pani, ei juhtunud suurt midagi, kukkus šarniiri peale, sädemeid lendas, aga auto säilitas sõidusuuna. Kui tagumine lõhkeb või sääred teeb, siis rebib auto umbes 2m endisest kursist kõrvale, enne kui jõuad rooliga reageerida. Kogu see protsess toimub sama tempoga nagu põdra teelejooksmine, ehk siis reageerida õigeaegselt on väike võimalus.

mul ka esiratas uisku pannud ca 90 pealt ja tuld lendas ei muud.paarkend aastat tagasi vanal skodal keegi oli rattapoldid lahti kruvinud ja umbes 70 oli kiirus ja ei läinud masin kuhugi.
Vasta

(15-11-2019, 10:41 AM)v6sa Kirjutas:  ..

 Aga eks seal olidki teiste jäägid. Oli vastik küll, kui istme alt (sel ju istud ratta peal) jälle mürts käis ja uks lahti vajus...
meenus vist vene aeg ja ikarus buss kui järsku viskas protektori rehvilt lahti ja see kukkus vastu rattakoobast lopp lopp lopp laadima,juht andis kohe julma pidurit.
Vasta

(06-12-2019, 20:47 PM)Walter Kirjutas:  
(06-12-2019, 20:18 PM)linnuke Kirjutas:  Kes pole kuulnud ,siis oli aastal 83 või 84 selline lugu. oli mul mosse 2140 ,Soomest tulnud ,maksis 2400.00rubla.Hakkas siis esimene parem "kumm"aegajalt ikka lössi vajuma .Kaua võib . Kiskusin alt ära ,et lohv ära lappida .Aga ohh üllatust ...lohvi polegi. Diblade esimene reaktsioon oligi  ",kameru na hodu " spizdili. Tol ajal ei teadnud tubelessist veel keegi midagi.Peale seda oli pagass ikka lohve täis. Big Grin

Huvitav mis veljed sel all olid et tubeless õhku pidas - vene tehaseveljed?

Korralik, pehme ja vigastamata servaga tubeless istus päris talutavalt tavalisel rantideta veljel õhupidavalt kinni.
Sai ise kah ladaga selliselt sõidetud, et uutele velgedele paigutatud Dunlopi lamellrehvid läksid südamerahus ilma lohvita peale. Pool aastat kestsid umbes. Siis hakkas hermeetilisus tasapisi  järgi andma.
Vasta

Ja vanalt õhulohvilt lõigati peopesasuurune tükk koos ventiiliga ning pandi tavotiga plärtsti veljele. Kui juba rõhu sisse sai siis sai ilusti pidama, aga kui hakkasid käsipumbaga jupsima siis ei saanud enam rõhku üles.
Vasta

(06-12-2019, 21:29 PM)Janka Kirjutas:  
(06-12-2019, 20:47 PM)Walter Kirjutas:  
(06-12-2019, 20:18 PM)linnuke Kirjutas:  Kes pole kuulnud ,siis oli aastal 83 või 84 selline lugu. oli mul mosse 2140 ,Soomest tulnud ,maksis 2400.00rubla.Hakkas siis esimene parem "kumm"aegajalt ikka lössi vajuma .Kaua võib . Kiskusin alt ära ,et lohv ära lappida .Aga ohh üllatust ...lohvi polegi. Diblade esimene reaktsioon oligi  ",kameru na hodu " spizdili. Tol ajal ei teadnud tubelessist veel keegi midagi.Peale seda oli pagass ikka lohve täis. Big Grin

Huvitav mis veljed sel all olid et tubeless õhku pidas - vene tehaseveljed?

Korralik, pehme ja vigastamata servaga tubeless istus päris talutavalt tavalisel rantideta veljel õhupidavalt kinni.
Sai ise kah ladaga selliselt sõidetud, et uutele velgedele paigutatud Dunlopi lamellrehvid läksid südamerahus ilma lohvita peale. Pool aastat kestsid umbes. Siis hakkas hermeetilisus tasapisi  järgi andma.

Sai ka vastupidi. Olen ühe jooksu Volga protirehve Granada valuvelgedel ribadeks sõitnud, erilisi muresid tühjenemisega ei mäleta.

Müün: keermetõrv, puidulakk, alumiiniumtorud.
Vasta

Kas mitte vanal Volgal ka tubelessid polnud? Igatahes 1961. aasta amatöörautojuhi käsiraamatus on kolm lehekülge juttu ja pilte nt. sisekummita autokummi servade lähendamisest ratta pöiale nööri ning pööra abil ja praegugi kasutatava "vorsti" panekust torkeauku.

Puruks ja pool pööret tagasi!
Vasta

Võibolla leiate vastuse siint . Minu  Vana sai ostuloa Mosse 412 le 72 l aastal .Sattus olema aga selline aastalõpu keiss. Mingil põhjusel jäid autod  saatmata (kuhugile piiri taha ) tol ajal ,niiet 30 dets.pidi makstud olema ja järgi minema kah .Värvi valida ei saanud ,kuna autod kõik kastis .Kui selle nn.kasti lõpuks Kalamajja vedasime ,teenis see mu papsi garaasina veel aastaid. Point aga selles ,et auto oli pukkide peal ,akud ,tuulsid jne .riiulis ,rattad  ,ehk siis rehvid veljed ilusti seintele kruvitud .Ju oli expordivärk selline.ehk siis veljed jne kah.

PS .Hakkasin mõtlema .Minu onu ,Vana merekaru ,seila Kuuba vahet .Sinna oldud viidud autosi ilma mootorita (miks ,arvake ise).samas rehvid nüüdses meie mõistes olevat kõlvanud paremini puksiirlaevade protexix .Legend või ,mitta aga nii Ta arvas.
Vasta

(06-12-2019, 23:16 PM)Mossemees Kirjutas:  Kas mitte vanal Volgal ka tubelessid polnud? Igatahes 1961. aasta amatöörautojuhi käsiraamatus on kolm lehekülge juttu ja pilte nt. sisekummita autokummi servade lähendamisest ratta pöiale nööri ning pööra abil ja praegugi kasutatava "vorsti" panekust torkeauku.

Põrsapõlvest 70 ndatel oli ZAZ 966 all rehvid kirjaga  "bezkamernaja" ja ventiilid olid mutritega velje küljes.

Tegelikult on alati kõige ohtlikumad inimesed ühiskonnas truualamlikud käsutäitjad kelle ainuke soov on
                                           OLLA KEEGI JA SILMA PAISTA
Vasta

Ilma õhukummita rehve kasutati juba 60ndate alguses ZAZ 965 all. 

[Pilt: 20191207_114239.jpg] [Pilt: 20191207_114229.jpg] 

Kuna rehvid olid suur defitsiit, siis kasutati need lõpuni. Siin ka ehe näide, millistega veel lõpu poole sõideti. Praegusel ajal vist keegi ei kujutaks ette, kui sellised rehvid auto all on.


[Pilt: 20191207_114033.jpg]
Vasta

Ega nõukaajal oli ka kummisuitsetajaid ja driftijaid.  Big Grin
Vasta

Sõidame õemehega Jõgevalt Tartusse,autoks 1973 Vaz 2101.Tartusse sissesõidul,konservitehase kohal on miilitsa reid.Peaaegu kõikki kontrolliti.Meid peeti ka kinni,nagu ikka dokumendid letti ja kerge auto
väliskontroll.Avastasid ees 0,5 mm jääksügavusega rehvid I-155.Miilitsa küsimise peale et miks nii,on õemehel
vastus varuks:meil on Vaksali tn.varuosade kauplusest just 2 rehvi saada.Miilits ütleb sellepeale,no siis on
teil vedanud.Annab dokumendid tagasi ja soovib head reisi.Me anname gaasi ja pühime laubalt higi,hea et
trahvi ei saanud.

1985 Lada 1300 SL
Vasta

Ex rehvide valmistamise litsents osteti Michelinilt, et VAZ 08 saaks eksportida välismaale, kuna kodumaine toodang ei kõlvanud.  Kui litsentsi aeg läbi sai, muudeti tooraine koostist ja oma riigile tehti samade vormidega, kuid Ex tähist ei tohtinud kasutada. Tähisest likvideeriti mõni kriips ära ja Ex sai Бл  Pildil on Блjuba Ukraina toodang ja tähed konarlikud, kuid vene rehvidel olid tähed sama kõrgusega.

   

Tegelikult on alati kõige ohtlikumad inimesed ühiskonnas truualamlikud käsutäitjad kelle ainuke soov on
                                           OLLA KEEGI JA SILMA PAISTA
Vasta

Seoses karantiiniga on olnud aega tegeleda igasuguste niisuguste asjadega mida on aastaid edasi lükatud. Niisuguste toimetuste käigus kipub ikka välja tulema kõiksuguseid rariteete. Ega seegi kord erand ei olnud.
Et kõik ausalt ära rääkida tuleb alustda kaugest minevikust. Oli kunagi niisugune riik nagu DDR mis oli siis vägisi tehtud saksa sotsialismus. Kuna tegu sakslastega siis oli neil vaja karistada kogu maailma sõjas saadud kaotuste eest. Stalingradi lahingu kaotamise eest lõid nad niisuguse sõiduki nagu Multicar. Neid eksporditi karistuseks suurtes kogustes CCCP'i ja peeti peenikest naeru kuidas vankad nendega vett ja vilet näevad. Aga mitte sellest õnnetust auto paroodiast ei tahtnud ma kõnelda vaid nendest rehvilaadsetest toodetest, millistel nimetet liikur veeres. Valmistatud Pneumanti nimelises värkstoas ja puha.
CCCP ajal, nagu mehed mäletavad, oli kõik defka. Nii loomulikult ka rehvid. Seda enam 80 aastate teises pooles. CCCP elanik oli leidlik. Kuna sõita oli vaja, noorel mehel kohe eriti siis läksid käiku Multicari rehvid mis olid sobivasti 13". Ääremärkusena peab ütlema et need auto paroodiad enamuse ajast seisid, kuna talvel alla +5 kraadi nad ei käivitunud ja suvel ei tahtnud keegi nendega liigelda. Aga paberil sõitsid nad rõõmsasti, igal tööpäeval vähemalt 100km. Nafta läks ülemuse maja/kasvuhoone kütteks aga rehvidega ei osanud see kodanik miskit peale hakata ja nii õnnestus neid paar jooksu omandada. Pakitud olid 6 kaupa lindiga kokku tõmmatult, veljel ja puha. Kakras komplekt ühele nimetet autoparoodiale. Mosse all sõitsid ka täiesti. Ainult asfaldil lärmasid nagu peletised ja vanalinna munakivi teel vilistasid ka otse sõites. Aga sõita ju ometi sai ja muu ei omanud tähtsust.
Kui see ratas täna pihku jäi sain aru, milline ekstremist ikka nooruses olin. Pildil olev isend on ilmselt esisillalt, kokkujooksuga on olnud lugu hapu või rooliotsad juba pool aatat tagasi tulnud vahetada. Reeglina pidi neid tahmarehve vahetama peale seda kui kolmas kiht riiet välja kulus, See riide pamp lõi ratta hullusti tasakaalust välja. Siin on ilmselt millegi pärast lastud üle selle normi. Kolmas kiht riiet tekkis veerepinnale nii umbes täpselt 7000 kilomeetri läbisõidu järel. 
       
Lisaks eeltoodud õudusele tuli välja ka kaks 2108 Samara ratast, kasutamiseks Michelini rehvidega. No lihtsalt nii on veljele kirjutatud. Paraku pole sellest Michelini nõudest kinni peetud.
       

Ära vägista, võta suurm haamer!
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne