IŽ 56 süütemomendi seadmine
#1

Mitu mm enne üss. peaks kolb olema? Tsentrifugaalregulaator puudub. Kirjanduses on erinevad andmed 1...1,5mm ja 5,5mm. Ja räägitakse regulaatori max asendisse kinni kiilumisest. Aga mida sa kiilud, kui regulaatorit ei ole Sad

Ja kas kolvi asendi täpseks leidmiseks oleks mõistlik silindril pea maha raiuda?

Tänan!
Vasta
#2

(06-11-2019, 16:39 PM)oltsberg Kirjutas:  Mitu mm enne üss. peaks kolb olema? Tsentrifugaalregulaator puudub. Kirjanduses on erinevad andmed 1...1,5mm ja 5,5mm. Ja räägitakse regulaatori max asendisse kinni kiilumisest. Aga mida sa kiilud, kui regulaatorit ei ole Sad

Ja kas kolvi asendi täpseks leidmiseks oleks mõistlik silindril pea maha raiuda?

Tänan!

Vanasti käis see ikka kruvikeerajaga, mis maha keeratud küünla avast sisse sai panna Big Grin  1...1,5mm tundub väga vähe. Süütemoment võiks olla ~20° enne ÜSS. Seal alumisel lingil venelased räägivad 3,5...4mm enne ÜSS
https://www.iz-article.ru/ust_zaj_1.php
Vasta
#3

3mm enne ÜSS töötab piisavalt hästi. Üldiselt töötab ka palju varasem ja palju hilisem.
Tahan sellega öelda, et kui käsitsi ja umbes paika pandud süütega käima ei lähe, siis on viga kuskil mujal.

....
Vasta
#4

(06-11-2019, 17:35 PM)maaks Kirjutas:  
(06-11-2019, 16:39 PM)oltsberg Kirjutas:  ..Ja kas kolvi asendi täpseks leidmiseks oleks mõistlik silindril pea maha raiuda?

Vanasti käis see ikka kruvikeerajaga, mis maha keeratud küünla avast sisse sai panna Big Grin 

Ega ta tänapäevalgi teisiti ole. Aga see eeldab, et küünal on keset "plessi". Aga antud juhul on küünal silindripea küljel, peaaegu külili. Ma kahtlen, kas sellise küünlaava asetuse korral on võimalik piisava täpsusega mõõta. Palu piibel soovitab kah sel juhul skalpeerimise ette võtta.

Aga tänan lingi eest! 3...4mm tundub täitsa loogiline.

Kui teooriast rääkida... Mul on küll 56t puudutava kirjanduse osas koduses raamatukogus vaakum, aga 350/49 kohta kirjutatakse järgmist. 1,5mm-le vastab eelsüüde 14 kraadi. Regulaator suudab veel 13 kraadi juurde keerata. Kokku siis 27, millele vastab 5,5mm. Ja regulaatori töödiapasoonsiks öeldakse 600...1400 rpm.

(06-11-2019, 18:26 PM)isandpauk Kirjutas:  3mm enne ÜSS töötab piisavalt hästi. Üldiselt töötab ka palju varasem ja palju hilisem.
Tahan sellega öelda, et kui käsitsi ja umbes paika pandud süütega käima ei lähe, siis on viga kuskil mujal.

Paningi kontaktid täiesti suvalt paika, nii enam-vähem keskele. (Enne ei ilmutanud nad vähimatki soovi lahutumiseks, olid täiesti paigast ära.) Käima läks väga hästi, aga ma sain seejuures vändaga sihukese lõti vastu jalga, et oi-oi-oi Sad Big Grin Sellepärast tahangi asja täpsemaks panna.
Vasta
#5

"Tagasi löömise" vastu aitab iz'i puhul ainult korralik saabas.
Vasta
#6

(06-11-2019, 20:01 PM)oltsberg Kirjutas:  Paningi kontaktid täiesti suvalt paika, nii enam-vähem keskele. (Enne ei ilmutanud nad vähimatki soovi lahutumiseks, olid täiesti paigast ära.) Käima läks väga hästi, aga ma sain seejuures vändaga sihukese lõti vastu jalga, et oi-oi-oi Sad Big Grin Sellepärast tahangi asja täpsemaks panna.

Tsentrifugaalregulaatori üks eesmärke oligi vähendada tagasilööki - süüde on käivitades hilisem. Samas on see regulaator üks paras ****, teeb süüte reguleerimise raskemaks, koosneb peotäiest juppidest, mis kuluvad jne. Sellest regulaatorist ei ole sõidu ajal mitte essugi kasu.
Pannes süüte staatiliselt paika nii, et sõidu ajal oleks süüde normis a'la 3mm enne ÜSS, siis ongi käivitades tagasilöök normaalne, kui sa valesti käivitad.
Edu valem on kaheosaline:
1. Kasuta tugeva tallaga jalanõud. Igasugu plätad ja crocsid unusta ära.
2. Vänta tuleb lüüa kogu kehamassiga - nii kõvasti, kui vähegi jaksad. Igasugu "varbaga proovimine" tuleb jätta kahesilindriliste jawade ja mopeedide maale.

....
Vasta
#7

Olen kuulnud jalaluust, mis sai mingi vigastuse, kas mõra või hullemini käivitusel tagasilöögist. Võibolla kõhna ja pani kontsaga, täpsemalt ei tea, võib ka külajutt olla.

Инвалид информационной воины.
Vasta
#8

külajutt või asi.
päriselus on palju-palju konte tagasilöögiga murtud.
Vasta
#9

(07-11-2019, 13:12 PM)aavu Kirjutas:  Olen kuulnud jalaluust, mis sai mingi vigastuse... võib ka külajutt olla.

Ei pole...
Ehitasime krossikaid. Ühel mehel oli suur Z. Kätte jõudis käivitamise aeg. Peksis seal tüki aega, ei saanud käima. Siis tuli 125ese mees ja tahtis ka toksida. Nagu paugu pani, hakkas ühe jala peal hüppama. Irvitasime nii, et kõhud haiged, et mis võrrimees ikka suure tsikliga teeb. Ma peksin ka natuke aega. Mul olid kõva tallaga saapad jalas. Tahtis 90 kilost meest taevasse tõsta. Lõpuks selgus, et Motoplat oli kuidagi tagurpidi pöörlemisega.
Teisel päeval sõitma kogunedes polnud võrrimeest. Läksime siis kodo vaatama. Tuli kipsis jalaga meile ukse peale vasta.
Vasta
#10

See ühesilindriliste "suuremate" mootorite häda, minu IZ-P3 karistas ka üht seltsimeest ja tulemuseks oli suurevarba luumurd.
Vasta
#11

Võin kinnitada, et elektronsüüde elimineeris igasugused tagasilöögid IZ-PL2 -l. Saab ka suht lihtsalt lisada lüliti süüte varasemaks/hilisemaks sättimiseks.
Kontaktsüüte ajast olen isegi viga nii saanud,  et jalg andis mitu aastat tunda. Enam ei taha.
Vasta
#12

Kas neil IZ'idel millel, räägitakse tsentrifugaalsüütest, oli seda ka orginaalis või ainult järelturu teema?
Endalgi 56 pannud sellise puraka vastu jalga, et pahkluu oli valus. Korralik saabas ja ise vaatan et rohkem päkapealsega lööks. Päkaga lüües summutab natuke rohkem seda lööki.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne