#1

Tere foorumlased!
Soetasin omale ühe 66-e, pikalt seda ei planeerinud ette. Sirvisin müügikuulutusi, Auto 24, Soov ja Kuldne börs olid ammugi peas kuid silma jäi antud auto Loksa lähedal. Oli värskelt müüki tekkinud selline auto, pilte ainult üks:
[Pilt: large_29856175_BIis.jpg]
Telefonikõne ja kohal ma olingi. Selgus, et auto peremees ei ole enam meie hulgas ja tehnilise poole pealt ei oska mulle keegi suurt midagi öelda. Teada oli niipalju, et pooleli oli jäänud plokikaane tihendite vahetus ja kaaned vaja pingutada. Käima loomulikult kohe ei saanud panna, rääkimata proovisõidust. Seisnud oli auto sama kohapeal pikalt, kuid hoolimata sellest, oli kohe näha, et hoolitsetud oli masina eest hästi. Seda siis erinevate sõlmede konserveerimise näol, kui ka muus. Esimese hooga võttis natuke nõutuks, kas julgen põrsast kotis osta. Tookord ei ostnud.
Möödus umbes nädalake praadimist ja olin taas masina ees. Seekord lubati mind ka lahkunud peremehe garaazi, kus leidus varuosi autole, muuhulgas teine jooks rattaid autole. Väike kauplemine ja käed löödud. Käisin siis järgmine päev autol kaaned üle lootuses käima saada, seda aga ei juhtunud, kuna puudus säde. Seda probleemi ma enam kohapeal ei tahtnud lahkama hakata, kuna kodust üsna pikk maa autoni käia. Kõne tuttavale ja läksime treileriga kohale, kaasa võtsime ka tema mtz82-e, et peale tõmmata auto. Kojuvedu läks probleemideta.
Külge läksid uued jupid: kommutaator, süütepool, jagaja kaas, kuid sädet ikka ei olnud. Lõpuks aitas variaatori vahetus, võin antud jubina nimetusega eksida, asub ta juhi parema põlve kõrval. Rõõmu kui palju, auto töötab!
[Pilt: large_29856159_Eqc5.jpg]

[Pilt: large_29856163_2v8Z.jpg]
Vasta
#2

Koheselt vahetasin siledad tagarehvid välja uueväärsete vastu, suureks abiks oli metsaveo traktor. Traktori tugijalaga surusin ja lõugadega sikutasin velje rõngast, antud autol siis poltidega poolitatavad veljed. Sinna enne vahepeale ja pärast vinkliga ja kuvaldaga motiveerimist ning tehtud see töö sai. Lisaks tõin korralikke rehve juurde ja üks jooks sai veel tagavaraks tehtud.
[Pilt: large_29856157_qGHW.jpg]

[Pilt: large_29856153_Zce7.jpg]
Vasta
#3

Rehvivahetuse käigus käisin üle ka pidurid tagant, uued mansetid ja klotsid, varudest leidsin ka kaks uut trumlit, mis külge läksid. Üks 66 oli juba eelnevalt olemas ja seega varuosi leidus omalgi. Siis sai natuke katsetamas käidud ja tõdetud, et igaksjuhuks peaks vints ka olema. Õnneks oli üks komplekt juba suvel ostetud ja üle käidud:

[Pilt: large_29856151_k7gX.jpg]

Auto all väljavõtet paigaldades, selgus, et flants suunaga tahapoole. Õnneks teine veel ja tollel ettepoole väljund, ei hakanud süvenema, kas saab ringi tõsta väljundit väljavõttel.
Kangide paneelile tegin augu vintsilülituskangi tarbeks, eeskuju võtsin vanalt autolt. Väljavõte külge ja kangi monteerima, no ei sobi.


[Pilt: large_29856171_baPy.jpg]

Kangidel siis erinevad kõverused, esialgu proovisin vasakpoolset ja sobis parempoolne. Vahepukk külge ja seejärel vints.

[Pilt: large_29856173_wAMD.jpg]

Külastasin ka õmblejat, kes tegi kangidele uued ümbrised riidest, vanad olid jube närakad

[Pilt: large_29856169_XgL5.jpg]

Riide leidsin autost, vana jakk, millel identne tekstuur originaal detailidega. Ise poleks hakanud kusagilt täpset asendust otsima, lihtsalt juhtus nii.
Vasta
#4

Treial teeb stangele vintsirullikud ja siis peaks kokku saama. Värvitööd jäävad järgmisse aastasse, roostet õnneks üsna vähe. Ümberehitusi plaanis pole esialgu, kuid ega piinlikult originaali ka taga ei aja, auto üle keskmise heas korras, läbisõitu 39 xxx tuhat.
Vasta
#5

Vintsi väljavõttel saab võlli mõlemat pidi panna ja isegi selline võll on olemas kus mõlemal pool flants.
Milleks seal kardaanil vahepukk on mina aru ei saanudki ja panin ühe pika kardaani.
Kuna me tahtsime seda autot pruukida ka neis kohtades kus maakera kumerused suuremad on siis ette raamipikendusi ei pannud sest vints mahub ilma ka ära ja milleks need pikendused ei saanudki aru.
Trossi rullikud panime aga stangele väljapoole, et saaks ka suurema nurga all tõmmata.
Vasta
#6

Vahepukk vast selleks, et kardaanid rohkem kõhu all peidus oleksid, vähem haavatavad sedasi ehk. Raami pikendusi vanal autol pole ja mahtus tõepoolest vints ilusti ära, ainult vabajooksu lülitushoova tarbeks pidin stanget natuke õgvendama. ei mahtunud muidu liikuma. Pikema raamiga autodel stange ja kabiini vahel nurkades plekid, äkki mõeldud et nii parem kabiini kallal töötada?
Olemas mul veel üks huvitav väljavõte, millel nii kardaani flants kui ka hüdropumba käitamiseks koht. Saab näiteks vintsi käitada ja kallurkasti ka kallutada, mõlema väljundi lülitamiseks oma hoob.

[Pilt: large_29856357_lajr.jpg]

[Pilt: large_29856359_dbJp.jpg]
Vasta
#7

(Eile, 01:10 AM)willis Kirjutas:  Tere foorumlased!
Soetasin omale ühe 66-e, pikalt seda ei planeerinud ette.
Külge läksid uued jupid: kommutaator, süütepool, jagaja kaas, kuid sädet ikka ei olnud. Lõpuks aitas variaatori vahetus, võin antud jubina nimetusega eksida, asub ta juhi parema põlve kõrval. Rõõmu kui palju, auto töötab!
ehk on Sul mõni pilt sellest variaatorist?
66-l oli 3 erinevat süüte sisteemi (mida mina tean) esimene tavaline kontaktidega, ilma võimendita, 80.-te keskel tuli kommutaatoriga, kuid jagaja veel kontaktidega ja viimased tulid varjestatud süütega, kus jagast küünaldeni metalli sees ja jagaja halli anduriga. Viimasel oli väike hall karbike, (avarika vene k.) mis asendas rikke korral jagaja kontakte. Juhtme ümbertõstmisel, hakkas süütepoolile saatma impulsse, ja see pritsis ühtlase sagedusega särtsu küünaldele. Mõni säde sattus enamvähem õigel ajal ja mootor käis. Puterdas ja plärtsus, aga sõitis. kommutaator ehk must karp oli vasaku nurga sees, "avarika" samas kõrval vist...
Alates elektronsüütega sisteemist oli süütenurga paikasaamine oluline, mm siia sinna ja asi edasi ei liikunud. Õige momendi leidmine käis p---etunde järgi. Kui oli paigas, siis liikus 66 pea 100+km/h ja käivitus ka külmaga poolest pöördes


Vasta
#8

Need viimased ei pruukinud tulla ainult varjestatud juhtmetega, oli ka tavalisi. Enamik, mis mina olen näinud ongi ilma olnud.
Ja andur ei olnud mitte "Halli" vaid induktsioonitüüpi. Halli andur oli tõenäoliselt liialt keeruline nõukogude tehnoloogia jaoks.

Tarkus ei tule alati aastatega, mõnikord tulevad aastad üksi ka.
Vasta
#9

Jagaja kontaktidega, varjestatud ei ole süsteem. "Avarii vibra" on täitsa olemas kommutaatori kõrval. Selle äravahetaud karbikese õigem nimi lisatakisti, erinevad allikad kasutavad erinevat nime. Mootor veatult ei tööta, kohati jääb nagu nälga, tuleb karburaator ka üle käia uuesti. Uue jagaja sain kaasa, ehk targem see ka ära vahetada, samas pole nende vene asjadega nii lihtne et panen uue jubina külge ja kõik hästi. Tunnistan et pole ma mingi ekspert, üks asi on tööle panna miski ja hoopis teine asi on peenhäälestus.
Vasta
#10

(Eile, 20:30 PM)Wiki432 Kirjutas:  Need viimased ei pruukinud tulla ainult varjestatud juhtmetega, oli ka tavalisi. Enamik, mis mina olen näinud ongi ilma olnud.
Ja andur ei olnud mitte "Halli" vaid induktsioonitüüpi. Halli andur oli tõenäoliselt liialt keeruline nõukogude tehnoloogia jaoks.

Tänan täpsustuse eest, minu kogemused on ca 30 aasta tagused, rohkem pole kokkupuudet olnud.
Sellest, et tsiviil autodel tavaline juhtmestik oli, olen teadlik. Üritasime seda varjestatud sisteemi elimineerida (hakkas korpusesse üle peksma) kogu varjestuse maha kruvimisega, uued küünlad ja juhtmed. Alul jäid vanad juhtmed, aga ei käinud. Öösel ja eriti rõske ilmaga oli kabiini all ilutulestik. Uued juhtmed said peale "hangitud" ja mootor käis kui kell.


Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne