Hüdrotraktor.
#1

HeiHei. Nääd siis vahetasin nime. Endine Erollu on nüüd Mutrivillu. Kuna Erollude teema on päevakorrast maas siis pole see nimi ka enam pädev. Aga mutreid ma keeran edasi ja las siis olla sedapidi. Aga jah.... Traktor. Hüdroajamiga. Pagana vahva on. Jaurasin paar aastat tavalise siduri ja hädise 4 käiguga edasi ( ja 2 tagasi) Nüüd on aga hoopis teine teema. Sõita saab kirurgilise täpsusega , jääb seisma kallaku peal tahad sõidab edasi ja tagasi kasvõi millimeetri kaupa. Jube mugav ja soojalt soovitan kes kahtleb. ( tean ma kahtlesin ka)  Igatahes, pikk möla fekaal möla.... vaata parem vilmi. 

Vasta
#2

Tubli töö!

Hüdroveol on omad eelised, aga ka puudused. Millest peamiseks on kas kehva või nigel kasutegur, sõltuvalt õli temperatuurist ja komponentide kulumusest.

Igal juhul on huvitav näha, et sääraseid asju siiski elus hoitakse. 

Millal elektritraktor tuleb?
Vasta
#3

(15-11-2019, 12:51 PM)v6sa Kirjutas:  Tubli töö!

Hüdroveol on omad eelised, aga ka puudused. Millest peamiseks on kas kehva või nigel kasutegur, sõltuvalt õli temperatuurist ja komponentide kulumusest.

Igal juhul on huvitav näha, et sääraseid asju siiski elus hoitakse. 

Millal elektritraktor tuleb?
Smile  Elektritraktor tuleb siis kui akud niikaugele jõuavad, et neid ka reaalselt kasutada on võimalik. Kõik oma tehnika ma projekteerin alati arvestusega , et elekter oleks võimalik.  Aga jah üldiselt ma ilmselt ei jõua oma eluajal seda oodata. Praegused akud on fekaal mis fekaal. Mul sai see elektriajastu läbi. ( tulekahju enda kontoris + 2 tuttaval) Aitab. Mina neid pomme omal kodus hoida ei taha + nad surevad kiiremini kui reklaamitakse.  Sellele traktorile oleks vaja iga 3a tagant 3000-4000€ eest akut osta??? ja siis ma saan ka ühe laadimisega ehk 4-5h tööd teha järjest. Suvel sõidab see masin aga vahest 12h järjest. Ei elekter on veel " mänguasi" Jah ma olen hüdro kasuteguriga kursis kuid see on väike mure võrreldes boonusega mida ta mulle pakub. Õli temp tuleb kontrolliall hoida ja asi töötab. Pärast mitmetunnist tööd keskmisel koormusel oli õli temp ikkagi ainult 40C kandis. Ma arvan et kui ta suvel palavaga ka 80C on pole ka probleem.
Vasta
#4

Kuidas on lahendatud kiiruse muutmine, mis juhib õli kogust mis läheb veo mootorisse? Oli omalgi vahepeal mõte oma aiatraktori projekt ümber teha, minema visata käigukast ja suured ülekanded ja pista kaksik hüdropump otse siduri külge ja vedu oleks hüdroga. Kaovad käigud ja siduri sõtkumine kui on palju kitsastes oludes manööverdamist...
Tubli ettevõtmine ja suurepärane töö on ära tehtud.
Vasta
#5

Ma kasutan selleks muutuva tootlikusega pumpa. Sõidab asi eraldi õli peal üldse, lahus peasüsteemist. 
Vasta
#6

(15-11-2019, 12:44 PM)Mutrivillu Kirjutas:  HeiHei. Nääd siis vahetasin nime. Endine Erollu on nüüd Mutrivillu... 

Kuningas on surnud, elagu Kuningas.
Vasta
#7

(15-11-2019, 15:27 PM)Mutrivillu Kirjutas:  Ma kasutan selleks muutuva tootlikusega pumpa.

Seda va pumpa olen otsinud pikalt, eks kui teada mille küljes leidub, siis amazonist peaks ta 500€ piires tutikana kätte saama küll(pole tahtnud tellida). Eesmärk, kusjuures ei erine üldse sinu omast.. siduri ja imeliku käiguvahetusega masin ei ole lihtsalt kasutaja sõbralik.

Nende pumpadega on muidugi see häda, et nullpöörderaadiusega muruniidukid millel neid kasutati on läinud all-in-one tüüpi süsteemidele kus pump ja mootor ühes korpuses. Hea lahendus kui tootja tahab sulle uut asja müüa, aga halb lahendus isetegija vaatest. Nimelt on ju selles terviklahenduses koos nii pump, mootor kui ka ülekanne.

Kas sul õnnestus pump hankida eestist või välismaalt?
Vasta
#8

kas vähe silma torkava reversi kangi tõttu on ootamatusi ka ette tulnud?
Vasta
#9

(15-11-2019, 22:10 PM)MellMellMell Kirjutas:  
(15-11-2019, 15:27 PM)Mutrivillu Kirjutas:  Ma kasutan selleks muutuva tootlikusega pumpa.

Seda va pumpa olen otsinud pikalt, eks kui teada mille küljes leidub, siis amazonist peaks ta 500€ piires tutikana kätte saama küll(pole tahtnud tellida). Eesmärk, kusjuures ei erine üldse sinu omast.. siduri ja imeliku käiguvahetusega masin ei ole lihtsalt kasutaja sõbralik.

Nende pumpadega on muidugi see häda, et nullpöörderaadiusega muruniidukid millel neid kasutati on läinud all-in-one tüüpi süsteemidele kus pump ja mootor ühes korpuses. Hea lahendus kui tootja tahab sulle uut asja müüa, aga halb lahendus isetegija vaatest. Nimelt on ju selles terviklahenduses koos nii pump, mootor kui ka ülekanne.

Kas sul õnnestus pump hankida eestist või välismaalt?
On eestis pakkuja ja eBays on neid palju. Otsi Hydrogear pumps . Neid on kõikmõeldavates variatsioonides saada hunnikute kaupa. Mina sain jah kohapealt ühe kasutatud pumba. Oma teise traktori kavatsen ka ümber ehitada aga siis kasutan juba uuena ostetavat kaksikpumpa. Sama asi üksteise seljas ühe võlli peal.
Vasta
#10

(15-11-2019, 22:30 PM)diesel Kirjutas:  kas vähe silma torkava reversi kangi tõttu on ootamatusi ka ette tulnud?

Ma ei saa küsimusele pihta? Vabanda!  MTZ 05 konstruktsiooni silmas pidades oli see hea mugav lahendus kangid nõnda istme alla panna ja see on üllatavalt mugav. Kui sa seda küsid. Paar korda olen traktoril turnides sõidu ajal jalaga käigu välja lülitanud seda jah aga see on väike mure...
Vasta
#11

Muutuva tootlikusega pump on üsna keeruline ja seetõttu ka rikkealdis. Kas mingi lihtsama ja ilmselt ka odavama kiirusemuutja peale ei mõelnud?

Müün: keermetõrv, puidulakk, alumiiniumtorud.
Vasta
#12

(16-11-2019, 01:21 AM)Marko Kirjutas:  Muutuva tootlikusega pump on üsna keeruline ja seetõttu ka rikkealdis. Kas mingi lihtsama ja ilmselt ka odavama kiirusemuutja peale ei mõelnud?

Pole seal keerulist midagi. Paar survelaagrit, saaled ja plunserid. Sama asi sisuliselt mis survepesur. Neid pumpasid ruunatakse iga päev suurte 0 pöörderaadiusega niidukite peal ja nad kestavad päris hästi. Õli olgu puhas ja jahutatud ja kogu lugu. Varuosi on ka saada. Ja ausaltõelda ega midagi muud polegi olemas. Vöid tavalise pumba ja jagajaga sõita aga see on ikka nagu öö ja päev muutuva tootlikusega pumba kasuks.
Vasta
#13

Ma ka ei saa aru, kust see rikkejutt võetakse. Ka tavalises murutraktori hüdro-tagasillas on ju muutuva mahuga pump. Käib aastaid ja pole häda midagi. Ekskavaatorite pumbad samamoodi...
Vasta
#14

ma mõtsi seda, et reversi kang on pisike ja silma alt ää.
kas pole juhtund, et hüppad sadulasse ja "annad talda" ja masin hüppab vales suunas kuskile otsa, kuna revers oli ununend teisipidi sõidu asendisse.

võrdluseks näiteks prosta murutrakatsi lahendusega pole võimalik eksida.
Vasta
#15

Videos ju reevers gaasipedaali tõstmisega.
Vasta
#16

(16-11-2019, 15:12 PM)Brrr Kirjutas:  Videos ju reevers gaasipedaali tõstmisega.

Mul on sedapidi ja teistpidi. vana käigukast koos reversiga jäi alles ja jah küsimus on tegelikult täitsa aktuaalne. Ehk siis  mul on 4 meh käiku edasi ja 2 tagasi ja kui meh kangi teisipida kangutan siis 4 tagasi ja 2 edasi. Seda aga ma praktiliselt ei kasuta enam kuna enamasti on sees 4 käik ja hüdro pedaal teeb ise kõik vajaliku. kui vaja midagi eriti rasket tirida siis jah vahetan  meh käiku. Aga mõnikord on hea kui saab tagurpidi sõita pedaali alla vajutades sest ülespoole sikutada teda väga mugav pole. Siis kangutan meh reversi teisapidi ja jah... aga see hoiab pea selgena... ja pealegi käib kõik niii kole aeglaselt et kui ta ka liigub tistpidi kui ma oma soovides ette kujutasin siis ikkagi on palju aega välja mõtlemiseks mis järgmiseks teha. :Smile Palju higistamist oli mul  pumba 0 positsiooni taastajaga. originaal lahendus ei mahtunud kuidagi ära ja tuli uus teha. Jama on selles , et kui täis kiirusel  pedaal lahti lasta kargab asi 0 ja sisuliselt hakkab koledaid asju juhtuma igal pool. ma tegin asja niiviisi ja 0 taastub sujuvalt . olen rahul ...

Vasta
#17

(16-11-2019, 16:52 PM)Mutrivillu Kirjutas:  
(16-11-2019, 15:12 PM)Brrr Kirjutas:  Videos ju reevers gaasipedaali tõstmisega.

Mul on sedapidi ja teistpidi. vana käigukast koos reversiga jäi alles ja jah küsimus on tegelikult täitsa aktuaalne. Ehk siis  mul on 4 meh käiku edasi ja 2 tagasi ja kui meh kangi teisipida kangutan siis 4 tagasi ja 2 edasi. Seda aga ma praktiliselt ei kasuta enam kuna enamasti on sees 4 käik ja hüdro pedaal teeb ise kõik vajaliku. kui vaja midagi eriti rasket tirida siis jah vahetan  meh käiku. Aga mõnikord on hea kui saab tagurpidi sõita pedaali alla vajutades sest ülespoole sikutada teda väga mugav pole. Siis kangutan meh reversi teisapidi ja jah... aga see hoiab pea selgena... ja pealegi käib kõik niii kole aeglaselt et kui ta ka liigub tistpidi kui ma oma soovides ette kujutasin siis ikkagi on palju aega välja mõtlemiseks mis järgmiseks teha. :Smile Palju higistamist oli mul  pumba 0 positsiooni taastajaga. originaal lahendus ei mahtunud kuidagi ära ja tuli uus teha. Jama on selles , et kui täis kiirusel  pedaal lahti lasta kargab asi 0 ja sisuliselt hakkab koledaid asju juhtuma igal pool. ma tegin asja niiviisi ja 0 taastub sujuvalt . olen rahul ...

Miks ei tee edasi/tagasi liikumise kangi nagu Husqvarna murutraktoritel ?
Varbaga vajutad läheb edasi ja kannaga vajutab liigub tagasi.
On selline C kujuline pedaal millel toetuspunkt keskel ja siis vajutad varbaga tõuseb kanna juurest pedaal ülesse ja kannaga vajutad siis jälle tõuseb varba juurest pedaal ülesse. 
Ei pea varbaga sikutama ja saab veel täpsemalt sõita.
Vasta
#18

(16-11-2019, 20:19 PM)Qunts Kirjutas:  Miks ei tee edasi/tagasi liikumise kangi nagu Husqvarna murutraktoritel ?
Varbaga vajutad läheb edasi ja kannaga vajutab liigub tagasi.
On selline C kujuline pedaal millel toetuspunkt keskel ja siis vajutad varbaga tõuseb kanna juurest pedaal ülesse ja kannaga vajutad siis jälle tõuseb varba juurest pedaal ülesse. 

Stigal sama süsteem ja ma nüüd peale 5aastast kasutamist ei kujuta ettegi, et mingi muu värk seal oleks. Kangi tõmmata, varbad pedaali alla, milleks?

Müün: keermetõrv, puidulakk, alumiiniumtorud.
Vasta
#19

Huskvarna raider 13c , üks pedaal edasi, kõrval on teine tagasi liikumiseks. Mõlemad töötavad õiget pidi, endast eemale surudes. Väga mõnus, ka täpsemate liigutuste jaoks.
Vasta
#20

Lihtne vastus. Pole ruumi. Kangi asja kaalusin aga siis on käed kinni. Selle masinaga sõites on kätel palju tööd. Eesmine jagaja 3 kangi , tagumine jagaja 2 kangi + mõnel lisaseadmel on ka veel oma juhtimine. Ei ole võimalik veel kiirust käega juhtida. Seega jäi kangi asi ära.  ja kanna pedaal ei mahu kuidagi ära. kahte pedaali kõrvuti kaalusin samuti. ja samuti ei mahu. Traktori raam (ja astmelaua süsteem on raami osa) on nii kapitaalne ja seda muutma ei taha hakata. Seega pean harjuma varbaga sikutama. 90% ajast sõidan nina eespidi ... kusjuures mu raideril on ka see kand varvas pedaal ja ma ei ole ülemäära õnnelik selle üle...
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne