Audi 920 - 1939

Natuke OT Big Grin

Moskva oblastis on vist selline isend liikumas. Moodsad Audi rõngad kilpidel on tegelikult täielik jama, aga kuidagiviisi nad mulle meeldivadki Big Grin

[Pilt: aydi-920_6682-1.jpg]
Vasta

Pilt interneedusest. 
Probably one of the strangest car photos you'll ever see 
Audi factory workers displaying the strength of the 920, ~1938.


Manustatud failid Pisipilt (pisipildid)
   

www.classiccar.co.uk
www.carandclassic.co.uk
www.classiccarsforsale.co.uk
Müüa 2140 1982
Tartu on muutumas drifti Päälinnaks, oma ringristmikudega. Big Grin

Vasta

(12-06-2021, 23:33 PM)miniest Kirjutas:  Pilt interneedusest. 
Probably one of the strangest car photos you'll ever see 
Audi factory workers displaying the strength of the 920, ~1938.

Meestel on küll rohkem sellised näod nagu nad oleks hoopis DKW factory workers...
Vasta

(12-06-2021, 23:33 PM)miniest Kirjutas:  Pilt interneedusest. 
Probably one of the strangest car photos you'll ever see 
Audi factory workers displaying the strength of the 920, ~1938.


Photoshop. 
40 meest (miinimum 40 x 80kg = 3200) ehk kolm tonni katusel + 1,5 tonni auto ise ja isegi rehv ei vaju lössi. 

Eile panin oma Jagele 4bari igasse rattasse sisse ja esiratas vajub ikkagi kergelt laiaks. Ilma meesteta katusel.
Vasta

Pukid on all.
Vasta

(12-06-2021, 23:33 PM)miniest Kirjutas:  Pilt interneedusest. 
Probably one of the strangest car photos you'll ever see 
Audi factory workers displaying the strength of the 920, ~1938.
Pilt on leitav mitmest erinevast kohast, mis peaks suurendama selle usaldusväärsust. Ka James May on selle oma lehele pannud:
https://www.facebook.com/pg/JamesMay/pos...e_internal

Priit siin avaldas kahtlust, et kas ikka on Audi 920, Indrek vaikib .... ma sellest autost eriti midagi ei tea, aga pilte võrreldes
on väike kahtlus tekkinud, et tegemist on DKW F7-ga
Vasta

Selle pildi levitamine sellise selgitusega näitab, kui pealiskaudseks on muutunud kaasaegne maailm. Isegi end autoajakirjanikena tituleerivad inimesed ei suuda teha lihtsalt googeldamist. 

Fotol on DKW F7 Reichsklasse Special ning foto on tehtud 1937. aastal. Autokered hakkasid juba valmima metallist ning kandevkeregi ei olnud enam uudis. Allpool oleval reklaampildil seisab platvormi peal 30 täiskasvanud meest DKW Spandau tsehhist kogukaaluga ca 2,5 tonni ning eesmärgiks oli demonstreerida Spandau keretehases valmistatud puitkerede vastupidavust. Juhikohale pandi istuma Spandau tehase tehnikadirektor Willy Fritsch. 

Puupakud kere nurkade alla pandi seetõttu, et veermik ei olnud mõeldud 2,5 tonni kandmiseks (DKW Front-seeria mudelite kandevõime oli üldjuhul 320 kuni 350 kg, väikeveokitel 500 kg). Puupakke ka ei varjatud, et demonstreerida kere vastupidavust. Sõiduvõimeline see 20 hobujõulise mootoriga auto sellise koormaga ei ole. 


   
Vasta

Isetegijate eripäraks on see, et kogu aeg täiskoormusega hobiga tegeleda ei saa. Meil Vahuriga on välja kujunenud rütm, et talvel toimetame rohkem keldris autode kallal ning suvel tuleb muudele kodustele toimetustele pühenduda. Väikestviisi oleme ise ja meistrite abiga edasi liikunud keretöödes. Suvega on saanud tagaosa pahteldustööd enam-vähem tehtud. Pahtel peale ja maha mitmel korral ning proovivärve vahele. Nüüd saab öelda, et tagaosa on oma kujus ning vajab enne värvimistöid vaid kerget viimistlust.

       

Tagaluugi hinged ning käepidemed tuli päris uued teha. Nende paikasobitamine on peen töö, kuid nüüd saab juba luugi sulgeda ja lahti teha ilma ajutisi lahendusi kasutamata. 

   

Tänu meistritele, kes on abiks olnud.

Mis puudutab kvaliteeti, siis püüame mitte teha kompromisse. Mis teha vaja, see tuleb teha. Taastamiskvaliteet on ilmselgelt teistsugune kui tehase kvaliteet. Sel kevadel sai mõõdetud ja pildistatud sama mudelit, mis oli säilinud originaalvärvis. Kindel tehase kvaliteet, kuid paigutades shabloone auto ühelt küljelt teisele tuli hakata otsima nö keskmist. Profiilide ja kuju erinevused olid mitte millimeetrites, vaid sentimeetrites. See on käsitööautode puhul tavaline. Püüame ehitada sellise kvaliteediga auto, mida ei müüdud mitte salongist kliendile, vaid millegi mindi autonäitusele reklaami tegema.
Vasta

Jäi silma 920 auto mudel.
https://www.huuto.net/kohteet/audi-920-c.../550253071
Seda saaks riiulil imetleda ja oodata kuni enda auto valmib
Vasta

(27-09-2021, 19:13 PM)kiiresti2 Kirjutas:  Jäi silma 920 auto mudel.
https://www.huuto.net/kohteet/audi-920-c.../550253071
Seda saaks riiulil imetleda ja oodata kuni enda auto valmib
 Odav. 
Hind v6ib muidugi veel yles kerida.


CMC hiilgab oma ylimas detailsuses.Hinnad on ka muidugi vastavad. 1:18 suurustel on hinnad seal 1000e poolel juba
Kahjuks on ilmnenud suurtematel ja kallimatel mudelitel tsingikatku, mida ma arvasin venkude probleemiks. 
Mul kahjuks riiulis 9 Bentleyt ja Mersut, mille voib paar aasta pärast kyhvliga kokku lykata. Sad
Vasta

Ega seinale ei vaja?
https://www.osta.ee/index.php?fuseaction...=162999864
Vasta

Aitäh linkide eest. Üks selline mudel on juba hangitud - neid tehti mitmes värvis tuhande kaupa ehk kusagil maailmas on 1000 + 1000 sellist mudelit. Seejuures valiti mudelite selline värvivalik, millisena tehasest nad välja ei sõitnud. Vähemalt minul puudub selline info, et tehas oleks sellist värvivalikut kasutanud. Restaureeritud autod on sellised nagu omanik on paremaks pidanud. Ka detailides on ebatäpsusi, kuid üldiselt need toredad mänguasjad. Hind ongi sellises suurusjärgus. Kuna neid on pidevalt ebay-s müügil, siis ka hind stabiilne. 

Kuna õhtud on pimedad, siis on hakatud tegema ettevalmistusi talviseks hoogtööks. Tagaosa on põhiosas valmis ning selle talve eesmärk on lahti võtta, korda teha ning uuesti kokku panna nö tulemüür. Kuna keresid on kaks, siis sai mõlemad puhastatud. 

   

Nii on parem välja valida, kumb lahti võtta ja kumb näidiseks hoida. Mõlemad on saanud tunda külasepa kätt. Karta on, et nagu tagaosal, nii valivad meistrid ka nüüd välja kehvema, et parem ja osaliselt originaalpuud sisaldav torpeedo jätta näidiseks ning tulevastele põlvedele teha. Tagaosaga sai nii tehtud, et lahtistest tükkidest sai uus kokku pandud ning oma algse kuju säilitanud, kuid tegelikult läbi mädanenud tagaosa jäi sellisena kokku. 

       

Tulevikus hakkab pilte nägema samast ruumist ja suunast, kuid auto on teistpidi. Auto all on tõstuk, et vajadusel tõsta kere mugavamale kõrgusele töötegemiseks. Veelgi olulisem on aga see, et nii saab hakata ka katust proovima, mis muidu jäi kogu aeg lakke kinni.

   
Vasta

Esiosa korralikuks puhastamiseks ning kordategemiseks sai tugiraam välja võetud. Näiteks DKW autodel on kere kandevsõrestik puidust ning seda jupikaupa parandada ei ole võimalik. Audil on lihtsam, kuna ka kandevkonstruktsioon on metallist. Küll aga on puu kasutuses uksepostides ning esiakna raami ümber. Puudetailid tuleb loomulikult uued teha. 

Tugiraam on selline. 

   

Mootoriruumi vasakul pool oleva tööriistakasti on keegi otsustanud suureks lõigata. 

   

Ka põhi oli välja lõigatud. 

   

Kuid siis oli ilmselt tahtmine saanud otsa ning äralõigatud tükid keevitati tagasi. Võib ainult oletada eesmärki. Tavaliselt püüti niiviisi lisada küttesüsteemi, kuna ka sellel autol salongi küttesüsteem puudub (oli võimalik lisavarustusena väike ahi). 

Osavad meistrid plekitööd tegema olid ka minevikus. Kere alumine pool oli läbi roostetanud, plekksepp on painutanud üsna täpselt uue tüki asemele ning ka gaaskeevitusega selle paika pannud. Tasub meenutada, et relakas oli NL ajal pigem erandlik tööriist ning seetõttu pidi keevitus olema kohe piisavalt hea, et pahteldajale üle anda. Kaasaja mugavusi nagu keevisliidese siledaks lihvimine väga paljud endale lubada ei saanud. Kui see detail saab lõplikult puhastatud ja mõõdud kontrollitud, siis tuleb langetada otsus, kas teha uuesti alumine osa või saab vana meistri töö alles jätta.

       
Vasta

Põhjalikuma uurimistöö tulemusel tuvastasime ainuüksi tulemüüri esiküljel ühtekokku 39 erinevat auku, mida seal tehasest välja sõites ei olnud. Teades, et auto oli juba 1970ndatel lahti võetud, siis iga kasutusaastaga puuriti või lõigati sinna vähemalt 1 auk. Sisekülje ja pealmistel plekkidel on veel kümneid auke, mis vajavad kinnipanekut.

   
Vasta

huvitav,mis eesmärgil neid auke on sinna puuritud.vaevalt,et sealt mingeid juhtmeid ja voolikuid sellises koguses oli vaja vedada
Vasta

Audi 920 üks nõrgemaid kohti on mootor. Nn kuningvõlliga mootor tahab head õlitust. Veelgi laastavam on aga mootoriplokki jäänud vesi. Päris selgeks ei ole saanud, kas veesärgist jahutusvedeliku välja laskmine ei ole täielikult võimalik, aga enamus teadaolevaid mootoreid on küljelt lõhki. Tuttav saksa harrastaja, kelle mitu sellist autot, näeb kurja vaeva, et mootor jälle vettpidavaks saada. 

See eellugu oli vajalik selleks, et aru saada tulemüüri aukude rohkuses. Iga järgmine rats mootoriruumis tähendas seda, et oli vaja vedada lisajuhtmeid või voolikuid-torusid. Sageli tuli ümber ehitada ka gaasihoovastik. Nii neid auke sinna koguneski. 

A-piilari plekiosa tuli raami pealt maha lõpuks üsna lihtsalt, kuid pärast tugiraami auto raamile kinnitamist tagasi enam ei läinud. Sellega sai selgeks ka põhjus, miks aknaraam nii robustselt oli külge keevitatud ja pärast tinaga siledaks aetud. Kui aknaraami ei ole, siis pleki alumine osa on võimaline väikese painutamisega oma kohale liikuma. Esiakna raam tuleb siis viimasena kinnitada. 

Hetkel käib plekiosa ühitamine ustega ning ees on ootamas uute puitdetailide valmistamine  - need paiknevad ukse esimeses postis ning aknaraami all. Käsitööautole omaselt tuleb siin teha kompromisse ning laseriga 1mm täpsusega mõõtes tulevad välja keretehase varasema töö ebatäpsused. .


Manustatud failid Pisipilt (pisipildid)
   
Vasta

(12-01-2021, 19:56 PM)indreksirk Kirjutas:  Paraku on oluline osa süütelukust siiski puud. Selleks on luku taga olev lüliti. See on väike plastmassist karp, milles kontaktid ja pirnipesa indikaatorpirni jaoks. Seda me leidnud ei ole. Otsingud jätkuvad. Pilt sellest karbikesest on lisatud. Mõõdud 25x40 mm ja kõrgus 25mm. 
Otsingud osutusid edukaks. Kui tavalises ebay-s on üha vähem sellist kaupa leida, siis ebay kleineinzeigen korralikul otsimisel siiski annab mõnikord ka tulemusi. Luku valmistaja on ettevõte nimega NEIMAN ning valmistas autode lukke pikalt ka pärast II maailmasõda. Seetõttu sai otsingud suunatud mitte auto margipõhiselt, vaid lukuvalmistaja järgi. Paljud muidugi ei tea luku valmistajat, kuna lukul sellist markeeringut peal ei ole. Sageli on lukud ka üüratu hinnaga - vaja on ju vaid ühte väikest osa lukust. Igatahes õnnestus leida NOS (new old stock) lukk, mille korpus loomulikult ei sobinud ning ka kontaktide kaas oli veidi kahjustunud, kuid kontaktide osa ise õige. Nagu doonorilt näha, siis laadimistuli on sellel suunatud läbi punase klaasikese salongi poole. Audil aga on laadimistuli dubleeritud ikkagi armatuurlauas. 

Algus oli lootus, et saab kasutada ka originaalset võtit (erineb siiski kujult Audi võtmest) ja uut lukusüdamikku, kuid lahti võttes ilmnes, et lukusüdamik on on doonoril ca 1mm suurema läbimõõduga ning originaalluku korpusesse ei mahu. Läbimõõdu vähendamine on esimese hinnangu kohaselt aga võimatu, kuna lukusüdamiku välisperimeetril on lukumuukide lukustusluugid, mis jäävad välispinnast ca 0,7mm kaugusele. Aga uurime edasi.

Doonor vasakul, originaalne Audi 920 paremal

   

   
Vasta

Esiosa töid sai alustatud pealtnäha lihtsast aukude kinnikeevitamisest. Paraku ca 1,7 mm paksune ning tavapärasest oluliselt jäigem plekk otsustas pärast aku- ja tööriistakasti põhja eemaldamist hakata lainetama. On kõvasti tegemist, et see taas sirgeks saada. On saanud selgemaks, miks teistel restaureeritud autodel on see esisein kohati kuni sentimeetri paksune. 

   

Alles pärast ülalnimetatud kastide põhjade ning vaheseina paigaldamist hakkab tekkima lootus, et ehk saab siiski selle seina enam-vähem sirgeks. 

   

Kuna esiots on läbi katuse otseselt seotud tagumise osaga, siis tuleb katus oma kohale panna. See on keerulise geomeetriaga ning hoolimata mõningast kogemusest kolme DKW-kabrioleti tegemisel on tunde ja närve kulunud ohtralt. Metallkonstruktsioonid on ju põhimõtteliselt olemas ja suhteliselt heas seisukorras, kuid puuduvad igasugused joonised ja mõõdud, kuidas tagaosa kinnitub. Valmis autode pealt saab väga einevaid mõõte ning polstrite taha kontruktsioone mõõtma ei pääse. Puu ja metalli kooslus on päris keeruline. 

       

Kui esi- ja tagaosa saab enam-vähem paika, siis saab lõplikult paika ka nn A-piilarid. Tehases oli lihtne tehnoloogia - aknapostid keevitati esiosa külge ning ühtlustati tinapahtliga. Kuna jätkukoha all on puitkonstruktsioon, siis on siingu nuputamist, kuidas hoida puud ning kaitsta metalli teiselt poolt hilisema korrosiooni vastu. 

   
Vasta

(21-12-2020, 11:08 AM)indreksirk Kirjutas:  Uksekäepidemete juures on võreldud pilte, mis on tehtud erineva nurga alt. Praegu ei ole võimalik uuest ja vanast kõrvuti pilte teha ega mõõte anda. Luban tulevikus koopia ja originaali kõrvuti panna ning ka võrdluspildid teha. Siis saab selgemaks, kas koopiad ikka olid näitamist väärt. 
 Täidan vana lubaduse. Loodan, et said pildid sobivatest rakurssidest

               
Vasta

Koopiad, ehk siis need uued ja läikivamad on oluliselt elegantsemad. Vahe on väga minimaalne aga kurat ongi detailides. Uued on ilusamad. Siin on näha see "lapini"  hoogne joon versus saksa inseneri - konstruktori laual projekteeritud minimalistlik detail, mille juurde disainerit ei lastud, või kui lasti siis ainult kaine pea ja kindlasti koos joonlauaga. Harva, väga harva kui uus on parem kui vana. See eelnev jutt muidugi kahjuks ei sobi õige - vale skaalale. Kurat on detailides ja eks siin on jälle sobiv koht kus saab ikka karva neljaks lõigata. Mulle need uued meeldivad  Smile

Triumph GT6, Corvair Spyder, Datsun 280Z, BMW E21, VW Buss
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne