Musta numbriga seonduv (poolitatud "GAZ 21 automaat 1960" teemast)
#21

(26-11-2019, 12:42 PM)bom Kirjutas:  Miks peaks vanema sõiduki pikema ülevaatusperioodi ja soodsamate liikluskindluse tingimuste saavutamiseks lammutama olemasoleva musta numbri süsteemi? Võimalik on sõiduki ajutiselt arvelt kustutamine, lisandunud on paindlikumad liikluskindlustuse võimalused ja vana auto ülevaatuse perioodi muutmiseks võib piisava eeltööga MKMs saavutada õigusaktide muutmise. Ma tõenäoliselt ei saa kunagi ühelgi spordialal olümpiamedalit, kuid jabur oleks enda enesetunde parandamiseks nõuda selle elitaarse tsirkuse lõpetamist, las sörgivad vaikselt ilma medaliteta nagu normaalsele inimesele jõukohane. Kuigi oma sõidukile musta numbri saamine näib samuti kahtlane, hoian selle tingimusi auto korrastamisel meeles ja vähemalt ei tee midagi, mis selle tulevikus välistaks. Kokkuvõttes teema tasakaalustamiseks: minu arvates on musta numbri süsteem väga hea, sellel on oma rahvavalgustuse roll ja pigem on teistel riikidel põhjust Eestist selles osas eeskuju võtta.

Tänad bom, panid mu nn halli numbri mõtte natuke paremini kirja. Musta numbri süsteem on elitaarne ja ei sobi enamike vajadusteks. See aga ei tähenda, et seda olemas ei peaks olema. Võimalus registreerida oma auto aga hobiautona, mis annaks pikema ülevaatuse ja mingeid muid eeliseid, samas seaks piirangud, et masin poleks aastaringses kasutuses igapäevaautona, kaasaks aga palju suuremat huviliste gruppi ilma, et devalveeriks musta numbri väärtust.
Vasta
#22

ei mõista mis tavalise valge numbriga sõitmisel siis puudu või üle või valesti on ? Rolleyes
Vasta
#23

Suomaalia süsteemi suurim pluss on momeelest see, et vanatehnikat saab kaskotada õiglase hinnaga. Meie seltsidelt muidugi sellist vastutulekut oodata on pehmeltöeldes naiivne. Samas kriitilise massi valijate teke võib tingida vastava seadusepügala genereerimise.

_______________________
Koledate Kastikate Klubi
Vasta
#24

Niikaua kui automaksu ei ole, siis eriti ei olegi vahet - see, kas sa teed ülevaatust igal aastal või üle aasta ei ole erilist vahet. Vaadates aga liikumisi poliitikamaastikul, pole ma sugugi kindel, et seda maksu siiski mingi hetk ei tule.
Vasta
#25

(26-11-2019, 13:12 PM)Mart Laanelepp Kirjutas:  Niikua kui meil ei ole auto- või teemakse mis hobiautode kasutamist mõttetult kalliks ajaksid ei näe ma sellel mingit mõtet. 

Aga on ju! Sad
Ei maksa arvata, et hobisõidukiks kõlbab ainult alla 3,5T masin. Mina pean oma täpselt 50 aastat vana ja heas korras veokaga 12 euri välja käima ainuüksi selle eest et tahan ta korra garaazist välja maja ette ajada. Registrimass on vähemaks muudetud, muidu peaks ainuüksi selle eest et ta mul olemas on, maksma 84 euri aastas raskeveokimaksu veel lisaks.
Vasta
#26

(26-11-2019, 14:35 PM)sugraM Kirjutas:  Niikaua kui automaksu ei ole, siis eriti ei olegi vahet - see, kas sa teed ülevaatust igal aastal või üle aasta ei ole erilist vahet. Vaadates aga liikumisi poliitikamaastikul, pole ma sugugi kindel, et seda maksu siiski mingi hetk ei tule.
Natukene ikka on, kuna vanasõidukiga mis aastas sõidab ainult ca. 400 km on TÜV tasu sisuliselt samasuur kogu aastase bensiinikuluga (rahaliselt topelt bensiinikulu). Sama maksab TÜV täpselt sama palju nt. aastas 20-40 tuhat km läbisõitvale igapäevaautole.

Muidugi võib siin välja tuua, et vanasõiduki omamine on üldsegi vabatahtlik hobi, mille puhul niimoodi kopikaid ei loeta kuna tegu on omamoodi prestiiži ja luksuskaubaga. Aga samas vastukaaluks, üks teine analoogse pühapäevasõitudeks sobiva hobiga seltskond (mopeedimehed) on omale küll saanud sõiduki esmase registreerimise 130 euro asemel ainult 10 euroga ja TÜV ei pea üldse tegema.

Kokkuvõttes, et pühapäevaautodel võib iga-aastane TÜV olla üsna märkimisväärne kuluallikas ning on ka olemas näide, kus väikesele seltskonnale (mopeedimehed) on vastavat asjaolu arvestav erand täiesti olemas.
Vasta
#27

teema algas kenasti tegijate jutuga, kisub aga jälle läbuks ja arvamiseks.
minu "sellel mehel minu teada projekte ei ole" lihtsa ja üpris objektiivse loogikaga on teemast ksf-de marz, stennadi, walter, v6sa ja suuredmootorid postitused kustutatud. Kui kellelegi liiga tegin või asju ei tea, siis täpsustame privas ja vabandan. Muidu aga loeme Indreku poolt kenasti sõnastatut tekstist väljakistud nopetena ja tõdeme, et "vähem möla, pikem samm!":

(26-11-2019, 10:31 AM)indreksirk Kirjutas:  Meie armas foorum on mõnikord nagu delfi kommentaarium.
...
Julguse kõrval on oluline ka oskus - kommentaariumides laiutavad sageli inimesed, kes oskavad vaid klahve taguda, kuid tegelikult elus ei ole ette näidata midagi enda kätega valmistehtut.

Foorumite vanarahvatarkus: "üks troll suudab rohkem arvata, kui sada tarka teada"
Vasta
#28

Krahvil on kindlasti K-750 taastamisel maksimaalse eesmärgi nimel. 
Samas niimoodi luuaga vehkida on momeelest täiesti kohatu... Pesuveega läks kanalisatsiooni ka tekkima hakanud kena kõtvalteema hallist numbrist, mis lubaks näiteks musta numbri kandidaate kindlustuse hinnakirjade vastu (väljamaksmisel) kaitsta. Neidsamu suurte mootoritega täisvarustuses kenadusi, mida siin ka talverallidele alati oodati. See pole teps mitte hea. Mul on musta numbri kandidaate täitsa mitu, kahjuks olude sunnil passiivses olekus. Kas ma pean häbenema nüüd või suumulgu lihtsalt kinni hoidma, et korüfeede tähtsaid jutte ei häiriks?

Müün: keermetõrv, puidulakk, alumiiniumtorud.
Vasta
#29

Mina olen maailmavaate "sõna on vaba" toetaja. Loomulikult kaasneb sõnavabadusega ka vastutus oma sõnade eest, austus teiste vastu ning elementaarne viisakus. Väljendasin moderaatorile oma toetust siiski taastada need kustutatud postitused, kuid edasine ei ole minu otsustada. Jutt ikka läheb vahest mujale uitama, kuid kindlasti ei peaks siinses foorumis olema tsensuuri, kui vestluspartnerite suhtes jäädakse viisakaks ning teadvalt valeväiteid ei esitata. 

Kui aga olukord jääb seniseks, siis kordan oma üleskutset liita praegune teema varasema musta numbri teemaga. "Halli numbri" arutelu oleks ka minul huvitav jälgida, olgu siin või mujal. 

Vahest on vaja ka lihtsalt targutada, et muu mula vahel ka tõsisem idee välja tuleks ning ehk leiab see ka viljaka pinnase. Suurte asjade sünd võib olla teinekord väikese tõuke taga. Nii on kasvanud eelmise sajandi viimasel aastal uitmõttest välja traditsioon korraldada iga 5. aasta tagant Vanasõidukite Suursõitu, mis omakorda oli liikumapanevaks jõuks vanatehnikaklubide liitumiseks ühise katuse alla. Ilma selleta poleks meil ka tänast vanasõidukite ja musta numbri arutelu. Olid ideede generaatorid ja juhtusid olema kõrval ka töömesilased, kes asja ära tegid. Nii sai alguse ühest laupäevasest väljasõidust ka Uunikute Talveralli traditsioon ning just selles foorumis väikesest ärplemisest on alguse saanud Vanatehnika Lustisõidu idee, mis samuti on jäänud kestma juba 15-ks aastaks. Ja viimase näitena Balti Keti sõit, kus ka ühe mehe järjekindlus oma idee mahamüümisel pani lõpuks mitukümmend inimest kolmes Balti riigis tegutsema. See oli vaid lühike subjektiivne loetelu ning jätsin teadlikult nimed välja. Siiski kuulub minu austus neile. Nad saavad ise aru, kellest räägin ning aateliste vanatehnikaharrastajatena ei põe nad suurusehullustust ega esinemisvajadust. 

SÕNA ON VABA!
Vasta
#30

Arvasin ka aastaid tagasi et see musta numbri süsteem on paras jama meil siin ja mujal on parem... Nüüd kui olen näinud mis vaeva ja resurssi kodanikud autodesse on pannud ning kui kõrgel tasemele need autod on taastatud, siis olen täiesti oma meelt muutnud ja päri sellega mis meil on. Selleks et saada tunnustatud ongi vaja pingutada, eesti must number on ka mujal maailmas tegija kui samas "teie" paljukiidetud soome must number ei maksa mujal mitte kui punast krossigi...  

Ei tasu hakata lammutama asja mis toimib, vaid pigem ise rohkem vaeva näha. Võtame siis näitena elust enesest, kui läheb ülevaatusele sitakünkaga mis tossab igast august ja tilgub kui kusekurn, kas siis on ülevaataja süüdi või pigem tuleks peeglisse vaadata? 

Hall, roosa või mistahes muud värvi number ei omaks ju mitte kui mingit tähedust ega annaks mingit eelist ega maskuvabastust, seega milleks...

'Per cogo, non per mico' (Edasi kompressiooni, mitte sädemega)
https://www.facebook.com/Teedehooldus/
 Ulila Jäärada FB
Vasta
#31

Halli numbri aruteluks taastus suure vaeva ja diplomaatiaga uus alamteema.

https://forum.automoto.ee/showthread.php?tid=63159

Müün: keermetõrv, puidulakk, alumiiniumtorud.
Vasta
#32

Ma ka kunagi ei saanud aru ja jaurasin. Mismõttes üks vana korda tehtud auto või motikas on parem kui teine. 
Olles ühe motika sinna musta saanud. Komisioniga  kakelnud vaielnud ja tõestanud siis saan täna väga hästi aru, et see oli päris magus preemia kui akti kätte sain. 
Kindlasti ei taastata neid liikureid tulevikukokkuhoiu nimel vaid tunnustuse. 
Kui on vahendeid midagi taastada siis need kindlustuse ja ülevaatuse kulud on üliväike osa sellest.
Vasta
#33

Küsiks nii - kas olles ainukene inimene maapeal oma liikuriga (või noh - musta numbri komisjon on kaa kuskil...) hakkaksid seda musta numbri seisusesse taastama? Või tegelt ikka ei viitsi? 
Küsimus on retooriline - ei kellegile konkreetselt.

Idiootidega pole mõtet vaielda - nad veavad sind enda tasemele ja lajatavad siis kogemusega /Iid-Tõstamaa/
Anna väikesele inimesele veel väiksem võim kätte ja ta arvab kohe et on Jumal taevas (või mode foorumis...)
Vasta
#34

Ning retooriline vastus oleks: ei hakka, sest üksinda seda projekti 99.98% tõenäosusega ära ei tee. Big Grin
Vasta
#35

Hakkaks ikka. Telest ei tuleks siis ju muffigi. Midagi peab ju tegema. Musta numbri mehed on ju kaa kuskil Smile

Triumph GT6, Corvair Spyder, Datsun 280Z, BMW E21, VW Buss
Vasta
#36

Raske teema jah. Ühest küljest oleks ju tore tunnustada igasugusust vanatehnikat mis ei ole täieliku peensuseni timmitud ja teha elu ka keskmise vanasõidukiga liikleja jaoks kergemaks, samas ei saa ju kuidagi anda tunnustust mingile põlluralli siksile või ausõnapeal ülevaatust läbivale sierrale.

Hetke musta numbri süsteem kaldub pigem muu maailma Concours d`Elegance kanti.

[url=https://en.wikipedia.org/wiki/Concours_d%27Elegance][/url]
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne