hall, kollane vms värvi number (poolitatud Musta numbriga seonduv teemast)
#1

Poolas on ka "must number" aga see on seal ainult kollast värvi. Antakse vähemalt 25 aastat vanale autole. Pigem tähistab see hobisõidukit ja teinekord on küljes ka silmnähtavalt mitte originaalkonditsioonis olevatel autodel. Poolas elades oli naabri Golf 3 VR6 saanud just sellise numbri. Küsisin, et mis selle mõte on (Soomes nt on automaksu vabastus musta numbriga , odavam kindlustus - Poolas automaksu ei ole) ja ta tõi välja 2 aspekti. 1) kindlustuse hind 2) avarii korral ei saa kindlustusandja väita et see on golf 3 ja see maksab 100 eurot. Samas ta väitis et see millisele autole see nr väljastatakse on väga kinni konkreetses ametnikus ja tema arusaamas Big Grin
Vasta
#2

Valge numbri probleem oli Poola Golfi näitel ilusti ära seletatud: mingi eriseeria numbrit väljastav komisjon/organisatsioon kinnitaks lisaks omanikule, et kodaniku 1989. aasta VW Golf II on originaalkonditsioonis (või selleks taastatud) VW Golf Limited, mis on pahatahtliku kahjukäsitleja jaoks õnnetusse sattudes olenemata mootorite võimsuste erinemisest siiski Golf II. Ent nende autode hinnaerinevus on pehmelt öeldes pisut erinev, kuid lähtuvalt auto vanusest on vaja musta numbri taotlemiseni veel pisut oodata. Sarnane number ei lahendaks probleeme, aga teeks ehk asjaajamise lihtsamaks ja valutumaks.
Vasta
#3

Aastaid tagasi sai sõpradega arutatud seda "halli" numbri asja ja minu mõte oli see, et sellise numbri võiks anda nendele vanasõidukitele millised ei ole musta nr. väärilised, on kõvasti ümberehitatud ja millel ei ole säilinud dokumente arvelevõtmiseks. Selliseid vanemaid autosid peaks olema küll. Ja kindlasti osadel juhtudel ei ole omanikud võimelised ja ka huvitatud musta nr. saavutamisest. Aga liikuda ja sõita kannataks küll. Mis hüved selle halli numbriga veel kaasas käiksid( külma ilmaga vatiteki kaasaandmine, nöörijupi jt.) ei oma enam tähtsust. Big Grin  Põhiline oleks see, et saaks liikuma ja inimesed asja vastu huvi tundma.

See, et meil üldse sai see musta numbri asi võimalikuks, on igati kõva sõna. Ja kui juba naaberrahvaste juures sahinad käivad siis võib veel rohkem rahul olla.

Kõik mis puudutab aga igasuguste spetsialistide hindamisse musta numbri asjus siis tuleks võtta kõigil kindel seisukoht, et ega need miinuspunktid mis iga masina hindamisel pandud, ei ole veel teab mis ületamatud takistused! Tuleks asja võtta ka pisut huumoriga. Mis kehvasti , see uuesti! Ja see on ju hea kui avastatakse teatud puudused. Tihtilugu pole osadest asjadest isegi omanikul aimu. Ja kui puuduste nimekiri ees siis on ju asi väga lihtne- neid saab kõrvaldada. Mis sest et algul võib see hindamine pisut nina veriseks lüüa... Big Grin 

Ja kuulge! Kui te suutsite korralikult mõne asja valesti teha, uskuge mind, te suudate selle asja ka õigesti teha!

T.

Üleliigne kraam vahetusteks ja realiseerimiseks...... http://nagi.ee/photos/TALUPOEG/sets/298633/

Pakkuda erinevaid veneaegseid kiilrihmasid. Uuri asja!

Üleliigsed veljed ja kummid:
http://nagi.ee/photos/TALUPOEG/sets/407007/
Vasta
#4

llmselt mitte nii suur, muidu oleks see juba tehtud. Ma ei imestaks, kui mingi hetk mõni garaaž või sarnaseid ärisid koondav sõpruskond selle ära teeb ning numbri saamiseks vajaliku ekspertiisi enda jaoks äriks pöörab. Mina hakkaksin kliendiks - kui hammas peale hakkab ja auto sobib - aga omal millegi sarnase korraldamiseks hetkel energiat ei ole.
Vasta
#5

(26-11-2019, 21:45 PM)Marko Kirjutas:  Krahvil on kindlasti K-750 taastamisel maksimaalse eesmärgi nimel. 
Samas niimoodi luuaga vehkida on momeelest täiesti kohatu... Pesuveega läks kanalisatsiooni ka tekkima hakanud kena kõtvalteema hallist numbrist, mis lubaks näiteks musta numbri kandidaate kindlustuse hinnakirjade vastu (väljamaksmisel) kaitsta. Neidsamu suurte mootoritega täisvarustuses kenadusi, mida siin ka talverallidele alati oodati. See pole teps mitte hea. Mul on musta numbri kandidaate täitsa mitu, kahjuks olude sunnil passiivses olekus. Kas ma pean häbenema nüüd või suumulgu lihtsalt kinni hoidma, et korüfeede tähtsaid jutte ei häiriks?
siis on see eraldi teema. Siinse teema pealkiri viitab mustale numbrile ja jätame hallid või muudes värvides numbrid mujale. Kes tahab halli, teeb muu teema. Loodame, et selle sisu ei ole siis puhtalt "keegi võiks teha" või "mul küll ühtegi huvitavat projekti pole, aga mul on palju arvamusi" - selliseid teemasid jagub juba.
ilmselt on kole november nt ühe ülalviidatud mehe klahvid pannud klõbisema tempoga 10..20 postitust / päevas. Kui see aeg ja energia "päris-elu" tegemistesse läheks, oleks küll uhke. Foorumi jaoks on see aga trollimine Smile

...aga need vahelepõiked lõppegu siin - teema on must number ja teretulnud on praktikute sõnavõtud.

PS! kindlustustel ei ole hinnakirju. Kindlustused lähtuvad konkreetsest isendist. Räägin praktikuna ehk siis olen oma mosu esiotsa kõksu eest saanud kompensatsiooni "mitme sarnase, aga keskmises korras mosu" vääringus.

Foorumite vanarahvatarkus: "üks troll suudab rohkem arvata, kui sada tarka teada"
Vasta
#6

Olen aastakümneid sõitnud mõnetuhandekrooniste autodega ja muretsenud selle pärast, mis saab mõne oina tekitatud avarii korral. Kereremont? Pole lootustki, kindlustus maksab turuhinna välja ja sihker. Vähemalt siis oli nii. Aegajalt olen ka kindlustajaid kaskoteemadega õrritanud, tulemus ümmargune null. Laste tehtud avariid neelasin lihtsalt alla, oma lohakus...
Tänaseks oleksid need autod mitte mõnisada, vaid mõni tuhat eurot väärt, olid ka siis juba. 
Jutt kipub laiali valguma, konkreetselt on esimeses postis välja toodud väga hea point - kindlustusfirma ei saa sel juhul öelda, et su kõver präänik on vaevalt sota väärt. Mingi vaheaste museaalikandidaatidele oleks asjaks.

Müün: keermetõrv, puidulakk, alumiiniumtorud.
Vasta
#7

No mul pole ka midagi ette näidata ja seega ei teagi nüüd kas sobib mul siia postitada aga teen seda siiski. Minu arvates see vaheetapp enne musta numbrit poleks üldse paha mõte. See kindlustuse aspekt oli väga hea. Teiseks selline mõte, et no mõne masinaga võib musta numbri saamine üle mõistuse kalliks ja keeruliseks minna ja seni kuni pole piisav pross saavutatud siis olekski selline vaheetapp, saab asjad korda ja saab musta. Mõnejaoks kindlasti pole vahet kas see number on valge, must, hall või lilla aga näiteks sõdurina ma mõtlen, et ikka on ju uhkem kui sul on vormiküljes kotkarist mite nu pagadi märk. Iseenesest see rist ju ei anna ka midagi, ei palka juurde, pikemat lõunapausi või varem pensile (teeb ainult vormi raskemaks) aga lihtsalt uhkem värk. Minu arvamus lihtsalt.
Vasta
#8

Toon elulise näite. On Mersu, ilus pikk SEL kerega originaalis säilinud, üle 35a vana. Hooldanud, taastanud ainult originaal osadega. Sõidab ainult suveti. Plaan hoida sellisena võimalikult kaua kui resurss jms lubab, tahaks jätta poisile s.t vähemalt 14 a veel poputamist.
 Võiks nagu olla juba vanasõiduk. Õigemini minu jaoks ongi. Sinna sisse pannud kindlasti 3x turuväärtuse jagu raha. Jama jah selles, et kindlustuse jaoks on see samaväärne auto24 müügis olevate rontidega. 
Minu olukorras kus ma tegelen auto originaal konditsiooni ( sh. Ka paatina) säilitamisega, mis tegelikult nõuab päris suurt resurssi ja teadliku tegutsemist nii vana auto puhul, pole kahjuks tänasest mustast numbrist mingit kasu. Aga sellest pole hullu, selle pärast ma teda ülevärvima ka ei hakka ja istmenahku uustoodangu vastu vahetama, et seda musta märki külge saaks. 
Nagu ma eeskõnelejate jutust ka aru saand siis pole ma ka nn musta numbri sihtgrupp kuna ei tegele vanatehnika taastamisega vaid omamisega. Sesmõttes  kui minu mätta otsast vaadatuna võiks meil mingi eritunnus ju olla... hall, kollane vm. Et siis mingitmoodi saaks auto ära märgitud kindlustuse jaoks ja kui juhuslikult tulevikus tuleb teemaks või automaks (mis kindlalt tuleb) siis saaks sellelt mingi soodustuse ja ülevaatus võiks ka ju olla mingite mööndustega... 
.
Kui to must nr on hetkel mõeldud taastamistöö tunnustusena siis seda ta teeb hetkel hästi (vähemalt siis vene tehnika vallas) kuna need vähesed masinad on ju uhked ja müts maha omanike ees.
Vasta
#9

See musta numbri "leebem" versioon, kui selline peaks kunagi tulema, ei pea olema sugugi mingit teist värvi. Kuna nende välja andmise tempo väga pead ei pöörita, siis see leebem variant võiks olla lihtsalt mingi teine täht näiteks B. See A-seeria jookseb juba vist üle 10 aasta ja lippab vast teise kümne veel. 
Tava inimene reeglina soome ja eesti mustal numbril nagunii vahet ei tee, aga fänn klaab jagab matsu une pealt.

Neid eri seeriaid ju ennegi olnud: meenub nõuka aegne O-seeria. Kes teab see teab, a mul pole old Wink

Triumph GT6, Corvair Spyder, Datsun 280Z, E21 320/6 
Vasta
#10

Aga mis selle musta numbri point üldse on peale tillipikenduse? Kõigile ühevärviline number ja passi vajadusel märge protsendiga restaureerimise kohta ning kõik probleemid värvidega nipsust kadunud.

Parem varblane käes, kui kajakas pea kohal!
Vasta
#11

keskmisest turuhinnast ilmselgelt kallimale masinale saab ju reaalsele hinnale vastava kasko teha.
millaski oli sel teemal jutt ühe seltsi esindajaga ja siis öeldi küll, et hallist massist erinevad asjad saab ettenäitamisega
reaalse väärtusega kindlustada. makse mõistagi tuleb ka vastav.

mingi muud karva nummer ei kohusta ju nagunii ühtegi seltsi mingit täiendavat kindlustustoodet pakkuma.
Vasta
#12

(27-11-2019, 01:18 AM)Peeter80 Kirjutas:  Toon elulise näite. On Mersu, ilus pikk SEL kerega originaalis säilinud, üle 35a vana. Hooldanud, taastanud ainult originaal osadega. Sõidab ainult suveti. Plaan hoida sellisena võimalikult kaua kui resurss jms lubab, tahaks jätta poisile s.t vähemalt 14 a veel poputamist.
 Võiks nagu olla juba vanasõiduk. Õigemini minu jaoks ongi. Sinna sisse pannud kindlasti 3x turuväärtuse jagu raha. Jama jah selles, et kindlustuse jaoks on see samaväärne auto24 müügis olevate rontidega. 
Minu olukorras kus ma tegelen auto originaal konditsiooni ( sh. Ka paatina) säilitamisega, mis tegelikult nõuab päris suurt resurssi ja teadliku tegutsemist nii vana auto puhul, pole kahjuks tänasest mustast numbrist mingit kasu. Aga sellest pole hullu, selle pärast ma teda ülevärvima ka ei hakka ja istmenahku uustoodangu vastu vahetama, et seda musta märki külge saaks. 
Nagu ma eeskõnelejate jutust ka aru saand siis pole ma ka nn musta numbri sihtgrupp kuna ei tegele vanatehnika taastamisega vaid omamisega. Sesmõttes  kui minu mätta otsast vaadatuna võiks meil mingi eritunnus ju olla... hall, kollane vm. Et siis mingitmoodi saaks auto ära märgitud kindlustuse jaoks ja kui juhuslikult tulevikus tuleb teemaks või automaks (mis kindlalt tuleb) siis saaks sellelt mingi soodustuse ja ülevaatus võiks ka ju olla mingite mööndustega... 
.
Kui to must nr on hetkel mõeldud taastamistöö tunnustusena siis seda ta teeb hetkel hästi (vähemalt siis vene tehnika vallas) kuna need vähesed masinad on ju uhked ja müts maha omanike ees.
Tegelikult saab ka omas mahlas säilinud masinale edukalt musta numbri ja nõuded on ikka otseloomulikult palju leebemad kui värskelt restaureeritud masinal: M408
Analoogne näide oli lisaks see aasta Konse Vanatehnikapäevadel musta numbriga tumesinine BMW 2000, millel värvist ja iluliistudest oli paari meetri pealt juba aru saada, et auto on originaalina säilinud. Kahjuks ise pilte sellest ei teinud, ehk oleks kellegil teisel neid jagada.

Seega peaks kõnealune SEL ka edukalt kui mitte praegu, siis vähemalt tulevikus musta numbri alla minema.
Küll need vajalikud protsendid ka järgi tulevad, ei ole ju mõeldav, et nt. aastal 2040 kehtiks ikka selline nõue originaalsusele (st. 1971 ja 2005 aasta auto samasse patta läheksid Big Grin):

e) valmistamisajaga alates 1. jaanuarist 1970. a ja vähemalt 35 aastat tagasi –
vähemalt 95 % ulatuses;.
Vasta
#13

Kui kellelgi meie oludes 2005. aasta laiatarbe auto 2040. aastani säilitada õnnestub, siis on ta kasvõi vikerkaarevärvilist numbrit väärt, rääkimata mustast. Big Grin
Vasta
#14

(27-11-2019, 11:25 AM)diesel Kirjutas:  ...millaski oli sel teemal jutt ühe seltsi esindajaga ja siis öeldi küll, et hallist massist erinevad asjad saab ettenäitamisega
reaalse väärtusega kindlustada. makse mõistagi tuleb ka vastav....
Ma kunagi proovisin oma Cadillacile kaskokindlustust saada; üldiselt vaikiti häbelikult, ainus pakkumine, mille ma sain, tähendanuks seda, et ma pidanuks sellele seltsile kolme aasta jooksul auto ostuhinna maksma.
Kui praegu asjad teistmoodi on, valgustage mindki.

"Halli" numbri poolt olen. Musta numbri kohta keegi ksf! eelmises teemas ütles, et see värk on pisut olümpiamängude moodi -- kõrgelt üle keskmiste inimeste peade. Pealegi mina, kes kõik auto kallal tehtud tööd ostma peab (noh, ventilaatoririhma pingutan ikka ise ära), ei pea õigeks oma autole musta numbrit tahtma hakatagi. See olgu ikka tehtud töö, mitte rahakoti näitaja. Kuid hea, et selline institutsioon olemas on.

Küll kuuluksin "halli numbri klubisse". Selleks peaks samuti läbima mingi ülevaatuse, vaid tingimused võiksid olla tublisti lõdvemad kui mustal. Piisava liikmeskonnaga klubi ei annaks küll otseselt mingit kindlustussoodustust, kuid tõsise argumendi liiklusõnnetuse kahjude hindamisel. [OT]Inimestega tuleb rääkida. Kui mu 91. aasta Cherokeele üks PSA esindaja sisse tagurdas ja poritiiva ära kortsutas, tahtis kindlustusselts auto vanust arvestades jeebu maha kanda. Ma siis kirjutasin seletuskirja, kui hea ja vajalik see auto ikka on ja missugused on Cherokeede hinnad mobile.de-s jne. jpm., ja saimegi remondi osas kokkuleppele. Nisugusel juhul aitaks "halli klubisse" kuulumine vähemalt seletust koostada.[/OT]

Pealegi -- kui must number näitab auto omaniku täielikku pühendumust, siis "hall" näitaks seda, et omanik aitab autokultuuri püsti hoida. Ekstravertidele oleks ehk kasuks.

Ja last but not least -- automaksu tulemahakkamisel oleks üsna täpselt määratletud see grupp, kellele sest maksust täielikku või osalist vabastust küsida. Praeguses seisus poleks mul  Cadillaci maksuvabastuse teemal mõtet plõksima hakatagi.
Vasta
#15

(27-11-2019, 12:20 PM)olli Kirjutas:  Kui kellelgi meie oludes 2005. aasta laiatarbe auto 2040. aastani säilitada õnnestub, siis on ta kasvõi vikerkaarevärvilist numbrit väärt, rääkimata mustast. Big Grin

Pean meeles. Meie peres üks kandidaat on Wink. Ain't vikerkaarevärvilist küll ei taha.
Vasta
#16

Nimetame seda tillipikenduseks või milleks iganes aga paraku on nii, et inimesed ikka tahavad kuidagi teistest eristuda või kuuluda kuhugi gruppi jne ( jah mitte absoluutselt kõik aga enamus kindlasti). Samamoodi võiks ju sõdurile medalit mitte anda ja kanda ja teha lihtsalt märge teenistuslehe, et on autasustatud selle ja sellega, samamoodi auastmetega. Samas ehk tekitaks see ka suvalisel möödakäijal huvi, et miks on number teist värvi. Küsib või uurib ja saab teada, et see pole lihtsalt mingi vana auto vaid, et sellega on ikka natuke vaeva ka nähtud jne. Ehk siis varjatud reklaam või midagi. Näiteks musta numbri puhul on minult küll aegajalt küsitud, et mis number see on ja mida see näitab.
Vasta
#17

Minu hobiaauto on 1987. aastast, nii et musta numbri taotlemiseni on pisut aega. Ja isegi kui vanus sobiks, siis ei saaks ma seda taotlema hakata, sest enam kui kümme aastat tagasi toimunud ennistamise käigus ehitasin tehnika pisut ringi ja vormistasin ka ümberehituse. Nüüd on mul liikur, mida ma aeg-ajalt siit-sealt värskendan ja mis nime ning välimuse poolest heas originaalkorras masinale väga sarnane, ent võimaliku õnnetuse korral on kindlustusel mugavam võtta aluseks taastamata masin, mille turuhind on võrreldavas seisukorras autost 2-4 korda madalam. Uurisin mõne aasta eest ka kaskovõimalust, aga minu jaoks oli enam kui 10 000 eurot maksev leping "pisut" kallis ja seepärast on see tänase päevani tegemata. Oleksin valmis üht-teist kulutama lisakindluse eest, et võimaliku õnnetuse korral on mul näiteks ekspertiisiakti näol võimalik oma sõnu tõestada, et enne avariid polnd tegu auto teoreetiliste piirjoonte, vaid sõitva hobiautoga, mis aitaks masinat taastada. Ilmselt pole ma ka üksi seesuguse murega, ent siiamaani pole olnud piisavalt energiat/aega, et hakata mingi nn värvilise numbrimärgi staatust välja mõtlema. Antud mure saab aga aja edenedes aina aktuaalsemaks, sest pruugitud sõidukite sissetoomist tehakse iga päevaga raskemaks, mistõttu muutub osade pruugitud autode elus hoidmine edaspidi olulisemaks ja ka nn youngtimeritega tegelejad soovivad miskit lisakindlust, et nende kätetöö ei võrduks kahjukäsitluse korral esimese samanimelise rondiga. Samas peab tunnistama sedagi, et plõksime vales kohas, sest vanatehnika huvilised on selle töö juba ära teinud ning must number on lisaks tunnustusele ka lisaväärtus, mis aitab auto väärtust asjatundmatutele põhjendada. Keegi ei taha musta numbrit devalveerida, aga täna asub vanatehnika ja pruugitud tarbeautode vahel arvestatav kogus hobitehnikat, mis vääriks samuti tähelepanu.
Vasta
#18

(27-11-2019, 11:25 AM)diesel Kirjutas:  keskmisest turuhinnast ilmselgelt kallimale masinale saab ju reaalsele hinnale vastava kasko teha.
millaski oli sel teemal jutt ühe seltsi esindajaga ja siis öeldi küll, et hallist massist erinevad asjad saab ettenäitamisega
reaalse väärtusega kindlustada. makse mõistagi tuleb ka vastav.
...

3 aastat tagasi tehti 1986. aasta V126 500 SEL kaskole hinnapakkumine 280 € kuus. Me loobusime. Auto väärtuseks pakuti 8200.

Seega tavaline poekäru, ei midagi väärikat.
Vasta
#19

Pole küll päris teemasse aga eile oli Krimi saates lõik kus mingi neandertaal kahtlustas naabrimeest, et see loobib aknast tema autopeale konisid. Manustas pisut tarkade inimeste eliksiiri, võttis haamri ja läks siis disainis pisut naabrimehe hobi bmv d. Kannatanu hindas kahju 10 kilole millega tekitaja üldse nõus polnud aga kuna olid tunnistajad ja kukudokumendid siis mõisteti kannatanu kasuks 10 kilo välja. Seega kui on esitada dokumente siis kohtu kaudu peaks saama kahjud hüvitatud. Iseasi muidugi kes kuidas kohtumäärust täidab, lisaks veel avaliku huvi puudumine ja muu jamps.
Vasta
#20

(27-11-2019, 14:03 PM)v6sa Kirjutas:  
(27-11-2019, 11:25 AM)diesel Kirjutas:  keskmisest turuhinnast ilmselgelt kallimale masinale saab ju reaalsele hinnale vastava kasko teha.
millaski oli sel teemal jutt ühe seltsi esindajaga ja siis öeldi küll, et hallist massist erinevad asjad saab ettenäitamisega
reaalse väärtusega kindlustada. makse mõistagi tuleb ka vastav.
...

3 aastat tagasi tehti 1986. aasta V126 500 SEL kaskole hinnapakkumine 280 € kuus. Me loobusime. Auto väärtuseks pakuti 8200.

Seega tavaline poekäru, ei midagi väärikat.

kindlustus teeb sulle meelega sellise kirve pakkumise,sest nad loodavad,et sa loobud. nende leib on liisinguga masinad.octaviate,avesistega on lihtsam majandada.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne