hall, kollane vms värvi number (poolitatud Musta numbriga seonduv teemast)
#21

Ei ole just tihe sõnavõtja aga omades kah nii-öelda "halli numbri" kandidaati vanuses 40+ aastat ls aastas ca 1000km siis ikkagi kutsuks inimesi muuhulgas pigem konstruktiivsusele.
Ksf! Indrek Sirk on siin ja ennegi selgitanud musta numbri tekkelugu. Huvigruppide koostöös pandi paika tingimused ja räägiti läbi ametkondadega. Huvigruppide huvi oli tookord võimalikult autentse vanatehnika eest võitlemine.

Kui nüüd on tekkinud või tekkimas huvigrupid mis seisavad teistsuguste huvide eest, mida tundub et saaks ja võiks jämedalt liigitada hobiautodeks, siis saab ju alati koonduda ja võidelda nende eest. 
Selleks et see teema foorumi soojast rüpest karmi päriselu tuulte kätte jõuaks peaks toimuma muidugi digimuundumine ja tekkima mingi selts, ühing vms olemasolev või loodav organisatsioon mis asja eest veaks. 
Võtaks siis teemakohase nn halli numbri teema konkreetselt üles, et me ise ka siin saaks aru kas asjas on üldse mingit sisu või realistlikuse kübet
- mis oleks konkreetselt halli numbri kriteeriumiteks
-- vanus?
-- seisukord?
-- klubiline kuuluvus?
-- sõidutunnid aastas?
-- hind?
jne

- mis peaks olema "halli numbri" mõte?
-- soodsam liikluskindlustus? 
-- kaskokindlustuse võimalikkus?
-- kohustusliku liikluskindlustuse mittekehtimise võimaldamine kuidagi lihtsamalt?
-- arvestades, et sellised autod kipuvad olema ka kaua remondis siis teatud registritoimingute lihtsustamine, näiteks ajutine peatamine registris ilma ajalise perioodi limiidita vms, ma isegi ei tea, pole endal vaja olnud.
-- ülevaatus harvem?
jne, jne , jne

Tegelikult kipub mulle tunduma et esimene osa ehk saada ühe mütsi alla nii laiapõhjalist ala nagu hobiautondus on ränkraske ülesanne. Müts maha kui keegi ära teeb ja kriteeriumid paika paneb. 
Sama segane on see tene osa. Palju on sõna võetud on kasko osas. Toon siia juurde ka kohe enda poolt välja pakutud soodsama või suuremat hüvitist maksva liikluskindlustuse. Ei ole võimalik ilma püssitoruga ähvardamata või seadusega kohustamata reguleerida vabaturgu, no ei hakka puhtalt halli numbri olemasolul kindlustused pakkuma et ok, sinu MB või sinu Žiguli on nüüd küll väärtuslik, selle eest maksame rohkem. On teoreetiliselt võimalik et kui selline niiöelda halli numbri ala luuakse mingitel alustel siis ehk kindlustusseltsid tulevad järgi, ikkagi turuosa, kuid loota et näiteks kasko võimalikkus saab seotud pelgalt numbri formaadiga on liialt optimistlik....
Samuti võiks ja oskaks ma tuua ka iga muu enda poolt toodud võimaliku kriteeriumi kohta hunniku vastuargumente.
Ikkagi peaks see hetkel määramatu hobiautode huvigrupp määratlema need tingimused mis võiksid olla seadustest ja määrustest tulenevad ja need ettepanekutena riigiasutustele ette käima. 

Kui püüda asjale kainelt otsa vaadata on tegemist ikka kuratlikult laiali vajuva teemaga ja kuni ei teki käegakatsutavaid eestvedajaid väga selge visiooniga ei saa me näha ei halli ei vikerkaarevärvilist numbrit ja pole mõtet targutada et miks seni midagi tehtud pole.

Kutsun üles tekitama pigem mõttekoda mis võiks olla need reaalsed ja realistlikud tingimused või, nimetagem siis niimodi, soodustused mis "hall" number (ja kas üldse "hall number", võibolla piisaks märkest tehnilises passis või ark süsteemis) kaasa tooks ja äkki keegi lugedes seda teemat mis on täis asjalikke ideid, vaadates oma vinget hobiautot ja sisekaemust jõuab järeldusele et ta tahab seda kõike eest vedada ja ellu viia!

Sorry mehed, et teie aega raiskasin aga kui juba valmis kirjutasin ei tahtnud ka postitamata jätta.
PS. Käesoleva postituse materjale tohib kasutada unejutuna : )
Vasta
#22

Seesamil on ju mingi hobiauto kindlustuse laadne toode. Suvi otsa klipp teles jooksis. Vaatasin siis, et minu auto 6 kuu tava liiklus kindlustuse oleks see teinud soti kallimaks, kui muidu oleks. Pleki saamine eeldas teise osapoole olemasolu.

Triumph GT6, Corvair Spyder, Datsun 280Z, BMW E21, VW Buss
Vasta
#23

seltsid on eraettevõtted ja neid sundida ei saa. müüvad kaskot kellele tahavad ja mis hinnaga tahavad.
liikluskindlustus aga niigi on viimasel ajal ju poolmuidu käes vähe sõitvatele masinatele.
hüvitise suuruse teemal saab alati seltsidega vaielda ja kasvõi kohut käia.
alles hoitud kuludokumendid on väga abiks argumendid.
hobiautodele lõdvemast ülevaatuse nõudest ehk võiks mõni huviliste ülene seltsing võidelda.
tulemusi muidugi tõenäoliselt sel pole.
ja kui olekski, siis arvatavasti peaks ka mingi kõrge komisjon auto üle vaatama ja hinnangu andma
ja küllap see saab olema tasuline teenus, mille hind ülevaatuse omast kallimgi.
Vasta
#24

Selle vabaturuga on natuke sarnane lugu, nagu jewroliidus arvelevõetud autodegagi - pädevad juristid peaks suutma sudida asja sedakaugele, et If küsiks siinmail vana datsun kirsikese kasko eest sama, või samas suurusjärgus summa, nagu küsib suomaalias. Ilma survestamata ei juhtu midagi, a üldine kondikava liiduülese jurisdiktsiooni näol on ju tegelikkuses vähemalt rudimentaarsel kujul olemas.

_______________________
Koledate Kastikate Klubi
Vasta
#25

(27-11-2019, 11:38 AM)olevtoom Kirjutas:  Pealegi mina, kes kõik auto kallal tehtud tööd ostma peab (noh, ventilaatoririhma pingutan ikka ise ära), ei pea õigeks oma autole musta numbrit tahtma hakatagi. See olgu ikka tehtud töö, mitte rahakoti näitaja. Kuid hea, et selline institutsioon olemas on.

Nii tagasihoidlik ei maksa olla. Ühe auto musta numbrisse tegemine on ju suures osas selline projekti juhtimine. Ja see ei ole mitte väike töö. Aga jah, seda peab ikka hoolega vaatama, et püksid jalga jääks. Materiaalses mõttes Wink  Palju neid vendasid ikka on, kes kõik ise suudavad teha.

Triumph GT6, Corvair Spyder, Datsun 280Z, BMW E21, VW Buss
Vasta
#26

(27-11-2019, 17:57 PM)sturmbannführer Kirjutas:  
(27-11-2019, 13:03 PM)v6sa Kirjutas:  3 aastat tagasi tehti 1986. aasta V126 500 SEL kaskole hinnapakkumine 280 € kuus. Me loobusime. Auto väärtuseks pakuti 8200.

Seega tavaline poekäru, ei midagi väärikat.

kindlustus teeb sulle meelega sellise kirve pakkumise,sest nad loodavad,et sa loobud. nende leib on liisinguga masinad.octaviate,avesistega on lihtsam majandada.

Jah, ma tean seda. Aga need on reaalsed numbrid.

Peale keretööde läbimist saab see teema meie jaoks jälle aktuaalseks ja siis näeme värsket seisu.
Vasta
#27

(28-11-2019, 03:24 AM)spitfire Kirjutas:  Nii tagasihoidlik ei maksa olla. Ühe auto musta numbrisse tegemine on ju suures osas selline projekti juhtimine. Ja see ei ole mitte väike töö. Aga jah, seda peab ikka hoolega vaatama, et püksid jalga jääks. Materiaalses mõttes Wink  Palju neid vendasid ikka on, kes kõik ise suudavad teha.
 Olen sellega täitsa nõus, musta numbri väärse auto tegemine on jube projekti juhtimine ja minu teadmiste juures, pole võimalik seda ilma nõu saamata teha. Võtame või mu poisi automaat kastiga Volga. Mitu korda sai asju ümber tehtud, kes ei mäleta lugege projekti päevikut. Pole kohanud ühtegi venda, kes oleks võimeline üksi tänastele musta numbri nõuetele vastavat autot taastama. (keevitaja, maaler, elektrik, polsterdaja, mehhaanik). Töö on kallis ja veel kallimaks läheb. Hea ja kvaliteetne töö võtab aega, palju aega ja selle tulemiks, kui hästi läheb on must number. Ja seda hinnatakse, mitte nii väga meil aga toon lihtsa näite. Minu musta numbriga 98,14% originaalne GAZ 14 osteti Venemaale, ilma igasugu reklaamita ja ilma igasugu kauplemiseta, maksti hind, mis küsisin. Pärast öeldi, kui oleks rohkem küsinud, oleksime rohkem maksnud. Kuna auto sai nii originaalne, siis vastavalt Eesti Vanasõiduki aktile, viidi see Venemaale, kui kultuuriväärtus, täiesti tollivabalt. Temast sai muuseumi eksponaat. Sõita jah sellega nad ei saa.
Vasta
#28

(29-11-2019, 00:19 AM)Formika Kirjutas:   Olen sellega täitsa nõus, musta numbri väärse auto tegemine on jube projekti juhtimine ja minu teadmiste juures, pole võimalik seda ilma nõu saamata teha. Võtame või mu poisi automaat kastiga Volga. Mitu korda sai asju ümber tehtud, kes ei mäleta lugege projekti päevikut. Pole kohanud ühtegi venda, kes oleks võimeline üksi tänastele musta numbri nõuetele vastavat autot taastama. (keevitaja, maaler, elektrik, polsterdaja, mehhaanik). Töö on kallis ja veel kallimaks läheb. Hea ja kvaliteetne töö võtab aega, palju aega ja selle tulemiks, kui hästi läheb on must number. Ja seda hinnatakse, mitte nii väga meil aga toon lihtsa näite. Minu musta numbriga 98,14% originaalne GAZ 14 osteti Venemaale, ilma igasugu reklaamita ja ilma igasugu kauplemiseta, maksti hind, mis küsisin. Pärast öeldi, kui oleks rohkem küsinud, oleksime rohkem maksnud. Kuna auto sai nii originaalne, siis vastavalt Eesti Vanasõiduki aktile, viidi see Venemaale, kui kultuuriväärtus, täiesti tollivabalt. Temast sai muuseumi eksponaat. Sõita jah sellega nad ei saa.

Kõik on õige, samas me siin halli numbri teemas räägime neist musta numbri kandidaatitest ikke, et kuidas neid säilitada. Kui juhuslik oinas avariivaba 80nda aasta harulduse emexi konditsiooni vormistab, mis siis saab? 
Miks peab pikaajalise taastamisprotsessi käigus kindlustust tegema ja aegajalt ülevaatusel käima? Pole tarvis ju. Seal hallis alas ei liigu pappi ka muidugi nii palju kui mustanumbrialas. Kui ma tahaksin praegu potentsiaalse rafikundega väravast välja sõita, siis 80,- trahv on garanteeritud. Mille eest? Granuga sama teema. Seepärast oleks vaheaste igati tore ja sobilik neile, kel raha puu otsas ei kasva või kes pole veel suutnud otsustada, et mida oma vanarauaga teha.
Vahepeal tekkinud arutelu siiski võimalikest kaskopakkumistest on kohatu. Ma peaksin oma auto teoreetilise maksimaalse müügihinna igal aastal kindlustajale maksma? Jääb ära.

PS see 80.- kasseeritakse registreerimata autoga sõitmise eest. Selle eest, et ma remondis või remondi ootel autoga ülevaatusel ei käinud.

Müün: keermetõrv, puidulakk, alumiiniumtorud.
Vasta
#29

Idanaabrite juurest sellised uudised.
Vasta
#30

kas keegi on käinud musta numbrit taotlema nn. igapäeva sõidukile. saab masinal 35 aastat täis ja kutsud poisid külla. masin on nn. töösoe ja teda pole keevitatud,värvitud ega poleeritud
Vasta
#31

Kas kõige otstarbekam poleks kindlustusseaduses teha punkt. mis kohustaks ikkagi hindama avariide eelse seisukorra taastamist.oleks tingimus neile kes tahavad sõiduki kindlustusega tegeleda. Ps Kasko ja tavaline kindlustus võiks ka eraldi leibas olla. Ei peaks neid nn.   Oma veaga tehtud kahjusid  tava kindlustajad
kinni maksma.

2. Üle teatud vanusega sõidukid ka üv. Vabaks. Phm. Kui juba sellise vanusega liigud siis oled fanatt ja võiksid juba ise vastutada seisukorra eest.
Vasta
#32

(18-12-2019, 13:53 PM)umm Kirjutas:  Üle teatud vanusega sõidukid ka üv. Vabaks. Phm. Kui juba sellise vanusega liigud siis oled fanatt ja võiksid juba ise vastutada seisukorra eest.

Esimese pauguga tuli meelde TopGear kus tüüp kirjeldas kuidas indias kaks kümne aastast poisikest istusid panged peos veoka stange peal. Üks püüdis radika alt ämbriga vett, samal ajal kui teine pealt juurde kallas, sangas oli ilmselt poiste papaa. Kes seal fanatt oli ja kes seal vastutas huji jevo znajet, aga eks töö tahtis tegemist ja pere leiba lauale. Selliseid keisse kindlustab ainult vana jumal ise. Ja ilmselt need mehed tulevases elus hätta ei jää Smile

Triumph GT6, Corvair Spyder, Datsun 280Z, BMW E21, VW Buss
Vasta
#33

2. Üle teatud vanusega sõidukid ka üv. Vabaks. Phm. Kui juba sellise vanusega liigud siis oled fanatt ja võiksid juba ise vastutada seisukorra eest.

Mis see sulle annab? 
Hoiad 25-40 eurot kokku aastas? Ja lased mingi enamvähem korras vana romuga ringi ?

Kui ma nii fanatt oleks siis ma käiks oma autoga 2 x aastas ülevaatusel ennem ja pärast hooaega
Vasta
#34

(18-12-2019, 13:53 PM)umm Kirjutas:  Kas kõige otstarbekam poleks kindlustusseaduses teha punkt. mis kohustaks ikkagi hindama avariide eelse seisukorra taastamist.
Kahju ju hüvitatakse - mida täpselt seaduse tasemel veel reguleerima peaks / mis puudu on?
point: seadus on täiesti piisav ehk räägib kahju hüvitamisest (kahju on ka autos olevad asjad jne) ning kannatanu roll on ise suu lahti teha. Seaduste mõte ei ole rakenduslikku poolt täpiks lahti kirjutada.

(18-12-2019, 13:53 PM)umm Kirjutas:  2. Üle teatud vanusega sõidukid ka üv. Vabaks. Phm. Kui juba sellise vanusega liigud siis oled fanatt ja võiksid juba ise vastutada seisukorra eest.
kas Sa tahad tõesti liigelda teedel, kus iga äsja load saanud noorsand võib "üle teatud vanusega autoga" ilma TÜVta ringi kimada, kuna ta on "fanatt"? Mina nt ei taha. Ning roolija vanus ei olegi nii oluline - ma ei taha, et teedel liikleks "fanatid", kellel pole TÜV tarbeks kord aastas tunnikest aega ja 30eur - karta on, et neil ei ole seda aega ja kopikat ka oma sõiduki tehnilise seisukorra tarbeks.

Foorumite vanarahvatarkus: "üks troll suudab rohkem arvata, kui sada tarka teada"
Vasta
#35

(18-12-2019, 13:53 PM)umm Kirjutas:  2. Üle teatud vanusega sõidukid ka üv. Vabaks. Phm. Kui juba sellise vanusega liigud siis oled fanatt ja võiksid juba ise vastutada seisukorra eest.

Suurbritannias selline tore süsteem kehtib juba paar aastat, verine vaidlus käib kas see ikka on otstarbekas ja kas kõik vanaauto omanikud on kuldse südametunnistuse ja kätega fanaatikud.
You do not need to get an MOT if:
  • the vehicle was built or first registered more than 40 years ago
  • no ‘substantial changes’ have been made to the vehicle in the last 30 years, for example replacing the chassis, body, axles or engine to change the way the vehicle works

no ja maksuvabastus ka veel pealekauba ...

https://www.gov.uk/historic-vehicles
Vasta
#36

Rootsis on ülevaatusest vabastatud autod, mis vanemad kui 50 aastat.
Minu arust täiesti ok, enamasti ei kasutata neid ju igapäevasöitudeks, ja kui kasutad siis ilmselt mingi enesealalhoiu instinkt ikka käsib tähtsamad sölmed korras hoida

Karateturbo-kolm purki ja tiguWink
Vasta
#37

(18-12-2019, 14:57 PM)13piisab Kirjutas:  Kahju ju hüvitatakse - mida täpselt seaduse tasemel veel reguleerima peaks / mis puudu on?
point: seadus on täiesti piisav ehk räägib kahju hüvitamisest (kahju on ka autos olevad asjad jne) ning kannatanu roll on ise suu lahti teha.
Selleks on üldjuhul vaja suurte karvaste munadega MEEST, kes kindlustuse professionaalse kahjukäsitleja maha surub. Kindlustaja idee on alati võimalikult vähe väljamakseid teha. See, et sina sellega ühe korra hakkama said ilma suurema vaevata? ei puhu pilli. Kindlasti on ka praegu taate, kes paar korda nädalas roosteta ladaga tiiru teevad suvel, kes neid kaitseb?

Müün: keermetõrv, puidulakk, alumiiniumtorud.
Vasta
#38

(18-12-2019, 23:19 PM)90Deville Kirjutas:  Rootsis on ülevaatusest vabastatud autod, mis vanemad kui 50 aastat.
Minu arust täiesti ok, enamasti ei kasutata neid ju igapäevasöitudeks, ja kui kasutad siis ilmselt mingi enesealalhoiu instinkt ikka käsib tähtsamad sölmed korras hoida

Väga julge eeldus siinses leidlike riigis, kus petmine näikse olevat normiks saamas.
Vasta
#39

Jajah, eks ikka köige range keelamine ja iga liigutuse täpipealt reguleerimine päästab meid sellest....
Enamasti nii vana autoga igapäeva asjade ajamine on piisavalt tülikas, et seda mitte teha. Ja elu näitab, et aastaringselt slikkide ja ilma üv/kindlustuseta lasevad pigem uuema preemiumklassi kaarikuga naabristparemad...

Karateturbo-kolm purki ja tiguWink
Vasta
#40

Märkus õige iseenesest. Seadused ise ei päästa midagi ja eriti säärased, mille täitmist keegi ei kontrolli.

Kuigi mu tutvusringkonnas on pigem sedapidi, et vanematel liikuritel on ülevaatuse temaatika pigem päevakorrast maas ja see häda on suurim napilt kümneaastaste puhul.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne