#1

Sõber palus natuke uurida Gaujade (Riga-2)kohta. Täna sai põgusalt lapatud erinevaid interneti lehti ja nüüd küsimus. Kas ma olen õigesti arusaanud?
Gauja nn. I põlvkond: 1961-1962, ühevärviline, tööriistakott pakiraami küljes, taga porikapeal olev helkur plekist korpuses, ketikaitsmete peal olev kiri Gauja värvitud
Gauja nn. II põlvkond:1962.1966, võis olla juba ka mitmevärviline, tööristakott sadulaküljes, Taga porikapeal plekist korpusega helkuri asemel plastmassist tulemoodi toode, Ketikaitsmete peal olev Gauja kiri sisse stantsitud
Mootoriks D-5 ja enamasti peaks saama tootmistaasta raaminumbrilt (kaks viimast) mis asub sadulakinnistusel.
Vasta
#2

Mootor ikka D-4. Ja see raam peaks olema siis aastast 1961?


Manustatud failid Pisipilt (pisipildid)
   
Vasta
#3

Kas võib tegu olla kulunud/vigase numbri stantsiga ja tegu siis 64 aasta raamiga? Kas Gauja ja selle abimootori komplekti paak olid samad või erinesid millegipolest?


Manustatud failid Pisipilt (pisipildid)
   
Vasta
#4

Üks kõnealustest Gaujadest siis. Veel pole leidnud ja seega tõenäoliselt puudu mõlemad porilauad, vändad, seisu/keskhark, esimene ja tagumised ketipingutid, siduri ja esipiduri käepidemed koos kinnitustega ja võibolla veel midagi mis hetkel meeldeei tule. Seda kas lenks on õige või mitte veel ei tea.Seega kui kellelgi on midagi nendest pakkuda siis äkki saab hinnas ka kokkuleppele ps kaudu näiteks.


Manustatud failid Pilt (pildid)
   
Vasta
#5

grahv Kirjutas:Kas võib tegu olla kulunud/vigase numbri stantsiga ja tegu siis 64 aasta raamiga?
Teine kuus samas numbrijadas on ju korralik? Gaujadest küll ei tea kahjuks midagi, aga tootmisaasta raaminumbri kahe viimase kohana ei tundu väga loogiline.
Vasta
#6

Nii ma olen aru saanud targemate jutust, et mõne erandiga aga üldiselt pidi kaks viimast numbrit ikka aastaarvu tähistama.
Vasta
#7

Nagu näha, kedagi eriti see Gauja teema ei koti ja õige ka! Minul mootorsaagi pole, muusikat autoroolis ei kuula (tegelikult pole eriti rooligi), korterit välja ei üüri ja vikatiga heinakaarel pole ka käinud, sestap toksin mõne rea siia...
Esitatud raaminumbrite/väljalaskeaastate küsimusele oleks olnud võimalik väikese otsimise peale ka ise vastuseid leida, siit samast foorumist kajastatud Riia jalgrattaid ja Gauja võrre uurides. Kuigi enamus autoreid pole vaevunud oma sõidukite raaminumbreid kajastama, (isegi Valdo mitte eriti), siiski on üht teist võimalik leida. Näiteks lõpuotsa jalgratas 111392 60, Gauja 145349 63, igasugu Gaujanduse ostumüügi kuulutusi on hulga, kas sealt hulgast leiab raaminr. kohta infot, mina otsida ei viitsi. Jalgrattamuuseumis on Valdol samuti 1963 aasta Gauja, tee järelpärimine selle numbri kohta, kui Valdo ei vasta, siis edasi kaebus eesti Muuseumiühingule, mille funktsionäär ka Valdo on jne...
Näide foorumlase Gauja numbrist.
http://fotoalbum.ee/photos/tsapa2/66592111/
Vb saad sellest minu postitusejamast mingi kasuliku infokillu. Ja muidugi, Riia tehase jalgratta/võrriraamidel oli mingist hetkest  Rolleyes mingi hetkeni aastanumbri 2 viimast numbrit raaminumbri 2.ks viimaseks numbriks.
Vasta
#8

Mis seal salatit, siinsed Gauja teemad läbi lapatud aga see numbri küsimus tekkiski sellest enne 4 olevast numbrist. Üks foorumis kajastatud Gaujadest oli ju selline mille raaminumber lõppes  numbritega 96. Mõtlesin,et äkki on selles osas keegi mingi tähtsa avastuse teinud.
Vasta
#9

Vahepeal tekkinud veel küsimusi millele pole netist vastust leidnud. Üks on selline, et esihargil see liigend võlliga seal vedrude juures. Olen näidnu nüüd kolme eri varianti kuidas see võll on stoperdatud. Üks variant - ühest otsast mutriga ja splindiga, teine variant - ühest otsast selle stopperseibiga ja kolmas varinat - mõlemast otsast stopper seibiga. Et kas need  kõik variandid on teha teema või või mõni neist koondis uku käsitöömeistrite töö.
Teine küsimus oleks selline. See kroomitud toru ots mis on lenksu klambri ja hargi vahel. Olen näinud kahte erinevat varianti. Üks variant, et see ots mis lenksu klambri sisse läheb on ümmargune ja teine variant, et kantis ja ka klambri ava on neljakandiline. Kumb on õige või olenes see aastakäigust
ja kolmas küll praegu on selline, et esi porika kinnitust olen nüüd näinud ka kahte varianti. Üks on siis selline kus porika külge on needitud nn kõrv mis läheb poldiga hargikülge ja teine variant on,  et see külv on hargiküljes ja läheb poldi ja mutriga porikakülge. Ja siit siis sama küsimus, et kas mõlemad varinadid õiged ja sõltusid väljalaske aastast või käsitööliste toode. 
Suurematest asjadest puudu veel seisuhark koos võlliga, pedaalid, dünamo ja tuled. Vahetamist paremate vastu vajaks esipiduri ja siiduriheeblid koos klambritega ja tagaporikas mis on suhteliselt räbal.


Manustatud failid Pilt (pildid)
   
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne