Uued kütused!!!

Ega nende küünaldega muud häda olegi, kui laisaks jäävad. Süütavad küll, aga veidi hiljem ja veidi lahjemalt, kui peaks. Sellest võib aga kenasti piisata, et ülevaatajaonu aparaat punaseks ajada.

Aspen ilmselt ei päästa. Aga võib - proovimine maksab täpselt mainitud 30 € pluss ajakulu ülevaatuseks.

Kui katt on olemas, siis seda võiks ju kümmekond minutit@4000 krpm elustada. Või siis mitte, kui see on päris laip. Palju uus maksaks?
Vasta

4000 pöördega sõitsin enne ülevaatust ise ja ka ülevaatusel köeti 4000-ga ja selle juures olid kõik näidud peale lambda normis (lambda oli hästi natuke üle), aga nii kui 2500 pöörde juurde lasi, siis tuli CH ja CO veidi ka (CO oli veidi üle, CH 2...2,5 x üle normi). Tühikäigul ka sama lugu.
Vasta

Paigast lambda näitab ebakorrektset põlemist.  Küünlad võivad seda teha. Kütus võib seda teha. Toitesüsteem võib seda teha. Ülevaataja aparaat võib olla nihkes - vali aga sobiv väljaSmile
Vasta

Nii, meenutasin natuke ajalugu. Õnneks on asjad kirjas. Praegune katalüsaator sai külge 99 000 km (5 a) tagasi. Mingi selline u. 100 eur maksnud universaal. Aeg on kiirelt läinud, ei arvanud et nii palju sõitnud sellega. Sinna see koer vist on kärvanud. Big Grin
Juba paar aastat "ootan", et ülevaatusel midagi õõtshoobade (šarniirde) kohta öeldakse, sest varasemalt pole nii kaua kestnud, nüüd juba 72 000 km. Ja ilmselt roolivardaotsad oma 54 000-ga on ka rekordi teinud juba, eelviimased kestsid 15 000 (kõik B-osad). Big Grin
Vasta

(01-10-2019, 20:43 PM)v6sa Kirjutas:  Ega nende küünaldega muud häda olegi, kui laisaks jäävad. Süütavad küll, aga veidi hiljem ja veidi lahjemalt, kui peaks.
...ja füüsika selle väite taga on täpselt mis? St kas:
- "laiskus" - see mõniteist või enamgi kV kõõlub vana küünla puhul elektroodil ja mõtleb, mida teha. Kuni ühtäkki ikka otsustab miskipärast vooluringi moodustada? Smile
- "lahjem süütamine" - suurenenud sädevahe puhul on ju hoopis sädeme "pikkus" suurem ehk siis loogiliselt on hoopis "ägedam süütamine" (kui see suurusjärk 100um sädevahe muut oleks kuidagi suurusjärgus 1000m/s leviva põlemisfrondiga võrreldav...)? Ning miks üldse silindris kokkupressitud segu see sädeme suurus huvitab? Smile

Foorumite vanarahvatarkus: "üks troll suudab rohkem arvata, kui sada tarka teada"
Vasta

Ega ma udupeenelt kõrgel rõhul toimetava kõrgpingeülelöögi füüsikat jaga, aga koolist on meelde jäänud nii.

Töötamisel kattuvad küünla elektroodid mitmesuguse huvitava materjaliga. Osa sellest on teatud oludes ära põlev, osa on jääv. No meie kütuste juures tundub, et seda jäävat on märkmisväärses koguses.

Mida paksem on kultuurkiht elektroodidel, seda rohkem peab volte juhtmesse kokku pressima, et säde kontaktide vahelt üle lööks. Mida kõrgemaks aetakse pinge, seda väiksemaks jääb sädeme energia sama primaarpinge juures (mäletate, energia jäävuse seadus ja alati läheb osa maksudeks). Ehk mida šitem on küünal, seda lahjemaks jääb säde. Mida lahjemaks jääb säde, seda väiksema tsooni see süütab esimestel kriitilistel millisekunditel. Vahe on väike, aga mõnel puhul määrava tähtsusega. Siinkohal tuleb siis meeles pidada, et meil on kasutada seesama üks konkreetne pool selle konkreetse mootori küljes. Kui panna võimsam pool, saab küünalde vahetust edasi lükata... Mida väiksema tsooni suudab küünal aga süüdata, seda aeglasemalt liigub põlemisfront silindris. Mida aeglasemalt see liigub, seda halvem on efektiivsus (ja nigelamad heitgaasid). Mäletate, siin räägitakse napilt üle piiri olevast katlast.

Samasugune efekt on ka liigse sädevahe tekkimisel. Kui puhta kütusega ja hea hooldusega mootoris küünlad väga kaua töötavad, siis kuluvad elektroodid sedapalju, et enam ei suvatse sekundaarpinge hüpata läbi sädevahe (mäletete, kõrge rõhk), vaid paneb juhtmest õkva mättasse. Ega ta loll ole, et kitsasse kohta poeb.

Tõenäoliselt on siin veel midagi, aga kogemus on seda ülimalt lihtsustatud arutluskäiku kinnitanud küll: uute küünaldega käib mootor paremini, kuigi ka vana küünal veel praksub kontrollimisel.
Vasta

See teema siis lõppes sellega, et läks uus universaalkatalüsaator alla ja sai ülevaatus tehtud. Cool Eelmine oli vist metallsisuga, uus on natuke odavam keraamilisega. Ei pruugi kaua kesta, väidetavalt mõni vahetab iga aasta. Ise palju ei sõida selle autoga, ehks kestab rohkem kui aasta.
Vasta

kas keevitasid,või panid klambritega.klambritega on lihtsam igal aastal vahetada
Vasta

Ise ei pannud, seetõttu täpselt ei teagi kuna pole auto alla vaadanud. Big Grin Samas katalüsaatoril endal olid mõlemas otsas lihtsalt toruotsad, millised need klambrid oleksid?
Vasta

(11-10-2019, 08:39 AM)veix__ Kirjutas:  Ise ei pannud, seetõttu täpselt ei teagi kuna pole auto alla vaadanud. Big Grin Samas katalüsaatoril endal olid mõlemas otsas lihtsalt toruotsad, millised need klambrid oleksid?

[Pilt: summutiklamber-60mmx90mm-hjs-hj-83122859.jpg]
 Taolised ntks, kui ei keevitatud.

You see, pal, Elvis can´t read a contract.
All he knows is, no Ferrari, no rides with the top down.
Vasta

jääme siin teemasse. Kes tahab väga KATdest ja nende kestvusest (või lausa allapanekust) rääkida, otsib või teeb vastava teema.

Foorumite vanarahvatarkus: "üks troll suudab rohkem arvata, kui sada tarka teada"
Vasta

https://majandus24.postimees.ee/6848417/...1566540741
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 2 külali(st)ne