Haagis või kastiauto? [poolitus teemast Haagise valik]
#1

(03-12-2019, 22:33 PM)meli666 Kirjutas:  Siis polegi piduritega haagise puhul vaja muud, kui 25.- raha ja natuke kopikaid ja 45 minutit aega leida. Tegin just kood 96 suvel ise, kuna ka uuem veduk ajas 3500Kg B lõhki. Ma vist käin nagu uni oma piduritega haagise soovituse osas peale. Aga tutvusringkonnas pole ühtegi, kes piduriga haagise ostu kahetseks ja unistaks kerghaagisest.
Vastupidiseid mehi on aga mitmeid.
Täiesti nõus aga 2K€ eest ostaks ikkagi juba kaubiku! Kastiga kaubiku. Sellise. Või suure kinnise kuudi. 
Ja unustaks mured. Kui on reaalne ja PIDEV vajadus piduritega kasthaagise järele, siis on kaubik õigem! 500+ kilo kogu aeg vaja vedada, selleks on muud vahendid. Ma olen selle tõdemuseni jõudnud kaaludes "igasugsute" asjade vedu ja võttes omad Sõbrad oma näidetega aluseks. Haagiseid tasub rentida. Oma enda kabe kaubik tasub aga omada. Reaalne elu on seda ka tõestanud, 90% vedudest kärab kerghaagis. 10% on igasugune spetsiifiline vedu a'la suured paadid, pisemad traktorid jne, mis igaüks vajab veel ka eraldi erihaagist. Kaubik mahutab aga midaiganes ja lisaks saab sappa võtta ka kerghaagise. Reaalelulised kogemused.
Vasta
#2

(03-12-2019, 23:42 PM)PlyVal64 Kirjutas:  ...Reaalelulised kogemused.

minul on ka sutsukene kogemusi. on majapidamises kenasti olemas ka 2 x 4.2 m kastiga kaubik. ja on ka oluliselt väiksema kastiga kerghaagis.
ja see palju väiksem kast ja kandevõime on ometigi tegelikult suurema mahtuvusega ja isegi parema kandevõimega.
räigemaid ülekoormaid vean sama "veoauto" sabas, et visuaal parem oleks.
kasutusmugavus lihtsalt on niipalju käru kasuks, et kastikal puudub suurem mõte.

mingil lähemal ajal tuleb uuem käru teha või osta ja siis vaatan pidurid ka külge ja pole enam veokat vedukiks ka tarvis.
Vasta
#3

(04-12-2019, 11:57 AM)diesel Kirjutas:  ...kasutusmugavus lihtsalt on niipalju käru kasuks, et kastikal puudub suurem mõte...

Olen täitsa vastupidisel arvamisel, kuigi kastika kast oli lühem. Kastikas on ohutum ja mugavam kasutada.
Vasta
#4

(04-12-2019, 23:59 PM)motamees Kirjutas:  
(04-12-2019, 11:57 AM)diesel Kirjutas:  ...kasutusmugavus lihtsalt on niipalju käru kasuks, et kastikal puudub suurem mõte...

Olen täitsa vastupidisel arvamisel, kuigi kastika kast oli lühem. Kastikas on ohutum ja mugavam kasutada.

Siin sõltub siiski asi koorma iseloomust ja laadimiskõrgusest. Natuke ka veoki enda mõõtmetest (eelkõige laadimiskõrgusest). Harju keskmisele kasutajale on krusa liiga palju ja liiga kallis. Aga edasijõudnud kasutajale (kelleks ka Sina täiesti selgelt liigitud) võib krusa olla mõistlikum valik.

Mina jään endiselt haagisekasutajaks, kuniks O2 haagisest "välja kasvan"Wink
Vasta
#5

(04-12-2019, 23:59 PM)motamees Kirjutas:  Olen täitsa vastupidisel arvamisel, kuigi kastika kast oli lühem. Kastikas on ohutum ja mugavam kasutada.

huvi pärast küsiks kohe täpsustusi nende väidete kohta.
minu kogemuse järgi on mugavuses eelis autol ainult kahvliga külje pealt laadimisel. ja sellele eelneb muidugi tüütu külje lahti võtmine ja posti eemaldamine. mõningane mugavuseelis on ehk ka tendi varjaval-katval funktsioonil.
troppidega laadimisel võidab käru igast asendist. käsitsi laadimisel ka parem juurdepääs ja madalam upitamiskõrgus. pika materjali puhul samuti käru igatpidi parem.
ohutust ma ei oska hinnata. rihmad saab mõlemi puhul koormale peale tõmmata. portede tugevus on vähemasti minu kärul parem võrreldes auto alumiiniumkülgedega.

no ja majanduslikult tahab auto kallimat ülevaatust ja kindlustust ja hooldust. ma arvan, et vähemalt üks raha kalendripäeva kohta on auto kulu suurem kärust.
Vasta
#6

Kas kuulutame testivõitjaks 5,1 meetrise kastiga auto ja loobume edasisest kemplemisest?

Müün: keermetõrv, puidulakk, alumiiniumtorud.
Vasta
#7

(05-12-2019, 00:21 AM)Marko Kirjutas:  Kas kuulutame testivõitjaks 5,1 meetrise kastiga auto ja loobume edasisest kemplemisest?

Ei lõpeta siin parasjagu tuult tiibadesse saavat kaklust midagi!

Pealegi on 5,1 vähe, kui kolm korda kümne aasta jooksul tuleb vedada 9-meetrist lipuvarrast!
Vasta
#8

Miks teil on kinnisidee kastikast? See võib ju olla igapäeva sõiduk, millel on kast. Sõitsin sellisega ligemale 10 aastat ja ehitasime ühe maja valmis. Lisaks igatsorti muud veod. Kulu sõiduautolik ja pole muresid laperdava käruga, millest siin on palju jahutud.
Vasta
#9

Eks Su krusake oli ju täiesti tavaline modifitseerimata liinitoode ka:
http://www.ladaklubi.ee/foorum/viewtopic.php?f=15&t=1793
Vasta
#10

(05-12-2019, 00:23 AM)v6sa Kirjutas:  
(05-12-2019, 00:21 AM)Marko Kirjutas:  Kas kuulutame testivõitjaks 5,1 meetrise kastiga auto ja loobume edasisest kemplemisest?



Pealegi on 5,1 vähe, kui kolm korda kümne aasta jooksul tuleb vedada 9-meetrist lipuvarrast!

9m lipuvarda vead nt bussiga katusel,alates expert täitsa võimalik,ka kastiga b kati veok veab ära.kunagi kui villisega sõitsin siis ette stange külge sarved ja pikk veos katusel toetus ja kinnitus just nimelt sarvedele.sarved teed paned kasti tagaportele ja voliaa.
nädal paar tagasi oli vaja 3x30 riba vedada,aga see ju täis sült ja katusel oli nagunii pikk redel,redeli tegin  nii pikaks kui kannatas katusel teha ehk 1-1,5 m rippusid ees ja taga redelist üle need 6m pikad ribad ja koju nad tulid ühes tükis.
Vasta
#11

Selle rögiseva tuhandeeurose kaubiku soovitamisest ei saa absoluutselt aru.
Kui palju läheb aega, et sellisele romule ülevaatus saada?
Tutikas käru kestab hoolika kasutaja käes suurema remondita kümme aastat, siis soovi korral põhjavineeri vahetus ja veel kümme aastat.
Vasta
#12

(09-12-2019, 13:48 PM)raulex Kirjutas:  Selle rögiseva tuhandeeurose kaubiku soovitamisest ei saa absoluutselt aru.
Kui palju läheb aega, et sellisele romule ülevaatus saada?
Tutikas käru kestab hoolika kasutaja käes suurema remondita kümme aastat, siis soovi korral põhjavineeri vahetus ja veel kümme aastat.

Aamen!
Vasta
#13

(09-12-2019, 13:48 PM)raulex Kirjutas:  Selle rögiseva tuhandeeurose kaubiku soovitamisest ei saa absoluutselt aru.
Kui palju läheb aega, et sellisele romule ülevaatus saada?
Tutikas käru kestab hoolika kasutaja käes suurema remondita kümme aastat, siis soovi korral põhjavineeri vahetus ja veel kümme aastat.

Mis meil Eestis on - IKALDUS absoluutselt kõigega! On ainult arutud hinnad parajal saastal, mida on tegelikult KÕIK kõnealused haagised! See odavam ots on üldse odavjuppidest odavtööjõuga ülejala tehtud paras kräpp, mida müüaske kullahinnaga. Respo ja Tiki head mudelid aga maksavad täitsa sõgedalt...aga nad on ikkagi labased kokku pandud juppidest haagised, mitte inseneritöö tippsaavutused! Lihtsalt vähe paremini koostatud...
Ikaldus on ka kasutatud asjade turg, kuna isegi sisendit sinna ei ole - uued asjad ostetakse kõige zitemad, odavamad, hooratakse läbi ja siis müüakse veel jälle kord kullahinnaga! 
Ikaldus on ka sissetulekud - need on meil kahjuks ikkagi absoluutnumbrilt kordades väiksmad arenenud riikidega võrreldes.

Ja siis vaatadki ühe sellise (lähi)Riigi poole, sealseid oksjoneid (reaalse tehinguväärtuse jaoks!) ja leiad selliseid asju 6K€ eest. Ilma kallava kastita ja suurema kandevõimega saab 3.1K€ eest kätte. Kasutatud piduritega haagis 350€, mis on normaalne hind sellele, mitte nagu Eestis oleks 1 ees! See oleks tolle ATV veo jaoks täpselt õige! 
Ja viimane näide värsketest müükidest (kaovad varsti ära): selline 1850€! Kandejõud 920kg + tent küljes. Kus kuradi otsast on "mõtekas" juudiplekist kokku keeratud ja popneetidega kokku sülitatud mitmetuhandene asi osta??? Selle zita eest ongi normaalne rendis 10 raha anda. ülekoormata ja unustada... aga OMALE ostaks, kui oleks realne pidev veovajadus, ikkagi midagi sellist kastiga ja kui keeruline nüüd sellise ülevaatus siis on??? Kuna omal on ka vajadus tekkimas, on "vähe uuritud ja mõeldud". 
EDIT: Eestis müüdav ODAVAIM kastiga Volkkar on aga see... Sad On mõtet edasi rääkida? 

[Pilt: extrabilder2836261_large.jpg]
Vasta
#14

(09-12-2019, 15:05 PM)PlyVal64 Kirjutas:  Mis meil Eestis on - IKALDUS absoluutselt kõigega!
...
OMALE ostaks, kui oleks realne pidev veovajadus, ikkagi midagi sellist kastiga ja kui keeruline nüüd sellise ülevaatus siis on??? Kuna omal on ka vajadus tekkimas, on "vähe uuritud ja mõeldud". 

...

On jah ikaldus, ka heade nõuannetega. Liiga tihti kuuleb seda, et "... on pask, sest mina ütlen  nii" ja liiga harva seda, mis on konkreetsel asjal head ja mis mitte nii head.

Ole hea ja soeta endale säärane kaubik, pea seda kümmekond aastat ja räägime uuesti. Ka murutraktori pealesõidutamisest ja paarisajakiloste kolakate kolme-mehega-pealeupitamisest. Mingid pisikesed sutsakad renditud-laenatud asjadega ei lähe arvesse.
Vasta
#15

Võibolla mingisuguse vanakooli Transitiga on asi parem.. aga siuke volkar kõlbab (ja täitsa hästi, kui vajadused sellised) ainult igapäevaautoks. Nii kui seisma jääb, hakkavad hädad pihta. Ja see nimekiri hädadest on ikka oluliselt pikem kui kinnijäänud piduritrossid või ühendust mitteandev tuledepistik haagise puhul.
Vasta
#16

(09-12-2019, 10:11 AM)PlyVal64 Kirjutas:  ...
Sest ka seesama 1000-4000 eurot haagis on mistahes juhul röögatu summa! Selle raha eest võib saada lõuna-eestis terve talu osta,
...

0,7 ha on majaesine õuemuru, aga mitte talu. See on sama palju talu, kui ärahooratud pornstarter on muretu transpordivahend. Muide, elektriliini selles hinnas ka ei ole.
Vasta
#17

(09-12-2019, 15:05 PM)PlyVal64 Kirjutas:  
(09-12-2019, 13:48 PM)raulex Kirjutas:  Selle rögiseva tuhandeeurose kaubiku soovitamisest ei saa absoluutselt aru.
Kui palju läheb aega, et sellisele romule ülevaatus saada?
Tutikas käru kestab hoolika kasutaja käes suurema remondita kümme aastat, siis soovi korral põhjavineeri vahetus ja veel kümme aastat.

Mis meil Eestis on - IKALDUS absoluutselt kõigega! On ainult arutud hinnad parajal saastal, mida on tegelikult KÕIK kõnealused haagised! See odavam ots on üldse odavjuppidest odavtööjõuga ülejala tehtud paras kräpp, mida müüaske kullahinnaga. Respo ja Tiki head mudelid aga maksavad täitsa sõgedalt...aga nad on ikkagi labased kokku pandud juppidest haagised, mitte inseneritöö tippsaavutused! Lihtsalt vähe paremini koostatud...
Ikaldus on ka kasutatud asjade turg, kuna isegi sisendit sinna ei ole - uued asjad ostetakse kõige zitemad, odavamad, hooratakse läbi ja siis müüakse veel jälle kord kullahinnaga! 
Ikaldus on ka sissetulekud - need on meil kahjuks ikkagi absoluutnumbrilt kordades väiksmad arenenud riikidega võrreldes.

Ja siis vaatadki ühe sellise (lähi)Riigi poole, sealseid oksjoneid (reaalse tehinguväärtuse jaoks!) ja leiad selliseid asju 6K€ eest. Ilma kallava kastita ja suurema kandevõimega saab 3.1K€ eest kätte. Kasutatud piduritega haagis 350€, mis on normaalne hind sellele, mitte nagu Eestis oleks 1 ees! See oleks tolle ATV veo jaoks täpselt õige! 
Ja viimane näide värsketest müükidest (kaovad varsti ära): selline 1850€! Kandejõud 920kg + tent küljes. Kus kuradi otsast on "mõtekas" juudiplekist kokku keeratud ja popneetidega kokku sülitatud mitmetuhandene asi osta??? Selle zita eest ongi normaalne rendis 10 raha anda. ülekoormata ja unustada... aga OMALE ostaks, kui oleks realne pidev veovajadus, ikkagi midagi sellist kastiga ja kui keeruline nüüd sellise ülevaatus siis on??? Kuna omal on ka vajadus tekkimas, on "vähe uuritud ja mõeldud". 
EDIT: Eestis müüdav ODAVAIM kastiga Volkkar on aga see... Sad On mõtet edasi rääkida? 


Mis me siis teeme?
Teema on "Haagise valik" ja soovitus on siit on ära kolida? Natuke teemast vast välja juba äkki?
Ise kasutan 10a vana respot hingede peal kastiga 1,25x2,75, vahetanud olen rehve ja rattalaagreid, vedanud olen 900kg max, üldiselt ikka vähem.
Kestnud on hästi.
See, kes tahab 2t vedada, nagunii siit foorumist soovitust ei otsi, tal on juba haagis ostetud.
See kes otsib kerghaagise kohta infot, siis on kaks varianti. Kas ostad mingi jama või ostad Respo.
Ja kui juba ostad, siis väheamalt 1,5x3m võiks olla (hea OSB ja kipsi sisse panna ntx) ning sellise, kus saad jalgupidi porilaudade peale tallata ja ära ei lagune.
2cents.
Vasta
#18

(09-12-2019, 15:27 PM)ivo86 Kirjutas:  Mis me siis teeme?
Teema on "Haagise valik" ja soovitus on siit on ära kolida? Natuke teemast vast välja juba äkki?
Ja see küsimus ongi hirmutav sest varsti pole haagist enam poolele käuladele vaat et lubatudki! 
Haagiseveo "loaga" autod on siis kõik heas mõttes vanakraam ja ei jäägi muud üle, kui veovajadusel kaubik osta! Ja esimesena kannatab just odav kerghaagis, sest juba täna on autode lubatud kaalunumbrid piduriteta asjadele täiesti abdurdsed. O1 ja pidurid aga see pole enam odav ega oma ka nii suur kandevõimet... 
Ära kolida pole mõtet aga vaadata tasub ka mujale - praegu veel on Euroopa "päris pisike" ja odavamast kohast toodete ostmine igati mõistlik! Tegelik elu: täpselt seesama noname odavaim lintsaag Eesti Bauhaus 129€, Saksamaa sama poekett 109€, VATi vahe kõigest 1%... 

Mis siiani haagiseid puudutas: siiani laoti tuimalt peale palju mahtus, ülegabariit jms. Täna enam ei saa, sest litter on kiire ja julm tulema! Sestap tuli ka soovitus osta piduritega kasthaagis, mis on "kõigest" tonni kallim.  Big Grin Kui juba 2K on "kõigest", asi see siis ka 4K pärisasja eest välja käia poleks? See Mers on juba piirhinna saavutanud (praegu 38000sek) ja tasub vaadata aastat, võimu, ls'i ja kasti suurust  Cool Ma olen noorena "elanud" mõne aja koos 4,5-meetrise kastiga Dynaga ja oli mõnus küll! Jõuga osteti topelthinnaga käest ära väikeehitusfirmale. 
Ehk kui haagise rentimine ei sobi, auto ei saa/tohi zittagi vedada, koormad on pidevad ja "tohutu" rasked või mahukad, juhtimsiõigust autorongile ka pole, siis polegi muud valikut! 

Haagise valik on ju VEOVAHENDI valik ja mina soovitaks siis juba kohe veok või kaubik osta! Täitsa 100% teemasse. Ja see ongi aastal 2020 dilemma!
Vasta
#19

No tore kastikas küll, aga MINU jaoks vaat et üks olulisemaid asju, miks haagist vaja on, on pika materjali vedu. Selle jaoks see kastikas ju täiesti kasutu.
Vasta
#20

See Sprinter on C-kat. Kuigi suht kobe näeb välja küll. Enamasti on raamid kabiini tagant mädad.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne