Postitused: 36
Teemad: 9
Liitus: Oct 2006
Maine:
0
Tere
Oleks vaja vahetada UMZ 417 mootoril nukkvõlli saaled.
Oskab keegi soovitada kedagi, kes teeks Lõuna- Eesti kandis seda?
Või oskab keegi anda head nõu kuidas need ise ära vahetada. Siiani kõik mootorid ise kokku lappinud, aga kuna need saaled on nii öelda toorikud, et peale paigaldamist vaja mõõtu lihvida, siis selline tööriist mul puudub.
Ootan häid soovitusi ja nõuandeid, sest kevadeks vaja masin liikuma saada.
Tänud
Postitused: 36
Teemad: 9
Liitus: Oct 2006
Maine:
0
Tekkis küsimus ka selles, et kas on võimalik, et mul ostetud remont mõõdus saaled või on muu mootori omad?
Saaled olid tavalises õlipaberis ja ühtegi märget polnud. Väliselt ja kujult samad, aga ei taha kuidagi ploki sisse ära mahtuda ja nukkvõlli kaela ümber ka.
Postitused: 219
Teemad: 4
Liitus: Nov 2017
Maine:
7
Ehk saad sa lisada mõõdud ja pildid sellest, mis sul on mootori plokis vs selle,mis sa ostid?
Postitused: 4,745
Teemad: 70
Liitus: Aug 2009
Maine:
22
enne kui vanad välja kakud mõõda istud üle,et kas üldse on kulunud.vähemalt vene traktorite puksid on küll trei toorikud ei enamat.kõigepealt treipingis teraga üle,siis sisse ja hõõritsaga edasi.isegi kui vanad võlja võtad ja uuesti sisse paned tahab juba ilmselt hõõritsat.
Postitused: 3,173
Teemad: 37
Liitus: Sep 2006
Maine:
148
Seda õiget hõõritsat vaevalt kellelgi enam on ja seega tuleb kuidagi kavalusega ära lahendada.
Näiteks koputad uue puksi sisse ja mõõdad ära sisemõõdu.
Nüüd koputad selle puksi välja ja treid niipalju maha kui vaja.
Muidugi võib plokis ka pesa ära mõõta ja siis treimiseks teha rakise kus on sama läbimõõt kui ploki pesal ja seal sees treida sisepind nukkvõlli järgi üle.
Plokis pesa mõõtmine on aga üsna raske sest ühegi mõõteriistaga ei saa ligi peale kellaga avamõõtja.
Selle jaoks mina näiteks olen teinud koonuspunni mille nurk on 0,5 kraadi ligi ja siis selle pealt markeriga üle joonistanud.
Siis saab mõõdetavas augus keerutada ja pärast mõõta sealt kus värv maha kulunud.
Muidugi on tehtud kapremondi ettevõtetes ka nõnda, et puksid sisse löödud ja nukkvõll peenemaks töödeldud.
Sellega tuleb aga pärast probleeme kui vaja võlli vahetada.
Ega selle originaalhõõritsaga ka lõbus töötada pole kui ta just Gaz-51 mootor pole kus kõik kaelad lähevad järjest peenemaks ja hõõrits läheb plokki sisse.
Kui kaelad ühejämedused peab pukse ühekaupa vahetama ja hõõritsema aga nii on väga lihtne asi ära rikkuda kui hõõrits lõtkuga vanas puksis on.
Pärast on suund käest läinud ja viimastel puksidel raud väljas.
Postitused: 1,070
Teemad: 29
Liitus: Mar 2006
Maine:
10
Seda on põlvevahel väga keeruline teha kuna seal vaja see ajada ühele joonele ehk samatelgsus tähtis.Enne tee kindlaks kas lõtkud ikka on lubatust suuremad.Olen mitmeid (raudahju) mootoreid teinud,aga sellieks tööks pole vajadust ette tulnud.