Tagaveolise ATV modimine 4x4 elektrikaks
#1

On olemas üks ATV 150 kuubikuline, paraku lendas käigukast laiali. Nüüd on mõte teha ta elektriliseks ja 4 veduseks. Et saaks lund lükata ja väiksemaid vedusid teha.
Hetkel ATV pilti pole, mingi vana video on siin. https://www.youtube.com/watch?v=wBcxNFwOUgI&t=101s
Tellisin juba ära https://www.aliexpress.com/item/40000224...4c4dv0auV9 ja https://www.aliexpress.com/item/33005421...4c4dv0auV9
Esiveo jaoks siis rummumootorid https://www.aliexpress.com/item/32808622...b201603_53
Aga nüüd on küsimused. Millist kontrollerit tellida? https://qsmotorfactory.aliexpress.com/st...7e78lGsnPj
Kas mõlemit mootorit saab juhtida ühe kontrolleriga või peab olema kummagile oma?
Vasta
#2

Mõlemale rummumootorile on oma kontrollerit vaja. Samas ma pole veendunud kuivõrd hea lahendus see ATV jaoks on. Tavaliselt on sellised mootorid mõeldud natuke kiiremate sõidukite jaoks. Madalatel kiirustel kipub nende efektiivsus kole vilets olema. Paremad tootjad pakuvad vastavat infot graafikuna, äkki õnnestuks hiinakate kohta ka välja otsida?
Vasta
#3

(27-12-2019, 21:29 PM)mesinik Kirjutas:  On olemas üks ATV 150 kuubikuline, paraku lendas käigukast laiali. Nüüd on mõte teha ta elektriliseks ja 4 veduseks.
...

Väga mõistlik teemaarendus. Jälgin huviga!
Vasta
#4

(27-12-2019, 21:29 PM)mesinik Kirjutas:  Kas mõlemit mootorit saab juhtida ühe kontrolleriga või peab olema kummagile oma?

Ma kujutan ette, et keerava telje veljemootorid peaks teadma ka rooli pöördenurka?
Võibolla teatud lihtsustuse astme juures pole see siiski vajalik.
Vasta
#5

Programmeeritavate kontrollerite puhul oli tihti võimalik valida näiteks selliste reziimide vahel, kus ühel juhul vastavalt gaasipedaali asendile proovitakse saavutada kindel pöörlemiskiirus ja teisel juhul vastavalt gaasipedaali asendile proovitatakse saavutada kindel väändemoment. Esimene reziim neist sarnaneks rohkem lukustatud diffrile (mõlemad rattad peaks teoreetiliselt enamvähem sama kiirusega pöörlema) ja teine reziim sarnaneks rohkem lahtisele diffrile (mõlemale rattale antakse alati sarnane väändemoment). Nii lahjade mootorite puhul muidugi reaalsuses ilmselt pole eriti mingit vahet. Mudast väljasaamises on nagunii nendest mootoritest väga vähe abi. Julgen pakkuda, et alla 10km/h on nende efektiivsus mitte rohkem kui 20%. Ehk 80% mootorisse minevast voolust läheb lihtsalt soojuseks. Seda väga madala pöörlemiskiiruse tõttu. Ideaalis peaks kolme kontrolleriga sõiduki juhtimiseks olema tehtud veel eraldi pea-kontroller. Mis oskaks arvestada sõiduki iseärasusi (ja miks mitte ka rooli asendit) ning sellest tulevalt otsustaks kui palju pööret või väänet konkreetsest mootorist parasjagu vaja on. Näiteks väikestel kiirustel kasutaks tagamootorit rohkem vms.
Vasta
#6

(30-12-2019, 16:55 PM)olli Kirjutas:  Programmeeritavate kontrollerite puhul oli tihti võimalik valida näiteks selliste reziimide vahel, kus ühel juhul vastavalt gaasipedaali asendile proovitakse saavutada kindel pöörlemiskiirus ja teisel juhul vastavalt gaasipedaali asendile proovitatakse saavutada kindel väändemoment. Esimene reziim neist sarnaneks rohkem lukustatud diffrile (mõlemad rattad peaks teoreetiliselt enamvähem sama kiirusega pöörlema) ja teine reziim sarnaneks rohkem lahtisele diffrile (mõlemale rattale antakse alati sarnane väändemoment). Nii lahjade mootorite puhul muidugi reaalsuses ilmselt pole eriti mingit vahet. Mudast väljasaamises on nagunii nendest mootoritest väga vähe abi. Julgen pakkuda, et alla 10km/h on nende efektiivsus mitte rohkem kui 20%. Ehk 80% mootorisse minevast voolust läheb lihtsalt soojuseks. Seda väga madala pöörlemiskiiruse tõttu. Ideaalis peaks kolme kontrolleriga sõiduki juhtimiseks olema tehtud veel eraldi pea-kontroller. Mis oskaks arvestada sõiduki iseärasusi (ja miks mitte ka rooli asendit) ning sellest tulevalt otsustaks kui palju pööret või väänet konkreetsest mootorist parasjagu vaja on. Näiteks väikestel kiirustel kasutaks tagamootorit rohkem vms.
Peakontrollerit pole vaja, plaanin siiski tagaveo ja esiveo erinevate hoobade alt tööle panna. Variant ka esimesed mootorid kõrvutiasetsevate jalg(gaasi)pedaalitelt tööle panna, kui ühe pedaali pealt ei saa.
Andke palun nõu/viiteid, millised kontrollerid ma pean tellima ja millise (d) ,,gaasipedaalid,, pean tellima?
Vasta
#7

Tellisin rummumootorid https://www.aliexpress.com/item/32808622...4c4dQ8B28g
Kontrollerid https://www.aliexpress.com/item/32811776...4c4dQ8B28g
,,Gaasipedaali,, https://www.aliexpress.com/item/32944753...74dc748147
Ja seadistuse juhtme https://www.aliexpress.com/item/32811373...4c4dQ8B28g
Vasta
#8

Tagaveo mootori kit jõudis täna kohale. Tellitud 25.12, seega 19 päevaga jõudis Hiinast kohale ja tolli ka keegi ei küsinud.
Vasta
#9

(13-01-2020, 15:37 PM)mesinik Kirjutas:  Tagaveo mootori kit jõudis täna kohale. Tellitud 25.12, seega 19 päevaga jõudis Hiinast kohale ja tolli ka keegi ei küsinud.
ja mul tuli 24 eurine kaup eile, ja nõutakse tollideklari tegemist.Esmakordselt.

Kasutatud ja uued jupid enamus uutele ja vanadele  ka väga vanadele husqvarna,stihli,jonsered ja partner saagidele.5297816
Vasta
#10

Tundub, et rummumootorid ja kontrollerid on ka juba tollilaos. Igatahes maksin ca 200eur tollimaksu ära ja kaup on vabastatud. Muudest vidinatest ei tea midagi. Aga aku pole Hiinast veel liikuma hakanudki.
Vasta
#11

Akude transa on reglementeeritud kodaniku kaitseks ja ka kahjuks,  läbi EU direktiivide. Kuna akusid transportivad lennukid võivad plahvatada ja kõik euroopa inimesed saavad surma, siis see kaup ei pruugigi sinuni liikuda/jõuda. Enivei, akude tellimine hiinast on üsna lootusetu tegevus. EU siseselt aga on lennukid akude plahvatuskindlad ja siit saab hiina akusid tellida ilma probleemideta, olenemata sellest, et kõik maardlad akude tootmiseks on hiina käes ja ka enamus aku tehaseid asuvad hiinas Big Grin.

Parem varblane käes, kui kajakas pea kohal!
Vasta
#12

Hiinas tehtud akupakid on tuleohtlik rämps. Kõige targem on akud osta https://eu.nkon.nl/rechargeable/li-ion/18650-size.html
Ja ise kokku laduda aku mis päriselt kaa neid kilo vatte välja anda suudavad. 2 kW ATV jaoks on natuke väiksevõitu võimsus. (kui midagi vedada tahad)
Vasta
#13

Aku tuli eile ära. Peaks kõigepealt 1kw elektrirattal järgi proovima. 10Ah aku vedas punn põhjas 30km kaugusele.
Vasta
#14

(27-01-2020, 16:41 PM)Mihkus Kirjutas:  Hiinas tehtud akupakid on tuleohtlik rämps. Kõige targem on akud osta https://eu.nkon.nl/rechargeable/li-ion/18650-size.html
Ja ise kokku laduda aku mis päriselt kaa neid kilo vatte välja anda suudavad. 2 kW ATV jaoks on natuke väiksevõitu võimsus. (kui midagi vedada tahad)
4kw tuleb ju. Tagamootor 2kw ja esimootorid 1kw+1kw. Minu esimesea klassis omandatud matemaatiliste teadmiste põhjal on 2+1+1=4.
Aga ma veel mõtlen, kas lähen vana ATV-ga lõpuni välja. Elektrilseks, see on fakt. Kas ette ka veo panen, see on küsimus. Võib-olla on mul parem see ATV tagaveolise elektrikana maha müüa, ning osta uus https://www.osta.ee/elektri-atv-hecht-59...66031.html , mille saaks mopeedina arvele ja siis toda modifitseerida 4x4 masinaks.
Vasta
#15

See aku ei anna rohkem välja kui 2kW, sellest eeldasin. Võid ju panna need mootorid ja kontrollerid sinna sappa aga gaasi põhja vajutada ei kannata.

Idee on ausalt öeldes väga äge ja jälgin pingsalt.

Ise olen 2kW el. auto ehitanud sõbra lapsele. Ja selleks kulus päris palju aega, sest ta ei ratsinud liialt kulutada kuigi kõige parem lahendus oli siiski kallis. (Aga palju võimsam ja töökindlam)
Vasta
#16

(29-01-2020, 13:49 PM)Mihkus Kirjutas:  See aku ei anna rohkem välja kui 2kW, sellest eeldasin. Võid ju panna need mootorid ja kontrollerid sinna sappa aga gaasi põhja vajutada ei kannata.

Idee on ausalt öeldes väga äge ja jälgin pingsalt.

Ise olen 2kW el. auto ehitanud sõbra lapsele. Ja selleks kulus päris palju aega, sest ta ei ratsinud liialt kulutada kuigi kõige parem lahendus oli siiski kallis. (Aga palju võimsam ja töökindlam)
Ma plaanisin 2 akut, esiveole oma ,tagaveole oma. Aga enne kui teise tellin, testiksin esimese ära. Variant panna ka 4x35ah pliiakud mõlemile mootorile ja liitiumaku jätta ratta jaoks.
Vasta
#17

Sain täna kauba kätte. Rummumootoritel puudusid pidurikettad, kuigi vist nagu peaks ju olema. Lisaks oli programmeerimisjuhe tavaline, kuid sai tellitud sinihambaga juhe.
Rummumootorid olid üsna rasked, tundusid mingi 10kg ringis.
Vasta
#18

Ilmselt jääb see projekt ära. Mul sõber praegu Hiinas ja ilmselt ostame konteineritäie 4x4 elektri ATV-sid nii 3kw mida saaks mopeedina arvele, kui ka 1kw millega saab maanteel liikuda ka arvele võtmata, kuna kuulub pisimopeedi klassi. Võib-ollla võtame sealt tehasest ka elektrimopeede ja -rollereid.
Seega kel huvi, kõik ostetud vidinad on praegu müügiks ostuhinnaga ja lisaks saab ka toorik ATV 100 euriga.
Vasta
#19

Ega keegi ei lootnudki, siit midagi väga näha. Aeg ajalt ikka laekub surnult sündinud projekte.
Vasta
#20

Turuuuring. Kas pakuks kellegile huvi sarnane ATV nagu videol, aga 4x4 ja mopeedautona registris, hinnaga 4000eur?
Võimsus 4kw, kiirus piiratud 45km peale, 60V 50AH akuga läbisõit u 45km maanteel. Võimalik saada ka 70AH liitiumakuga, kuid hind siis tonni võrra kallim.
https://www.youtube.com/watch?v=r1MdIJvHS9s
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne