Tagaveolise ATV modimine 4x4 elektrikaks
#1

On olemas üks ATV 150 kuubikuline, paraku lendas käigukast laiali. Nüüd on mõte teha ta elektriliseks ja 4 veduseks. Et saaks lund lükata ja väiksemaid vedusid teha.
Hetkel ATV pilti pole, mingi vana video on siin. https://www.youtube.com/watch?v=wBcxNFwOUgI&t=101s
Tellisin juba ära https://www.aliexpress.com/item/40000224...4c4dv0auV9 ja https://www.aliexpress.com/item/33005421...4c4dv0auV9
Esiveo jaoks siis rummumootorid https://www.aliexpress.com/item/32808622...b201603_53
Aga nüüd on küsimused. Millist kontrollerit tellida? https://qsmotorfactory.aliexpress.com/st...7e78lGsnPj
Kas mõlemit mootorit saab juhtida ühe kontrolleriga või peab olema kummagile oma?
Vasta
#2

Mõlemale rummumootorile on oma kontrollerit vaja. Samas ma pole veendunud kuivõrd hea lahendus see ATV jaoks on. Tavaliselt on sellised mootorid mõeldud natuke kiiremate sõidukite jaoks. Madalatel kiirustel kipub nende efektiivsus kole vilets olema. Paremad tootjad pakuvad vastavat infot graafikuna, äkki õnnestuks hiinakate kohta ka välja otsida?
Vasta
#3

(27-12-2019, 22:29 PM)mesinik Kirjutas:  On olemas üks ATV 150 kuubikuline, paraku lendas käigukast laiali. Nüüd on mõte teha ta elektriliseks ja 4 veduseks.
...

Väga mõistlik teemaarendus. Jälgin huviga!
Vasta
#4

(27-12-2019, 22:29 PM)mesinik Kirjutas:  Kas mõlemit mootorit saab juhtida ühe kontrolleriga või peab olema kummagile oma?

Ma kujutan ette, et keerava telje veljemootorid peaks teadma ka rooli pöördenurka?
Võibolla teatud lihtsustuse astme juures pole see siiski vajalik.
Vasta
#5

Programmeeritavate kontrollerite puhul oli tihti võimalik valida näiteks selliste reziimide vahel, kus ühel juhul vastavalt gaasipedaali asendile proovitakse saavutada kindel pöörlemiskiirus ja teisel juhul vastavalt gaasipedaali asendile proovitatakse saavutada kindel väändemoment. Esimene reziim neist sarnaneks rohkem lukustatud diffrile (mõlemad rattad peaks teoreetiliselt enamvähem sama kiirusega pöörlema) ja teine reziim sarnaneks rohkem lahtisele diffrile (mõlemale rattale antakse alati sarnane väändemoment). Nii lahjade mootorite puhul muidugi reaalsuses ilmselt pole eriti mingit vahet. Mudast väljasaamises on nagunii nendest mootoritest väga vähe abi. Julgen pakkuda, et alla 10km/h on nende efektiivsus mitte rohkem kui 20%. Ehk 80% mootorisse minevast voolust läheb lihtsalt soojuseks. Seda väga madala pöörlemiskiiruse tõttu. Ideaalis peaks kolme kontrolleriga sõiduki juhtimiseks olema tehtud veel eraldi pea-kontroller. Mis oskaks arvestada sõiduki iseärasusi (ja miks mitte ka rooli asendit) ning sellest tulevalt otsustaks kui palju pööret või väänet konkreetsest mootorist parasjagu vaja on. Näiteks väikestel kiirustel kasutaks tagamootorit rohkem vms.
Vasta
#6

(30-12-2019, 17:55 PM)olli Kirjutas:  Programmeeritavate kontrollerite puhul oli tihti võimalik valida näiteks selliste reziimide vahel, kus ühel juhul vastavalt gaasipedaali asendile proovitakse saavutada kindel pöörlemiskiirus ja teisel juhul vastavalt gaasipedaali asendile proovitatakse saavutada kindel väändemoment. Esimene reziim neist sarnaneks rohkem lukustatud diffrile (mõlemad rattad peaks teoreetiliselt enamvähem sama kiirusega pöörlema) ja teine reziim sarnaneks rohkem lahtisele diffrile (mõlemale rattale antakse alati sarnane väändemoment). Nii lahjade mootorite puhul muidugi reaalsuses ilmselt pole eriti mingit vahet. Mudast väljasaamises on nagunii nendest mootoritest väga vähe abi. Julgen pakkuda, et alla 10km/h on nende efektiivsus mitte rohkem kui 20%. Ehk 80% mootorisse minevast voolust läheb lihtsalt soojuseks. Seda väga madala pöörlemiskiiruse tõttu. Ideaalis peaks kolme kontrolleriga sõiduki juhtimiseks olema tehtud veel eraldi pea-kontroller. Mis oskaks arvestada sõiduki iseärasusi (ja miks mitte ka rooli asendit) ning sellest tulevalt otsustaks kui palju pööret või väänet konkreetsest mootorist parasjagu vaja on. Näiteks väikestel kiirustel kasutaks tagamootorit rohkem vms.
Peakontrollerit pole vaja, plaanin siiski tagaveo ja esiveo erinevate hoobade alt tööle panna. Variant ka esimesed mootorid kõrvutiasetsevate jalg(gaasi)pedaalitelt tööle panna, kui ühe pedaali pealt ei saa.
Andke palun nõu/viiteid, millised kontrollerid ma pean tellima ja millise (d) ,,gaasipedaalid,, pean tellima?
Vasta
#7

Tellisin rummumootorid https://www.aliexpress.com/item/32808622...4c4dQ8B28g
Kontrollerid https://www.aliexpress.com/item/32811776...4c4dQ8B28g
,,Gaasipedaali,, https://www.aliexpress.com/item/32944753...74dc748147
Ja seadistuse juhtme https://www.aliexpress.com/item/32811373...4c4dQ8B28g
Vasta
#8

Tagaveo mootori kit jõudis täna kohale. Tellitud 25.12, seega 19 päevaga jõudis Hiinast kohale ja tolli ka keegi ei küsinud.
Vasta
#9

(13-01-2020, 16:37 PM)mesinik Kirjutas:  Tagaveo mootori kit jõudis täna kohale. Tellitud 25.12, seega 19 päevaga jõudis Hiinast kohale ja tolli ka keegi ei küsinud.
ja mul tuli 24 eurine kaup eile, ja nõutakse tollideklari tegemist.Esmakordselt.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne